لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با جزیره صباح ( Sabah Island )

آشنایی با جزیره صباح ( Sabah Island )

 

تاریخ طبیعی عجیب و متفاوت ، یک مکان بی نظیر برای تجربه های ماجراجویانه ، سواحل بسیار بکر و زیبا ، جزایر و صخره های مرجانی ، میراث فرهنگی غنی و مهمان نوازی گرم و مردم پسند آن ، امکانات و خدمات حرفه ای هستند که جزو این جزیره زیبا می باشند .  طیف گسترده ای از محل اقامت از خانه های روستایی گرفته تا هتل های 5 ستاره و شیک ، ترکیب جنگل های انبوه بکر و سرسبز پر تکاپو با حیات وحش منحصر بفرد و جالب ، یک بهشت گرمسیری سرشار از شن و ماسه های لطیف و منظره آب های شفاف و پاک و غذاهای فوق العاده همه و همه در دل جزیره ای در آسیای جنوب شرقی بنام جزیره صباح قرار دارد که همه ساله گردشگران متعددی روانه این جزیره زیبا می شوند .

جزیره صباح سابقا برنئوی شمالی نامیده می شده است و صباح دومین ایالت بزرگ بعداز ساراواک می باشد

تاریخچه جزیره صباح

این جزیره بکر در مالزی شرقی و جزوی از جزیره بورنئو محسوب میشود و سابقا برنئوی شمالی نامیده می شده است و صباح دومین ایالت بزرگ بعداز ساراواک می باشد . از جنوب با ایالت ساراواک ھم مرز است کوتا کینابالو مرکز این ایالت در جزیره بورنئو واقع در شرق شبه جزیره مالزی و در ساحل شمالی غربی بورنئو در کناره دریای چین جنوبی قرار دارد و جالب است شما گردشگران بدانید که این شهر قبلا در بین عموم مردم محلی جسلتون نامیده میشده است . 

 

اما پس از خروج نیروهای انگلیسی از آن و استقلال یافتن کشور مالزی ، به سبب وجود کوه های کینابالو در شرق آن کوتا کینابالو نامگذاری شده است و عموم مردم به طور مخفف کی کی صدا می زنند و این شهر تقریبا نیم میلیون نفری بزرگترین شهر ایالت صباح ( ششمین شهر بزرگ مالزی ) و همینطور اصلی ترین دروازه ورودی به جزیره بورنئو است .  همچنین به علت مهاجرت اقوام مختلفی از کشورهایی چون چین ، هند ، کره ، فیلیپین ، برونئی و ... فرهنگی متنوع و چند مذهبی نیز دارد که شما می توانید با سنت های متفاوت این شهر آشنا شوید .

 

صباح


صباح یکی از 13 جزیره ای می باشد که مالزی را تشکیل داده است و جزیره صباح از لحاظ وسعت دومین منطقه بزرگ مالزی پس از سلانگور و جوهر محسوب می شود و مردم صباح به نام صباحان در مالزی و در بین مسافران شناخته می شوند . در حال حاضر 32 گروه قومی و مذهبی در جزیره صباح زندگی می کنند ، زبان مادری مردم صباح زبان صباحان است اما زبان باهاسا مالزی ( زبان ملی ) ، انگلیسی و ماندرین و و چینی در اقوام مختلف به صورت گسترده ای رواج دارد و به صورت گسترده لمس خواهید کرد .

 

در جزیره صباح مردم با گفتن " datang selamat " به معنای خوش آمدید و " terima kasih " به معنای با تشکر از شما به استقبال گردشگران می آیند و با توجه به دلایل مذهبی خیلی هنگام خوش آمد گویی و آشنایی مایل به تماس فیزیکی نیستند . 

 


معرفی جزیره صباح

جزیره رویایی صباح در تور مالزی قرار دارد و دومین ایالت این کشور بشمار می رود  و این جزیره 2 میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و 32 قومیت فرهنگی - مذهبی دارد . جزیره زیبای صباح متشکل از آب های صاف ، جنگل های استوایی و شن های نرم و وجد آور می باشد . جالب است بدانید که این جزیره در اختیار سلطان برونئی بوده است و مدتی هم یک فرد آمریکایی اجاره کرده بوده و هم اکنون در اجاره یک فرد انگلیسی به نام دنت می باشد .
جزیره ساحلی " صباح " در کشور مالزی ، از نظر وسعت دومین ایالت مالزی است که 2 میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و 32 قومیت فرهنگی نیز دارد.

