لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آیا آنتالیا برای زندگی خوب است

آیا آنتالیا برای زندگی خوب است

در اینکه تور آنتالیا یک شهر خوب برای سفر و گشت و گذار است هیچ شکی نیست ! اما سوال این است که آیا آنتالیا برای زندگی شرایط مناسبی دارد؟ آیا می توان به این شهر جذاب و توریستی به دیده یک گزینه مناسب برای زندگی و کار نگاه کرد؟ با معراج گشت همراه باشید تا شرایط زندگی در آنتالیا را بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا آنتالیا برای زندگی خوب است یا خیر؟ 

معراج گشت آسمان مجری تور ترکیه ، راه حلی برای سفر خوش و بی نظیر

در این مقاله این موضوع را بررسی می کنیم که آیا مهاجرت نیز به اندازه مسافرت به شهر ساحلی آنتالیا رضایت بخش است یا نه؟

درباره زندگی در آنتالیا
 

اول از همه باید این را به شما بگوییم که هیچ وقت به مقاصد گردشگری محبوب دنیا به این چشم نگاه نکنید که حتما این شهرها برای زندگی نیز مناسب هستند. حقیقت این است که سفر با زندگی در آن شهر زمین تا آسمان متفاوت است و گاهی اوقات یک شهر توریستی خوب اصلا شهر خوبی برای زندگی نیست. اما سوال این است که آیا آنتالیا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه شهر مناسبی برای زندگی هست یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که این شما هستید که می توانید پاسخ درست این سوال را برای خودتان پیدا کنید. چراکه انتظار هر کسی از مهاجرت و زندگی در آنتالیا با شخص دیگر متفاوت است و شما باید ببینید که آیا آنتالیا می تواند انتظارات خاص شما از زندگی را برآورده کند و آیا می تواند به شما احساس خوشبختی و موفقیت را اعطا کند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال بهتر است که ادامه مطلب را مطالعه کنید.

درباره زندگی در آنتالیا

مزایای زندگی در آنتالیا
 

مشخص است که داشتن تفریحات سالم و مناسب و همین طور داشتن آرامش نقش مهمی در ایجاد احساس خوشبختی برای هر شخصی ایفا می کنند. اگر شما موافق این صحبت هستید، باید به شما بگوییم که آنتالیا به دلیل اینکه یک شهر توریستی است، امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارد و اصولا همه از این حیث در آنتالیا احساس رضایت می کنند.شاید به خاطر همین باشد که آنتالیا به دومین شهر محبوب ترکیه برای مهاجران تبدیل شده است و خارجی ها تا این اندازه به خرید ملک در آنتالیا علاقه نشان می دهند. همین مساله باعث شده که آنتالیا از حال و هوای محلی بودن خارج شود و به یک شهر بین المللی تبدیل شود. به همین دلیل کسانی که در آنتالیا زندگی می کنند، معمولا کمتر احساس غربت را تجربه می کنند و معمولا کمتر با نژادپرستی رو به رو می شوند. نکته دیگر اینکه آنتالیا مناطق مختلفی دارد و شما مجبور نیستید که حتما در مرکز شهر آنتالیا زندگی کنید تا به امکانات دسترسی داشته باشید. بلکه هر کدام از مناطق و شهرهای کوچکتر آنتالیا را که برای زندگی انتخاب کنید، باز هم امکانات کاملی در دسترستان خواهد بود.


معایب زندگی در آنتالیا
 

نکته ای که باید قبل از مهاجرت به آنتالیا خوب به آن فکر کنید، این است که آیا می توانید در این شهر کار دائمی و البته پر درآمد برای خودتان پیدا کنید یا خیر. نکته اینجاست که خیلی از مشاغل در آنتالیا که مرتبط با حوزه توریستی هستند، فصلی هستند و به همین دلیل است که درصد عمده ای از ایرانی ها که به آنتالیا مهاجرت می کنند، بعد از گذشت چند سال یا حتی چند ماه از مهاجرت خود پشیمان می شوند و به ایران بر می گردند. پس اگر شما نمی خواهید جزء این دسته از مهاجران باشید، بهتر است که همه جوانب زندگی در آنتالیا را از قبل مد نظر قرار دهید و زود و عجولانه برای مهاجرت به آنتالیا تصمیم نگیرید. به هر حال مسلم است که شما برای اینکه بتوانید از پس هزینه های زندگی در آنتالیا بربیایید، به یک منبع مالی و یک شغل خوب نیاز دارید و باید قبل از اینکه در آنتالیا مستقر شوید، شغل خوبی در آن پیدا کنید و به مسائل مالی زندگی در آنتالیا به صورت ویژه و عمیق فکر کنید. اما اینجا سوال پیش می آید که هزینه زندگی در آنتالیا چقدر است و هر خانواده ای به چقدر درآمد نیاز دارند تا بتوانند احساس خوب زندگی در آنتالیا را تجربه کنند و از نظر مالی با مشکل مواجه نشوند؟ در ادامه مقاله در این مورد نیز با شما صحبت می کنیم.

