لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

رفتینگ پوکت تایلند ( Phuket Rafting )

رفتینگ پوکت تایلند ( Phuket Rafting )

قایق سواری در آب های سفید تنها چند سال پیش به کشور تایلند معرفی و شناخته شد ، اما امروزه به یک تفریح مهم و جزو یکی از مناطق گردشگری تور تایلند در شهر زیبای پوکت تبدیل شده است . رفتینگ فعالیتی ایده آل و پر از هیجان برای فصل بارانی است که به طور معمول از می تا اکتبر اتفاق می افتد ، در کشور تایلند مسیرهایی مناسب برای رفتینگ معرفی و تعبیه شده است ، اما از نظر قایق سواران و گردشگران رودخانه های شمال تایلند از دیگر رودخانه ها مناسب تر و زیباتر می باشد . با ما همراه باشید تا شما را با یکی از مناطق گردشگری تایلند در سفر که بسیار پرطرفدار نیز می باشد آشنا سازیم .

رفتینگ جزو یکی از پرطرفدارترین تفریحات در میان گردشگران می باشد

رفتینگ چیست ؟

این روزها  رفتینگ جزو یکی از پرطرفدارترین تفریحات در میان گردشگران می باشد ، هیجان گشت و گذار با قایق های بادی در مسیر رودخانهها و رود ها فراموش نشدنی و پر از هیجان است ، سفری ماجراجویانه به دل طبیعت از لذت بخش ترین گردش ها در کشور تایلند و تور پوکت خواهد بود ، شما بر قایقی سوار می شوید گاهی پارو میزنید اما گاهی هم با جریان آب به جلو خواهید رفت و غرق در لذت می شوید . یک قایق سواری گروهی هیجان انگیز در آب های خروشان که با لبخند شان به شما انرژی میدهند از دوست داشتنی ترین تفریحات برای شما به شمار می رود .

 

تماشای مناظر زیبای رودخانه از نزدیک ، طبیعت بکر و دلنشین و کودکانی که در کنار رودخانه برای شما دست تکان میدهند احساس شادی و هیجان این سفر رو دوچندان می کند ،  در هنگام عبور از رودخانه به سکوت طبیعت گوش می دهید و صدای پرندگان قطعا شما را غرق در آرامش و لذت خواهد کرد  . 

 

صدای جریان آب آرامشی وصف نشدنی برای شما به ارمغان می آورد ، ضمنا برای رویارو شدن با امواج خروشان جای خود را در قایق محکم کنید و نگران هیچ چیزی نباشید ، اما در یک چشم به هم زدن حس عجیبی تمام وجودتون رو فرا میگیره که از هیجان انگیز ترین قسمت سفر شما می شود ، جریان آب کم کم آرام می شود و احساس آرامش شما چندین برابر میشود اما برای تلاطمی مجدد در مسیر رودخانه آمادگی داشته باشید .

 

رافتینگ


امروزه رفتینگ به یکی از مناطق گردشگری تایلند و حتی کشور های توریستی دیگر هم بدل شده که از گردش های پر طرفدار و پر هیجان در کل دنیا و در میان گردشگران شناخته شده است ، اما سابقه های این تفریح به سالهای خیلی دور که انسانها برای حمل و نقل و شکار از تنه و شاخه های درختان به عنوان وسیله ای برای جا به جایی استفاده می کردند .

 

اما جالب است بدانید که اولین سفر ماجراجویانه با کلک توسط افسر آمریکایی ، جان فرمونت در اواسط قرن 19 میلادی به ثبت رسید ، کلکی از جنس تیوپ های اتومبیل و پارچه های برزنتی و داشتن سفری مهیج بر روی رودخانه پلات انجام گرفت ، اما تفریح رفتینگ به شکل توریستی - ورزشی در منطقه گراند کانیون آمریکا از دهه 1960 میلادی آغاز شد .

 

توجه بسیار از سرمایه گذاران را به خود جلب نمود و سپس در المپیک 1992 بارسلون ، تحت نظارت فدراسیون جهانی رفتینگ ورزشکاران این رشته در رودخانه های مناسب به این ورزش مشغول شدند . امروزه رفتینگ به معنی " کلک سواری " یا " قایقرانی " در رودخانه خروشان می باشد .  رفتینگ ورزشی است که با قایق به گشت و گذار در مسیر رودخانه می پردازد و جالب این است که این فعالیت ماجراجویانه از فعالیت های اکوتوریستی بوده که توریسم ماجراجویانه و ورزشی رو در دل خود جای داده است . بدین طریق رودخانه ای به درجه 1 برای کودکان هم نیز مناسب است اما درجه 6 بسیار خطرناکند و به رودخانه مرگ شهرت دارند که فقط افراد حرفه ای و کاربلد می توانند در آن به قایق سواری بپردازند .