 

صباح ایسلند


این جزیره رویایی ، آمیخته ‌ای از آب ‌های شفاف ، شن‌ های نرم و جنگل های استوایی بی نظیری است و همچنین صباح روزگاری در تملک سلطان برونئی بوده و مدتی به اجاره یک فرد آمریکایی و سپس یک فرد انگلیسی شد . به نوشته روزنامه آسیا ، این جزیره ، بعد از جنگ جهانی دوم و اعلام استقلال مالزی به این کشور پیوست و امروزه یکی از پتانسیل‌ های بزرگ و یکی از جاذبه های مهم گردشگری در مالزی است و قطعا از آن را هم ردیف با مالدیو مالزی می دانید .


جزیره صباح با آب ‌های دریای چین جنوبی در غرب و دریاهای سولو و سلبز در شرق محاصره شده است و مرکز آن شهر کوتا کینبالو دارای هتل های فوق العاده و لوکسی همانند شانگری و سوترا واقع شده که بسیار هم در میان مسافران پرطرفدار می باشند . 


جمع الجزایر صباح یکی از عجیب ترین و زیباترین نقاط دنیاست ، این جزیره هر ساله علاقه مندان به غواصی را به خود جلب می کند و بهترین نقاط غواصی جهان مانند سپیدان ( Spidan ) ، مبول ( Mabul ) و کاپالای ( Kapali ) همگی در این جزیره هستند که در فصل گردشگری برای غواصی حتما به این نقاط بروید ، جزیره صباح در جهان به خاطر گنجینه بزرگ طبیعی و ذخیره گاه حیات وحش صباح ( Tabin ) مشهور است .

در ضمن می توانید با گوش دادن به صدای پرندگان و قدم زدن در سواحل شنی ، زیبا و آفتابی با آب های شفاف لحظه هایی رویایی را در کنار خانواده تان داشته باشید که بخشی از جاذبه های زیبای جزیره صباح می باشد . علاوه بر این ها تجربه انواع بازی های هیجان انگیز مانند قایق سواری ، غواصی ، جت اسکی ، بالن سواری در صباح تعبیه شده است .


این جزیره شگفت انگیز همانند گوهری است که جانداران مختلفی از جمله پرندگان گرمسیری خاص ، خرچنگ های زیبا و لاکپشت های با مزه و متفاوت را در خود جای داده است که حتما شما را سر شوق خواهد آورد و با توجه به این که غذاهای مالزی اغلب حلال هستند شما می توانید از غذاهای دریایی و محلی که معمولا تازه هم صید و طبخ می شود را می توانید  استفاده کنید و با طعم و مزه های جدیدی در مالزی آشنا شوید .


پایتخت صباح کوتا کینابالو است که با آب و هوای شبیه مالزی که استوایی می باشد 3.6 میلیون نفر جمعیت را در خودش جای داده است و جزیره صباح دارای رودخانه ها و کوه های زیبا میباشد و دومین رودخانه بزرگ مالزی در صباح قرار گرفته است .

 

جزیره صباح

 

جالب است بدانید که اقتصاد مالزی ارتباط گسترده ای را با کشور چین دارد و بر عکس کشورمان رانندگی در صباح در لاین چپ بوده و تاکسی ، اتوبوس و ون و مابقی وسایل تردد عمومی در اکثر جاهای آن به چشم میخورد .

 

دوچرخه سواری در دره دانوم و دوره های آموزش غواصی از دیگر جاذبه های جزیره صباح می باشد که طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد . کوه کینابالو ، پارک ملی سیپادان و موزه تاریخی سنداکان در زمره جاذبه های پر بازدید آن می باشد . 

 

از دیگر مناطق گردشگری صباح می توان به مراکز نگهداری اوران گوتان سپیلوک ، مرکز نگهداری خرسهای بورنین ، پارک جزیره لاکپشت ها ، مسجد کوتا کینابالو ، موزه صاباح استیت ، یکشنبه بازار گایا استریت مرکز خرید ایماگو ، مرکز خرید سوریا صباح ، پارک تانجونگ آرو پردانو، بازار شبانه کوتا کینابالو و جزایر متعدد دیگر اشاره کرد که در نهایت شما می توانید تمامی این مناطق را انتخاب کرده و کلی خوش بگذرانید . 

البته با توجه به این که غذاهای مالزی اغلب حلال هستند شما برای صرف غذا حلال مشکلی ندارید ولی غذاهای محلی به رغم گران بودن و این که اغلب غذاهای دریایی و حتی میگوها ، به اندازه کف دست هستندو شما به خاطر طبخ خاصی که شاید داشته باشید به مذاقتان سازگار نباشد .

