لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

نکات مهم برای سفر به وان

نکات مهم برای سفر به وان

سفر به وان از هر جهت تجربه دلچسبی را به همراه دارد. اول اینکه تور وان به شهرهای مرزی کشور ما بسیار نزدیک است و دسترسی به آن حتی از راه زمینی خیلی راحت است. دوما اینکه در وان انواع و اقسام بوتیک ها و مراکز خرید وجود دارد و قیمت لباس ها در آن مناسب است. سوما اینکه سفر به وان برای مسافران ایرانی خیلی ارزان تمام می شود. به خاطر این دلایل است که وان از نظر مسافران ایرانی به یکی از محبوب ترین شهرهای تور ترکیه برای تفریح و خرید تبدیل شده است. مسافرانی که هر کدامشان با سفر به وان یک دنیا تجربه کسب می کنند و به مسائلی در طول سفر بر می خورند که مطمئنا اطلاع از آن ها می تواند برای هر مسافر دیگری آموزنده باشد. 

ما امروز می خواهیم در این مقاله به تجربه های مسافران ایرانی قبل از شما نگاهی بیندازیم و ببینیم که چه نکاتی برای سفر به وان وجود دارند که اگر رعایت بشوند، تجربه سفر به وان دلچسب تر می شود...

در نزدیکی خیابان جمهوریت وان اقامت کنید

 

اگر شما در نزدیکی خیابان جمهوریت وان اقامت کنید، به راحتی می توانید بدون نیاز به تاکسی یا هر وسیله نقلیه دیگری به بیشتر بوتیک ها و مراکز خرید وان دسترسی پیدا کنید. پس اگر دوست دارید که هر وقت که دلتان خواست، از هتل خارج شوید و با پای پیاده گشتی در بوتیک های لباس وان بزنید، بهتر است که یک هتل در نزدیکی خیابان جمهویت وان برای خودتان رزرو کنید.

در نزدیکی خیابان جمهوریت وان اقامت کنید

در ایام تعطیل هتل را از قبل رزرو کنید

 

وقتی که چند روز پشت سر هم در ایران تعطیل می شود، وان از همیشه شلوغ تر می شود. حقیقت این است که درصد قابل توجهی از توریستان وان ایرانی هستند و مسلما در روزهایی که در تقویم ایران تعطیل هستند، تعداد توریستان وان نیز بیشتر می شود. این مساله دو پیامد در پی دارد. اول اینکه مرزهای ایران و ترکیه مثل مرز رازی در روزهای تعطیلی خیلی شلوغ می شوند و شما به عنوان مسافر باید این انتظار را داشته باشید که زمان معطلیتان برای گذر از مرز در چنین روزهایی بیشتر بشود. دوم اینکه در این زمان ها معمولا همه هتل های وان پر می شوند و شما اگر بدون رزرو هتل در ایام تعطیلی به وان سفر کنید، ممکن است که در این شهر بدون هتل بمانید و از این جهت با مشکل مواجه شوید.

دیر به مرز ایران و ترکیه نرسید

 

اکثر ایرانیان برای سفر به وان از مرز رازی استفاده می کنند. اگر شما هم می خواهید از طریق سفر به تبریز و سپس شهر مرزی خوی در ایران، از مرز رازی عبور کنید و خودتان را به وان برسانید، باید این را بدانید که مرز رازی تا ساعت 5 بعد از ظهر باز است و این یعنی اگر شما دیر به مرز رازی برسید، مجبور می شوید که تا فردا ساعت 9 صبح منتظر بمانید تا دوباره کارمندان مرز رازی مشغول کار بشوند. لازم به ذکر است که مرز سرو و مرز بازرگان مثل مرز رازی ساعات کاری محدودی ندارند و در تمامی ساعات شبانه روز باز هستند.

از جاذبه های گردشگری وان دیدن کنید

 

اکثر ایرانیانی که به وان سفر می کنند، فقط وقتشان را به بازدید از بوتیک ها و مراکز خرید وان اختصاص می دهند و فکر می کنند که وان به جز مراکز خرید هیچ جاذبه گردشگری دیگری ندارد. اما واقعیت این است که در وان یک سری جاذبه های توریستی مثل دریاچه وان، قلعه وان و دریاچه آختامار وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. توصیه ما به شما این است که اگر توانستید، از این جاهای دیدنی در وان نیز دیدن کنید و فقط مشغول خرید در این شهر دیدنی نشوید.

از جاذبه های گردشگری وان دیدن کنید

به رستوران های کوچه پس کوچه های وان مراجعه کنید

 

در کوچه پس کوچه های وان یک سری رستوران محلی وجود دارد که اگر از ویترینی که دارند به فضای داخل نگاه کنید، می بینید که اکثر مشتری هایشان بومی های شهر وان هستند. این رستوران ها که معمولا خیلی ظاهر ساده ای دارند و به نظر رستوران های بی کیفیتی می آیند، اتفاقا رستوران های بسیار عالی هستند که غذاهایشان لذیذ و البته ارزان هستند. اگر از ما می شنوید، برای غذا خوردن به همین رستوران های ساده، کوچک و دنج مراجعه کنید و مطمئن باشید که کیفیت غذاهای این رستوران ها از رستوران های خیابان های اصلی شهر وان بهتر است.

 

یک اپلیکیشن ترجمه به همراه داشته باشید

 

شهر وان یک شهر مرزی بسیار کوچک است که اکثر مردمانش فقط با زبان ترکیه ای آشنایی دارند. بهتر است که به امید اینکه بتوانید با مردم وان با زبان فارسی و یا حتی زبان انگلیسی صحبت کنید، به این شهر سفر نکنید. چراکه احتمال اینکه شما در شهر وان با صاحب هتل، راننده تاکسی یا فروشنده ای برخورد کنید که با زبان فارسی یا انگلیسی آشنایی داشته باشد، بسیار کم است. برای اینکه از نظر صحبت کردن با مردم وان با مشکل مواجه نشوید، بهتر است که یک اپلیکیشن ترجمه مثل گوگل ترنسلیت همراهتان داشته باشید تا هر جا که نیازتان شد، از آن برای ترجمه کردن حرف خود به زبان ترکیه ای یا ترجمه کردن صحبت یک نفر دیگر از زبان ترکیه ای به فارسی استفاده کنید.


 

 


 

 

 

 

اگر تا به حال به وان سفر کرده اید، خوشحال می شویم که تجربه خود از سفر به وان را برایمان در بخش نظرات بنویسید و اگر نکته مهمی به ذهنتان می رسد، برایمان یادداشت کنید. برای رزرو ارزان ترین تور وان می توانید با ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.0 از 5 | از بین 4 امتیاز دهنده به نکات مهم برای سفر به وان
معراج گشت آسمان