لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

دهکده جهانی دبی ( global village )

دهکده جهانی دبی ( global village )

دهکده جهانی دبی در تور دبی یکی از مناطق گردشگری دبی که بسیار پرطرفدار برای گردشگران تور امارات می باشد که توصیه می شود در سفرتان به دبی دیدن از آن را اصلا از دست ندهید ، مرکزی به نام دهکده جهانی یا Global Village می باشد که در سال 1997 میلادی تاسیس شد و از آن زمان تاکنون مسافران و توریست های بسیاری از سراسر دنیا را مجذوب خود کرده است .


جالب است بدانید کشورهای سراسر جهان در دهکده ای کوچک در اطراف دبی غرفه هایی به شکل بناهای مشهور و بنام از کشورشان به پا کرده اند و در آنجا به فروش و نمایش انواع سوغاتی ها ، خوراکی های خاص کشورشان ، البسه و صنایع دستی سنتی خود را به نمایش گذاشته اند که باعث شده است جزو برترین مناطق گردشگری دبی در کشور امارات متحده عربی بشمار برود . 


جالب است شما گردشگران بدانید که این دهکده بزرگ سالیانه در بین ماه های نوامبر و فوریه شروع به پا میشود و ماه آغاز کار اینجا نیز محسوب می شود . 

 

شما گردشگران می توانید در این دهکده انواع : هیروگلیف های مصر ، معابد های مختلف تایلند ، شهر ممنوعه پکن ، برج ایفل و بناهای دیگر که در دنیا شهرت جهانی را دارد از نزدیک ببینیند و خیلی بیشتر با فرهنگ و مردم دبی آشنا شوید. بهترین فرصت برای این بازدید هیجان انگیز، نوروز است. نوروز دبی و زمانی که شدت گرمای هوا هنوز زیاد نشده است می تواند تعطیلات بی نظیری برای تان رقم بزند. 

جالب است بدانید که غرفه ایران یکی از زیبا ترین و بزرگترین غرفه های گلوبال ویلیج محسوب می شود

تاریخچه دهکده جهانی

" دهکده جهانی دبی Global Village Dubai " در سال ۱۹۹۷ میلادی تأسیس گردید . اولین مکان برگزاری آن روبه رو شهرداری شهر دبی بود و بعد از مدت کوتاهی به محله عود متا در جوار محله کرامه دبی انتقال یافت و طولی نکشید که به دلیل گسترش این جشنواره آن را در فستیوال سیتی دبی انجام گرفت و آن زمان دهكده جهاني دبي بیشتر بصورت جشنواره برگزار می شد .

 

جالب است بدانید که این جشنواره بزرگ از سال ۲۰۰۵ میلادی به طور کامل و دائمی به خارج از شهر دبی منتقل شد تا بناهای دائمی برای آن طراحی و ساخته شود و از حالت نمایشگاه به حالت یک شهربازی بزرگ تبدیل شود که شما در سفر به دبی علاقه مند خواهد کرد . و اینکه این دهکده در حال حاضر در خروجی جاده ۳۷ امارات متحده واقع شده است .

 

دهکده دبی

 


معرفی دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی همانند شهرکی است که در آن نماد هایی از کشورهای گوناگون از سراسر دنیا در غرفه هایی به شکل بناهای معروف کشورشان برپا شده است در معرض دید عموم قرار می گیرد . بازدید کنندگان و مسافران از سراسر دنیا بخصوص گردشگران در این دهکده می توانند بسیاری از بناهای مشهور دنیا را از 32 کشور مختلف در شهر دبی را از نزدیک ببینند و با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها و بخصوص مردم دبی آشنا شوند و در این غرفه ها که به شکل بناهای مهم کشورها ساخته شده انواع سوغاتی ها و لوازم سنتی مخصوص هر کشوری را خریداری نمایید .

 

از همین رو عده بسیاری از گردشگران به دهکده جهانی علاقمند و مراجعه می کنند و شما آنها را مشغول عکاسی و خرید می بینید  .همچنین امکانات وسیعی از مراکز تفریحی و انواع سرگرمی ها و سنت ها و مراسم مختلف و جشن های متفاوت برای کودکان و بزرگسالان نیز در این منطقه برای گردشگران و مسافران تعبیه شده است و علت دیگری است که توریست ها به دهكده جهاني دبي علاقه مند میشوند و دهکده جهانی را در برنامه ریزی سفر دبی انتخاب می کنند همین گستردگی و تنوع در این دهکده می باشد .در ضمن به یاد داشته باشید که این مکان یک مرکز فرهنگی ، هنری ، تاریخی ، تفریحی و تجاری از کشورهای مختلف جهان بشمار می رود .

