لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ازمیر برای سفر بهتر است یا کوش آداسی

ازمیر برای سفر بهتر است یا کوش آداسی

ترکیه به قدری شهرهای جذاب و دیدنی متنوع دارد که آدم نمی داند باید به کدامیک از آن ها سفر کند و باید کدامشان را به بقیه شهرهای توریستی ترکیه ترجیح بدهد! به همین خاطر است که اغلب توریستان قبل از اینکه تور ترکیه را برای خودشان رزرو کنند، دچار یک دو راهی می شوند و دست آخر انتخاب بین دو شهر یا حتی چند شهر برایشان سخت می شود. مثلا تور ازمیر و تور کوش آداسی، دو تا از شهرهایی هستند که مدام با هم مقایسه می شوند و مدام توریستان در دو راهی انتخاب یکی از آن ها به عنوان مقصد گردشگری با مشکل مواجه می شوند. 

ما امروز می خواهیم دو شهر ازمیر و کوش آداسی را با هم مقایسه کنیم و با هم بررسی کنیم و ببینیم که سفر به ازمیر بهتر است یا کوش آداسی؟ با ما در این مقایسه جالب همراه باشید...

تفاوت های کوش آداسی و ازمیر
 

برای اینکه بتوانید بین کوش آداسی و ازمیر یکی را برای سفر انتخاب کنید، بهتر است که اول تفاوت های کوش آداسی و ازمیر را بدانید. مهمترین تفاوتی که این دو شهر زیبا و ساحلی با هم دارند، این است که کوش آداسی به نسبت ازمیر شهر کوچکتری است و در حقیقت یک شهر بندری است که سواحلش پر از کشتی های مختلف هستند و در آن تعداد زیادی اماکن تاریخی، رستوران و کافی شاپ وجود دارد و با مسافران زیادی که مخصوصا در فصل تابستان دارد، حال و هوای توریستی جالبی پیدا کرده است و همیشه به چشم یک شهر ساحلی جذاب برای سپری کردن یک تعطیلات تابستانی به یاماندنی به آن نگاه می شود. اما ازمیر که عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه را به آن داده اند، یک شهر بسیار بزرگ است که به نسبت کوش آداسی اماکن تفریحی بیشتری دارد، اما به نسبت شهر شلوغ تری است. البته باید تاکید کنیم که هر دو شهر ازمیر و کوش آداسی شهرهای مدرنی هستند و هر دو دیدنی هستند.

تفاوت های کوش آداسی و ازمیر

مقایسه حال و هوای کوش آداسی و ازمیر
 

ازمیر به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه به یک شهر مدرن تجاری تبدیل شده است. در حال حاضر بیشتر بخش های ازمیر مدرن هستند و بیشتر بخش های قدیمی آن از بین رفته اند. نتیجه این شده که حالا شهر ازمیر به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح و خرید شناخته می شود. اما کوش آداسی شهری است که تا همین چند وقت پیش به آن به چشم یک شهر کوچک بندری نگاه می شد. اما به ناگاه مورد توجه توریستان اروپایی قرار گرفت و به کل حال و هوایش عوض شد. حالا با وجود توریستانی که اغلبشان اروپایی هستند و خیلی هایشان با کشتی کروز وارد این شهر بندری می شوند، کوش آداسی حال و هوای بسیار دلنشینی پیدا کرده است و حالا به شهر کوچکی تبدیل شده است که اقامت در آن مساوی تفریح شبانه روزی و گذراندن اوقات خوش و دل انگیز است. در واقع کوش آداسی بیشتر به نسبت ازمیر بیشتر حال و هوای توریستی پیدا کرده است. ضمن اینکه داخل شهر کوش آداسی و همین طور در اطراف آن اماکن تاریخی متنوعی وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

مقایسه حال و هوای کوش آداسی و ازمیر

مقایسه خرید در کوش آداسی و ازمیر
 

در کوش آداسی یک بازار قدیمی وجود دارد که انواع و اقسام لباس های غیر اورجینال در آن به فروش می رسد. لباس هایی که با اینکه به اصطلاح فیک هستند، اما با این حال کیفیت و جنس بسیار خوبی دارند. با این حساب باید بگوییم که شما می توانید خریدهای ارزان جذابی را در شهر کوش آداسی انجام دهید. از آن طرف در ازمیر به نسبت کوش آداسی، مراکز خرید مدرن بزرگتری وجود دارد که شما می توانید با بازدید از آن ها از برندهای بسیار معتبر خرید کنید.

ازمیر یا کوش آداسی؟
 

اگر شما به دنبال تفریحات شبانه و گشت زدن در مراکز خرید بزرگ هستید، بهتر است که به ازمیر سفر کنید. هرچند که در کوش آداسی نیز مراکز خرید و اماکن تفریحی زیادی برای تجربه تفریحات شبانه وجود دارد. اما به هر حال این یک واقعیت است که ازمیر شهر بزرگتری است و تجربه این تفریحات در این شهر به نسبت راحت تر است. اما اگر به دنبال یک شهر ساحلی کوچک تر و آرام تر هستید و دلتان می خواهد که در طول سفر به ترکیه آرامش نصیبتان شود و در عین حال بتوانید تفریحات هیجان انگیز متنوع مثل شنا و آفتاب گرفتن در سواحل زیبا، آفرود، طبیعت گردی و اسب سواری را تجربه کنید، بهتر است که به کوش آداسی سفر کنید. لازم به ذکر است که کوش آداسی به نسبت ازمیر به شهر باستانی افسوس که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این منطقه در ترکیه است، نزدیک تر است و اصولا کسانی که بازدید از افسوس برایشان اهمیت دارد، در کوش آداسی اقامت می کنند.

ازمیر یا کوش آداسی

فاصله ازمیر و کوش آداسی
 

اگر تصمیم گیری برای شما سخت است و می خواهید از هر دو شهر ازمیر و کوش آداسی در طول سفر به ترکیه بازدید کنید، باید فاصله آن ها که حدود 100 کیلومتر است را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. شما می توانید به راحتی این فاصله را ظرف مدت 1 تا 1 و نیم ساعت طی کنید و به راحتی تجربه سفر به هر دو شهر ازمیر و کوش آداسی را کسب کنید. 

فاصله ازمیر و کوش آداسی


 
   

برای رزرو تور کوش آداسی نوروز و تور ازمیر نوروز می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 2 امتیاز دهنده به ازمیر برای سفر بهتر است یا کوش آداسی
معراج گشت آسمان