لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جزایر سیمیلان تایلند ( Similan Island )

جزایر سیمیلان تایلند ( Similan Island )

یکی از مناطق گردشگری تور تایلند در تور پوکت ، جزیره سیمیلان می باشد که طبیعت بسیار زیبای آن باعث شده است که این جزیره سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند . دریای زیبا و آبی آندامان شن و ماسه های سفید و براق و صخره های بلند و وجد آور و پوشش سرسبز و بکر درختان این جزیره را بسیار زیبا و منحصر به فرد کرده است و همچنین این جزیره فوق العاده در 100 کیلومتری شمال غربی شهر پوکت واقع شده است و به دلیل وجود آبزیان زیبا و نایاب و مرجان های رنگارنگ اسفنج ها و همچنین جلبک ها در این جزیره یکی از بهترین نقاط جهان برای غواصی شما گردشگران محسوب می شود .در ادامه با ما همراه باشید تا شما با یکی از مناطق گردشگری تایلند ، جزایر سیمیلان آشنا سازیم .

جزایر سیمیلان یکی از پرطرفدارترین مقصد غواصی برای علاقه مندان در سراسر دنیا محسوب می شود

معرفی جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان گروهی از جزایری در کناره دریای آندامان و بخشی از استان پهانگ نگا در جنوب کشور تایلند می باشد ، جزایر سیمیلان در سال ۱۹۸۲ میلادی به عنوان پارک ملی تایلند به ثبت رسید و همچنین یک مقصد مورد علاقه برای قایقرانی برای عموم گردشگران است . جزایر سیمیلان در غرب دریای آندامان به عنوان پرطرفدارترین مقصد غواصی در کشور تایلند همیشه در میان توریست ها و گردشگران مورد تایید و شهرت جهانی داشته است و این مجمع الجزایر از 9 جزیره با سواحل شنی سفید و جنگل های بکر و پوشیده از درخت های استوایی تشکیل شده است ، مناظر زیر آب به قدری محصور کننده است که حتما انگیزه پیدا خواهید کرد که حتما غواصی را در برنامه خود قرار دهید . 

 

جالب است بدانید  که دو نوع مختلف از نقاط غواصی در اطراف جزایر سیمیلان تعبیه شده است و سایت ‌های شیرجه در شرق شامل صخره‌ های مرجانی شیب دار و در غرب سایت‌ های غواصی با تخته هایی بزرگ از سنگ گرانیت عظیم که با مرجان های سخت و نرم پوشش داده شده است و در ابتدار محصور این همه زیبایی بکر و متفاوت خواهید شد . می توان گفت که جزایر سیمیلان  ( similan islands ) بهشتی برای خوش گذرانی ، غواصی ، شیرجه در آب و شنا در شهر زیبای پوکت می باشد ، طبیعت زیبای این جزایر همه ساله تعداد زیادی از گردشگران عزیز را جذب میکند .

 

ضمنا دریای آبی آندامان ، شن و ماسه ‌های سفید ، طبیعت بکر و زیبا ، صخره های بلند و پوششی سرسبز از ویژگی ‌های منحصر به فرد این جزایر در کشور تایلند به شمار می رود . این جزایر زیبا در جنوب کشور تایلند و در توابع شهرستانی به نام Phang Nga قرار گرفته است ، جالب است بدانید به دلیل وجود آبزیان زیبا و نایاب ، ماهی های رنگارنگ ، مرجان‌ های کمیاب و دیدنی ، اسفنج‌ ها، جلبک ‌های بسیار دیدنی و مناسب برای هر غواصی مورد توجه و لذت خواهد بود . 

 

جزیره سیمیلان

این مجمع الجزایر از یازده جزیره در ابعاد کوچک تشکیل شده است و چون بزرگ ترین جزیره آن سیمیلان می باشد  ، عموم مردم این جزایر با نام جزایر سیمیلان می شناسند .  آب این جزیره بسیار شفاف می باشد و این جزیره دارای گونه های مختلف جانوری و گیاهی منحصر به فرد و کمیاب در کل دنیا را داراست ، مانند خرچنگ ، میش ، سنجاب ، خفاش و ... را به راحتی خواهید دید . همچنین شنا کردن در این جزیره بسیار برای شما گردشگران لذت بخش خواهد بود .

 

ضمنا امکانات رفاهی مختلفی برای گردشگران وجود دارد مانند انواع رستوران ها ، کافه ها و … تفریحات آبی مختلفی در این جزیره زیبا نیز وجود دارد و شنا با اسنوکر ، غواصی ، حمام آفتاب ، جت اسکی و موج سواری و ... از دیگر تفریحات شما در این جزیره می باشد ، زیبایی طبیعت این جزیره بسیار شهرت و آوازه در دنیا دارد و در سفر به تایلند فراموش نکنید که در برنامه تفریحی خود جزیره سیمیلان هم قرار دهید .

