لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

چگونه سفرهای خارجی را رایگان تجربه کنیم؟!

چگونه سفرهای خارجی را رایگان تجربه کنیم؟!

اگر شما هم با دیدن عنوان سفرهای رایگان خارجی تعجب کرده اید، به شما حق می دهیم. چراکه کمتر کسی درباره ترفندهای سفرهای رایگان صحبت می کند و هر وقت صحبت از سفر و علی الخصوص سفرهای خارجی می شود، همه درباره هزینه هایش صحبت می کنند و همه می گویند که این روزها سفر رفتن گران است! اما ما امروز می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه می توانید سفرهای خارجی را رایگان تجربه کنید. به شما قول می دهیم که با خواندن این مطلب و به کار بردن ترفندهای ساده آن، شما هم بتوانید سفرهای رایگان را تجربه کنید یا حداقل بتوانید ارزان سفر کنید. پس با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به این ایده های بکر با شما صحبت کنیم.

به شما قول می دهیم که با خواندن این مطلب و به کار بردن ترفندهای ساده آن، شما هم بتوانید سفرهای رایگان را تجربه کنید یا حداقل بتوانید ارزان سفر کنید...

در تورهای رایگان گشت شهری شرکت کنید

یکی از نکاتی که شما باید قبل از سفر رفتن بدانید، این است که در خیلی از شهرهای خارجی یک سری تورهای رایگان گشت شهری برگزار می شود که بعضی هایشان تورهای پیاده هستند و بعضی هایشان هم با دوچرخه برگزار می شوند. این تورهایی که در موردشان صحبت می کنیم، جهت آشنا شدن افراد محلی آن شهر با خارجی ها و فرهنگ ها و زبان هایشان برگزار می شود و شرکت در آن ها می تواند هم تجربه جالبی برایتان باشد و هم اینکه یک راهکار خوب برای کم کردن هزینه های تفریح در شهر مورد نظرتان باشد.

 

در مهمانخانه ها به رایگان اقامت کنید

شاید باورش برایتان عجیب باشد، اما یک سری از توریستان با به کار بردن یک ترفند ساده و البته کاربردی فرصت اقامت رایگان در یکی از مهمانخانه های مقصد گردشگری مورد نظرشان را برای خودشان فراهم می کنند. داستان از این قرار است که بعضی از مسافران با مکاتبه با مسئول مهمانخانه های مختلف یک شهر سعی می کنند آن ها را قانع کنند که به جای پرداخت هزینه اقامت، به آن ها یک خدمات خاص ارائه می کنند! مثلا وب سایت آن هتل یا مهمانخانه را ارتقا بدهند، یک دیوارشان را نقاشی کنند یا هر کار دیگری که از دستشان بر می آید را انجام دهند! از همه جالب تر اینکه حتی یک وب سایت به نام worldpackers هم برای این منظور طراحی شده است که شما می توانید از طریق آن با میزبانان مختلف در شهرها و کشورهای مختلف برای این منظور مکاتبه کنید.

در مهمانخانه ها به رایگان اقامت کنید

از اینترنت وای فای رایگان در طول سفر استفاده کنید

در این دوره و زمانه داشتن اینترنت یک امر حیاتی است و مسلما شما هم در طول سفر به آن نیاز پیدا می کنید. برای اینکه مجبور نشوید که برای دسترسی به اینترنت در کشور مورد نظرتان سیم کارت تهیه کنید و هزینه های مربوطه را بپردازید، کافی است که یک اپلیکیشن خوب به نام wifiMagic را دانلود و نصب کنید تا تمامی وای فای های رایگان نزدیکتان را به شما نمایش دهد و شما هم بتوانید با اتصال به آن وای فای ها از اینترنت رایگان بهره مند شوید.

 

از روزهای رایگان موزه ها و اماکن دیدنی استفاده کنید

خوب است این را بدانید که در بیشتر موزه ها و اماکن دیدنی معروف دنیا یک سری از روزها برای بازدید رایگان در نظر گرفته شده اند که شما هم می توانید از آن ها برای تفریح رایگان در سفرهای خارجی استفاده کنید. کافی است که قبل از اینکه راهی سفر شوید، وب سایت های موزه ها و اماکن دیدنی مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که بازدید از آن ها در چه روزهایی رایگان است. سپس یک ساعت را به برنامه ریزی تفریحات رایگان خود اختصاص دهید و برای خودتان یک برنامه تفریح رایگان بنویسید و در جایی برای خودتان یادداشت کنید که در هر روز هفته باید از کدام موزه یا از کدام جاذبه گردشگری بازدید کنید تا در نهایت تفریحاتتان در طول سفر خارجیتان برایتان رایگان تمام شوند.


