لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بدون این اپلیکیشن ها به استانبول سفر نکنید

بدون این اپلیکیشن ها به استانبول سفر نکنید

تور استانبول یک شهر بسیار شلوغ و پرجمعیت است که هیچ گاه نمی توان برای گشت و گذار در آن طبق برنامه پیش رفت. در این شهر ممکن است هر لحظه برنامه شما عوض شود و مدام نیاز به این پیدا کنید که یک برنامه جدید برای تفریح، خرید یا گردش و سیاحت آن روزتان تدارک ببینید. با این حساب بهتر است که یک سری اپلیکیشن خوب برای سفر به استانبول در تلفن همراهتان داشته باشید تا بتوانید از آن ها به عنوان راهنمای سفر به استانبول استفاده کنید و هر جایی که به مشکل خوردید، از آن ها برای پاسخ به سوالاتتان در زمینه های مختلف استفاده کنید. 

در این مقاله می خواهیم یک سری از بهترین اپلیکیشن های سفر به استانبول را به شما معرفی کنیم که هر کدامشان می توانند برای شما کارگشا و مفید باشند...

اپلیکیشن موویت برای سفر به استانبول (Moovit)
 

سیستم حمل و نقل عمومی استانبول کمی پیچیده است و اگر شما بخواهید از آن برای تردد در استانبول استفاده کنید، ممکن است که کمی سردرگم و گیج شوید. مشکل اینجاست که گاهی اوقات شما برای رفتن از یک مبدا به یک مقصد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مجبور می شوید که به صورت ترکیبی از مترو، تراموا و اتوبوس های این شهر استفاده کنید و ممکن است که برایتان سخت باشد که دقیقا بدانید در کدام ایستگاه باید از کدام قطار پیاده شوید و سوار کدام تراموا شوید. اینجاست که اپلیکیشن موویت به کمک شما می آید و این اطلاعات لازم را به شما می دهد. در ضمن این اپلیکیشن زمان رسیدن اتوبوس، تراموا و قطارهای مترو را هم به شما می گوید و قبل از اینکه به ایستگاه مورد نظر برسید، به شما آلارم می دهد.

اپلیکیشن موویت برای سفر به استانبول (Moovit)

اپلیکیشن یمکسپتی (Yemeksepeti)
 

اپلیکیشن یمکسپتی به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین رستوران آنلاین برای سفارش غذا درتور ترکیه و استانبول شناخته می شود. این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده است که شما با کمک آن می توانید هر مدل غذایی را از هر کدام از رستوران های استانبول سفارش دهید. البته مشخص است که برای سفارش دادن غذا در این اپلیکیشن باید امکان پرداخت ارزی داشته باشید. اما حتی اگر این امکان را هم ندارید، بهتر است که این اپلیکیشن را برای خود نصب کنید تا حداقل بتوانید اطلاعات لازم درباره نزدیک ترین رستوران ها به لوکیشن خودتان در استانبول و غذاهای موجود در منوی آن ها را دریافت کنید و بعد با آگاهی کامل به صورت حضوری به یک رستوران مراجعه کنید.

اپلیکیشن یمکسپتی (Yemeksepeti)

اپلیکیشن سسلی سوزلوک (Sesli Sozluk)
 

اپلیکیشن سسلی سوزلوک یک اپلیکیشن ترجمه زبان ترکی استانبولی است که شما با استفاده از آن می توانید معنای لغات مختلف ترکی را متوجه شوید. این اپلیکیشن زبان ترکی را به 17 زبان زنده دنیا ترجمه می کند و نکته جالب ماجرا اینجاست که زبان فارسی نیز یکی از این 17 زبان موجود در این اپلیکیشن است. با این حساب شما به راحتی می توانید از آن برای سفر به استانبول استفاده کنید.

اپلیکیشن سسلی سوزلوک (Sesli Sozluk)


اپلیکیشن آی تاکسی (iTaksi)
 

آی تاکسی یک اپلیکیشن خوب برای گرفتن تاکسی آنلاین در استانبول است. شما با نصب این اپلیکیشن می توانید نزدیک ترین تاکسی ها به لوکیشن خودتان را پیدا کنید و جدای از این مساله، این اپلیکیشن اطلاعات مربوط به راننده تاکسی، ماشین راننده و همین طور مسیرهایی که راننده باید طی کند را نیز به شما می دهد.