 

دهکده جهانی دبی


دهکده جهانی دبی یکی از مناطق گردشگری دبی و همچنین معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی را با ارائه امکانات تفریحی و گردشی تلفیق کرده و در اختیار گردشگران می گذارد و هر ساله گردشگران ببشماری را از سراسر دنیا را سمت خود جذب می کند .


همچنین شما گردشگران نمایشگاهی در این دهکده را می بینید که در آن هنرهای سنتی ، صنایع دستی و تولیدات داخلی 26 کشور مختلف عرضه می شود و مطمئن هستیم برایتان خیلی جالب و لذت بخش می باشد .جالب است که به قدری این مکان مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است که این مجموعه در سال به طور میانگین 4.5 میلیون بازدید کننده از گردشگران و توریست های را داشته است .


دهکده جهانی دبی یک پارک در فضای باز است که مکانی برای گذراندن ساعاتی بسیار خوش و تکرار نشدنی در کنار آشنایی با فرهنگ ‌های مختلف مردم جهان شده است و این دهکده یک پارک فضای باز است که ۱۵۷ روز از سال باز است.

 

در ماه‌ های فصل بهار و تابستان ، توجه داشته باشید که از آنجا که هوای شهر دبی برای شما مسافران به حتم بسیار گرم و خشک و طاقت‌ فرسا می‌ باشد ، این پارک روباز فعالیت ندارد ، اما در فصل‌های خنک ‌تر سال این دهکده جهانی باز می باشد و همه شما می توانید از آنجا دیدن کنید . 

 

دهکده جهانی شهر دبی


همانگونه که متوجه خواهید شد اکنون این مکان هم این هدف را دنبال میکند که امروزه نمایندگانی از ۳۲ کشور جهان در این دهکده گرد هم جمع می کند تا این ۳۲ کشور جهان بتوانند : معماری ، آثار باستانی ، فرهنگ ، غذا ، سوغات و همچنین جشنواره‌های مختلف کشور خود را در بخش‌های خود عرضه کنند و جهانیان را با کشور و آداب و فرهنگ خود آشنا کنند .


برای مثال غرفه کشور عزیزمان ایران به این صورت است که : 


غرفه ایران در دهکده جهانی دبی با نمادی از هنر معماری ایرانی همراه به نمونه هایی ازآجر کاری و کاشی کاری سنتی ایرانی در سال های گذشته می باشد که در دوره های اخیر معماری غرفه کشور ایران از معماری ایران باستان و تخت جمشید الهام گرفته است . 

 

جالب است بدانید که غرفه ایران یکی از زیبا ترین و بزرگترین غرفه های گلوبال ویلیج محسوب می شود و در غرفه ایرانیان انواع سوغات و صنایع دستی ایرانی همچنین آجیل و پسته ، زعفران ، پشمک ، بستنی و فالوده سنتی و انواع فرش ایرانی برای فروش فراهم شده است و به فروش عموم می رسد .


دهکده جهانی دبی هم اکنون در موقعیت زمینی به وسعت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع قرار دارد و  انواع دکورهای بسیار فانتزی و مختص به مکان های متفاوت جهان را می بینید و مکانی مناسب برای عکس انداختن با خانواده تان جهت عکس یادگاری داشتن از این فضای جذاب می باشد .


دهکده جهانی دبی مکانی است که در آن تفریحات بسیار زیادی انتظار شما را می‌ کشد تا نهایت لذت را به شما گردشگران هدیه کند ، تفریحاتی مانند دیدن مکان‌های عالی ، بازی‌های محلی ، نمایش‌های آتش بازی ، رقص‌های سنتی ، برنامه‌های زنده شبانه ، غذاهای خوشمزه و صنایع دستی اصلی کشورها و همچنین سواری ‌های بسیار هیجان انگیز در قایق و وسایل نقلیه و ... از تعدادی از تفریحاتی است که در این مکان تعبیه شده است .


همانطور که در بالا نیز گفتیم ۳۲ کشور جهان در دهکده جهانی دبی به نمایش گذاشته می‌ شوند و همچنین غرفه‌ ها و قسمتهای را به نمایندگی از هر کشور را می ‌توانید در جای جای این دهکده جهانی دبی پیدا کنید و به آنها مراجعه نمایید .

 

دهکده ویلیج دبی

 


زمان برگزاری دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی با توجه به اینکه همه ساله در فضایی روباز برگزار می شود در ماه های گرم تابستان دبی تعطیل است و شما گردشگران می توانید  با پایان روزهای گرم سال در تاریخ اول نوامبر ( در ماه آبان ) که دهکده جهانی بازگشایی می شود  مراجعه کنید و اینکه تا هفتم آوریل ( در ماه فروردین ) سال بعد به مدت پنج ماه ادامه خواهد داشت .

