لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

نکاتی که باید قبل از سفر به بدروم بدانید

نکاتی که باید قبل از سفر به بدروم بدانید

تور بدروم که در تقاطع دو تا از زیباترین دریاهای دنیا یعنی دریای مدیترانه و دریای اژه قرار گرفته، یک مقصد گردشگری بسیار خاص و جذاب در تور ترکیه است که هر مسافری دلباخته اش می شود. شهری که معماری ساختمان هایش شبیه به معماری ساختمان های جزایر یونانی است و خانه های سفید رنگی در آن به چشم می خورد که ظاهر بدروم را بسیار منحصر به فرد کرده اند. با همه توصیفات بدروم به یک شهر محبوب تبدیل شده که خیلی از مردم ترکیه و همین طور افراد دیگری از کشورهای دیگر دنیا در آن ویلا خریده اند و تابستان ها برای استراحت و تفریح به آن سفر می کنند. نکته جالب ماجرا اینجاست که به قدری تعداد ثروتمندان استانبولی در طول تابستان در این شهر زیاد می شود که لقب "استانبول کوچک" را به بدروم داده اند. با این توضیحات می توان حدس زد که بدروم با هر شهر توریستی دیگر در ترکیه متفاوت است و جذابیتش با هیچ جای دیگری در این کشور قابل مقایسه نیست. حالا با داشتن همه این موارد در ذهن، با معراج گشت همراه باشید تا چند نکته کاربردی درباره سفر به بدروم را به شما بگوییم. 

به شما اطمینان میدهیم که با خواندن این مطلب ذهن شما درباره سفر به بدروم باز می شود و اطلاعاتی را دریافت می کنید که تا به حال در مورد بدروم نمی دانسته اید...

بدروم نام یک شهر است یا نام یک شبه جزیره؟
 

خوب است این را بدانید که بدروم نام یک شبه جزیره و نام یک شهر درون این شبه جزیره است. پس بهتر است که این دو را با هم اشتباه نگیرید و هر وقت که کسی در مورد بدروم صحبت می کند، از او بپرسید که منظورش شبه جزیره بدروم است یا شهر بدروم. اگر به نقشه ترکیه نگاه کنید، می بینید که یک شبه جزیره به نام بدروم وجود دارد که در نقشه زیر با رنگ زرد مشخص شده است. حالا در همین شبه جزیره یک شهر به نام بدروم وجود دارد که معمولا از آن به عنوان مرکز بدروم یاد می شود.

بدروم نام یک شهر است یا نام یک شبه جزیره

چرا باید از بدروم دیدن کنیم؟
 

اکثر مسافران تور بدروم برای تفریح و خوشگذرانی در سواحل آن به بدروم سفر می کنند. اما واقعیت این است که شهرهای دیگر ترکیه نیز سواحل متعددی دارند. در اینجا سوالی که پیش می آید، این است که چه چیزی باعث شده که در میان این همه شهر ساحلی در ترکیه، بدروم تا این اندازه محبوبیت پیدا کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به تاریخچه بدروم نگاهی بیندازیم و برگردیم به دهه 80 میلادی. در آن زمان بدروم شکل و ظاهر کنونی خودش را نداشت وفقط یک روستای ماهیگیری ساده بود. در آن زمان کم کم هنرمندان و روشنفکران زمانه شروع به سفر به بدروم کردند و به خاطر آرامشی که این شهر داشت، برای گذراندن تعطیلات به آن سفر می کردند. طولی نکشید که آوازه آرامش و جذابیت این شهر به ثروتمندان ترکیه و دیگر کشورهای دنیا هم رسید. همین باعث شد که کم کم بدروم پیشرفت کند و در نهایت به یک مقصد گردشگری لوکس تبدیل شود که ما امروز آن را می شناسیم. البته خوب است این را بدانید که همه قسمت های بدروم حال و هوای مشابهی ندارد و بعضی از بخش های آن هنوز هم حال و هوای محلی و قدیمی دارند. در ضمن در بدروم مناطقی هم برای اقامت ارزان وجود دارد و همه قسمت های آن لاکچری نیستند.

