لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

زمان باز شدن مرز ایران و چین

زمان باز شدن مرز ایران و چین

بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر های چین در برج ۱۰ شمسی سال ۹۸ این کشور تصمیم بهه بستن مرز خود با دیگر کشور ها بود و بعد از بسته شدن مرز آخرین کشوری که به این کشور هنوز پرواز داشت , کشور ایران بود که با ایرلاین ماهان ایر انجام میگرفت .

در حال حاضر فقط کسانی میتوانند به چین سفر کنند که کارت اقامت در یکی از شهر های چین را داشته باشند و به دلیل نداشتن پرواز مستقیم از یاران با چین بایستی این را هم بیان کرد که قیمت بیلت آن در تابستان ۹۹ چیزی بین ۲۵ تا ۴۵ میلیون تومان است. 

کشور چین برای ورود ایرانی ها هنوز تاریخ خاصی اعلام نکرده است و بسیاری از تجار منتظر باز شدن مرز چین میباشند.شاید یکی از سوال های مهم دربازه باز شدن مرز چین این باشد که ایا نمایشگاه شهر گوانگو امسال برگزار میشود یا نه ؟

راهکار های کشور چین برای بستن مرز :

شاید جالب باشد بدانید که وزارت خارجه چین و اداره مهاجرت این کشور بتازگی در بیانیه هایی اعلام کردند که از روز ۲۸ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸) هیچ تبعه خارجی را در کشور پذیرش نمی کنند( حتی ایرانی ها )  حتی کسانی که دارای روادید معتبر و اجازه اقامت هستند غیر از ویزاهای خدمت و دیپلماتیک تا اطلاع ثانوی حق ورود ندارند.

 یکی از اصلی ترین دلایل باز نشدن مرز ایران و چین آمارا بالا کرونا در کشورمان است .

در همین حال دولت چین می گوید در زمان حاضر با توجه به بسته شدن مرزها و توقف هواپیماها به دنبال راهکارهایی برای بازگرداندن اتباع چین از دیگر کشورهایی است که به کرونا آلوده شده اند.  بسته شدن مرزهای چین به روی اتباع خارجی باعث انتقادهای فزاینده از این کشور شده بود چین در بدو شیوع بیماری کرونا شاهد بسته شدن مرزهای دیگر کشورها از جمله آمریکا به روی اتباع خود بود و بشدت از این اقدام آنها ابراز خشم کرد و آن را غیرضروری دانست.

 

 

 با این حال «لیو هایتایو» مدیرکل بخش مدیریت و کنترل مرزی اداره مهاجرت چین در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک،  خدمت و روادید C می توانند به کشور وارد شوند. 


آیا با بسته شدن مرز بین ایران و چین و  ویزا های استفاده نشده به علت کرونا قابل تمدید است ؟

کسانی که از ویزا خود استفاده نکرداند و علت استفاده نشدن از آن ویروس کرونا بوه است میتوانند با باز شمد مرز ایران و کشور چین به سفارت این کشور رفته و آن را رایگان تمدید کنند.

 

 روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین به نقل از این مقام دولتی آورده است: اتباع خارجی که برای پیشگیری و کنترل کرونا و یا تحقیقات علمی در این زمینه و یا مشارکت در برنامه های بشردوستانه قصد ورود به چین دارند، باید درخواست خود را ارایه کنند.  

او گفت: تدابیر ممنوعیت پس از رایزنی با دیگر کشورها اتخاذ شده و بسیار ضروری و مسئولانه بوده و چین انتخاب دیگری نداشته است.


 صحبت مقامات  چینی درباره بسته شدن مرز ها:

 ما باید در مرزها فعالیت هایی از این دست را به حداقل برسانیم این برای حفاظت از جان شهروندان چین و حتی اتباع خارجی یک ضرورت است.  امروز دوشنبه با توجه به ممنوعیت ورود اتباع خارجی، فقط ۳۱ مورد وارداتی کرونا در چین به ثبت رسید که ۱۴ مورد از روز قبل کمتر بود بیشتر موارد وارداتی چینی هایی هستند که از کشورهایی نظیر انگلستان،  اسپانیا و آمریکا باز می گردند.  حتی «لو جایو هویی» معاون وزیر خارجه چین گفت بیش از ۹۰ درصد موارد وارداتی کرونا، شهروندان چینی بازگشتی هستند و شمار خارجیانی که وارد چین شده و مبتلا بوده اند، بسیار ناچیز است.

معراج گشت آسمان مجری تور چین همراه با کیفیت و خدمات بی نظیر


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 4 امتیاز دهنده به زمان باز شدن مرز ایران و چین
معراج گشت آسمان