لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با جزیره پنانگ ( Penang Island )

آشنایی با جزیره پنانگ ( Penang Island )

پنانگ یکی از استان های کشور مالزی و نام جزیره ای مشهور که که جزو مناطق گردشگری تور مالزی برای گردشگران چه داخلی و چه خارجی بشمار می رود . موقعیت جغرافیایی جزیره پنانگ بسیار ویژه و خاص است تا جایی که آن را مروارید شرق نیز نامیده می شود . جنگل های استوایی این جزیره زیبا بهشت ماجراجویان و علاقه مندان به طبیعت است و ماسه های طلایی در سواحل زیبای آن هر گردشگری را جادوی خود می کند . ​

گردشگران و عموم مردم در کشور مالزی ، جزیره زیبای پنانگ را مروارید شرق نیز می نامند

تاریخچه جزیره پنانگ

کهن ترین و قدیمی ترین نشان از پنانگ به سده چهارم بر می گردد ، بنابرین جالب است بدانید که این جزیره در همان سده نزد دریانوردان چینی ساخته شد و آنان به آنجا سفر می کرده اند . همچنین بخشهایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت متعلق به سده چهارم در نواحی شرقی جزیره پنانگ کشف شده است . همچنین نخستین کشتی اروپاییان در ۱۵۹۲ میلادی به فرماندهی ادوارد لانگستر وارد جزیره پنانگ شد ، هر چند که هرگز موفق به بازگشت به کشور خود نشد و در نهایت در دریا غرق شد .

 

پنانگ

 

در سده 17 میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا افزایش پیدا کرد جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسی ها قرار گرفت و آنها در ۱۷۸۵ میلادی آنجا را که تقریبا غیر مسکونی و بخشی از سرزمین کداح بود را از سلطان کداح اجاره کردند . هدف سلطان کداح از این کار یافتن متحدی قدرتمند در برابر تهدید های دولت سیام بود ، ضمنا در سال ۱۷۸۶ فراسیس لایت از ماموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره پایه ریزی کردند و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نامیدند .

 


معرفی جزیره پنانگ

پنانگ جزیره ای که به راستی لقب مروارید شرق لایق این همه زیبایی اوست ، سرزمینی گرمسیری مملو از جنگل های سرسبز و بکر توام با آرامش بی نظیر دریای نیلگون در کنار ساحل طلایی رنگ زیبا قادر خواهد بود شما را محصور خود کند . پنانگ در منتهی الیه غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است و مقصدی مناسب برای لذت بردن از شگفتی های بکر طبیعت برای شما و خانواده محترمتان خواهد بود و اینکه که توسط پل پنانگ به مالزی متصل می شوید و لذت خواهید برد ، جمعیت پنانگ از قومیت های مختلف و در حدود 680 هزار نفر است و دین رسمی آن اسلام می باشد .

ساحل پنانگ

 

علاوه بر ساحل ماسه ای زرفام که ساعتها شما را به خود مجذوب کرده و همچنین جاذبه های طبیعی دیگری را نیز در این جزیره می توان یافت از جمله تپه پنانگ با آب و هوای خنک و وسعت دید بیکران ، مزرعه پروانه ها ، مزرعه سرسبز بوکیت پانچور با چشمه زیبا و غارهای پر از خفاش آن که بسیار وجد آور است ، اما دیدنیها و زیبایی های این منطقه در پنانگ به همین جا محدود نمی شود . جالب است بدانید در سفر ، موزه اسباب بازی خاطره برانگیزی که عروسک هایی مانند باربی ، بت من ، سفید برفی ، وودی ، باز و ... را در گرد خود جمع آوری کرده است وجود دارد . 

 

در ضمن معبد کک لوکسی ، جورج تاون ، مسجد کاپیتان کلینگ ، کلیسای سنت جورج ، دهکده ماهیگیری و ... مکان هایی فوق العاده هستند که به راحتی نمیتوانید از آنها بگذرید . و اما اگر جزو غذا خورهای حرفه ای هستید و نوع و مزه غذاهای جدید شما را جذب می کند ، جزیره پنانگ منطقه ای است که رضایت خاطر شما را در این مورد فراهم خواهد ساخت ، نام دیگر پنانگ مرکز غذا در نیز می باشد که شهرت جهانی یافته است . انواع غذاهای چینی ، هندی ، مالایی برای آنان که علاقه مند به تجربه ای خاص و متفاوت هستند فراهم کرده است و اما اگر نمی خواهید که ریسک کنید نیز نگران نباشید که مطابق طبع شما نباشد زیرا خوراک ها و غذاهای اروپایی و بین المللی را به آسانی می توانید در رستوران های این شهر سفارش دهید .

