تور ژاپن
تهران ژاپن

تور ژاپن

تور ژاپن نوروز 1403

8 شب و 9 روز
تهران
توکیو
قطر ایرویز
قطر ایرویز
قیمت از 0 تومان + 3,190,000 دلار
مشاهده پکیج

تور ژاپن را چرا با آژانس معراج گشت تجربه نماییم ؟

یکی از دلایل استفاده از تور ژاپن به دلایل امتیاز بالای ویزا آن در پاسپورت است . معمولا کسانی که تور ژاپن را انتخاب مینمایند در سفر بعدی خود به اروپا و یا کانادا و یا آمریکا سفر میکنند. امیتاز ویزا ژاپن بسیار بالا میباشد و حتی از ویزا شینگن هم معتبر تر است. ژاپن به سرزمین خورشید تابان معروف است و یکی از زیبایی های حیرت انگیز آن شکوفه های گیلاس است که در فصل بهار دیده می شوند. این موضوع بسیاری از گردشگران را ترغیب می کند تا این فصل را برای سفر انتخاب کنند. ایرانی ها نیز از تور نوروز ژاپن بسیار استقبال می کنند.

 

وسعت ژاپن :

کشور ژاپن به نسبت وسعتش از تراکم جمعیت بسیار بالایی برخوردار است، مساحت آن برابر است با ۰/۳ درصد کل مساحت دنیا که به صورت مجموعه‌ای از جزایر در جهت شمال شرقی ـ جنوب غربی بین ۳۵ تا۴۵ درجه عرض شمالی گسترده شده و به شکل یک کمان در میان اقیانوس کبیر و دریای ژاپن محصور مانده‌است.

وسعت ژاپن تقریباً به اندازه مساحت فنلاند (۳۳۸۰۰۰ کیلومتر مربع) یا پاراگوئه (۴۰۶۰۰۰ کیلومتر مربع) است. در مقام مقایسه به‌طور تقریبی کشور ژاپن یک بیستم آمریکا، یک نهم هندوستان، یک و نیم برابر بریتانیا و چیزی کمتر از یک چهارم ایران است.  

آب و هوا کشور ژاپن  :

برگ‌های پاییزی در کونگوبوجی، کوهستان کوبه ـثبت شده در میراث جهانی یونسکو ژاپن مجموعه جزایری است که با طول زیاد از شمال به جنوب کشیده شده‌است؛ به همین خاطر آب و هوای مناطق گوناگون آن به شدت با یکدیگر مغایرت دارند و نیز دارای چهار فصل در سال است.

مجمع الجزایر ژاپن بر روی محور تقریبی شمال ـ جنوب تا ۳۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته‌است و به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی بسیار زیادی نیز برخوردار است.

با وجود اینکه تمامی کشور معتدل است، شمال آن زمستانهای سرد و طولانی و پربرف دارد، در حالی که جنوب آن تابستانهای بسیار گرم و زمستان‌های معتدلی دارد.

میزان بارندگی در ژاپن بطور متوسط سالیانه ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

 

 ژاپن کاملاً در آب محصور شده‌است: وجود اقیانوس سبب شده‌است که در رژیم غذایی و اقتصاد مردم ژاپن ماهی نقش مهمی داشته باشد (بیشترین سرانه مصرف ماهی در جهان).

 

از این رو ژاپن دارای مقام اول دنیا در زمینه شیلات است. با این حال به دلیل اینکه محصولات دریایی مهم‌ترین ماده غذایی مردم ژاپن را تشکیل می‌دهد، از این لحاظ نیز کشور با کمبود و مشکل روبرو است.

 

به ‌طوری‌که اکنون شیلات و مواد غذایی بعد از نفت خام دومین اقلام وارداتی ژاپن را تشکیل می‌دهند. رشته کوه‌های آتشفشانی ژاپن اغلب دارای چشمه‌های آب گرم طبیعی هستند.

این کشور در تابستان و پاییز اغلب شاهد گردبادهای عظیم و توفانهای شدید گرمسیری است. به دلیل مجاورت با اقیانوس زلزله‌های شدید زیرآبی می‌توانند در آنجا امواج عظیم و جذر و مدی ویرانگر به نام سونامی ایجاد کنند.

