لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با جزیره لنکاوی ( Langkawi Island )

آشنایی با جزیره لنکاوی ( Langkawi Island )

شهر زیبای لنکاوی از مجمع الجزایری تشکیل شده از تقریبا صد جزیره را داراست و در محل برخورد تنگه مالاکا با آب های دریاهای آندامان واقع شده است . جزیره لنکاوی در زبان محاوره مالایی به معنی عقاب قهوه ای می باشد و جالب است بدانید بیشتر جزیره های لنکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و برای سکونت مناسب نیستند و جزو جاذبه های گردشگری تور مالزی محسوب می شوند .

لنکاوی بزرگترین جزیره بین جزایر لنکاوی و جزیره پولائو می باشد که جزیره افسانه ای لقب گرفته است

معرفی جزیره لنکاوی

بزرگترین جزیره بین جزایر لنکاوی و جزیره پولائو لنکاوی است که جزیره افسانه ای لقب گرفته است و نام مجمع الجزایر نیز از همین جزیره گرفته شده است . نکته ای که باید بدانید این است که تور لنکاوی ، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک می باشد ، علاوه بر این جزایر لنکاوی مترادف با غذاهای دریایی است که شهرت بسیاری در میان گردشگران به دست آورده است . 


جالب است بدانید که در گذشته ، این جنگل ها به دلیل تو در تو بودن مکان های مناسبی برای دزدان دریایی به حساب می آمدند و با این وجود ، برخی از جزایر لنکاوی به مکان هایی عجیب تبدیل شده است که باعث جذب بازدید کنندگان و گردشگران متعددی از سراسر جهان شده است .

 

فریبندگی های فوق العاده جزیره لنکاوی همینجا تمام نمی شود ، تقریبا تمام جاذبه های اصلی آن ریشه در حکایات و افسانه ها در گذشته دارد ، به عنوان مثال ، اگر شما به داستان های وحشتناک و متفاوت علاقه مند هستید کافی است از مردم محلی درباره خون آشامی که در جزیره دایانگ بانتینگ زندگی می کردند بپرسید که شاید برای شما مسافرانی که قصد سفر را دارید جالب باشد .

 

لنکاوی

 

اگر شما برای رفتن به آنجا به اندازه کافی شجاع هستید می توانید به بازدید غارها و تماشای خفاش های ساکن در آنجا برید و تجربه های متفاوتی را لمس کنید . یکی دیگر از مناطق گردشگری پرطرفدار در لنکاوی ، آبشارهای تلاگا توجو است که به گفته های ساکنان آنجا و عموم مردم که ادعا دارند ، زنان نازا را بارور می کند چرا که یک پری در آنجا استحمام کرده و مورد توجه پریان می باشد . 

 

در حالی که این داستان ها به فرهنگ محلی طعمی خاص می دهند ، فهمیدن چگونگی جذب بازدید کننده ها در جزیره لنکاوی ، چندان سخت نمی باشد و زیبایی طبیعی ، ماسه های سفید ، نسیم ملایم ، آب های روشن کریستالی ، آبشارهای آرام و فضایی آرامش بخش ، مناسب سرگرمی های بی سر و صدا و آرامش بخش است .

سواحل بسیار آن ، درختان استوایی همیشه بهار و جنگل های بارانی اش ، پناهگاهی امن برای حیات وحش محلی و جانداران دریایی به شمار می رود و اگر در سفر به جزیره لنکاوی هستید ، آنها شما را به رقص جزیره ، غواصی و حتی قایق رانی با قایق تفریحی خواهند برد و مناظری بی نظیر را برایتان به ارمغان خواهند آورد .

 

لنکاوی ایسلند

 

ضمنا شما گردشگران می توانید در روستای شرقی جزیره لنکاوی ، با استفاده از تراموای برقی تا کوه مت سینکانگ که دومین قله بلند لنگکاوی است بروید و کلی تجربه بدست آورید با وجود آن به یاد داشته باشید که در طول فصل موسم بارندگی یعنی از ژوئیه تا اواسط سپتامبر به فعالیت نمی پردازند . اگر به دنبال خرید هستید جزیره لنکاوی می تواند جای مناسبی برای شما  مسافران در باشد و همچنین شما در سفرتان در خواهید دید که لنکاوی مترادف با غذاهای دریایی است .

محبوب ترین رستوران های جزیره در شهرک کواه و نیز سنانگ و سواحل تنگاه و کوک واقع شده اند و البته هتل های گرانقیمت غذاهای بین المللی را نیز سرو می کنند و پس هیچ کمبودی برای غذا های عالی وجود ندارد .

 


موقعیت و جمعیت

لنکاوی در مجمع الجزایری متشکل از حدود صد جزیره واقع شده است و در نقطه ای که تنگه مالاکا با آب های دریاهای آندامان برخورد می کند قرار دارد . در سواحل شمال غربی مالزی است و بسیاری از جزایر لنکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و غیر مسکونی هستند و بزرگترین جزیره لنکاوی جزیره " اپونیموس پولای " با ۶۴٫۷۹۲ نفر جمعیت است و این جزیره تنها جزیره مسکونی واقع در ناحیه " پولای توبا " نیز هست و شهر " کواه " بزرگترین شهر و پایتخت ایالت لنکاوی است .

