لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

نوروز 1400 می توان به کجا سفر کرد

نوروز 1400 می توان به کجا سفر کرد

در سالی که گذشت، فشار روحی زیادی به خاطر شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن به تک تک اعضای جامعه وارد شد. اما حالا که نوروز نزدیک است، یک نور امید در قلب خیلی از ما ها روشن شده و خیلی از افراد به دنبال این هستند که بتوانند با یک سفر نوروزی قسمتی از بار روانی روی دوششان را زمین بگذارند و با آرامش بیشتری به استقبال سال نو بروند. اما سوال این است که در نوروز 1400 می توان به کجا سفر کرد؟ آیا اصلا امکان سفر در نوروز 1400 وجود دارد یا اینکه قرار است این نوروز نیز مثل نوروز پارسال در قرنطینه سپری شود؟ 

در این مقاله با معراج گشت همراه باشید تا شرایط سفرهای داخلی و خارجی در نوروز 1400 را با یکدیگر برسی کنیم و ببینیم که قوانین سفر در نوروز 1400 به چه صورت هستند...

امکان سفر نوروزی در سال 1400
 

از آنجایی که نوروز امسال با سال های دیگر متفاوت است و اخبار مربوط به کرونا مدام در حال تغییر است، هنوز نمی توان به صورت قطعی شرایط سفرها در نوروز 1400 را بررسی کرد. اما آخرین اخبار و بیانیه ها حاکی از این هستند که امکان سفر به یک سری از کشورهای خارجی و یک سری شهرهای داخلی (البته با همراهی تور) وجود دارد. در ادامه سعی می کنیم که به صورت واضح به شما بگوییم که چه برنامه هایی را می توانید برای سفر نوروزی خود در سال 1400 تدارک ببینید.

امکان سفر نوروزی در سال 1400

سفرهای داخلی در نوروز 1400
 

اگر اخبار مربوط به ممنوعیت های تردد در نوروز 1400 را دنبال کنید، می بینید که سفر نوروزی به کیش و یک سری شهرهای داخلی دیگر با رعایت یک سری پروتکل های بهداشتی خاص و با تعدادی محدودیت ویژه مجاز شده است. هنوز شرایط در حال بررسی است. اما این طور که به نظر می رسد، امکان تجربه سفرهای داخلی در نوروز 1400 فقط با همراهی تور و در صورت اقامت در هتل ها و یک سری اقامتگاه های مشخص وجود دارد. مثلا درباره کیش صراحتا اعلام شده که هیچ کسی به صورت شخصی حق ورود به کیش از مسیر دریایی و با ماشین شخصی را ندارد و فقط کسانی که  تور کیش  را رزرو کرده اند، می توانند سفر نوروزی به مقصد کیش را در نوروز امسال تجربه کنند. لازم به ذکر است که هر کسی که بخواهد در نوروز 1400 به جزیره قشم سفر کند، باید حتما برای اخذ مجوز در یک سامانه هوشمند مخصوص سفر نوروزی به قشم به نام " سامانه قشم زیبا" ثبت نام کند و اطلاعات مربوط به ورود و خروج خود به جزیره قشم و همین طور محل اقامتی که در این جزیره در نظر دارد را در این سامانه ثبت کند. با این اوصاف اگر قصد سفر نوروزی به یکی از شهرهای ایران را دارید، بهتر است که از همین حالا دست به کار شوید و یک تور داخلی نوروز 1400 برای خودتان رزرو کنید تا خیالتان راحت شود که برای تجربه سفرهای نوروزی با محدودیت رو به رو نمی شوید.


سفرهای خارجی در نوروز 1400
 

خبر خوب اینکه شما در نوروز 1400 می توانید به یک سری از کشورها و مقاصد گردشگری جذاب خارجی سفر کنید. یکی از این کشورها که سفر نوروزی به آن مجاز اعلام شده، کشور زیبای ترکیه است. شما امسال می توانید با رزرو تور ترکیه نوروز 1400 به هر کدام از شهرهای استانبول، آنتالیا، مارماریس، ازمیر و کوش آداسی سفر کنید. البته برای اینکه بتوانید این سفر جالب را در نوروز امسال تجربه کنید، باید حتما یک تست پی سی آر بدهید و حتما جواب منفی این تست را همراهتان داشته باشید. به جز ترکیه، امکان سفر نوروزی به یک سری از کشورهای دیگر نظیر مالدیو، بالی، عمان، ارمنستان، سریلانکا و همین طور کنیا نیز مهیا شده است و شما می توانید برای تجربه سفر نوروزی به هر کدام از آن ها برنامه ریزی کنید.

سفرهای خارجی در نوروز 1400

پروتکل های بهداشتی برای سفر نوروزی
 

در نهایت به شما توصیه می کنیم که چه مقاصد گردشگری داخلی و چه مقاصد گردشگری خارجی را برای سفر در نوروز 1400 انتخاب کردید، تمامی پروتکل های بهداشتی نظیر ماسک زدن، حفظ فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن دست ها را در طول سفر جدی بگیرید. چراکه سلامتی از همه چیز مهمتر است و همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا در طول نوروز 1400، آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر نشود و سلامت جامعه به خطر نیفتد. برای همه شما عزیزان نوروزی سرشار از حال خوب، سلامتی و انرژی مثبت را آرزو می کنیم. امیدواریم که بتوانید با تجربه یک سفر نوروزی به یادماندنی، تمامی انرژی های منفی، استرس ها و خستگی های سال 1399 را به دست فراموشی بسپارید و با یک ذهن آزادتر و با انرژی بیشتر سال جدید را آغاز کنید. به امید اینکه در سال پیش رو بتوانیم به صورت کامل با ویروس کرونا مقابله کنیم و این برگ از تاریخ و درگیری های دنیا با ویروس کرونا را ورق بزنیم و برای همیشه به آن خاتمه بدهیم.

پروتکل های بهداشتی برای سفر نوروزی


 

 

 

 

برای رزرو ارزانترین تورهای خارجی نوروزی 1400 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به نوروز 1400 می توان به کجا سفر کرد
معراج گشت آسمان