لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

باغ گل دبی ( miracle garden Dubai )

باغ گل دبی ( miracle garden Dubai )

گشت و گذار در طبیعت نیرو و انرژی دارد که روح و روان هر انسانی را آرامش می دهد و جاهایی را خواهید دید که در دنیا نظیر ندارند و در طول عمرتان شاید دیگر برایتان امکانش نباشد که مجدد تجربشان کنید .با سفر به شهر دبی گشتی در دنیای رنگارنگ و زیبای گل ها ، تجربه دویدن در باغ های گل و دیدن پروانه های زیبا از نزدیک شاهد منطقه ای باشید که مانند بهشت است ، بهشتی در دل کویر که این باعث تعجب عموم گردشگران شده است . در این مقاله قصد داریم که برای شما عزیزان از یک جاذبه توریستی که بزرگترین باغ گل دنیا است برایتان بنویسیم ، این باغ گل که بنام باغ گل میراکل یا معجزه نام دارد در شهر مدرن و حیرت انگیز دبی ساخته و طراحی شده است ، شهری که همیشه در تصورمان شهری گرم و کویری بوده و اینبار قصد داریم نظر شما را نسبت به این شهر لوکس تغییر دهیم. تور دبی 7 شب و 8 روز فرصت بسیار مناسبی است تا با اطلاعات جدیدی که کسب کرده اید، به دیدن این شهر بروید و از جاذبه های بی نظیر آن دیدن 

باغ گل میراکل دبی بزرگ ترین باغ گل موجود در جهان است و نامش با همین عنوان در رکوردهای گینس به ثبت رسیده است

معرفی باغ گل دبی

اگر به گل و گیاه علاقه دارید ، هیچ جا را متنوع تر و بهتر از پارک باغ معجزه میراکلدر تور دبی که ۷۲۰۰۰ متری است را نمی توانیم به شما پیشنهاد دهیم . وقتی برای یک قدم زدن صبحگاهی قدم به این پارک زیبا می گذارید ،  ابتدا شما را محصور زیبایی خود می کند و اصلا تمایلی به برگشت ندارید ، شما با نبود حشرات در چمن های بسیار مرتب این باغ بزرگ تعجب می کنید چون جالب است بدانید که با 45 میلیون گل در این فضا حتی یک زنبور را هم نمیبینید ولی رنگ آمیزی این باغ هوش از سرتان میبرد و به قدری جذب آن می شوید که مجدد در طول سفرتان بر خواهید گشت .

 
نکته مهم این منطقه گردشگری دبی این است که این باغ که با بالاترین رای در یکی از روزنامه های روز کشور انگلستان به عنوان جانشین مدرن باغ های عجایب باستانی ( The Hanging Gardens of Babylon ) با نام : باغ های آویزان بابیلون برگزیده شده است . مطمئنا یکی از مناطق گردشگری دبی برای شما بازدید کنندگان بشمار می رود ، شما بعد از ورود و دیدن از دروازه های باغ به سراغ باغ پروانه میراکل دبی بروید که در همسایگی این باغ است که این جاذبه گردشگری سرپوشیده یک ورودی مجزا را نیز دارد که همان زیبایی مربوط به رنگ های مختلف را نیز دی این محیط خواهید دید . 

 

میراکل

 

همچنین شما گردشگران و مسافران می توانید درون گنبد های سرپوشیده قدم بزنید و فراوانی گونه های پروانه ها که هزاران گونه را شامل می شود را از نزدیک ببینید . باغ گل میراکل دبی بزرگ ترین باغ گل موجود در جهان است و نامش با همین عنوان در رکوردهای گینس به ثبت رسیده است و سالیانه هزاران گردشگر را به سمت خود می کشاند ، همچنین هزاران گونه گیاهی را یک جا خواهید دید و شما اجازه دارید در میان آن ها قدم بزنید و کلی عکس یادگاری بگیرید .


