لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

شهر ممنوعه در پکن

شهر ممنوعه در پکن

شهر ممنوعه ( Forbidden City ) که آن را با نام‌های موزه قصر و در زبان چینی گو گونگ هم می‌شناسند، در مرکز شهر پکن قرار گرفته و زمانی محل سکونت 24 امپراتور از سلسله‌های مینگ و کینگ در بازه زمانی 1368 تا 1911 بوده است. این مجموعه در مدت 14 سال و در زمان سلطنت امپراتور چنگزو از خاندان مینگ ساخته شد. ستاره‌شناسان باستانی چینی بر این باور بودند که ستاره ارغوانی (ستاره قطبی) در مرکز بهشت قرار دارد و در نتیجه پادشاهان که از بهشت به روی زمین آمده‌اند، باید در قصری ارغوانی زندگی کنند. به همین دلیل سکونتگاه پادشاه بر روی زمین، شهر ارغوانی نام گرفت. ورود به این شهر بدون اجازه خاص امپراتور ممنوع بود، به همین دلیل این قصر با نام شهر ارغوانی ممنوعه و بعد از آن شهر ممنوعه مشهور شد .

شهر ممنوعه در پکن به روایتی وسیع‌ ترین و کامل‌ ترین مجموعه معماری چوبی در جهان است

معرفی شهر ممنوعه

کار ساخت شهر ممنوعه که در کشور چین به عنوان کاخ سلطنتی سلسله مینگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است این کاخ زبیا سال ها بیسته بودن و بازدید از آن برای تمامی افراد ممنوع بوده است در مقالعه زیر متوجه خواهی شد که دلیل آن چه بوده است و به چه دلیل آن را ممنوعه گویند . در سال ۱۴۰۶  پس از میلاد ساخته شد  و همچنین در سال ۱۴۲۰ با تلاش و زحمت ده ها هزار نفر کارگر به پایان رسیده است و اینکه کاخ مستطیل شکل بودهه و این بنا ۹۶۱  متر از جنوب به شمال و ۷۳۵ متر از غرب به شرق امتداد نیز دارد. شهر ممنوعه شهری قدیمی در منطقه شهر توریستی پکن بوده و جزو  پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی‌های تاریخی این کشور به‌ شمار می‌ آید. اکثر مسافرینی که سفر به چین را تجربه کرده اند از این مکان زیبا دیدن نمودند و در ادامه این اثر نادر و پر دردسر با ساختاری مستطیل شکل  و مساحتی حدود ۷۲ هکتار را دارد، ابعاد آن ۹۶۱ متر طول در امتداد شمال به جنوب و ۷۵۳ متر عرض در امتداد شرق به غرب است.

 

 

این مجموعه تاریخی دیواری با ارتفاع ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر دورتا دور مجموعه را فراگرفته‌است و از لحاز امنیتی جز امن ترین مکان های این کشور در زمان خود بوده است و دیوار در هر ضلع خود یک دروازه را جای داده‌است.که به بزرگی به کوچه میباشد، بر روی ضلع جنوبی به نام دروازه نیمروز و بر روی ضلع شمالی  به نام دروازه نیروی ایزدی قرار دارد و دیوارها ضخیم هستند و طوری طراحی شده‌اند که در برابر آتش توپخانه آن زمان مقاومت کنند و سربازان هم نمیتوانستند به راحتی از  بالا بروند . 