 

با همه این تفاسیر تجربه خوردن یک نان روتی کانای ، برنج تاسی لاماک ، کباب ساتای و برنج رندانگ را اصلا از دست ندهید و اینکه سوپ تند و ترش پنانگ لاکسا هم بسیار زیاد طرفدار دارد . آب و هوای پنانگ کاملا جزیره ای می باشد ، جنگل های بارانی گرمسیری در این منطقه هماهنگی زیبایی با بادها و باران های موسمی زیبایی این جزیره را دو چندان کرده است ، در هر صورت خود را برای حضور در یک منطقه آفتابی و گرم آماده کنید که علاقه مندان به حمام آفتاب امکان این را دارند که لذت آفتاب را بچشند .


پنانگ با تهران در حدود 4.30 فاصله زمانی دارد و فاصله هوایی آن نیز بر پایه 7 ساعت محاسبه می گرد و اختلاف ساعت مذکور تا حدودی مشکلاتی را برای گردشگران بدنبال خواهد داشت اما نهایتا به راحتی با شرایط زمانی جدید کنار می آیند .

 

ساحل پنانگ مالزی

 

قسمت هیجان برانگیز دیگر مراکز خرید این جزیره است و احتمالا اینکه کسی نیست که از سفر خود دست خالی برگردد و در مراکز خرید پنانگ همه نوع اجناس قدیمی و مدرن را می توانید بیابید و مرکز خرید تایمز اسکوئر پنانگ پلازا ، جزیره پلازا ، مرکز خرید پرانگین از جمله این مراکز خرید هستند .


جالب است اینکه بازار شبانه پنانگ نیز محل خوبی برای علاقه مندان خرید است البته حواستون باشه که قیمتها بسیار بالا می باشد و ارزش واقعی یک چهارم آن است پس حتما چانه بزنید و کلی تخفیف بگیرید و در ضمن یادتون نره که حتما برای سوغات قهوه سفید را در لیست خریدتان قرار دهید .


این جزیره یکی از مشهورترین تفریحگاه های اقامتی می باشد و این ایالت شامل جزیره پنانگ و باریکه ای از سرزمین اصلی است و اینکه جزیره پنانگ را مروارید شرق می نامند و بسیار هم طرفدار دارد . این ایالت یکی از سحر آمیزترین و رمانتیک ترین شهرهای مشرق زمین را از آن خود کرده است که بسیاری از شما گردشگران شاید ان را مقصد ماه عسل خود انتخاب کنید .

 

پنانگ در ساحل شمال غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد  و جالب است که نام خود را از کلمه پینانگ که به زبان محلی نام درخت فوفل می باشد بتل نات گرفته است ، این درختان به وفور در این جزیره به چشم می خورند و پنانگ به عنوان اولین منطقه تجاری بریتانیا در خاور دور در سال ۱۷۸۶ میلادی شکل گرفته است . 


ایالت پنانگ از جزیره پنانگ و باریکه ای از خشکی که در مقابل آن در سرزمین مادر که به نام سبرانگ پرای معروف است ، شکل گرفته است . سبرانگ پرای در گذشته استان ولسلی خوانده می شد ، دو طرف این ایالت به وسیله پل پنانگ که یکی از طولانی ترین پلهای آسیا به شمار می آید به یکدیگر متصل شده است و ضمنا این پل ۱۳/۵ کیلومتر طول دارد . در جزیره پنانگ شهر جورج تاون مرکز ایالت را تشکیل می دهد ، این شهر تاریخ و فرهنگ پر باری نیز داراست ، لیکن در عین حال با پروسه تحولات نوین همراه شده است .


بعضی از نقاط پنانگ جلوه های جذابی از گذشته را به شما تماشاگران نشان می دهد که در چنین جاهایی خیابان ها تنگ است و سه چرخه ها در حرکتند و نیز معابد ، تجارتخانه ها و اماکن سنتی عرضه کالا وجود دارد که بسیار جالب است .

