لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معبد پناهگاه حقیقت پاتایا ( Sanctuary of Truth )

معبد پناهگاه حقیقت پاتایا ( Sanctuary of Truth )

هر یک از کشورهای آسیایی جاذبه های متنوع و بسیاری را در خود جای داده اند و مناطق گردشگری که بعضی از دل طبیعت می آیند و برخی دیگر از میان تاریخ در معرض دید عموم گردشگران قرار می گیرد . کشورهایی مثل چین ، هند و یا تایلند به قدری مقاصد گردشگری دارند که شاید شما مسافران در سفرتان فرصت نکنید که تمام دیدنی های شان را از نزدیک مشاهده کنید . یکی از دلایل متنوع بودن مکان های دیدنی در این کشورها ، آشنایی با آداب و رسوم مردم تایلند و دیگر کشورهاست که از روزگاران گذشته در این کشورها زندگی می کرده اند ، در مقالات گذشته معبد های مهم تایلند را گفته ایم اما  این بار نیز مجدد به کشور تایلند می رویم تا از یک معبد شگفت انگیز دیگری دیدن کنیم که در به شهر زیبا و پر آوازه پاتایا است ، شهری که به طبیعت دلفریب و عبادتگاه های منحصر به فردش شهرت یافته و همیشه زبانزد گردشگران می باشد ، ضمنا جالب است توجه داشته باشید که بسیاری از ساکنان کشور تایلند از آیین بودایی یا هندوئیسم پیروی می کنند . 

 

پناهگاه حقیقت یکی از همین معبدهای فوق العاده خاص و دیدنی در تایلند است که آن را به صورت کامل با چوب ساختند و شکلی خاص و غیر قابل توصیفی دارد که پیشنهاد ما برای شما عزیزان می باشد ، در ادامه با ما همراه باشید .

پناهگاه حقیقت در زبان تایلندی ، پراسات ساتچتم ( Prasat Satchatham ) نامیده می شود که پراسات به معنای قصر و ساتچتم به معنای فلسفه می باشد

آشنایی با معبد پناهگاه حقیقت

در اینجا به معبدی می رویم که همه قسمت های آن از چوب ساخته شده است و این معبد پر از مجسمه هایی از جنس چوب می باشد که هر یک داستان ها و افسانه های جالبی در خود دارند و اینکه هم پیروان آیین هندو و هم بودایی ها برای انجام اعمال مذهبی خود به این معبد می روند . و این معبد از زیباترین عبادتگاه های موجود در کشور تایلند می باشد و اینکه گردشگران بدانند که این مکان جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری تور تایلند در تور پاتایا می باشد که پیشنهاد ما برای شما می باشد .


پناهگاه حقیقت که با نام وانگ بوران نیز در میان عموم شناخته می شود ، نام معبدی با شکوه و زیبا در شهر پاتایا است و اینکه ارتفاع این بنا به حدود 105 متر می رسد و از نظر ظاهری نمادهای مذهبی متنوعی را نیز دارد .  لازم به ذکر است که در زبان تایلندی به این معبد پراسات ساتچتم ( Prasat Satchatham ) نیز گفته می شود که پراسات به معنای قصر و ساتچتم به معنای فلسفه می باشد که دیدن آن بی لطف نمیباشد .

 

پناهگاه حقیقت


در بازدید از معبد پناهگاه حقیقت با ساختمانی برخورد می کنید که کلا با چوب ساخته شده است و قسمت های مختلفی را در بر دارد که هر یک از بخش های این معبد دنیای بی نظیری از معنا و مفهومات خاص را در خود دارد و موضوعی که می تواند نبوغ هنرمندان و سازندگان این سازه را نشان دهد که چطور عقاید مذهبی خود را روی دیوارهای این معبد حکاکی و به معرض دید هزاران گردشگر گذاشته اند .


همچنین گذشته از ظاهر فوق العاده این معبد ، نکته جالب دیگری نیز در رابطه با آن وجود دارد و آن این است که سازندگان این معبد در سال 1981 میلادی شروع به ساخت پناهگاه حقیقت کردند اما هنوز هم ساخت و ساز آن در دست اقدام است و ادامه دارد .

 

ضمنا تخمین زده شده است که در سال 2025 میلادی به پایان می رسد ، سبک معماری این بنا کاملا تایلندی می باشد و سازندگان کاربلد و زبردست آن همه مجسمه های چوبی را با دست و با ظرافتی غیر قابل تصوری این معبد را ساخته اند . اگر با دقت بیشتری به نمای پناهگاه حقیقت نگاه کنید خواهید دید که چهره هایی از اسطوره های مذهب هندو و بودایی را می بینید که در کامبوج ، چین ، هند و کشور تایلند طرفداران بسیار زیادی دارند  که دیدن آن را از دست ندهید .