ضمنا باغ پروانه ای بزرگی هم نیز در این مکان تعبیه شده است که از برترین باغ های پروانه ای جهان بشمار می رود و در آن می توانید هزاران گونه مختلف پروانه را مشاهده و لذت ببرید و باغی پر از گل ، رنگ و عطر گیاهان خوشبو هر گردشگری را مسحور خود می کند و شاید شما عزیزان برای لحظه ای تصور کنید که در یک مکان استوایی خوش آب و هوا و سرسبز هستید و اصلا حس نخواهید کرد که دبی با این شرایط آب و هوایی گرم و خشک قادر است چنین محیطی جذابی برای گردشگران در سراسر دنیا و شما را حرفه ای و بدون هیچ نقضی به زیبایی طراحی نماید ، اما باور کنید اینجا وسط کویر دبی هستید .


امروزه فعالیت در حوزه گردشگری در دنیا در محیط زیست بسیار مورد توجه می باشد و در تمامی نقاط دنیا بسته به منابع طبیعی ، محیط زیست و درجه حرارت آن منطقه اقدامات متفاوتی از سوی مقامات در این حوضه طراحی و صورت می گیرد .

 

میراکل باغ


جالب است بدانید که یکی از این اقدامات ساخت بزرگترین باغ گل دنیا در دبی با نام باغ میراکل یا معجزه ( miracle garden Dubai ) در سال 2013 همزمان با 14 فوریه یعنی روز عشق شروع استارت ساخت این باغ خورده شد و نهایتا در سال 2016 این باغ زیبا رونمایی و افتتاح شد . مهم اینجاست که در همان سال ابتدایی باغ گل میراکل دبی برنده جایزه بهترین باغ سال شد و نامش به عنوان بزرگترین باغ گل دنیا بر سر زبان ها افتاد و اینکه این باغ توانست در مراسم افتتاحیه خود که به مدت ۱ ماه می بود ، پذیرای ۲،۰۰۰،۰۰۰ بازدید کننده ازسراسر دنیا باشد و همه را محصور خود نماید .


در ضمن گردشگران عزیز بدانید که این پروژه عظیم توسط شرکت آکار ( Akar ) که در زمینه محوطه سازی و کشاورزی فعالیت دارد ، انجام شد و به سرپرستی عبد الناصر رحال که یک بازرگان اردنی بود ، به ثمر نشست و هزینه ساخت این باغ ۴۰ میلیون درهم در برداشت . در ضمن مساحت این باغ ۷۲،۰۰۰ متر مربع می باشد و حدود ۴۵ میلیون گل در انواع و اقسام گونه ها در آن کاشته شده و البته جالب است این را بدانید که هر سال تعداد این گل ها کمی تغییر میکند زیرا هر ساله در فصل تابستان این باغ گل زیبا تعطیل می شود و در این زمان به بازسازی و دوباره کاری گل ها مشغول می شوند .

 

باغ میراکل


این کشور به قدری ریزبینانه و با دقت کار می کنند که همیشه گردشگران را متعجب می کند مثلا نوع معماری باغ میراکل به گونه ای طراحی شده که به صورت سه بعدی به نظر بیایند طراحان زبر دست از انواع تپه ها و ماکت ها استفاده کرده اند تا باغ به صورت برجسته تر در دید عموم مردم به نظر رسد . در تمام قسمت های آن ماکت هایی از ماشین ، ساختمان یا حتی برج ها تعبیه شده است که آن ها را با گل پوشانده اند به عبارت دیگر در اتومبیل ها ، مجسمه ها و اشیایی از این دست گل کاری کرده اند که چشم شما گردشگران خسته نشود و این جای تشویق و تشکر را دارد . در کنار این همه زیبایی و گل های رنگارنگ شاید وجود پروانه ها هم نظر شما مسافران را جلب خواهد کرد ، یکی از جذاب ترین نکات دیگر درباره این باغ گل وجود باغی به نام باغ پروانه در آن است که محل نگهداری صدها پروانه زیبا و رنگارنگ با گونه های خاص می باشد که زیبایی آن در این مقاله قابل وصف نیست .

