لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

کرونا در مشهد

کرونا در مشهد

یکی از شهر های توریستی ایران که بعد از شیوع کرونا دچار مشکلات بسیاری در عرصه گردشگری شد شهر مشهد بود. هر سال توریست های بسیاری از سراسر ایران و کشور های اطراف برای زیارت امام ۸ به مشهد سفر میکردند و به همین دلیل تور مشهد جز تور های محبوب و پر رونق بوده است!

کرونا در شهر زیارتی مشهد :

در حال حاضر و با وجود ویروس کرونا در شهر مشهد تعداد بسیاری از هتل های این شهر بسته شده اند و تغربیا تعداد کمی از هتل ها باز هستند . تاثیر این ویروس بر روی تور های مسافرتی مشهد بسیار زیاد بوده و باعث کمتر شدن  توریست ها در فصل بهار شد البته با تعیین قوانین بهداشتی در مشهد و با باز شدن حرم اما رضا در تابستان ۹۹ تور مشهد مجدد رونق گرفت و باعث باز شدن تعدادی از هتل ها شد. شما عزیران میتوانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور مشهد با کارشناسان معراج گشت تماس حاصل فرمایید.

 

کرونا در مشهد و تاثیر مسافرین بر این شهر

۹۷ درصد از مسافران قطار شهری مشهدطبق آخرین آمار  ماسک می‌زنند و این جز خبر های عالی برای گردشگری این شهر است .

همچنین فرماندار شهرستان مشهد هم در این نشست گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هم اکنون ۹۷ درصد از مسافران قطار شهری مشهد پروتکل استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند.  سید محمدرضا هاشمی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون در قطار شهری مشهد و حوزه اتوبوسرانی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد قابل قبولی اجرا می‌شود.

 

 

 وی با اشاره به نظارت‌های مستمر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مراکز پرخطر شهرستان مشهد ادامه داد:  نظارت بر هزار و ۵۰۰ مسجد، ۵۷ مرکز نگهداری سالمندان و معلولان، جایگاههای پمب بنزین و گاز، خبازی‌ها و فعالیت کارکنان و کارمندان ادارات و سایر مراکز شغلی به طور جد دنبال می‌شود.  فرماندار شهرستان مشهد گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بررسی‌های انجام شده نشان داده است که بیش از ۸۸ درصد از نانوایی‌ها در شهرستان مشهد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند

 

.   هاشمی افزود: از ۱۰هزار و  ۴۰۰ بازدید انجام شده از نانوایی‌های مشهد، ۱۹۰ مورد از آنها که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند تذکر گرفته‌ و تعدادی هم تعطیل شده‌اند.

 

  بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۱ هزار و ۹۳۱ تن  را در کشورمان گرفته است.   همچنین تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند

آژانس مسافرتی معراج گشت مجری تور مشهد با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان

.  ۶ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۸۰۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

 در این میان آمریکا با سه میلیون و ۴۱ هزار و ۱۲۹ بیمار کرونا و ۱۳۲ هزار و ۹۹۳ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته‌اند.

 بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.


تعداد مبتلایان در مشهد :

تعداد مبتلایان در شهر مشهد  به کرونا و همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در مناطق زیرپوشش این دانشگاه طی ۲۰ روز گذشته افزایش چشمگیر یافت و در روزهای اخیر ثابت شده و با نوسانات جزئی همراه است.  

وی ادامه داد: خرداد ماه امسال و در دورانی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته بود، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه روزانه به ۱۵ تا ۲۰ نفر رسیده بود در حالی که این تعداد هم‌اکنون روزانه ۱۰۰ نفر می‌باشد.

 رییس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد و چند شهرستان دیگر استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است و این استان در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارد.  وی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از شرکت در تجمع های غیر ضروری و رعایت اصول بهداشتی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

 

 حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.


اطلاعیه مهم برای مسافرین تور مشهد :

رییس دانشگاه علوم  پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد و همچنین بیمارستان شریعتی این شهر به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت تکمیل شدن ظرفیت آنها مراکز درمانی دیگری ویژه این گونه بیماران اختصاص خواهد یافت.

 

بحرینی افزود: تعداد مبتلایان بستری در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد طی مدت یاد شده بیش از دو برابر رشد کرده است.

 

 

 

وی ادامه داد: تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشدی سه برابر داشته است.

 

دکتر بحرینی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که در ارتباطات دو فرد با یکدیگر اگر یک نفر از آنان ماسک داشته باشد خطر انتقال ویروس تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر دو طرف ماسک داشته باشند حدود یک و نیم درصد خطر ابتلا وجود دارد.

 

 وی پیاده ‌سازی نظام ارجاع و سطح‌بندی بیماران کرونایی را یکی از موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح کشور عنوان کرد و ادامه داد: در قالب این نظام از ازدحام و هجوم مبتلایان مشکوک به کرونا به بیمارستانها پیشگیری می‌شود به طوری که ابتدا بیمار به مراکز جامع سلامت و درمانگاههای تعیین شده مراجعه می‌کند و اگر نیاز به درمانهای تخصصی‌تر و بستری باشد بیمار به بیمارستانهای ویژه انتقال داده می‌شود.

 

رییس دانشگاه علوم  پزشکی مشهد گفت: از مردم تقاضا داریم اگر علائم مشکوک به کرونا را دارند قبل از این که از خانه خود خارج شوند با سامانه  ۱۹۱  تماس بگیرند و از طریق مشاوره و راهنمایی‌های این سامانه به مراکز جامع سلامت معرفی شوند.

 

بحرینی افزود: پاسخگویی به افراد دارای علائم مشکوک به کرونا از طریق سامانه ۱۹۱ همگام با شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و  این سامانه از زمان فروکش کردن شیوع موج اول کرونا در خراسان رضوی تعطیل شد و از فردا چهارشنبه این سامانه در خدمت مردم و پرسشگران در زمینه کروناست.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به کرونا در مشهد
معراج گشت آسمان