لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آبنما دبی ( Dubai Fountain )

آبنما دبی ( Dubai Fountain )

کشور امارت متحده عربی و شهر دبی چند سالی می شود که در زمینه ساختمان ها ، آسمان خراش ها و سازه های خاص در رده نخست در میان معماران و اهل فن قرار گرفته اند و دارای طرفدار بسیار زیادی  می باشند . بلندترین برج دنیا یا همان برج الخلیفه ، خاص ترین مراکز خرید تور دبی ، زیباترین کویرهای جهان ، برج العرب ، چشم انداز دبی مارینا و مناطق گردشگری دبی سالهاست زبانزد گردشگران بوده و هست و همین ویژگی باعث پیشرفت چشم گیر و منحصر به فردی در صنعت توریست و گردشگر در تور امارات متحده عربی شده است . شهر دبی با آسمان خراش بلند فوق العاده خود یعنی برج خلیفه شناخته  شده و مشهور شده است و در کنار این برج که در دنیا از همه ساختمان ها بلندتر می باشد ، آبنمایی ویژه و چشمگیر ساخته شده است که خود به تنهایی عنوان رکورد دار بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا را از آن خود کرده است . 

آبنما دبی عنوان رکورد دار بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا را از آن خود کرده است

معرفی آبنما دبی

آبنما دبی بزرگترین آبنما دنیا می باشد که فواره های آن با موسیقی رقصان می شوند این آبنما در دریاچه مصنوعی برج الخلیفه که مساحتی بالغ بر 30 جریب دارد بنا و توسط شرکت وی ای تی دیزاین طراحی و ساخته شده است که قطعا برای شما گردشگران هیجان انگیز خواهد بود ، این شرکت همچنین طراحی آبنما معروف هتل بِلاجیو در دریاچه لاس وگاس را نیز عهده دار بوده است .

 

شما گردشگران جالب است بدانید که آبنما دبی با 6600 پروژکتور در 25 رنگ مختلف ، ارتفاع 275 متر و پرتاب آب تا ارتفاع 152.4 متری در هوا به همراه طیف وسیعی از موسیقی کلاسیک تا معاصر عربی و دیگر نقاط جهان تصویر مبهوت کننده و وجد آوری را به نمایش شما گردشگران می گذارد ، این آبنما با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون درهم ( 218  میلیون دلار ) ساخته شده است .


سال ها است که برای زیبا سازی منازل ، پارک و شهرها شاهد ساخت آبنماهای متنوعی هستیم ،  سازه هایی جذاب که با رقصاندن آب و نور زیبایی بخش محیط زیست ما هستند .


حاکم دبی محمد ابن راشد آل مکتوم تلاش فوق العاده ای را  برای خاص شدن و خاص ماندن شهر دبی کرده است که از چشم هیچ گردشگری در سراسر دنیا پوشیده نیست .

 

آبنما دبی

 

یکی از پروژه های منحصر به فرد و فوق العاده آن در شهرسازی او نیز آبنمایی بود که ساختش حدودا ۲۱۸ میلیون دلار ( حدودا ۸۷۲ میلیون تومان ) هزینه در بر داشته است ، این آبنما به برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال بسیار نزدیک می باشد و جزو برترین جاذبه های توریستی در دبی است که شما حتما در سفر به دبی از آن دیدن کنید و همین موضوع باعث شده است تا همه روزه افراد بازدید کننده و گردشگران برای دیدن آن از سراسر دنیا به دبی سفر کنند  .


این آبنما از ۵ دایره تشکیل شده است که با قوس هایی به هم وصل شده و طرح آن را از آبنمایی که رو به رو هتل مشهور بلاژیو ( Bellagio ) برگرفته شده و ساخته شد . ضمنا بدانید که این هتل از مشهورترین اقامتگاه های شهر لاس وگاس بشمار میرود ، اما مطمئنا آبنما دبی از این سازه آمریکایی بسیار وسیع تر و پرطرفدار است .   


