لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جاذبه های گردشگری مسقط

جاذبه های گردشگری مسقط

سجد جامع سلطان قابوس مسقط :

یکی از مهم ترین و مشهور ترین جاذبه های دیدنی شهر مسقط مسجد جامع سلطان قابوس است که یکی از زیباترین و باشکوه ‌ترین مساجدی است که به سبک مدرن ساخته شده است.

این مسجد زیبا در سال ۲۰۰۱ میلادی افتتاح شد و طراحی فوق العاده زیبایی دارد که از شاخصه‌ های اصلی طراحی داخلی این مسجد می توان به فرش نمازگزاران اشاره کرد که یک فرش ایرانی است و 4 سال بافت آن طول کشیده است و 21 تن وزن دارد ، همچنین لوستر سالن این مسجد که ۱۴ متر ارتفاع دارد ، یکی از بزرگ ‌ترین لوسترهای دنیا می باشد .  

 

 بازار مطرح در مسقط :

یکی از قدیمی ‌ترین بازارهای دنیای عرب ، بازار سنتی مطرح مسقط است ، روزگارانی در این منطقه تنها این یک بازار کوچک که در نزدیکی بندر واقع شده بود ، وجود داشت و همه مردم عمان مایحتاج خود را از آن تامین می کردند و بیشتر کالاهای ان بازار وارداتی بودند و همه نیازهای ساده مردم کشور عمان در دهه 60 میلادی را پوشش می دادند ، این بازار امروزه گسترده شده و به شکل دیگری درآمده که البته بافت سنتی آن هنوز پابرجاست و امروزه مردم می توانند همه چیز از غذاهای خوشمزه عمانی ، نقاشی ‌ها ، خنجر ، آثار چرمی ، کالاهای خانگی ، کفش و لباس را تهیه کنند ، در نزدیکی این بازار سنتی بازار ماهی و کاخ العالم هم قرار دارند .

 

کوه اخضر مسقط کوه اخضر یا جبل اخضر :

یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و گردشگری مسقط و عمان است که در ارتفاع 2000متری از سطح دریا قرار گرفته است و در بین گردشگران و همچنین مردم عمان بسیار محبوب است ، شهرت این کوهستان به دلیل وجود درختان انار و بوته ‌های گل رز آن است ، جالب است بدانید که انارهای این کوه یکی از بهترین نمونه های جهان از نظر کیفیت و موارد تغذیه ‌ای می باشد و از آن نوشیدنی ‌های غیر الکلی بسیار خوشمزه ای تهیه می شود ، گل ‌های رز این کوهستان هم برای ساخت اسانس و عطر مورد استفاده قرار می گیرند و به دیگر کشورها صادر می شوند . 

جاذبه های گردشگری مسقط بسیار زیاد بوده و گردشگران در تور های ۳شب نمیتوانند کامل مسقط ببیند

وادی شاب در مسقط :

وادی شای یکی از جاذبه ‌های گردشگری مسقط عمان است و یکی از بهترین جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می رود ، در این مکان زیبا استخرها ، صخره ‌ها و غارهای شگفت انگیزی وجود دارد که باید در سفر به عمان حتما از آن دیدن کنید .

برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور عمان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید

 اگر اهل طبیعت گردی و ماجراجویی هستید این مکان بهترین گزینه برای شما خواهد بود ، برای رسیدن به جاذبه طبیعی و منحصر به فرد باید از مسیرهای ناهموار و صخره ‌ای عبور کنید و در مسیرتان زیبایی های بیشماری را خواهید دید ، جذاب ترین قسمت این سفر این است که در راه رسیدن به وادی شاب باید برای عبور از آب ‌های کم عمق کمی شنا کنید ، البته اگر می خواهید به آخرین و جذاب‌ ترین بخش این منطقه برسید !

