لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معبد وات فرا خائو یای ( Wat Phra Khao Yai )

معبد وات فرا خائو یای ( Wat Phra Khao Yai )

شهر پاتایا در فاصله 165 کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک واقع شده است و شهر پاتایا با بازدید بیش از 5.5 میلیون گردشگر در کل جهان بوده است . از قصد سفر با پاتایا را دارید بدانید که این معبد یکی از مهمترین مناطق گردشگری تایلند بشمار می رود . تور پاتایا به دلیل وجود  کلاب ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی در بین توریست ها دارد ، معبد وات فرا خائو یای یکی از تفریحات گردشگران در شهر معروف پاتایا تور تایلند است .

معبد وات فرا یایی در ساحل بودای بزرگ که به اسم ساحل بنگ راک Bang Rak beach واقع شده است

معرفی معبد وات فرا خائو یای

معبد وات فرا یایی در ساحل بودای بزرگ که به اسم ساحل بنگ راک Bang Rak beach شناخته می شود واقع شده است ، این منطقه دقیقا در شمال شرقی ترین قسمت پاتایا یعنی جزیره Koh Samui می باشد که با بازدید از آن می توانید فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند را از نزدیک حس کنید . این ساحل در 18 کیلومتری شهر پاتایا در یک پادگان نظامی قرار دارد و با شن های سفید و آبی زلال مورد توجه بازدیدکنندگان بخصوص توریست های اروپایی و گردشگران خواهد بود  و چون این ساحل در پادگان نظامی است از امنیت بالایی برخوردار است .

 

در هنگام ورود به این ساحل زیبا حتما با لیدر خود بروید تا با ارائه کارت لیدر خود بتوانید از پادگان عبور کنید ، تپه ای در آنجا قرار دارد که روی آن معبدی است که نام آن وات کاهو فرا بات که بسیار هم پرطرفدار است و جزو معابد مهم تایلند نیز بشمار می رود . این معبد آرامگاه بنیانگذار نیروی دریایی تایلندی که یک مسیحی از بودا و یک بنای تاریخی برای کرومولان چمفونکتودومسک می باشد و بسیار مورد احترام و افتخار است در میان مردم تایلند و زمانی که شما می توانید روی این تپه قرار بگیرید و با گرفتن تصاویری خاطره انگیز در اواخر بعد از ظهر و یا اوایل شب زمانی که نورهای چراغ ها روشن می شوند و الحق که تصویری زیبا به وجود می آورند که به یادگار خواهد ماند .

 

معبد وات فرا

 

باید بگوییم یکی از نمادهای مهم شهر پاتایا همین معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai است که بسیار جالب و دیدنی برای شما و خانوادتان خواهد بود . مجسمه ‌ای طلایی از بودا که با ارتفاع 12 متر روبه دریا واقع شده و این معبد در سال 1972 میلادی طراحی و ساخته شده است و به معنی معبد بزرگ بودا است که سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند . مساحت بسیار زیادی را به معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai و بتکده های کوچکی که در کنارش هستند ، اختصاص داده شده است ، بطوریکه اگر بخواهید از مجسمه بودا به سایر بتکده‌ ها بروید باید راه نسبتا زیادی را طی کنید که البته این مسیر بسیار زیبا و دیدنی برایتان می باشد .


مار بزرگی در امتداد راه ‌پله ای که منتهی به مجسمه بودای بزرگ می شود از پایین تا بالا کشیده شده است ، جالب است که این همان مار اساطیری در تاریخ تایلند به نام نگا Naga است که این مار از طلا ساخته شده است و طول بسیاری زیادی هم دارد و شما در بازدید از این معبد ، وقتی به آخرین پله می ‌رسید و در کنار مجسمه بودا قرار می‌گیرید قادر خواهید بود که از آن بالا همه جای شهر و تمامی سواحل پاتایا را ببینید و لذت ببرید .

 

معبد وات


شما با حضور در این معبد خواهید دید که در قسمت های دیگر معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai ، بتکده‌ های کوچکتری قرار گرفته است که در چند سال گذشته به یکی از این بتکده ‌ها چرخ معروف Dhamma که به نوعی بیانگر تعالیم بودا  و حرکت از تاریکی به روشنایی بوده است اضافه شده است که نمایانگر سنت و فرهنگ مردم تایلند می باشد .