 

رفتینگ پوکت

 


رفتینگ در پوکت

قایق سواری در تنداب پوکت ( رفتینگ پوکت ) یکی از محبوب ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری تایلند در شهر زیبای پوکت به شمار میرود ، یک تجربه مهیج و رویایی در مسیری پوشیده شده از جنگل های استوایی بکر و رودخانه خروشان با آبهای تمیز و شفاف که با وسیله نقلیه چهار چرخ و قایق های بادی طی میکنید و  قطعا شما را غرق در این سرزمین رویاها می کند .  


در رفتینگ پوکت شما یک مسیر ناهموار را با قایق های امنی که تعبیه شده است پیاده روی میکنید و دقت داشته باشید که طول مسیر را شما انتخاب می کنید که ۵ ، ۷ یا ۹ کیلومتر را با قایق های ۶ نفره بادی بر روی امواج خروشان رودخانه طی کنید که هر چه طول آن بیشتر باشد هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد . همچنین با وسیله نقلیه چهار چرخ ATV در دل جنگل گشت میزنید که این خود بسیار هیجان و لذت دارد و در آخر شما فیل سواری در پوکت را تجربه میکنید و خیلی تجربه بامزه ای با فیل های مهربون دارید ، آبشار محلی را بازدید میکنید تا علاوه بر لذت بردن از طبیعت بی نظیر شهر پوکت یک ماجراجویی و هیجان تکرار نشدنی را همراه با ناهار تایلندی را دارید  .


چیانگ مای منطقه ای مناسب برای رفتینگ شما است که بسیارهیجان انگیز و باحال است ، رودخانه Mae Taeng در چیانگ مای بهترین و معروفترین مسیر قایق سواری در کشور تایلند بشمار می رود ، رودخانه Mae Cham چیانگ مای نیز از دیگر مسیرهای محبوب رفتینگ در پوکت است چون دارای آب های گرم ، آب و هوای گرمسیری ، کوه های شیب دار و مناظر زیبا فوق العاده سرگرم کننده در شمال تایلند را از نزدیک می بینید و تجربه می کنید . لذت و تجربه های زیبایی از جنگل انبوه و مناطق دور افتاده شمال تایلند ، دیدن طبیعت دست نخورده و بکر ، روستاهای قبیله ای عجیب و جالب باعث می شود که  این تفریح برای کسانی که تشنه هیجان و آدرنالین هستند بسیار جالب به نظر بیاید  .


همچنین از شمالی ترین نقطه رودخانه مای تانگ چیانگ مای شروع می شود و در حدود 7 کیلومتر مسیر طی می شود |، زمان قایق سواری در حدود 2 ساعت طول می کشد و از اواسط می تا اخر دسامبر نیز بهترین زمان است که می توانید تفریحی را انتخاب کنید ، چون به دلیل بارندگی سطح آب در بالاترین سطح خود است  .


در این نوع قایق سواری شما با سرعت زیاد از تند آب ها عبور خواهید کرد و یک مسیر نسبتا 7 کیلومتری را از میان درختان در مسیر آب طی می کنید و بهترین نوع هیجان را تجربه خواهید کرد ، این امکان در پوکت فراهم شده است که از میان تند آب هایش با قایق عبور کنید و این نیز یکی  از جاذبه های پوکت محسوب می شود .

 

رافتینگ در پوکت
 


نکاتی مهم در مورد رفتینگ پوکت

حوله ، لباس اضافه و کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشید .


کودکان زیر 3 سال را برای شرکت در رافتینگ در تنداب همراه خود نبرید .


به بانوان باردار ، بیماران قلبی ، افرادی که دچار فشار خون ، درد گردن ، کمر و مفصل هستند توصیه نمی شود .


با استفاده از جلیقه نجات و کلاه ، مهارت شنا کردن تا حدودی لازم است .


کودکان زیر 12 ساله باید در تمام مدت به همراه والدینشان باشند .


نهایت وزن مجاز 120 کیلوگرم می باشد .


و در نهایت لازم است بدانید که راهنمای شما در رفتینگ پوکت انگلیسی زبان است .

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به رفتینگ پوکت تایلند ( Phuket Rafting )
معراج گشت آسمان