چرا باید از بدروم دیدن کنیم

کدام منطقه بدروم برای اقامت بهتر است؟
 

هر منطقه ای در بدروم ویژگی خاص خودش را دارد و نکته اینجاست که به خاطر ترافیک سنگینی که در آن برقرار می شود، رفت و آمد بین مناطق آن می تواند ساعت ها به طول بینجامد. با این حساب بهتر است که از همان ابتدا در انتخاب بهترین منطقه بدروم برای اقامت دقت کنید تا مجبور نشوید مدام در مسیر و در ترافیک زمانتان را هدر بدهید. اگر از ما می پرسید، توصیه ما به شما این است که در یک هتل ساحلی با امکانات تفریحی کامل مثل استخرهای روباز و سرپوشیده اقامت کنید تا برای تفریح از هتل خارج نشوید. لازم به ذکر است که مناطق داون تاون بدروم، منطقه گومبت و منطقه یالیکاواک جزء محبوب ترین مناطق بدروم برای اقامت هستند. در میان این سه منطقه، اولی برای بازدید از اماکن تاریخی، دومی برای برای کافه گردی و سومی برای تجربه یک سفر ساحلی سرشار از آرامش و به دور از شلوغی ها مناسب هستند.


بهترین زمان سفر به بدروم چه زمانی است؟
 

اگر شما از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور به بدروم سفر کنید، می توانید استفاده بیشتری از امکانات تفریحی این شهر داشته باشید. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که از اواسط خرداد به بعد که مدرسه ها تعطیل می شود، بدروم بسیار شلوغ می شود و شما باید انتظار مواجه شدن با این شلوغی را از اواسط خرداد تا اواخر شهریور داشته باشید. نکته دیگری که باید درباره بهترین زمان سفر به بدروم بدانید، این است که اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت نیز زمان مناسبی برای سفر به بدروم هستند ، در این دو ماه سفر به بدروم بسیار ارزان می شود و این شهر از همیشه سرسبزتر و ظاهر بهتری پیدا می کند. بعضی از افراد در این دو ماه در بدروم شنا می کنند و آفتاب می گیرند. اما از نظر اکثر افراد این ماه ها برای شنا کردن در بدروم زود هستند و خیلی از افراد هوای بدروم در فصل بهار را مناسب شنا نمی دانند.  در ضمن از اواسط مهر به بعد، بدروم خیلی خلوت می شود و در این ماه ها نیز سفر به بدروم ارزان می شود.

بهترین زمان سفر به بدروم چه زمانی است

بهترین راه برای تردد در بدروم چیست؟
 

بدروم یک منطقه بزرگ و وسیع است و جاهای دیدنی و اماکن تفریحی آن در سرتاسر آن پراکنده شده اند. با این اوصاف هر کسی بخواهد که تجربه کاملی از سفر به بدروم داشته باشد و اماکن دیدنی مختلف آن را از نزدیک ببیند، ناچار می شود که در این شبه جزیره تردد کند. اما سوال این است که چه راهی برای تردد در بدروم از بقیه روش ها بهتر است؟ خوب است این را بدانید که کرایه تاکسی های بدروم بسیار زیاد است و اگر شما بخواهید از تاکسی ها برای تردد در این شبه جزیره استفاده کنید، هزینه هایتان خیلی زیاد می شود. پس اگر می خواهید سفر ارزانی به بدروم داشته باشید، باید استفاده از تاکسی های بدروم را فراموش کنید و به دنبال روش دیگری برای تردد باشید. از طرفی مینی بوس های بدروم که به آن ها دلموش نیز گفته می شود و گزینه ارزانتری هستند، معمولا در مسیرهای بسیار پیچ در پیچ تردد می کنند و معمولا بین راه توقف زیادی دارند. با این حساب باید بگوییم که دلموش ها گزینه مقرون به صرفه ای برای تردد در بدروم هستند، اما ممکن است که وقت شما را بکشند و زمان شما را هدر بدهند. با این اوصاف باید بگوییم که بهترین و کاربردی ترین روش برای تردد در بدروم این است که از ماشین های اجاره ای در بدروم استفاده کنید و با اخذ گواهینامه بین المللی خودتان در این شبه جزیره تردد کنید.  

بهترین راه برای تردد در بدروم چیست


 

 

 

 

 

اگر هر سوالی در زمینه سفر به بدروم و تور ارزان بدروم دارید، حتما با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به نکاتی که باید قبل از سفر به بدروم بدانید
معراج گشت آسمان