 


بخش های مختلف باغ گل میراکل

باغ های گل 


محوطه اصلی باغ گل میراکل دبی مانند یک پارک بسیار بزرگ و زیبا مملو از گل که هر گوشه و کنار آن با رنگ و شکل خاصی طراحی شده است .جالب است بدانید حدودا ۱۱ میلیون دلار تنها هزینه صرف کاشت و ساخت این بخش از باغ گل میراکل شده است و بنابراین باید مکانی فوق العاده دیدنی باشد و اینکه توجه داشته باشید که گیاهان دارویی جالبی هم در این باغ وجود دارند که از ۲۰۰ کشور جمع آوری شده و در معرض عموم مردم و بازدید کنندگان قرار داده شده است .


از مهم ترین تفریحات دبی موجود در باغ گل میراکل می توان به قدم زدن و لذت بردن از دیدن این همه گل و طبیعت زیبا در یک منطقه کویری اشاره نمود و همانطور که بالاتر هم گفتیم گل های این باغ همه ساله ترمیم و بازکاشت می شوند بنابراین اگر شما گردشگران دو سال متوالی هم به دیدار باغ گل میراکل بروید باز هم برایتان جذابیت و تکرار نشدنی خواهد بود .

 

باغ گل میراکل

 
باغ پروانه


قسمتی دیگر از باغ گل میراکل که حدودا ۱۸۰۰ متر مربع مساحت آن است به پروانه های زیبا اختصاص داده شده است ، بازدید کنندگان و گردشگران می توانند به نوبت وارد این قسمت شوند و از وجود هزاران گونه مختلف پروانه دیدن و در نهایت لذت ببرند و پروانه های این قسمت باغ از ۲۶ ناحیه مختلف جهان جمع آوری شده است و حدود ۱۵۰۰۰ گونه مختلف را از آن خود کرده است . این قسمت از باغ میراکل سرپوشیده تعبیه شده تا پروانه ها در کل محوطه پخش نشوند و از نظر ظاهری باغ پروانه از 9 گنبد پلاستیکی تشکیل شده که محل زندگی پروانه های زیبا است . 


ضمنا در هر نوبت بازدید شما از باغ پروانه ها تنها 300 نفر می توانند وارد این باغ ها شوند و از زیبایی آنها لذت ببرند تا ازدحام جمعیت باعث آزار و اذیت برای  پروانه ها نشود ، اینجا همه چیز حول پروانه ها می چرخد ، نوع طراحی و دیزاین ، دکوراسیون داخلی و گیاهانی که در باغ کاشت شده است همه و همه برای راحتی پروانه ها تعبیه شده است .


فروشگاه های سوغات


و اینکه اگر به دنبال سوغاتی خریدن برای دوستان و خانوادتان هستید باغ گلها دبی می تواند مکان بسیار خوبی برای عموم مردم به خصوص گردشگران باشد ، در این باغ قسمتی به فروشگاه ها و مغازه ها اختصاص داده شده است که در آن انواع و اقسام سوغاتی ها با موضوع گل و پروانه قرار دارد که مطمئن باشید حتما خرید خواهید کرد . و اغلب لوازمی که در این فروشگاه ها در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد مارک و آرم پروانه وباغ گلهای دبی  را دارند به همین دلیل می توانند از بهترین انتخاب شما برای سوغاتی باشند .


حوضچه ماهی ها 


گردشگران عزیز شما با ورود به این باغ بزرگ خواهید دید که زیبایی های باغ گل میراکل دبی به اینجا ختم نمی شود ، برای چشم نوازتر شدن این باغ گل وسیع ، سه حوضچه با ماهی های رنگارنگ نیز ساخته شده است تا بازدید کنندگان بتوانند لب حوض بنشینند و از هوای خوش و مناظر زیبا در کنار ماهی ها در نهایت لذت را ببرند .