 پوشش گیاهی و جانوری در ژاپن :

بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد. در فرهنگ ژاپنی برخی گیاهان دارای معانی نمادینی هستند. به عنوان مثال شکوفه‌های گیلاس یا «ساکورا» نمایانگر زیبایی کوتاه مدت و درخت کاج یا ماتسو نماد عمر طولانی است.

 

در غذاهای ژاپنی نه تنها از میوه‌ها و حبوبات بلکه حتی از برخی از گلها و برگها نیز استفاده می‌شود.

 

تأثیر زیبایی گیاهان در هنر گل‌آرایی به سبک ژاپنی که ایکه‌بانا نامیده می‌شود و نیز در نقاشی، بافندگی، سفالگری و ظروف و وسایلی که با لاک مخصوص رنگ‌آمیزی می‌شوند دیده می‌شود.

ژاپنی‌ها از گیاهان در داروسازی، رنگرزی منسوجات، ساخت کاغذ و ابزار نیز استفاده می‌کنند.  ژاپن دارای حیات وحشی بسیار منحصربه‌فرد است و برخی از گونه‌های دارکوب، قرقاول، سنجاقک، خرچنگ، کوسه ماهی، حلزون، سمندر و پستانداران دریایی ژاپن در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند.

با وجود این همه تنوع و گوناگونی، تنها ۱۱۸ نوع پستاندار وحشی زمینی در ژاپن زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها جوندگان کوچکند.

 

حیواناتی مثل خرس، گوزن، گراز، سنجاب‌های پرنده، خفاش، میمون و نوعی راکون به نام سگ راکون از جمله گونه‌های حیات وحش ژاپن هستند.

شما میتوانید با رزور تور ژاپن از آژانس معراج گشت آسمان از بابت گرفتن ویژا ژاپن خیالتان راحت باشید زیرا کی یکی از آژنس های مورد تایید سفارت ژاپن در تهران معراج گشت آسمان میباشد .

بهرتین زمان برگزاری تور ژاپن در چه فصلی آست ؟

از آنجایی که ژاپن کشوری چهار فصل است، هر فصلی می توان به ان سفر کرد تنها باید بدانید اهل تفریحات زمستانی هستید یا گرمای تابستان را ترجیح می دهید؛ به هر حال این کشور در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد.

واحد پول: ین ژاپن با نشان اختصاری (JPY)

سیستم برق: ۱۰۰V/50-60Hz – پریزهای برق دارای دو سوراخ بوده و معمولا فاقد سیم اتصال به زمین است و شما برای استفاده از وسایل برقی خود در این کشور به آداپتور نیاز دارید.

فرودگاه های اصلی: فرودگاه ناریتا (Narita) در توکیو (NRT)

؛ فرودگاه هانیدا (Haneda) در توکیو (HND) و فرودگاه اوزاکا کاناسی (Osaka’s Kansai Airport) با نشان اختصاری (KIX)

آب لوله کشی:

قابل آشامیدن، شما می توانید به راحتی بطری آب خود را از شیر پر کرده و بنوشید. شرایط اینترنت: ژاپن دارای اینترنت بسیار خوب و عالی است. سرعت اینترنت در این کشور در بین بالاترین سرعت ها در جهان بوده و در هر بخشی از این کشور شما به راحتی قادر به دسترسی به اینترنت هستید و بیشتر هتل ها و مراکز اقامتی ژاپن نیز اینترنت وای فای رایگان ارائه می کنند.

سیم کارت محلی :

توصیه می کنیم به محض رسیدن به ژاپن، یک سیم کارت بخرید. البته قیمت سیم کارت در این کشور ارزان نیست، اما خدمات مخابراتی ارائه شده، عالی هستند. در خارج از مناطق گردشگری، میزان استفاده از زبان انگلیسی بسیار کم است و داشتن یک تلفن همراه و اینترنت می تواند شما را برای پیدا کردن مسیر، بررسی شرایط حرکت قطارها، چک کردن مسیرها و ترجمه برخی موارد مورد نیاز یاری کند. برای خرید سیم کارت شما باید گذرنامه خود را ارائه کنید.