 

جزایر لنکاوی

 

آب و هوا


اگر چه جزیره لنکاوی در منطقه ‌ای با آب و هوای گرمسیری قرار گرفته است اما بر خلاف بسیاری از نقاط دیگر مالزی ، لنکاوی از روزهای آفتابی خشک و پایدار بیشتری برخوردار است . علت این امر بیشتر احاطه شدن این مجمع ‌الجزایر با سرزمین اصلی مالزی از طرف شرق و ساماترا یکی از جزیره‌ های اندونزی از طرف غرب است و به همین دلیل نیز گفته می ‌شود در هر فصلی از سال که به لنکاوی سفر میکنید می ‌توانید از آب و هوای دلپذیر و روزهای آفتابی آن نهایت لذت را ببرید . قابل توجه گردشگرانی که قصد سفر را دارند ، علی ‌رغم اینکه شب ‌های لنکاوی ممکن است شاهد رعد و برق ‌های شدید و باران‌ های خفیفی باشید ولی صبح هنگام بیدار شدن از خواب ، اثری از این رعد و برق‌ و باران نمی باشد و هوای فوق العاده مطلوب آن شما را غرق در لذت می کند .

 


مناطق گردشگری لنکاوی

جزیره ی دریایی آیلند هاپینگ 


هنگام عبور از این جزیره می توانید از چند جزیره زیبای اطراف جزیره لنکاوی نیز دیدن نمایید ، مثل جزیره دریاچه آب شیرین ، جزیره میمون ها و جزیره Pregnant Maiden که بسیار زیبا و فوق العاده می باشد .

پارک کروکودیلها


پارک کروکودیل ها در شهر لنکاوی در کشور مالزی واقع شده است و یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری مالزی در این شهر بشمار می رود . شما گردشگران با سفر و رفتن به لنکاوی این امکان را دارید که اجرا برنامه زنده کروکودیل ها و مربیانشان ، غذا دادن به کروکودیل ها و کالکسه ای که کروکودیل ها آن را راه می برند و حتی مسابقه بوکس بین آن ها را از نزدیک ببینید .

 

جزیره لنکاوی و میدان عقاب


نام عقاب برای این میدان برگرفته از این پرنده زیباست که نماد این جزیره نیز بشمار می رود و دریاچه های زیبا و منظره دلنشین این جزیره در شب روح تازه ای به شما گردشگران در سفر را بهمراه خواهد داشت .


پل هوایی لنکاوی


یکی از معروف ترین پل های کابلی در جهان پل هوایی در لنکاوی می باشد که در نزدیکی تله کابین جزیره لنکاوی در غرب مالزی واقع شده است که بسیار زیبا و محصور کننده می باشد .


آکواریوم لنکاوی


این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیای جنوب شرقی است و با هدف دانش ، آموزش ، سرگرمی و توجه به حفظ محیط زیست طراحی و ساخته شده است . جالب است بدانید آکواریوم زیبا دارای تونلی ۱۵ متری در زیر آب است که شامل ۵۰۰ هزار لیتر از آب دریا می باشد و جانداران بسیاری همچون ماهی های غول پیکر و لاک پشت های سبز را در خود جای داده است و تجربه ای متفاوتی برای شما به یادگار می گذارد .

 

باغ برنج لامان


باغ برنج لامان در واقع موزه ای است که در شمال ساحل سنانگ واقع شده است و در این موزه مصنوعات و عکس هایی که مربوط به فرهنگ شالیکاری کشور مالزی است قرار داده شده است و شامل باغی است که برکه و حیاطی چشم نواز و حیواناتی جالبی دارد و مطمئنا برای شما بازدید کنندگان جالب خواهد بود .

 

آبشارهای تلاگا توجو یا هفت چشمه


نام این آبشار از هفت برکه طبیعی که در مسیر آن شکل گرفته ، برگرفته شده است و در افسانه ها آمده که در این برکه ها پریان بسیاری به جنب و جوش و بازی پرداخته اند .  در این برکه ها می توانید شنا کنید و از صخره های بین آن ها به پایین سُر بخورید و مهم تر اینکه تجربه هیجان انگیزی برای خود و خانوادتان به دست آورید .


پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی


این پارک شامل ۴ جزیره می باشد و پر از مرجان های دریایی که شما را به وجد می آورد و این پارک که مکانی بی نظیر برای شنا ، اسنورکلینگ و غواصی است پوشیده از سواحل شنی زیبا است و امکانات آبی خوبی برای شما و خانواده تان را در خود فراهم کرده است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با جزیره لنکاوی ( Langkawi Island )
معراج گشت آسمان