 

محوطه بازی کودکان


لازم به ذکر است در بازسازی و زیباسازی باغ گل میراکل قسمتی با عنوان محل بازی و شادی برای کودکان نیز به این مجموعه تعبیه شده است تا والدین بتوانند با خیالی آسوده فرزندانشان را هم همراه خود به این باغ زیبا ببرند .

 

باغ گل میراکل دبی


امکانات باغ گل میراکل

پارکینگ همگانی و پارکینگ خصوصی ، پارکینک وی آی پی


محل هایی برای نشستن


نمازخانه و وضوخانه


سرویس های بهداشتی


اتاق نگهبانی


اتاق کمک های اولیه


اتاق ویلچر برای بازدید کنندگان معلول

 

انواع فروشگاهها و مغازه ها برای تهیه سوغاتی 

 

انواع رستوران و کافی شاپ 

 

بهترین فصل باغ گل میراکل 


مهم است بدانید باغ گل میراکل هر سال تابستان ها تعطیل می باشد ، بنابراین از اواسط خرداد تا اواسط شهریور برای بازدید از این باغ مراجعه نکنید ، لازم به ذکر است که قبل از مراجعه حتما سایت این مجموعه را چک کنید تا با تعطیلی آنجا مواجه نشوید .


فصل بهار : اوایل فصل بهار از بهترین زمان برای دیدن این باغ برای گردشگران می باشد اما هر چه به اواخر این ماه نزدیک می شویم به دلیل گرم شدن هوا بازدید کمی دشوارتر خواهد شد .


فصل تابستان : در این فصل باغ گل به دلیل احیای فضای باغ ، تعطیل است . 


فصل پاییز : زمان دقیق دوباره باز شدن باغ هر سال متغیر است و برخی سالها این مجموعه در پاییز نیز تعطیل می باشد اما اغلب مواقع باز هستند و آماده پذیرایی از گردشگران می باشد ، پیشنهاد ما برای شما اواخر پاییز است زیرا هوا کمی خنک تر می شود .


فصل زمستان : زمستان در دبی از بهترین زمان ها برای بازدید از باغ گل میراکل است و گل ها در بهترین وضعیت و شادابی خوبی قرار دارند و زیبایی انها دو چندان خواهد شد .

 

ساعات کار و هزینه بلیط باغ گل دبی 


غیر از فصل تابستان ، در دیگر فصول سال از ۹ صبح تا ۶ عصر می توانید برای بازدید از باغ گل میراکل اقدام نمایید و در روزهای تعطیلات رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ باغ گل باز است .


نکته مهم : لطفا هر ساله قبل از حرکت به سوی باغ گل میراکل دبی درباره ماههای بازگشایی آن حتما بررسی و تحقیق نمایید زیرا امکان تغییر در زمان بازدید از باغ وجود دارد .


هزینه تهیه بلیط : 


باغ گل : ۴۰ درهم ( حدودا ۴۰ هزار تومان )


باغ پروانه : ۵۰ درهم ( حدودا ۵۶ هزار تومان )


هزینه بلیت کودکان : ۳۰ درهم ( حدود 30 هزار تومان )


 برای کودکان زیر ۲ سال : رایگان

 

سوالات متداول باغ گل دبی | میراکل گاردن

1- میراکل گاردن دبی کجاست ؟


میراکل گاردن دبی (Miracle Garden Dubai) یا باغ معجزه دبی در شهر دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. این باغ گل به مساحت ۷۲۰۰۰ متر مربع، در منطقه دو، خیابان البرشا ۳، دبی لاند، قرار دارد. میراکل گاردن دبی با بیش از ۴۵ میلیون گل در باغ، از جمله باغ های گلی است که در آن بیش از ۵۰۰ نوع گل مختلف را می توان دید. همچنین، در این باغ گل، انواع اسکلت های گلی و نمایشگاه های مختلف نیز وجود دارد که باعث شده است تا این مکان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی باشد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.5 از 5 | از بین 6 امتیاز دهنده به باغ گل دبی ( miracle garden Dubai )
معراج گشت آسمان