البته خرید سیم کارت در فرودگاه نیز امکان پذیر بوده و مراحل انجام آن کمی پیچیده است.

من در سفر خود به ژاپن، سیم کارتم را از یک فروشگاه در شهر شیبویا خریداری کردم که کلیه مراحل ثبت و راه اندازی آن ۲۵ دقیقه به طول انجامید. ویزا: ساکنین کشورهای آمریکای شمالی، بریتانیا و اروپا برای اقامت زیر ۹۰ روز در ژاپن نیازی به تهیه ویزا نداشته و در صورت تمایل به اقامت بیش از این میزان نیز، می توانند درخواست ویزا دهند. اتباع بقیه کشورها باید پیش از سفر خود به ژاپن برای ویزا اقدام کنند.

 

موارد امنیتی :

 

کشور ژاپن به حد اعجاب انگیزی امن است. فرهنگ و قانون در این کشور بسیار با اهمیت بوده و مردم به سختی به آن پایبند هستند. در این کشور شاهد هستیم که حتی کودکان کم سن و سال نیز به تنهایی در مترو سفر می کنند، جنایت و جرم اگر نگوییم به کلی وجود ندارد، بسیار نادر است.

 

علی رغم شلوغ بودن بسیاری از بخش ها، جیب بری و سرقت به ندرت اتفاق افتاده و تنها گاهی در فرودگاه ها ممکن است شاهد چنین موضوعی باشیم. البته ممکن است به ندرت و به طور تصادفی مشکلاتی برای هر کس به وجود بیاید اما این موضوع کمیاب است.

 

علی رغم این میزان امنیت اما باز هم توصیه می شود از بیمه سفر استفاده کنید. من شخصا داشتن بیمه سفر را برای هر سفری در هر نقطه از کره زمین توصیه می کنم.

توصیه هایی برای کاهش هزینه ها :

ژاپن، کشور گرانی است. امکان سفر با بودجه کم به این کشور وجود ندارد اما نکاتی هستند که با به کار بردن آن ها می توان از هزینه ها کاست. من یک گردشگر را دیدم که با دوچرخه در ژاپن سفر می کرد و چادری داشت که شب ها در آن می خوابید. بهتر است پیش از سفر به ژاپن، از هزینه ها اطلاعات داشته باشید و با برنامه ریزی دقیق، از سفر خود، غذا خوردن و بازدید از مناطق مختلف این کشور لذت ببرید. شما می توانید در هزینه مواد غذایی خود از طریق خرید تنقلات و غذاهای آماده از فروشگاه های بزرگ؛ صرفه جویی کنید. البته قطعا همه گردشگران دوست دارند غذاهای مختلف ژاپنی مانند انواع سوپ ها، سوشی و … را امتحان کنند که با برنامه ریزی و انتخاب مناطق مناسب این امر امکان پذیر است.

 

استفاده از هتل ها و میهمان سراهای دارای خوابگاه عمومی می تواند هزینه های شما را کاهش داده و با پرداخت ۲۵ تا ۳۵ دلار در شبانه روز می توانید یک تخت در این خوابگاه ها داشته باشید. در صورت برنامه ریزی مناسب می توانید برای هر نفر در طول روز با ۷۰ دلار هزینه به گشت و گذار پرداخته و خوراک و محل اقامت را تامین کنید. ملاحظات غذایی : در ژاپن سبک غذایی مبتنی بر گیاه خواری چندان رایج نبوده و در مجموع شما برای استفاده از غذاهای ژاپنی باید پیش از سفرتان مطالعه و پژوهشی کافی انجام دهید. یک رستوران زنجیره ای به نام  وجود دارد که مختص گیاه خواران بوده و در منوی خود توضیحات مناسبی به انگلیسی درباره غذاهای خود دارد.

در فروشگاه های موسوم به ۷ تا ۱۱ (۷-۱۱s) می توانید انواع غذاهای آماده برای گروه های سنی مختلف را تهیه کنید. این غراها در بین مردم محلی و مسافران بسیار محبوب هستند.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به تور ژاپن
معراج گشت آسمان