 

درباره شهر ممنوعه در پکن بیشتر بدانید

شهر ممنوعه در تور پکن کاملا طبق نظام تشریفاتی در سلسله ‌های فئودالی و اصول طبقاتی نیز ساخته شده‌ است، طرح کلی این نما و وسعت، شیوه معماری، رنگ و تزیینات همه نمایانگر امتیاز خاندان سلطنتی و سلسله مراتب اشرافی نیز است و اینکه 3 قصر این مجموعه یعنی بزرگ را در بر میگیرد : قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو حه که توجه را بیشتر جلب می‌کنند، محل اعمال قدرت امپراتوری امپراتوران و برپایی مراسم پرشکوه بوده‌است و قصر تای حه مرکز تمام شهر ممنوعه و تخت سلطنتی طلایی رنگ امپراتور در این قصر دیده می‌شود و این قصر دارای مجلل‌ترین معماری در شهر ممنوعه‌ است، ضمنا این قصر در شمال میدان بر سکوی مرمری سفید رنگی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و بلندای ۸ متر ساخته شده‌است. ارتفاع آن ۴۰ متر است که به لحاظ ارتفاع میتوان به عنوان  بلندترین بنای شهر ممنوعه‌ است و در فرهنگ چین، اژدها نماینده قدرت امپراتوری است و امپراتور پسر آسمانی اژدهای حقیقی نامیده می‌شود . درون قصر تای حه در بالا و پایین با حدود ۱۳ هزار شکل اژدها تزیین شده‌است. نمایی ازشهر ممنوعه تعداد قصرها و اتاق‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است.

 

 

همچنین قصرهای باستانی پکن نماینده معماری قصرهای چین و تاریخ آن نیز به ‌شمار می‌ آید و شهر ممنوعه در نیز نامیده می‌شود و قصرهای سلطنتی سلسله‌ های تاریخی مین و چینگ بوده ‌است و جمعا ۲۴ امپراتور در این قصرها زندگی کرده‌اند و این قصرهای باستانی ۷۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد و بیش از ۹ هزار اتاق را شامل می‌شود ؛ دیوار سرخ رنگ به ارتفاع چند متر و به طول بیش از ۳۴۰۰ متر شهر ممنوعه را احاطه کرده و بیرون این دیوار رودخانه حفاظتی جاری است.

 

اعتقاد مردم درباره شهر ممنوعه پکن

می‌گویند جمعا ۹۹۹۹٫۵ اتاق در آن وجود دارد. به اعتقاد پیشینیان چینی اقامتگاه امپراتوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراتورانی که پسر امپراتور آسمانی دانسته می‌شدند باید خویشتندار بوده و نمی‌بایست از شمار اتاق‌های امپراتور آسمانی تجاوز می‌کردند. از این رو شمار اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از شمار اتاق‌ های کاخ آسمانی است. جالب است که بدانید شهر ممنوع را اکثریت مردمی که به صورت توریستی به شهر پکن سفر میکنند تجربه مینمایند و به همین علت آژانس ، گردشگران خود را به صورت رایگان به این مکان توریستی می برد.


حقایقی بسیار جالب در مورد شهر ممنوعه در چین

احداث شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور جودی دومین امپراتور سلسله مینگ نیز آغاز شد و شهر در مدت ۱۴ سال به اتمام رسید این بنایی تاریخی از لحاظ امنیتی در زمان خود نیز بسیار عالی بوده است و تا سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ، جمعا ۲۴ امپراتور در این شهر اقامت کرده یودند و بر کشور چین فرمانروایی میکرند از سال ۱۹۲۴ به بعد بازدید از این مجموعه به ‌عنوان کاخ ‌موزه برای عموم آزاد شد و ممنوعه بودن آن نیز اتمان  یافت ، دیوار قرمز رنگ آن به ارتفاع چند متر و به طول بیش از ۳۴۰۰ متر بوده و شهر ممنوعه را نیز احاطه کرده و بیرون این دیوار رودخانه حفاظتی جاری است است که از تجاوز بیگانهگان در مقابل آنها محافظت میکیرد  ، مساحت شهر ممنوعه در پکن  دو برابر واتیکان و سه برابر ارگ کرملین میباشد و بر این  اساس و حدس و گمان‌ها تعداد ۱ میلیون نفر کارگر و هنرمند برای ساخت شهر ممنوعه تلاش می کردند و به مدت ۱۴ سال کار کرده‌اند.


معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور چین با بهترین کیفیت و خدمات

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به شهر ممنوعه در پکن
معراج گشت آسمان