لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

آیا شما هم می خواهید در دوران کرونا به شهرهای جذاب ترکیه مثل استانبول یا آنتالیا سفر کنید؟ آیا شما هم می خواهید بدانید که اوضاع کرونا در ترکیه به چه شکل است، چه محدودیت هایی برای سفر به ترکیه در دوران کرونا وجود دارد و چه پروتکل های بهداشتی برای سفر به ترکیه در دوران کرونا لحاظ میشود؟ با معراج گشت همراه باشید تا تک تک سوالات شما در زمینه شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا را پاسخ دهیم. 

معراج گشت آسمان مجری تور ترکیه و تور استانبول  تجربه سفری خوش و بی نظیر

با خواندن این مقاله متوجه میشوید که باید چه کارهایی را قبل از سفر به ترکیه در دوران کرونا انجام دهید و چه پروتکل هایی را باید در طول اقامت در ترکیه رعایت کنید...

چه کسانی می توانند در دوران کرونا به ترکیه سفر کنید؟
 

اول از همه خوب است این را بدانید که دولت ترکیه مردم هیچ کشوری را از سفر به ترکیه در دوران کرونا منع نکرده است و هیچ کسی بنا بر ملیتی که دارد، برای سفر به ترکیه در دوران کرونا منع نمی شود. اما نکته اینجاست که در حال حاضر پروازها از کشورهایی مثل دانمارک، آفریقای جنوبی و انگلیس به مقصد ترکیه به حالت تعلیق درآمده اند و با اینکه مردم انگلیس می توانند به ترکیه سفر کنند، اما پروازها از مبدا انگلیس به مقصد ترکیه ممنوع شده اند. اما سوال این است که قوانین سفر به ترکیه در دوران کرونا به چه شکل هستند و ما ایرانی ها و مردم کشورهای دیگر چگونه می توانیم در دوران کرونا به ترکیه سفر کنیم؟

چه کسانی می توانند در دوران کرونا به ترکیه سفر کنید

به چه مدارکی برای سفر به ترکیه در دوران کرونا نیاز هست؟
 

در حال حاضر هر کسی که بخواهد به ترکیه سفر کند، باید دو مدرک مخصوص داشته باشد که یکی از آن ها مدرک تست منفی کرونا هست که حتما باید در محدوده 72 ساعت قبل از پرواز گرفته شده باشد و دومی هم یک فرم مخصوص است که مسافر باید اطلاعات شخصی خودش را در آن وارد کند. لازم به ذکر است که شما باید تست کرونا خود را در آزمایشگاه های معتبر انجام دهید و در نهایت مواظب باشید که حتما جواب تست کرونا شما دارای مهر باشد و مشکلی از این بابت نداشته باشد. در ضمن شما نباید زودتر از 72 ساعت قبل از سفر برای انجام تست کرونا اقدام کنید. چراکه در این صورت جواب تست شما از اعتبار خارج می شود و آن مدرک را از شما دیگر قبول نمی کنند.

توریستان باید چه پروتکل های بهداشتی را در سفر به ترکیه رعایت کنند؟
 

شما در طول سفر به ترکیه باید یک سری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید که در ادامه یک به یک آن ها را به شما می گوییم و در مورد محدودیت هایی که در ترکیه در دوران کرونا وجود دارد، با شما صحبت می کنیم. نکته اول اینکه شما در ترکیه باید درست مثل ایران در خارج از خانه یا هتل از ماسک استفاده کنید. نکته دیگری که باید بدانید، این است که رستوران ها، کافه تریاها، قنادی ها و دیگر اماکن مشابه در بین ساعت های 10 صبح تا 8 شب فقط به صورت بیرون بر کار می کنند. البته رستوران های هتل ها باز هستند و مهمانان می توانند از رستوران هتلشان برای غذا خوردن در طول روز استفاده کنند. نکته دیگر اینکه شما در سفر به ترکیه در دوران کرونا می توانید از مراکز خرید، سوپرمارکت ها و آرایشگاه ها از ساعت 10 صبح تا 8 شب استفاده کنید. ضمنا باید این را هم بدانید که مراکز تفریحی ترکیه مثل سینماها، حمام های سنتی ترکیه ای، استخرهای شنا، سوناها و شهربازی ها در ترکیه تعطیل هستند. نکته دیگر اینکه سیگار کشیدن در اماکن عمومی ترکیه در دوران شیوع کرونا ممنوع است و شما باید حتما این مورد را هم رعایت کنید.


آیا در ترکیه محدودیت تردد در شب هنگام وجود دارد؟
 

نکته دیگری که باید بری سفر به ترکیه در دوران کرونا مد نظر داشته باشید، این است که گاهی اوقات یک سری ممنوعیت های تردد در ترکیه گذاشته می شود. البته این محدودیت ها فقط برای اهالی ترکیه گذاشته می شود و شامل حال توریستان نمی شود. اما به هر حال بهتر است که از آن ها مطلع باشید. در حال حاضر ممنوعیت های تردد در ترکیه برای روزهای وسط هفته از ساعت 9 شب تا 5 صبح و در روزهای آخر هفته از 9 شب جمعه تا 5 صبح دوشنبه در نظر گرفته شده است که البته شما به عنوان توریست نیازی به رعایت آن ها ندارید. نکته دیگر اینکه این محدودیت ها ممکن است که در بعضی از ماه ها وجود داشته باشند و در بعضی از ماه ها برداشته شوند. با این حساب بهتر است که شما قبل از سفر به ترکیه در دوران کرونا درباره محدودیت های موجود در همان زمان پرس و جو کنید و با آگاهی و برنامه ریزی قبلی به ترکیه سفر کنید.

آیا در ترکیه محدودیت تردد در شب هنگام وجود دارد

سخن پایانی درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا
 

در نهایت به شما توصیه می کنیم که اگر در دوران کرونا به ترکیه یا هر کشور دیگری سفر کردید، با ضد عفونی مداوم دست هایتان و رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب سلامتی خود باشید و سعی کنید که فاصله اجتماعی را از دیگر توریستان و مردم ترکیه تا جای ممکن حفظ کنید. توصیه دیگرمان به شما این است که در صورتی که احیانا در ترکیه احساس بیماری کردید و نیاز به پزشک داشتید، حتما با شماره 112 تماس بگیرید تا از خدمات درمانی در کشور ترکیه بهره مند شوید. در ضمن باید این را یادآور شویم که مقررات و پروتکل های بهداشتی در ترکیه و همه کشورهای جهان مدام در حال تغییر هستند و شما باید به این نکته توجه داشته باشید. 

سخن پایانی درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا


 

 

 

 

برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی روزافزون داریم و امیدواریم که سفر شما با تور ترکیه در دوران کرونا به یک سفر خاطره انگیز تبدیل شود و تجربه خوبی از این سفر متفاوت و در عین حال جالب کسب کنید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا
معراج گشت آسمان