معایب زندگی در آنتالیا

هزینه های زندگی در آنتالیا
 

بخش عمده هزینه های زندگی در آنتالیا مربوط به هزینه اجاره خانه می شود. پس اگر احیانا شما به دنبال خرید ملک در آنتالیا هستید و قصد اجاره خانه در این شهر را ندارید، اوضاع برای تان بهتر پیش خواهد رفت و مسلما زندگی کم هزینه تری در آنتالیا خواهید داشت. اما اگر توانایی خرید ملک در آنتالیا را ندارید، باید انتظار این را داشته باشید که بخش عمده ای از درآمدتان خرج اجاره خانه در این شهر شود. در ادامه به تفکیک هزینه های زندگی در آنتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

هزینه های زندگی در آنتالیا


قیمت اجاره خانه در آنتالیا
 

اگر شما بخواهید یک خانه 80 تا 90 متری مبله را در یک منطقه خوب در آنتالیا اجاره کنید، باید حداقل 3300 لیره را برای هر ماه به عنوان اجاره پرداخت کنید. البته شما می توانید چنین خانه ای را در یک منطقه متوسط در آنتالیا با حدود 1800 لیره در ماه اجاره کنید. در ضمن اگر به دنبال اجاره یک سوئیت 45 تا 50  متری در یک منطقه متوسط در آنتالیا باشید، در این صورت اجاره آن سوئیت برای تان نزدیک به 1200 لیره در ماه هزینه خواهد داشت.قبض های مربوط به خانه معمولا برای دو نفر در یک خانه 85 متری در آنتالیا حدود 360 لیره و برای یک نفر در یک سوئیت 50 متری حدود 250 لیره می شود.

دیگر هزینه های زندگی در آنتالیا
 

مسلما شما برای زندگی در آنتالیا به جز هزینه اجاره خانه با هزینه های دیگری هم رو به رو هستید. برای اینکه به صورت تقریبی خرج و مخارج زندگی در آنتالیا دستتان بیاید، باید این را بدانید که قیمت یک لیتر شیر پرچرب در آنتالیا 5 لیره، قیمت 12 عدد تخم مرغ 15 لیره، قیمت نیم کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان حدود 15 لیره، قیمت یک کیلوگرم گوجه 4.5 لیره، قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی 3.5 لیره و قیمت یک کیلوگرم سیب 5 لیره است و با این اوصاف می توان فهمید که قیمت مواد غذایی در آنتالیا به گرانی اجاره خانه در این شهر نیست. گذشته از این مسائل، بد نیست این را بدانید که هزینه اینترنت یک ماهه در آنتالیا حدود 65 لیره است. نکته دیگر اینکه هزینه تردد با وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا برای یک ماه حدود 170 لیره تمام می شود و قیمت یک لیتر بنزین در آنتالیا 6 لیره است. این را هم بگوییم که هزینه کوتاه کردن موهای مردانه در آنتالیا حدود 37 لیره است. البته مشخص است که شما در طول هر ماه هزینه های دیگری را نیز پیش رو خواهید داشت. اما ما چند مورد از هزینه های زندگی در آنتالیا را خدمتتان ارائه کردیم تا حدود هزینه ها دستتان بیاید و بتوانید یک مقایسه اجمالی بین هزینه های زندگی در آنتالیا ترکیه و هزینه زندگی در شهرهای ایران داشته باشید. گفتنی است که اگر کسی در آنتالیا مریض شود، قیمت قرص سرماخوردگی برای 6 روز او حدود 9 لیره می شود. ضمن اینکه هزینه ویزیت دکتر در آنتالیا حدود 200 لیره است.

 

دیگر هزینه های زندگی در آنتالیا

 

 

 

 


 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.0 از 5 | از بین 8 امتیاز دهنده به آیا آنتالیا برای زندگی خوب است
معراج گشت آسمان