از وب سایت کوچ سرفینگ برای سفر رایگان استفاده کنید

یکی دیگر از ترفندهایی که توریستان برای سفر رایگان به کار می گیرند، استفاده از وب سایت couchsurfing است. این وب سایتی که در موردش صحبت می کنیم، شما را به میزبانان محلی شهرها و کشورهای مختلف ارتباط می دهد که علاقه به میزبانی از خارجی ها را دارند و دلشان می خواهد که در قبال دادن اقامت رایگان به خارجی ها، با فرهنگ مهمان هایشان آشنا شوند. پس اگر شما هم اهل ماجراجویی هستید و می توانید ریسک های تجربه چنین اقامت رایگانی را قبول کنید، بد نیست که به این وب سایت سر بزنید و شانس خودتان را برای سفر رایگان خارجی امتحان کنید.

 

تا می توانید در طول سفرتان قدم بزنید، قدم بزنید و قدم بزنید

یک راه خوب برای سفر رایگان این است که در مقصد گردشگری مورد نظرتان به فکر گرفتن تاکسی و اتوبوس و مترو و وسایل نقلیه دیگر نباشید و به جایش از پاهای خودتان برای کشف آن شهر استفاده کنید. کاری که باید انجام دهید، این است که تا می توانید مسیرها را بدون وسایل نقلیه زیر پا بگذارید و مطمئن باشید که کشف کردن کوچه پس کوچه های یک شهر با پای پیاده خیلی جذاب تر از دیدن چشم اندازهای همان شهر از شیشه تاکسی یا اتوبوس است!

تا می توانید در طول سفرتان قدم بزنید، قدم بزنید و قدم بزنید

در طول سفرتان تجارت کنید و از این راه پول دربیاورید

یک ترفند خوب دیگر برای تجربه سفرهای رایگان خارجی این است که با کمک وب سایت Graber در طول سفرتان تجارت کنید. اجازه بدهید کمی درباره این وب سایت برایتان توضیح دهیم تا شما هم از سردرگمی دربیایید و متوجه شوید که دقیقا منظورمان از تجارت چیست! تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید به سفر بروید و یک نفر مثلا یک فامیل یا یک آشنا از شما بخواهد که از آن شهر یا کشوری که می خواهید به آن سفر کنید، یک وسیله بخرید و برایش آن را بیاورید؟ اگر آری، باید به شما بگوییم که در این وب سایت هم دقیقا چنین کاری از شما طلب می شود. در واقع کسانی که به خرید یک وسیله خاص از یک شهر یا کشور خاص نیاز دارند، درخواستشان را در این وب سایت ثبت می کنند و شما می توانید با قبول درخواست هر کدامشان و رساندن وسیله مورد نظر به دستشان هزینه مربوطه را از آن شخص دریافت کنید و از این طریق در طول سفرتان کسب درآمد کنید.

 

در طول سفرهای خارجیتان کار کنید

شاید شما هم فکر کنید که چه کسی هست که دلش بخواهد در طول سفر هم کار کند؟ اما باید به شما بگوییم که اگر می خواهید سفرهای متعددی را در طول زندگیتان تجربه کنید و دنیاگردی را به شکل جدی دنبال کنید، باید طرز فکرتان را عوض کنید و در طول سفر هم به فکر کار کردن باشید. چراکه فقط در این صورت است که می توانید پول لازم برای جهانگری را داشته باشید. اگر موافقید، بهتر است که یک سر به وب سایت WorkAway بزنید و ببینید که چه موقعیت های شغلی موقتی در کشورهای مختلف وجود دارد و شما می توانید با قبول کدامشان خرج سفرتان به آن کشور را دربیاورید.

در طول سفرهای خارجیتان کار کنید


در طول سفر بخوابید و استراحت کنید

یکی از ترفندهای سفر رایگان و ارزان خارجی این است که مسیرهای طولانی بین دو شهر یا دو کشور را در طول شب طی کنید تا بتوانید در همان قطار، اتوبوس یا هوپیمایی که شما را از یک شهر به شهر دیگر یا از یک کشور به کشور دیگر می برد، استراحت کنید. در واقع اگر شما ترددهای بین شهری خود در طول سفر را در شب هنگام انجام دهید، روزهای اقامت خودتان را از دست نمی دهید و علاوه بر این، یک شب کمتر در هتل اقامت می کنید و در نتیجه سفرتان ارزان تر برایتان تمام می شود.

 

 

 

به نظر شما کدامیک از این روش ها برای سفرهای رایگان خارجی کاربردی تر و عملی تر بودند؟ شما می خواهید این بار کدامیک از این ترفندها را برای تجربه سفرهای رایگان خارجی به کار بگیرید؟ اگر تجربه یا ایده خاصی در این باره دارید، با ما در میان بگذارید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 2.2 از 5 | از بین 6 امتیاز دهنده به چگونه سفرهای خارجی را رایگان تجربه کنیم؟!
معراج گشت آسمان