اپلیکیشن آی تاکسی (iTaksi)

اپلیکیشن بی تاکسی (BiTaksi)
 

اپلیکیشن بی تاکسی یک اپلیکیشن دیگر تاکسی در استانبول است که اگر شما آن را نصب کنید، می توانید قیمت هایش را با قیمت کرایه تاکسی های اپلیکیشن آی تاکسی مقایسه کنید و در نهایت از آن اپلیکیشنی که قیمت مناسب تری آفر می دهد، استفاده کنید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن هم تاکسی های زرد رنگ قیمت مناسب و هم تاکسی های آبی رنگ لاکچری دارد و شما می توانید بنا بر مبلغی که به عنوان کرایه تاکسی مد نظر دارید، یکی از این تاکسی های زرد رنگ یا آبی رنگ را سفارش دهید.

اپلیکیشن بی تاکسی (BiTaksi)

اپلیکیشن گرند بازار (Grand Bazaar)
 

بازار بزرگ استانبول یک بازار بسیار وسیع و تو در تو است که 61 خیابان و راسته مختلف دارد و 4000 مغازه و فروشگاه در آن وجود دارد. مسلم است که در چنین بازار وسیعی امکان گم شدن بسیار محتمل است و ممکن است که یک مسافر نتواند به راحتی فروشگاه ها و راسته هایی که مد نظر دارد را در آن پیدا کند. اینجاست که اپلیکیشن گرند بازار می تواند به کمک شما بیاید.شما با کمک این اپلیکیشن کاربردی برای سفر به استانبول می توانید کالایی که مد نظر دارید را جستجو کنید و ببینید که کدام فروشگاه ها در کدام راسته بازار کالای مورد نظر شما را موجود دارند.

اپلیکیشن گرند بازار (Grand Bazaar)


اپلیکیشن ایز بایک (isbike)
 

اپلیکشن ایز بایک یک اپلیکیشن خوب برای اجاره دوچرخه در تور استانبول است. شما با نصب این اپلیکیشن می توانید با کمک استانبول کارت خود که مخصوص وسایل حمل و نقل عمومی استانبول است، یک دوچرخه اجاره کنید. در ضمن می توانید در این اپلیکیشن ببینید که نزدیک ترین ایستگاه دوچرخه به شما کجا هست و از کجا می توانید دوچرخه خودتان را بردارید.

اپلیکیشن ایز بایک (isbike)

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت (Google Translate)
 

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت از این جهت برای سفر به استابول توصیه می شود که شما می توانید با کمک آن به راحتی جملات نوشتاری، صوتی و تصویری را در آن از زبان ترکی به فارسی ترجمه کنید. جالب ترین قابلیتی که اپلیکیشن گوگل ترنسلیت دارد، این است که شما می توانید با استفاده از دوربین تلفن همراه خود تصویر یک تابلو یا منوی یک رستوران را بگیرید و بعد ترجمه آن را در این اپلیکیشن مشاهده کنید.

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت (Google Translate)

اپلیکیشن آی بی بی سپترافیک (IBB Ceptarfik)
 

از آنجایی که مدام در خیابان های مختلف استانبول ترافیک می شود، داشتن یک اپلیکیشن که بتواند ترافیک های موجود در مسیرهای مختلف استانبول را نشان دهد، بسیار ضروریست. شما با داشتن این اپلیکیشن می توانید وضعیت شلوغی خیابان های مختلف استانبول را بررسی کنید و متوجه شوید که برای طی کردن هر مسیر به چقدر زمان نیاز دارید.این اپلیکیشن مختص به شهر استانبول است و اطلاعات دقیقی درباره ترافیک خیابان ها و مسیرهای اصلی این شهر در هر لحظه در آن نمایش داده میشود.

اپلیکیشن آی بی بی سپترافیک (IBB Ceptarfik)

 

 

امیدواریم که با کمک این اپلیکیشن های کاربردی برای سفر به استانبول بتوانید تجربه بهتری از سفر به استانبول کسب کنید. اگر سوالی درباره سفر ارزان به استانبول دارید و به دنبال رزرو ارزان ترین تور استانبول هستید، می توانید با آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به بدون این اپلیکیشن ها به استانبول سفر نکنید
معراج گشت آسمان