 

این جزیره در ارائه بسیاری از بهترین خوراکی های منطقه به خود افتخار می کند ، این خوراکی ها شامل خوراک نایونیا و خوردنی های عرضه شده کیوسک های سر راهی از قبیل خوراک ناسی کندار ، چارکهوی تیو ، ولاکسا پنانگ می باشند که در بین شما گردشگران بسیار طرفدار پیدا خواهد کرد .

 


جاذبه های تفریحی و گردشگری در پنانگ

پل پنانگ


این پل به طور رسمی در 14 سپتامبر  1985 میلادی افتتاح گردید ، طول این پل 13.5 کیلومتر است که در فهرست طولانی ترین پل های جهان قرار گرفته است و طولانی ترین پل در کشور مالزی نیز بشمار می رود . طراح این پل که بسیار شناخته شده است در رشته مهندسی ژئوتکنیک ، که سابقه معاونت دانشگاه مالایا را نیز داشته است می باشد .

در نهایت بعد از موفقیت در پروژه اول ، پیشنهاد پل دوم پنانگ داده شد و پل دوم پنانگ هم در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد و ساخت پل در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید ، در حال حاضر پل پنانگ شامل 6 خط می باشد و جزو مناطق گردشگری مالزی برای گردشگران قرار گرفته است .

 

موزه اسباب بازی 


اسباب بازی شاید بهترین دوست بچه ها باشد اما وقتی صحبت از بزرگترین موزه اسباب بازی در جهان می شود دیگر محدود به کودکان نمی شود بلکه بزرگسالان نیز خود تمایل دارند که در سفر خود سری به این موزه بزنند. موزه اسباب بازی پنانگ به عنوان بزرگترین موزه اسباب بازی در سرتاسر جهان با بیش از ۱۰۰۰۰۰ برند معروف بین المللی از اسباب بازی به عنوان یکی از مناطق گردشگری مالزی در منطقه پنانگ به شمار می رود .

این موزه دارای سالن های متعددی است از جمله سالن وحشت ، سالن فانتزی ، سالن کارتون ، سالن زیبایی ، سالن قهرمانان کتاب ، اتاق هیولاها ، تالار مشاهیر و … تنوع شخصیت های این موزه فوق العاده بالا است که در حقیقت تمام شخصیت های معروف کارتونی دنیا ، چه فانتزی و چه وحشت آور و … را در دل خود جای داده است و باعث شده است که گردشگران متعددی از سراسر جهان جذب خود کند .

 

باغ های گیاهان دارویی


در مسافت ربع مایلی تپه پنانگ و در ۸ کیلومتری این شهر باغهای گیاهان دارویی دیده می شود . این باغ ها که قدمتی در حدود یک قرن دارند منطقه ای مساحت ۳۰ هکتار ایجاد شده است و در اینجا مناظر دل ربایی از گیاهان استوایی سر سبز و پر برگ و نمونه هایی از گیاهان اصیل پنانگ را می توانید تهیه کنید .

باشگاه گلف و گردش بوکیت جامبول


این باشگاه یکی از باشگاه های درجه یک بشمار می رود و مساحتی ۱۳۰ هزار هکتاری دارد و دارای ۱۸ حفره می باشد که شما قطعا یکی از طرفداران آن خواهید شد در این باشگاه بزرگ یک استخر با ابعاد استاندارد المپیک وجود دارد و همچنین شش زمین بازی تنیس ، یک سالن ورزش های ژیمناستیک ، دو سالن اسکواش ، اتاق هایی برای بازی اسنوکر و تسهیلات و امکانات دیگری مانند سالن مهمان پذیری ، کتابخانه ، اتاق ویدئو، سالن اجتماعات ، محل بازی کودکان و بوفه ای برای غذاهای فوری دارد که یکی از پیشنهادات ما برای شما گردشگران می باشد .

 

تپه پنانگ 


این تپه که ارتفاع آن از سطح دریا ۸۳۰ متر می باشد به تپه پرچم بوکیت بندر نیز مشهور است ، قله آن چشم انداز گسترده جزیره را در اختیاز شما قرار می دهد . شبها از آنجا می توانید چراغ های درخشان جورج تاون را ببینید و غرق در لذت شوید و همچنین می توانید از هوای خنک و فرح بخش بالای قله لذت ببرید ، در اینجا یکی از اولین شبکه های راه آهن هوایی آسیا توسط یک شرکت سوئیسی ساخته شده است که شاید دیدن آن خارج از لطف نباشد .