در ساخت آبنما دبی از ۶.۶۰۰ لامپ و چراغ مختلف استفاده شده است که می توانند در ۲۵ رنگ مختلف خودنمایی کند که شما را مجذوب خود می کند ، این پدیده دست ساز منحصر به فرد مساحت وسیعی را اشغال کرده است ، ۲۷۵ متر طول دارد و بر روی دریاچه ۳۰ هکتاری و دست ساز برج خلیفه طراحی و ساخته شده است .


این سازه آن قدر قوی است که در یک چشم به هم زدن می تواند آب را تا حدود ۱۵۲ متر به بالا پرتاب نماید که واقعا دیدنی و جذاب برای شما می باشد .

 

شما گردشگران هر زمان که به دیدار این سازه دلفریب رنگی رفتید هزاران تماشاگر در حال لذت بردن از زیبایی های این آبنما می بینید و جالب این که شما از ۳۰ کیلومتر دورتر هم می توانید آبنمای فوق العاده دبی را مشاهده و لذت ببرید .


ساخت آبنما دبی

در این سازه از نازل ها و پمپ هایی استفاده شده است تا بتوانند آب را با حجم ۸۳،۰۰۰ لیتر در هر بار به هوا پرتاب نماید ، آبنما دبی این قابلیت منحصر به فرد را دارد که در دو سطح را همزمان آبشفانی کند و سطح ابتدایی ۷۶ متر آب را به فضا پمپاژ نماید .

 

 سطح دیگر با نام افراطی می تواند تا حدود ۱۵۲ متر آب را به بالا ببرد ، مقداری که به راستی بی نظیر است و قطعا برای شما غیر قابل باور است ولی واقعیت دارد .

 

شاید در ابتدا از نظر شما 152 متر عدد زیادی نباشد اما زمانی عظمت آن را بهتر درک می کنید که بدانید این عدد چیزی در حدود ارتفاع یک آسمان خراش ۵۰ طبقه می باشد آنوقت است که متحیر خواهید شد .


این آبنما دارای ۵۰ پروژکتور با رنگ های گوناگون است که طیف های گوناگون رنگی را در اختیار تماشاگران و بازدید کننده ها قرار می دهد .

 

اما علاوه بر وسعت ، ارتفاع و چراغ های رنگارنگ ، این آبنما ویژگی دیگری هم دارد که تماشای آن شما را بسیار ترغیب و تشویق به دیدن می کند و آن هم پخش موسیقی های مختلف آن همزمان با پرتاب آب است و این خود درست در زمانی که شما گردشگران در میان شهری شلوغ و پر ازدحام غرق در قطرات رقصان آب شده اید ، می بینید که یک موسیقی خوب ، موزیکی خاطره انگیز ، احساس لذت را در سفر دو چندان می کند .

 

آبنما در دبی


از ابتدا قرار بود که پخش موسیقی نیز یکی از قابلیت های آبنمای رنگارنگ دبی باشد ، هم اکنون که پروژه ساخت این سازه با افتخار و سرافرازی به پایان رسیده شاهدیم که قابلیت پخش ۲۵ ترانه را هم دارد و این موسیقی ها شامل پاپ ، بی کلام و عربی است که هر یک طرفداران خود را در امارات متحده عربی و حتی در بین گردشگران نیز دارند .


همانطور که اشاره کردیم آبنمای دبی طرحی برای نشان دادن هرچه بیشتر دبی به جهانیان و زیباسازی دبی مال بوده است و طرحی کاملا دولتی به حساب می آید ، اما در این قسمت قصد داریم به معرفی افرادی بپردازیم که موفق شدند ایده ای به بزرگی وسیع ترین آبنمای موزیکال دنیا را اجرایی کنند .


شما گردشگران لازم است بدانید که کار ساخت آبنمای دبی هنرنمایی کمپانی وت ( WET ) یا وت دیزاین ( WET Design ) است و مالکیت این شرکت مربوط به کالیفرنیا می باشد و این شرکت سازنده آبنمای هتل بلاژیو نیز هست و در حقیقت به دلیل همین کارنامه پرنگ و درخشانش پروژه آبنمای دبی به این شرکت سپرده شد .