در یک قسمت دیگر از معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai مجسمه بودای نشسته بر زمین با نام Mara را خواهید دید که شیطان در قالب زنی زیبا در صدد فریب و گمراه کردن بودا مارا Mara بر می‌آید که بودا این موضوع را سریعا می فهمد و از شیطان دوری می ‌کند و این عامل باعث می شود که شب هنگام بودا مارا  Mara نشسته بر زمین از الهه زمین بخواهد که قدرتی به او ارزانی دارد تا مراقبه اش را ادامه بدهد و به روشنگری و عروج برسد و اینکه الهه زمین نیز درخواست او را به اجابت می رساند و بودا مارا Mara شب هنگام به آسمان‌ ها عروج می ‌کند .

 

اگر به تصویر این مجسمه دقت کنید ، دست راست بودا را می ‌بینید که اشاره به زمین دارد که حاکی از همان اتفاقی است که در بالا به آن پرداختیم . علاوه بر مجسمه ساخته شده ، نقاشی هایی نیز بر دیوار‌های بتکده کشیده شده است که همگی این واقعه را به وضوح در معرض دید شما می گذارد .  در پایین پله ها ، مغازه هایی برای فروش انواع و اقسام سوغاتی های معروف پاتایا در تایلند نظیر مجسمه های کوچک ساخته شده با دست ، انواع  لباس ، نقره جات و ...  وجود دارد که شما می توانید خریداری کنید .

 

معبد وات فرا یای

 

البته در کنار اینها ، دکه های فروش مواد غذایی ، تنقلات و نوشیدنی نیز می باشد و از همه مهمتر یک مرکز مدیتیشن و مرکز دیگری برای پیشگویی نیز در معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai قرار دارد که شما اگر علاقه مند هستید به اینها مراجعه کنید . مردم پاتایا در زمان های مختلف به معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai می آیند و از بودای بزرگ درخواست سلامتی ، خوشبختی و خوش شانسی را طلب می کنند ، همچنین مردم با خودشان میوه و گل نیز می آورند تا آن را به بودای بزرگ تقدیم کنند و عقیده دارند این برایشان خوش یمنی می آورد .


چند صد متر آنطرف تر از معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai ، یک معبد باشکوه دیگر به نام Wat Plai Laem قرار دارد که این معبد زیبا در سال 2004 تکمیل شده است و نوع معماری خاص آن و به همراه طیف رنگی گسترده ای در معرض دید گردشگرن می باشد . در اینجا مجسمه بودای چینی به نام Guanyin قرار گرفته است که 18 دست دارد و این در اساطیر چین و تایلند به معنی قدرتمندی در دفاع از زنان و کودکان ، فقرا و بیماران می باشد . مردم چین و تایلند باور دارند که این بودا ، قدرتی بیشتر از 18 دست و شاید به اندازه هزاران دست دارد و قادر خواهد بود در یک زمان ، از چندین هزار نفر دفاع و حمایت کند .

 

در اطراف مجسمه این بودا ، نقاشی های بسیاری این باور و اعتقاد قلبی را به تصویر کشیده اند و اگر به پاتایا رفتید و علاقه مند به مطالعه درمورد آیین بودا و اعتقادات بودیسم مخصوص مردم چین هستید ، حتما سری به معبد پلای لائم  Wat Plai Laem بزنید .


آدرس و ساعات بازدید از معبد وات فرا یایی

آدرس معبد در Bang Lamung District, Chon Buri, Thailand ، پاتایا ، تایلند می باشد و این معبد همه روزه از صبح تا عصر باز است و البته باید بگوییم روزهای شنبه معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai شلوغ است و اگر به دنبال سکوت و آرامش هستید بهتر است غیر از روز شنبه و صبح ها به این معبد بزرگ مراجعه کنید و برای ورود به اینجا حتما لباس مناسب برای احترام به عقاید و باورهای مردم و راهبان به تن کنید . هزینه ای نیز برای ورود از شما دریافت نمی ‌گردد ، اما همانطور که می ‌دانید برای مرمت و نگهداری معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai هزینه های زیادی صورت می ‌گیرد که هرگونه اهدایی از سوی شما  قابل قبول تایلندی ها قرار می گیرد .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به معبد وات فرا خائو یای ( Wat Phra Khao Yai )
معراج گشت آسمان