 

معبد خوکونگسی 


خوکونگسی معبد مهم و معروفی است که بزرگترین مجتمع عبادتی این جزیره را تشکیل می دهد و خانواده خوکونگسی از جنوب چین به پنانگ مهاجرت کردند و این قصر بزرگ را برای سکونت خود بنا کردند .

کار بنای ساختمان از سال ۱۸۵۳ آغاز شد و در سال ۱۸۹۸ به اتمام رسید ، این ساختمان از جهت معماری و هنری ارزش فراوانی داشته و دارد ، ولی سقف آن به این دلیل سوزانده شد که مشابه سقف قصر امپراطور چین بود .

در این ساختمان رواق بزرگی هست که با نقش و نگارهای پیچیده ای نقش بسته است و تیرهای افقی عمارت که از بهترین چوب ها تهیه شده است اثر ماهر ترین استادان چینی می باشند نیز به شکلی با شکوه و جلال ، نقش بسته است .

 

شهرک چینی 


این منطقه قدیمی از جزیره پنانگ در مرکز پر از جنب و جوش شهر جورج تاون قرار دارد  و به ویژه در ایام جشنواره ها فعالیت تجاری زیادی دارد و بعضی از مغازه های اینجا به تجارت سنتی می پردازند و عموما در سطح شهر گردشگران زیادی را خواهید دید

شهرک چینی دارای تعدادی معابد چینی و هندی و چند مسجد مهم دارد ، این شهرک برای گردشگران که پیاده یا با سه چرخه به آنجا می آیند ، سرگرمی های مخصوص به خود را دارد که بسیار متنوع هم می باشد 

از جمله آنها : راگبی سه چرخه ای ، مراسم ویژه معابد ، بازارهای سبزی فروشی صبح و بازارهای شبانه که بسیار هم پرطرفدار است که شما مسافرانی که عازم این جزیره زیبا می شوید این منطقه را از دست ندهید .

 قلعه کورن والس


این قلعه تاریخی در همان نقطه ای بنا شده است که فرانسیس لایت در سال ۱۷۸۶ میلادی در آن بوده و در ابتدا یک مانع چوبی جهت دفاع ایجاد نموده است .

لیکن بعدها در سال ۱۸۰۴ میلادی یک بنای سیمانی توسط زندانیان جایگزین حصار قبلی شد و در حال حاضر محوطه این قلعه دارای آمفی تئاتر ، نمایشگاه تاریخی ، کافه تریا ، مرکز صنایع دستی و فروشگاه ها جهت تهیه سوغاتی برای شما گردشگرانی که قصد سفر به پنانگ را دارید که کاملا برایتان سرگرم کننده خواهد بود. 

در اینجا یک توپ هلندی مشهور قرار دارد که از سوی هلندی ها به پادشاه جوهور هدیه داده شده که این توپ زمانی توسط پرتغالی ها به غارت رفت و بعدها به پنانگ باز گردانده شده است .

 

مجسمه سیر فرانسیس لایت زینت بخش دروازه ورودی این قلعه قدیمی قرار دارد و در این مکان راهنمایان جهانگردی لباسهای قدیمی امپراطوری به تن کرده اند تا جلوه ای از زندگی آن زمان را به شما بازدید کنندگان  نشان دهند

در درون قلعه ، یک چادر قدیمی سربازان در وسط خیمه گاه وجود دارد و گاه گداری نیز نمایش هایی ارائه می شود که تصویری از جنگل های ایام استعمار را به شما نشان می دهند که بسیار جالب است .

 

 موزه و گالری هنری پنانگ


این مکان آثار هنری تاریخی را در معرض دید شما گردشگران می گذرد که به دوران مهمی از مراحل توسعه پنانگ بر می گردد. در اینجا صدها قلعه تاریخی وجود دارد که اشیای سفالینه و چینی آلات ، نقشه ها و نمودارها و نیز یادگاری هایی از اولین نخست وزیر مالزی تکنو عبدالرحمن را در خود جای داده است . در این موزه همچنین نسخه های خطی و تابلوی نقاشی ممتازی نصب شده است که به سالهای نخست تاریخ پنانگ و زمان کشف و توسعه آن بر می گردد که بسیار هم جذاب است .

پیشنهاد ما برای لذت بردن از دیگر جاذبه های این کشور تور کوالالامپور و تور لنکاوی می باشد.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به آشنایی با جزیره پنانگ ( Penang Island )
معراج گشت آسمان