 

معبد حقیقت پاتایا

 


هدف ساخت پناهگاه حقیقت پاتایا

ضمنا لازم به ذکر است که بدانید که در رفتن به پاتایا خواهید فهمید : که هدف از ساخت دکوراسیون چوبی و مجسمه های دست ساز در این بنا  تاریخی ، نشان دادن هنر و فرهنگ مردم تایلند و دانش باستان و فلسفه شرقی آنان می باشد .

 

مقصود این بوده که بازدید کننده های درکی از زندگی در دوران باستان ، مسئولیت های انسان روی زمین ، تفکر و عقیده های اصلی بشر ، چرخه زندگی ، رابطه زندگی با جهان و هدف اصلی زندگی به دست آورند و از نزدیک لمس کنند و به طور کلی می توان گفت که پناهگاه حقیقت ، آینه ای از آداب و رسوم و سنت مردم تایلند و پیروان بودا و هندو ها هستند .

 

شما با بازدید از این معبد می توانید علاوه بر لذت بردن از فضای ویژه معبد ، بیشتر با عقاید ساکنان این سرزمین و پیشینه تاریخی آن ها از نزدیک آشنا شوید و دقیق لمس کنید که به صورتی زندگی می کردند ، ضمنا بهتر است قبل از این که به ویژگی های ظاهری و معماری این پناهگاه معروف و باشکوه بپردازیم ، بد نیست که کمی از فلسفه ساخت این بنا بیشتر بدانید .


بعد از دوران جنگ سرد تا امروز ، جهان تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفته بود و بیشتر به ماتریالیسم و تکنولوژی بها میدهد و بر پیشرفت فناوری ارزش داده است .

 

پناهگاه تایلند

 

همین طرز تفکر باعث شده تا بسیاری از منابع طبیعی تخریب و کم کم از گذشته و ارزش های کهن خود فاصله بگیریم و متاسفانه این روزها مسایل اخلاقی و رضایت معنوی برای بسیاری از آدم ها اهمیت چندانی ندارد و اینکه دلیل خیلی از جنگ ها و غارت های اقتصادی هم همین استفاده ابزاری از طبیعت بوده و هست .

 

جالب است شما گردشگران بدانید که این طرز تفکر به قدری قوی شده است که افراد زیادی تصور می کنند جهان دیگری وجود ندارد و باید تا آن جا که می توانند در این دنیا خوش بگذرانند و تفریح کنند ، به عبارت دیگر تنها مساله مهم برای مردمان دنیا ، خوشبختی آن ها در این زندگی دنیوی می باشد .


همچنین جالب است بدانید که در پناهگاه حقیقت تلاش شده که انسان را وادار کنند تا در مورد روش های زندگی شخصی خود ، تجدید نظر کند و به اموری فکر کند که ادیان مختلف و فیلسوفان بزرگ آن ها را مورد بحث قرار داده اند و اینکه در این بنا می توانید تلفیقی از هنر ، دین و فلسفه را از نزدیک ببنید و لمس کنید و برای چندین لحظه هم که شده دنیا را به صورت دیگری ببینید .

 


قسمت های مختلف پناهگاه حقیقت

جالب است بدانید که در این معبد زیبا قسمت و بخش های فوق العاده زیادی ساخته شده است که در این مقاله از شرح تمامی آنها معذوریم و در زیر تعدادی اندکی را برای شما عزیزان  شرح می دهیم . 


سالن نخست : منشا


چندین سالن در معبد حقیقت وجود دارد ، ابتدا به سالن مهم این معبد که لقبش منشا است می پردازیم . در این سالن صدها مجسمه چوبی قرار دارد که این مجسمه ها همگی نشان دهنده منشا حیات می باشند ، به همین دلیل شما گردشگران در این بخش عناصری مثل زمین ، آب ، باد ، آتش و ستاره ها به وفور خواهید دید .

 

بودایی ها برای عناصر مختلف روی زمین ، خدایان متعددی را در نظر می گیرند برای مثال آتش ، آب و باد هر یک خدایان منحصر به فرد خود را دارند به همین خاطر شما با دیدن این سالن ، تصاویر این خدایان را از نزدیک مشاهده می کنید .


جالب است که بودایی ها عقیده دارند که ارتکاب جرم باعث زوال عقل و سیطره جهل بر انسان می گردد و در همین راستا هم مجسمه هایی در سالن اول ساخته شده است و همچنین با کمی دقت می توانید مجسمه هایی از رهبران بودایی که نشان عشق ، مهربانی و همدردی هستند را نیز ببینید و در قسمت سقف این سالن کنده کاری هایی از بوداسف نیز وجود دارد که بسیار زیباست و سعی کنید این مکان را از دست ندهید .