 
ضمنا در این منطقه ، یک موزه از حشرات و باغ گیاه شناسی در منطقه مرتفع " کوتاکنیابالو " که در آن از قارچ های سمی گرفته تا گیاهان گوشت خوار که همگی را می توانید در آنجا ببینید . و در آخر اگر به دنبال تجربه ای خاص برای فرزندانتان هستید پیشنهاد ما ، باغ وحش کوتاکنیابالو است که دارای حیوانات جالب و دیدنی مانند میمون های خرطوم دار و با گونه های متفاوت و ... است که دیدن آن خارج از لطف نیست . 

 


مناطق گردشگری جزیره صباح

دهکده سنتی


یکی از جذابترین ، پرطرفدارترین و در حقیقت مهمترین جاذبه گردشگری تور مالزی در این شهر و شاید کل جزیره بورنئو است دهکده سنتی باشد . خانه های متمایز ، لباس و مهارت های سنتی از پنج گروه عمده قومی صباح در ماری ماری – دهکده فرهنگی برجسته که در یک دره رودخانه باریک است و حدود نیم ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و پس از عبور از یک پل معلق ، در هر خانه تجربه هایی مانند پخت و پز در چوب بامبو ، شلیک با بلوگان ( اسلحه فوتی ) ، روشن کردن آتش با چوب بامبو و غیره را از نزدیک خواهید دید و بعد از اجرای رقص ھای سنتی و یک وعده غذایی محلی سفر کوتاه شما با کلی خاطرات به پایان میرسد .

 

پارک کینابالو


پارک کینابالو که در ورودی کوه کینابالوو در ۱,۵۸۵ متر بالای سطح دریا واقع شده است یکی دیگر از مناطق گردشگری مالزی در صباح است و نقطه اصلی شروع مسیر برای رسیدن به مربع است و از کوه کینابالو ، کوه تامبایوکون و کوه پایه هایی قله کوه کینابالو است . مساحت این پارک ۷۵۴ کیلومتر می باشد و تاریخچه جغرافیایی این کوه ها که شکل گرفتن  آنھا تنها  " یک میلیون سال " طول کشیده است برای شما بسیار شگفت انگیز می باشد .

 

کوه عظیم کینابالو در واقع یک توده گرانیتی بوده که بعد ها از پوسته سطح به سمت بالا رانش پیدا کرده است و در اثر فرسایش های بعدی که صورت گرفته است ، ھزاران فوت شن و سنگ های گلی از بین رفتند و این توده را بر جای گذاشتند که در حال حاضر تبدیل به جاذبه گردشگری شده است . همچنین در عصر یخی ، یخچال های طبیعی اطراف قله آن را هموار کردند ، اما قله های ناهموار که در بالای سطح یخی قرار دارند همانطور بدون تغییر باقی مانده و باعث حفظ سطوح بسیار ناهموار شدند .این کوه ناهموار تا به امروز نقطه مرکزی این پارک ملی محسوب می شود .

 

پارک دریایی


یکی دیگر از جاذبه های گردشگری صباح پارک دریایی می باشد که این پارک دریایی از مجموعه ای از پنج جزیره ساده تشکیل شده است و مساحت این منطقه بیش از ۴,۹۲۹ هکتار که دو سوم آن را دریا فرا گرفته است . این جزایر دارای سواحل نرم و سپید مملو از ماهی های زیبا و مرجان ها است و این منطقه برای غواصان مبتدی و نیز غواصان با تجربه و افرادی که به دنبال جایی برای پیک نیک و تفریحات آبی هستند بسیار مناسب است . برای مسافران و گردشگرانی که عاشق ماجراجویی در خشکی هستند ، همچنین مسیر های پیاده روی در جنگل های بکر تعبیه شده است که بسیار لذت بخش خواهد بود  .

 

این منطقه از انواع مختلفی از گیاهان و جانوران گرمسیری برخوردار است و تماشای گونه های نادر از قبیل مگاپود جذاب یا بورونگ تامبون ، نوعی پرنده شبیه به مرغ با پاهایی بلند که صدایی شبیه به گربه دارد همگی می تواند جذابیت های تکرار نشدنی داشته باشد . 

 

وتلند کروز


یک سفر یک روزه در مناطق زیبا و خیره کننده در میان تالاب کینابالو فرصت بازدید از جنگل های حرا و استوایی برنئو را برای شما فراهم می سازد که با گوناگونی حیوانات مختلف از جمله میمون های پوزه دراز ، سمور های آبی ، دم دراز های و غیره همراه با تماشای غروب آفتاب لذت و خاطره ای فراموش نشدنی به ارمغان خواهد گذاشت .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به آشنایی با جزیره صباح ( Sabah Island )
معراج گشت آسمان