 

سیمیلان


از تفریحات آبی جزیره سیمیلان ، غواصی در میان مرجان های رنگی و جلبک های رقصان و ماهی های رنگارنگی که در آب های ساحلی این منطقه وجود دارد که بر جذابیت غواصی در آب های سیمیلان برای شما گردشگران افزوده می شود . در ضمن نگران نباشید اگر غواصی بلد نیستید ، می توانید در عوض از قایقرانی در آب های سیمیلان لذت ببرید  و از خلال آب های شفاف آن موجودات دریایی را که با زیبایی در آب شنا می کنند را از نزدیک ببینید و نهایت لذت را ببرید . نکته مهم این است که شهر پوکت از نظر موقعیتی و داشتن سواحل و جزایر متعدد بهترین موقعیت را برای غواصان در سراسر دنیا دارد .

 

بعد از جزایر زیبای سیمیلان ، کائو لک نیز می ‌تواند انتخاب بعدی شما برای غواصی باشد ، آئو نانگ یک مکان آرام و زیبا در خط ساحلی کرابی در خلیج فانگ نگا و جادوی جزیره مشهور فی فی هم کسانی که اهل آفتاب گرفتن هستند و مسافران را برای تجربه یک زندگی جزیره‌ ای را داشته باشد مکانی بسیار متحیر کننده و وجد آور است . ضمنا شما بهترین و جدیدترین تجهیزات حرفه‌ ای غواصی و قایق ‌های سفری در اطراف سایت‌ های غواصی با کلاس جهانی در جزایر سیمیلان ، برمه و هین دائنگ قرار داده شده است که در سفرتان به راحتی تفریح و لذت ببرید .


جزایر تماشایی و منحصر به فرد سیمیلان با مناظر زیبا و بکر زیر آب و نمای عالی خود در آب ‌های کبود آن به همراه جنگل های سراسر سبز ، یکی از بهترین مناطق گردشگری تایلند در منطقه اسکوبا در تایلند محسوب می شود و همچنین در گردش در اطراف این جزایر صخره‌ های سنگی بزرگ و چینه ‌بندی شده نیز در عمق آب به چشمتان خواهد خورد که شما را غرق در لذت می کند . جالب است بدانید که منطقه ریشلیو راک از مشهورترین سایت‌ های غواصی کشور تایلند و در سراسر دنیا بوده و در صدر مکان‌ های غواصی به همراه وال کوسه ‌ها در بین عموم گردشگران قرار گرفته است .

 

سیمیلان تایلند 


ضمنا ، کو بن و کو تاچایی برای دیدن سفره ماهی ‌ها و کوسه‌ های پوزه سفید تپه ‌های دریایی فوق‌ العاده را فراموش نکنید که در برنامه سفرتان قرار دهید .

 


مجموعه جزایر سیمیلان

در لیست زیر نام اصلی جزایر سیمیلان را برای شما گردشگران عزیز اشاره می کنیم : 


Ko Tachai

 

Ko Bon, a.k.a. Ko Talu

 

Ko Ba-ngu, a.k.a. Ko Bayu

 

Ko Similan

 

Ko Hin Pousar

 

Ko Payu, a.k.a. Ko Pa Yu

 

Ko Ha

 

Ko Miang, a.k.a. Ko Meang. Park HQ is here

 

Ko Payan, a.k.a. Ko Pa Yan

 

Ko Payang, a.k.a. Ko Pa Yang

 

Ko Huyong, a.k.a. Ko Hu Yong


همه این جزایری که برایتان نام بردیم ، در اصل جزوی از پارک ملی سیمیلان شهر پوکت می باشند ، ضمنا بدانید چرا که دولت کشور تایلند قوانین محافظت از حیاط وحش و محیط زیست را در این جزایر زیبا به اجرا درآورده است و همیشه مورد توجه جمعی از گردشگران و مسافران بوده و هست .


نکته جالب دیگر در مورد جزایر سیمیلان این است که شما عزیزان و مسافران در فصل تخم گذاری لاک ‌پشت‌ها اجاره ورود به این جزایر ندارید و ورود کلا ممنوع می باشد .

 

سواحل سیمیلان تایلند


همچنین سیمیلان بزرگ ترین این جزایر است که می توان آن را یکی از بی نظیرترین مناطق جهان برای غواصی و شنا و شیرجه و لذت بردن از دریا نام برد .


اگر چه جزیره سیمیلان بزرگ ترین این جزایر محسوب می شود ولی طولانی ترین و عریض ترین و بهترین ساحل این جزایر جزیره Ko Huyong می باشد ولی به دلیل اینکه انبوهی لاک پشت در این جزیره زندگی کرده و در شن های ساحل این جزیره تخم گذاری می کنند معمولا و در اغلب فصول سال از ورود و اتراق توریست ها به این جزیره ممانعت به عمل می آید و شما می توانید از جزیره های دیگر آن لذت و دیدن نمایید .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 10 امتیاز دهنده به جزایر سیمیلان تایلند ( Similan Island )
معراج گشت آسمان