لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مذهب مردم دبی

مذهب مردم دبی

اسلام مذهب رسمی مردم امارات متحده عربی است و در سطح وسیع و کاملا رسمی و گسترده اجرا می شود  و همچنین مردم دبی به 5 اساس مهم دین یعنی ایمان – نماز – احسان – روزه گرفتن و زیارت مکه اعتقاد دارند و به آن عمل می کنند.

دین مردم دبی اسلام است

اسلام در دبی

ظهور تشیع در امارات به نیمه قرن نوزدهم میلادی و همزمان با آغاز آن در بحرین و شرق عربستان سعودی باز می گردد . جالب است بدانید که طبق آمارهای موجود در گزارش آزادی ادیان در جهان که در سال 2006 از سوی وزارت آمریکا انجام شد ، حدود 4 میلیون و پانصد هزار نفر در امارات زندگی می کردند که از این تعداد تا سال 2006 میلادی حدود 15 درصد متدین به مذهب تشیع بودند و از این مقدار حدود 85 درصد شیعیانی هستند که از کشورهای دیگر به دبی وارد شده و زندگی میکنند .

 

اما آمارهای دیگری نیز وجود دارد که بیان می کند حدود 25  درصد از ساکنان امارات شیعیان هستند و در شهرهای دبی ، ابوطبی و شارجه ساکن هستند و در میان اهل تشیع ، مذهب امامیه بیش از دیگر مذاهب رواج دارد ، این گروه از شیعیان کسانی هستند که از کشورهای مانند بحرین ، ایران ، هند و شهر القطیف و الاحساء عربستان وارد این کشور شده اند . شما گردشگران جالب است بدانید ، شیعیان این کشور در انجام مراسم مذهبی و دینی خود ، از آزادی کامل برخوردارند و تمام مدارس ، مساجد و حسینیه های اهل تشیع ، ملک خاص آنان به شمار می رود که دولت هیچ گونه کمک مالی به آنها نمی رساند ، در مدارس اسلامی رسمی امارت ، علاوه بر دین مبین اسلام ، مسایل مربوط به اهل تسنن نیز تدریس می شود . 


اسلام در دبی بصورت پرنگ دیده و بدان عمل می شود ، برای مثال در ماه مبارک رمضان از خوردن ، آشامیدن و حتی سیگار کشیدن در مکان های عمومی به نشانه احترام خودداری می کنند و حتی از لحاظ قانونی هم خیلی برخورد جدی خواهند نمود. در این ماه نیز فروش مشروبات و نوشیدنی های الکلی تا شامگاه ممنوع است و بعلاوه موسیقی زنده یا رقص ( کلاب های شبانه ) در این ماه عزیز تعطیل می باشد و همانند ما ایرانیان در پایان رمضان عید فطر را در کل کشور جشن میگیرند .

 


مذهب های مختلف در دبی

دین مردم دبی اسلام است و بیشتر مسلمانان این منطقه سنی مذهب هستند ، اما به دلیل مهاجرت افراد از سایر کشورها ، افرادی با سایر ادیان نیز در دبی و سایر مناطق کشور امارات متحده زندگی می کنند و انواع مذاهب و ادیان را در تور دبی در این کشور مشاهده می کنید . دولت امارات از وجود سایر ادیان آگاه است و به مردم کشورهای دیگر سخت نمیگیرند و مردم آزاد هستند اعمال و مراسم دین خود را به راحتی انجام دهند و دلیل اصلی آن به خاطر حفظ گردشگری و احترام به ادیان دیگر است .


دولت امارات با گسترش ادیان به غیر از اسلام مخالفتی ندارد و حتی اقدام به احداث و بازگشایی چندین کلیسا در جای جای شهر کرده و از سوی دیگر جهت رفاه حال مسافران و گردشگران مسلمان و آگاهی مغازه داران و کسبه از ساعت دقیق نماز ، از سوی بلندگویی در برخی از مغازه ها و پاساژهای بزرگ این شهر اعلام میشود .


ساكنان دبي دو فرهنگ اسلام و مسيحيت را از يكديگر دور مي دانند اما مسيحيت را نيز مانند فرهنگ اسلامي غني و اصيل مي شمرند و اینکه در موسم كريسمس بازارها رنگ و بوي تازه اي به خود مي گيرند ، خريد و فروش بيشتر می شود ، خيابانها مزين و آراسته مي شوند . اكثر ساكنان مسيحي در دبي در منطقه "جميره " جمع مي شوند و در كنار ساحل دبي به آواز خواندن مي پردازند و به تقليد كريسمسي كه در غرب برگزار مي شود و جوانان موسيقي غربي را پخش مي كنند و به شادی و پایکوبی می پردازند و ضمنا در هر کجای دنیا که تعداد قابل توجهی هندو زندگی کند به طور حتم یک معبد نیز وجود دارد .

 

از آنجائی که بخش بزرگی از کارگران مهاجر به امارات متحده عربی از هند و سریلانکا بوده و پیرو دین هندویسم هستند در این شهر معبدی ساخته شده تا محلی برای عبادت و دعای هندوها و همچنین انجام انواع مراسمات مذهبی باشد . معبد هندو دبی تنها معبد موجود در امارات متحده عربی برای دین هندویسم است و با معماری جذاب و زیبای خود گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند . معبد هندو که از جاذبه های گردشگری دبی به شمار می آید میزبان مراسمات و انجام آداب و رسوم هندی است و گردشگران به راحتی با استفاده از تاکسی و مترو ( از طریق ایستگاه های آل فهیدی و آل قبایبا ) می توانند به این مکان دیدنی دسترسی داشته باشند . برای آشنایی هر چه بیشتر شما گردشگران عزیز با شهر دبی و مقاصد گردشگری دبی شما را دعوت می کنیم تا مقالات مرتبط با دبی را مطالعه نمایید .

 


تور امارات و تور دبی 7 شب و 8 روز فرصت مناسبی ست تا در مدت زمان مناسب با آداب و رسوم و سنت های این سرزمین آشنا شوید.

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.0 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به مذهب مردم دبی
معراج گشت آسمان