 

 استخر طبیعی بیمه :

 نکته جالب درباره این جاذبه این است که بر اثر اصابت شهاب سنگ به وجود آمده است و در شهر کوچکی در نزدیکی مسقط به نام بیمه قرار دارد ، این منطقه مدینه منوره برای زمین شناسان محسوب می شود و در سفر خود به مسقط خوب است که یک برنامه ریزی خوب داشته باشید تا بتوانید از این جاذبه طبیعی و شگفت انگیز بازدید داشته باشید ، در این استخر می توانید به طور آزادانه شنا کنید و از گرمای موجود رهایی یابید ، جالب است بدانید که در این استخر ماهی ‌های ریزی وجود دارد که پوست مرده پا و انگشتان شما را به آرامی می خورند و پاکسازی می کنند ، برای شنا کردن بهتر است که به وسط این استخر بروید که عمیق است .

 

دژ نخل در مسقط :

این دژ یکی از تاریخی ترین جاذبه های عمان در مسقط است که بیش از 1000 سال پیش در سلطنت عمان بنا شد و دور تا دور این دژ زیبا با نخلستان ‌ها احاطه شده است ، این دژ در حقیقت یک سازه دفاعی بسیار قدیمی و مشهور است که در دوران حیات خود جنگ ‌های بیشماری را به خود دیده است ، در بازدید از این دژ می توانید از برج‌های مراقبت بالا روید و از آن جا چشم اندازی شگفت انگیز از درختان و فضای اطراف را خواهید داشت ، لازم به ذکر است که این دژ را بازسازی کرده اند . 

آبگرم‌ های نخل در نزدیکی دژ نخل یکی از جاذبه های طبیعی مسقط به نام آبگرم نخل قرار دارد که آبشارهای آب گرم در این مکان به پایین می ریزد و به استخری منتهی می شود که گردشگران می توانند در آن شنا کنند و به استراحت و ریلکس کردن بپردازند ، خوب است بدانید که آب این استخر خواص درمانی دارد و برای افرادی که مشکلات استخوان و مفاصل دارند بسیار مفید می باشد ، در این استخر می توانید از یک پدیکور مجانی که توسط ماهی ها انجام می شود بهره مند گردید .  


 کویر وحیبا :

اگر دوست دارید یک تجربه شتر سواری هیجان انگیز در عمان داشته باشید به کویر وحیبا که یک محوطه بزرگ است بروید ، جالب است بدانید که رنگ شن ‌های این کویر با توجه به میزان نوری که به آن ‌ها می تابد ، متفاوت است ، در این کویر چادر بومیان را خواهید دید که به سبک خود زندگی می کنند و می توانید توقف کنید و قهوه سیاه و خرمای عمانی که از بهترین سوغات عمان به شمار می روند امتحان یا خریداری کنید ، دست سازه ‌هایی از پشم و نقره ای هم می توانید از بومیان بخرید ، اگر از دوستداران کویر هستید این جاذبه می تواند بسیار برای شما جذاب و هیجان انگیز باشد

جزایر دیمانیات  در مسقط :

 بهترین گزینه است و یکی از بهترین مناطق غواصی در عمان محسوب می شود ، در برخی روزها تا عمق 20 متر از آب قابل مشاهده خواهد بود ، خوب است بدانید که این جزایر غیر قابل سکونت هستند و تنها ساکنین این جزیره ها پرندگان و جانوران دریایی می باشند ، سواحل زیبای این جزایر با شن ‌های سفید و گرم به همراه صدای آرامش بخش دریا می تواند تجربه ای بی نظیر را برای شما به همراه داشته باشد .

 


بازار مطرح بازار :

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان عرب است. در گذشته اینجا تنها یک بازار کوچک در نزدیکی بندر بود و منابع مورد نیاز مردم عمان را تأمین می‌کرد. اکثر این کالاها وارداتی بودند و نیازهای ساده مردم دهه ۱۹۶۰ را برآورده می‌نمودند. امروزه می‌توان در این بازار مخلوطی از غذاهای عمانی، نقاشی‌ها، خنجر، آثار چرمی و حتی کالای خانگی، کفش و لباس تهیه کرد. بازار ماهی و کاخ العالم نیز در همین نزدیکی قرار دارند.

 

برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور عمان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.7 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به جاذبه های گردشگری مسقط
معراج گشت آسمان