لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ایده هایی برای تهران گردی در ایام نوروز

ایده هایی برای تهران گردی در ایام نوروز

دم دم های عید است و دوباره این سوال در ذهن خانواده های ایرانی ایجاد شده که سفر کنند یا سفر نکنند؟! مخصوصا حالا که کرونا شیوع پیدا کرده، خیلی از ایرانیان در دو راهی ماندن در شهر و منزلشان یا سفر کردن مانده اند. اگر احیانا شما تهرانی هستید یا می خواهید نوروز امسال را در تهران سپری کنید، برای شما پیشنهاداتی داریم. 

در ادامه این مقاله می خواهیم ایده هایی برای تهران گردی در ایام نوروز به شما ارائه کنیم که یکی از دیگری جالب تر هستند...

بازدید از اماکن دیدنی تهران
 

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که تا به حال چندین و چند بار از کنار اماکن دیدنی مهم تهران مثل برج آزادی یا برج میلاد رد شده باشید. اما هیچ وقت از نزدیک آن ها را ندیده باشید. در این صورت به شما توصیه می کنیم که نوروز امسال برای بازدید از این جاذبه های گردشگری که از نزدیک زیباتر هستند، وقت بگذارید. مثلا می توانید یک روز از برج آزادی که نماد قدیمی تهران است و از نظر معماری ارزش زیادی دارد، دیدن کنید و یک روز دیگر به برج میلاد بروید، سوار آسانسور آن شوید و از طبقات بالایی این برج زیبا دیدن کنید.  

بازدید از اماکن دیدنی تهران

بازدید از کاخ های تهران
 

در تهران دو مجموعه کاخ بسیار زیبا وجود دارد که یکی از آن ها با نام کاخ گلستان و دیگری با نام کاخ سعدآباد شناخته می شود. این کاخ ها جدای از اینکه ساختمان های بسیار زیبایی دارند، باغ های بسیار سرسبزی نیز دارند و بازدید از آن ها می تواند برای چند ساعتی شما را سرگرم کند. به شما توصیه می کنیم که اگر تا به حال این کاخ ها را از نزدیک ندیده اید، از تعطیلات ایام نوروز استفاده کنید و دو روز را به بازدید از این دو مجموعه کاخ اختصاص دهید.

بازدید از پارک های تهران
 

تهران بزرگ پارک های بسیار زیبایی را در خود جای داده است که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. شما می توانید بنا بر سلیقه خود برای تهران گردی به هر کدام از این پارک ها مراجعه کنید. مثلا اگر دوست دارید همراه با خانواده یک روز پیک نیکی را در تهران سپری کنید، می توانید به پارک هایی مثل پارک جوانمردان یا پارک چیتگر بروید. اگر پیک نیک کردن برایتان خیلی تفریح جالبی نیست و ترجیح می دهید که وقتتان را به قدم زدن در یک پارک و همین طور عکاسی در فضاهای زیبای پارک اختصاص دهید، می توانید به پارک آب و آتش بروید و یا از پارک شهر یا پارک هنرمندان تهران دیدن کنید. در ضمن می توانید با رفتن به دریاچه خلیج فارس در تهران در اطراف دریاچه قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید و حتی از مرکز خرید بام لند در دریاچه تهران دیدن کنید و خرید نوروزی خود را نیز انجام دهید.

بازدید از پارک های تهران

بازدید از اماکن تفریحی تهران
 

در تهران اماکن تفریحی متعددی وجود دارد که بعضی هایشان را خیلی از تهرانی ها نمی شناسند. مثلا خیلی ها این را نمی دانند که در تهران دو خانه وارونه وجود دارد. خانه هایی که دقیقا معکوس خانه های معمولی ساخته شده اند و وقتی که وارد آن ها می شوید، دنیا را بر عکس می بینید. خانه هایی که سقف آن ها کف خانه و کف آن ها سقف خانه است و شما می توانید در حالی که انگار روی سقف خانه ایستاده اید، عکس بگیرید و با انتشار عکس هایتان در صفحات مجازی، تمامی فالورهای پیجتان را شگفت زده کنید.

گشت و گذار در خیابان های تهران
 

تفریح دیگری که می توانید به عنوان تهران گردی در ایام نوروز تجربه کنید، این است که به خیابان های زیبای تهران مثل بلوار کشاورز، خیابان دربند و خیابان ولیعصر بروید و در آن ها قدم بزنید. باور کنید که گاهی یک قدم زدن ساده می تواند حال آدم را خوب کند. پس اگر در یکی از روزهای نوروزی حوصله تان سر رفت و به دنبال یک تفریح ساده بودید، بد نیست که به یکی از خیابان های زیبای تهران بروید و از هوای دلچسب نوروزی لذت ببرید.

گشت و گذار در خیابان های تهران

بازدید از موزه های تهران
 

در تهران موزه های متعددی وجود دارد. تعداد این موزه ها به قدری زیاد است که حتی اگر کل زمانتان در ایام نوروز را به بازدید از موزه های تهران اختصاص دهید، باز هم وقتتان برای بازدید از همه موزه های تهران کافی نخواهد بود. اما سوال این است که از بین همه موزه های تهران کدام ها دیدنی تر هستند و بازدید از کدام ها باید در اولویت باشد؟ اگر نظر ما را می پرسید، ما به شما توصیه می کنیم که اول از موزه ملی ایران، موزه پول ایران، موزه جواهرات ملی و موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنید و اگر هنوز حوصله و وقت موزه گردی را داشتید، به موزه های دیگر تهران سر بزنید.


 

 


 

 

 

 

راستی برنامه شما برای ایام نوروز چیست؟ اگر احیانا قصد مسافرت رفتن را دارید، می توانید با کمترین هزینه ممکن یکی از تورهای نوروزی آژانس مسافرتی معراج گشت را رزرو کنید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به ایده هایی برای تهران گردی در ایام نوروز
معراج گشت آسمان