 

ساعات کاری دهکده جهانی دبی

 

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 3.30 عصر الی 12 شب 


پنجشنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی از ساعت 3.30 عصر الی 1 شب 

 

قیمت بلیط ورودی دهکده جهانی

 

قیمت بلیط ورودی گلوبال ویلیج : 15 درهم برای هر نفر است که هم می توان به صورت آنلاین و هم می توان به صورت خرید در محل تهیه کنید .

 

تفریحات دهکده جهانی دبی

 

دهکده جهانی دبی سراسر تفریح و شادی است و شما عزیزان به تماشای انواع سبک های معماری جهان در یک مجموعه بی نظیر می پردازید که شما را کاملا شگفت زده میکند و حتما شما دوست دارید از همه عرفه ها عکس بگیرید و یادگاری داشته باشید .

 

حتما دوست دارید از تمام سوغاتی های سراسر جهان خرید کنید و با این وجود تفریحات گلوبال ویلیج به اینجا ختم نمی شود ، در گلوبال ویلیج یک شهربازی جذاب دبی با وسایل های هیجان انگیز مانند چرخ فلک وجود دارد که شما را حسابی سرگرم خواهد کرد و همچنین یک کانال آبی در محوطه دهکده وجود دارد که قایق های تفریحی در آن عبور می کنند و شما می توانید به تفریح بپردازید .


یک استیج هیجان انگیز نیز در محوطه دهکده کلوبال وجود دارد که هر شب با جنگ های شادی برای کودکان و بزرگسالان افراد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند .


در گلوبال ویلیج علاوه بر غرفه های مربوط به کشورها ، بعضی از بناهای معروف جهان مانند : برج ایفل ، مجسمه آزادی ، ساعت لندن ، برج خلیفه ، اکروپلی ، برج پیزا ، کنبد های روسیه ، مسجد تاج محل و ... به صورت مینیاتوری بازسازی شده اند که مجموعه این بنا های شناخته شده در کنار هم و نورپردازی آنها فضای خارق العاده ای را قطعا برای شما و خانواده محترمتان ایجاد می نماید .

 

تور دبی هتل 5 ستاره تجربه سفری بی نظیر و هیجان انگیز را به شما رائه می کند.

سوالات متداول دهکده جهانی دبی

1- هزینه رفت آمد به دهکده جهانی چقدر است


بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درهم

2- زمان برگزاری کی هست ؟


شنبه تا چهار شنبه

3- رزور بلیت دهکده جهانی


از طریق تور لیدر ها در دبی

4- همه اطلاعات مورد نیاز دهکده جهانی دبی در چه سایتی است


معراج گشت آسمان 

5- گلوبال ویلیج دبی کجاست ؟


گلوبال ویلیج دبی یک پروژه مسکونی بزرگ و متنوع است که در شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این پروژه در حال حاضر در دست ساخت است و پس از کامل شدن، بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در آن قرار خواهد گرفت. گلوبال ویلیج در دبی برای جذب سرمایه گذاران بین المللی و تأمین نیازهای مسکن جامعه دبی طراحی شده است. این پروژه در مجموعه ای از ۳۸۰۰ هکتار در جنوب غربی دبی واقع شده است و بیشتر از نیمی از این مساحت به باغات و مناظر طبیعی اختصاص داده شده است. هدف اصلی این پروژه، ایجاد یک جامعه پویا و چندفرهنگی است که افراد با زندگی در آن، فرصت دسترسی به امکانات فرهنگی، تفریحی و خدماتی بسیاری را خواهند داشت. این پروژه شامل خانه های ویلایی، آپارتمان های لوکس، مراکز خرید، مراکز تجاری، مدارس، بیمارستان ها، پارک ها و فضاهای سبز است.

6- قریه العالمیه دبی کجاست ؟


قرية العالمية دبی یک مجموعه گردشگری بزرگ و متنوع است که در شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این قریه به گردشگران فرصتی برای شناخت فرهنگ و سنت های مختلف کشورها و مناطق جهان فراهم می کند. این قریه شامل ۲۷ پاویون است، هر کدام مخصوص یک کشور خاص هستند و فرهنگ، آداب و رسوم آن کشور را به نمایش می گذارند. در هر پاویون، غذاها، لباس ها، صنایع دستی و موسیقی محلی ارائه می شوند. همچنین، قریه العالمیه دبی شامل تئاترها، نمایشگاه ها، مراکز خرید و رستوران هاست که امکاناتی برای تفریح و خرید برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان، هر ساله مراسم ها و جشن هایی نیز در این قریه برگزار می شود. قریه العالمیه دبی به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری دبی شناخته شده است و هر ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان به این قریه سفر می کنند.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 74 امتیاز دهنده به دهکده جهانی دبی ( global village )
معراج گشت آسمان