این شرکت در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط بزرگان و مشاهیر دیزنی تاسیس شد و از به نام ترین شرکت های دنیا به حساب می آید و در سال ۲۰۱۳ میلادی این شرکت جایزه نبوغ و مغز برتر کانال دیسکاوری را از آن خود کرد و بر شهرت آن در میان عموم مردم الخصوص شما مسافران عزیز افزوده است .


این کمپانی توانمند بدون شک بهترین انتخاب برای ساخت آبنمای دبی بوده و همانطور که انتظار هم می رفت توانستند آن را در زمان مقرر به بهترین شکل تمام و به نمایش بگذارند .

 

گفتنی است که آبنمای دبی در سال ۲۰۰۹ میلادی برای اولین بار افتتاح شد و در سال ۲۰۱۰ نیز طول آبی که فواره ها می توانستند به هوا پرتاب کنند افزایش یافت و به شکل امروزی در معرض دید شما گردشگران در آمد .


آبنمای دبی قادر است آب را با حجم ۲۲،۰۰۰ گالن ( ۸۳،۰۰۰ لیتر ) در هر لحظه در هوا پرتاب کند ، آبنما دبی شامل بسیاری از نازلهای پرتاب آب با فشار بالا می باشد و سوپر نازلها که می تواند آب را  تا ۷۶ متر و نازلهای افراطی ، که می تواند آب را با فشار تا (۱۵۲٫۴ متر) در هوا پرتاب کنند که برابر با ارتفاع یک ساختمان ۵۰ طبقه است . 

 

آبنمای دبی مال


هزینهٔ ساخت آبنمای موزیکال دبی ۸۰۰ میلیون درهم معادل ۲۱۸ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است ، آبنمای دبی مال دارای بیش از ۶،۶۰۰ چراغ در ۲۵ رنگ متفاوت است و طول آن ۲۷۵ متر است و آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر (۵۰۰ فوت) به آسمان پرتاب می کند .


آبنمای برج خلیفه در دبی طوری برنامه‌ریزی شده‌ است تا با موسیقی‌های بی‌کلام ، پاپ و موسیقی عربی برقصد و این آب‌ نما از تمام دریاچهٔ قابل مشاهده‌ است و حتی از برخی ساختمان‌های اطراف نیز قابل تماشا می تواند از بیش از ۲۰ مایل دورتر دیده شود .


تماشای فواره زیبای دبی در شب و شنیدن موسیقی و دیدن رقص آب در آسمان به راستی که لذتی وصف ناشدنی و تکرار نشدنی به همراه دارد که اغلب گردشگران این لذت را از دست نمی دهند و در زمانی در دبی اقامت دارند به این مناطق گردشگری دبی  چندین بار سر می زنند .

 

این آب نما با نمایش خیره کننده و تحسین برانگیز خود در قسمت مرکزی دبی بین مرکز خرید دبی مال ، السوق البهار و برج خلیفه قرار گرفته است . این آب نمای موزیکال از ۵ دایره تشکیل شده که با قوس هایی به هم وصل شده اند و طرح این فواره یکی از مهمترین و زیباترین مناطق گردشگری دبی است که شما هم می توانید به تفریح بپردازید و هم در دبی مال به خریدتان برسید .


بازدید از آبنما دبی


همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۳۰ بعد از ظهر ( به جز جمعه ها )


همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۱۱ بامداد هر ۳۰ دقیقه یکبار 


جمعه ها از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۰۰


بلیت : 


بازدید از این آبنما رایگان است.


ضمنا بدانید که هر بار روشن شدن و رقصیدن نورهای آبنما حدودا ۶ دقیقه زمان می برد .

 

تور دبی هتل 5 ستاره فرصتی وسژه برای لذت بردن از تفریحات حتی در مکان محل اقامت.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 2.0 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به آبنما دبی ( Dubai Fountain )
معراج گشت آسمان