سالن دوم : خورشید و ماه و ستارگان


عقیده ای که پشت ساخت این سالن این است که ، خورشید باعث ایجاد شب و روز می شود و ماه باعث خاموشی و جلوه گری ستاره ها می گردد و اینکه روزها می آیند و می روند و و تنها انسان می تواند با دانش ، اعمال و اخلاق خوب خود باعث ایجاد تغییر و روشنگری میان ملت ها و افراد جوامع مختلف بشوند . ضمنا حکاکی هایی که در سالن دوم به چشم می خورند به این موضوعات اشاره کرده است که دیدن آنها  خالی از لطف نیست . 


سالن سوم : عشق به پدر و مادر


قابل توجه گردشگران این که همانطور که همه می دانیم زندگی در جهان به صورت جمعی می باشد و خانواده نقشی بسیار مهم و اساسی در جامعه را داراست . باید همه اعضا خانواده در صلح و آرامش در کنار هم زندگی با محبت و با آرامشی را داشته باشند و اینکه پدر و مادرها منشا این خانواده هستند و باید با عشق و محبت فرزندان شان را بزرگ کنند و به سرانجام برسانند و همچنین فرزندان هم باید به پدر و مادرشان احترام بگذارند .

 

در آیین بودا فرمول ها و راهکارهایی اساسی برای ایجاد صلح میان اعضای خانواده تعبیه شده است که در سالن دوم شما شاهد این مجسمه ها هستید که همین موضوع ها را بیان می کنند .

 
سالن چهارم : عشق ، مهربانی ، قربانی و بخشش


در آیین بودا ، افرادی که می خواهند به بودا و فردی مهم در ادیان خود تبدیل شوند باید ویژگی های خاصی را داشته باشند که این خصوصیت ها عبارتند از : عشق ، محبت ، فداکاری و توانایی خدمت به دیگران می باشد .

 

این افراد می توانند جهان را به سوی پیشرفت هدایت دهند و در سالن چهارم نیز به مسایلی از این دست پرداخته شده است که بسیار زیبا ساخته شده است که آن را از دست ندهید .


سالن میانی 


دیگر سالن مهم این معبد سالن میانی است که شما محصور آن خواهید شد و هدف اصلی و نهایی در آیین بودایی دوری از خودخواهی و توجه به دیگران و کمک به آن ها می باشد . 

 

موضوع اصلی آن این است که برای کمک به دیگران ابتدا باید از بند هوس ها و امیال دنیوی رها شوید و در سالن اصلی مجسمه های متعددی وجود دارند که راهکارها و شیوه های دوری از خودخواهی را به تصویر می کشد و تصاویری هم از بهشت و جهنم در این بخش هستند که قطعا برای شما عزیزان بسیار جالب و دیدنی است .

 

تفریحات پناهگاه حقیقت پاتایا 


علاوه بر گشت و گذار در معبد پناهگاه حقیقت و لذت بردن از هنرمندی این معبد ، تفریحات گوناگون دیگری هم در این بنا و مناطق اطرافش برای راحتی بازدید کنندگان تعبیه شده است که در اینجا نگاهی گذرا خواهیم داشت تا شما عزیزان راحت تر با این مکان آشنا شوید .


اسب سواری در اطراف معبد


هزینه بلیط برای بزرگسالان 700 بات تایلند ( معادل 900/95 تومان ) و برای کودکان 450 بات تایلند ( معادل 500/61 تومان ) می باشد .

 

تجربه متفاوت با سوار شدن بر موتورهای چهارچرخ


هزینه بلیط بزرگسالان 700 بات تایلند ( معادل 900/95 تومان ) و کودکان 450 بات تایلند ( معادل 500/61 تومان ) می باشد .

 

قایق موتوری سواری


هزینه بلیط  بزرگسالان 850 بات تایلند ( معادل 500/116 تومان ) ، کودکان 600 بات تایلند ( معادل 82.200 تومان )  است .

 

فیل سواری


هزینه بزرگسالان 800 بات تایلند ( معادل 124,800 تومان ) ، کودکان 500 بات تایلند ( معادل 78,000 تومان ) می باشد .

 

قایق تفریحی


هزینه برای بزرگسالان 750 بات تایلند ( معادل 109.600 تومان ) ، کودکان 500 بات تایلند ( معادل 68.500 تومان ) می باشد .

 

ماساژ پا ، کالسکه سواری ، تماشای مراسم مذهبی ، عکاسی با مجسمه ها نیز از دیگر تفریحات این مجموعه بشمار می رود ، ضمنا نمایش دلفین در دریاچه ( دوبار در روز در ساعت های 11:30 و 15:30) برگزار می شود .

 

بازدید و هزینه پناهگاه حقیقت پاتایا 


بازدید از ساعت : 08:00 - 17:00 برای عموم آزاد است .


مکان : 206/2  Moo5،  Pattaya-Naklua Road Soi 12، Naklua 


تلفن : (0) 3 836 7229 66+


محدوده قیمت : بزرگسالان 450 بات ، بچه ها 225 بات می باشد .

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به معبد پناهگاه حقیقت پاتایا ( Sanctuary of Truth )
معراج گشت آسمان