لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

باز شدن مرز اروپا

باز شدن مرز اروپا

بعد از پخش ویروس کرونا در اروپا در اوایل برج ۱۲ و با زیاد شدن آمار مبتلایان در کشور های ایتالیا اسپانیا و فرانسه , اتحایه اروپا تصمیم به بسته شدن مرز های هر کشور و هر شهر در اروپا شد .

 در حال حاضر کشور های اروپایی همانند ایتالیا و اسپانیا و فرانسه فقط مرز شهر های خود برای مردم خود باز کرده و اجازه ورود گردشگران را نمیدهد . 

در حال حاضر سفارت فرانسه در ایران اعلام کرده از ۱۵ تیر ماه ۹۹ مرز خود را باز میکند ولیکن با رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار سخت برای گردشگران تور اروپا 

 دیگر کشور های اروپایی همانند مجارستان آلمان و یا ایتالیا تارخ دقیقی برای باز شدن مرز های زمینی و هوایی خود اعلام نکرده اند ولی ایر لاین ترکیش از تاریخ ۲۰ تیر ماه به بعد پرواز های خود را برای سفر به این کشور ها باز کرده است . 

برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور اروپا و باز شدن مرز کشور های اروپایی با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید

چه کشور های اروپایی مرزشان باز است ؟

در حال حاضر کشور های آلمان سوئیس و اتریش همزمان با کاهش شدید محدودیت ‌های قرنطینه مرزهای خود را به روی هم گشودند ولی گردگشران حق تردد را بین این کشور های ندارند و همچنین کشور فرانسه نیز در اواسط ماه ژوئن مرزهای خود را بر روی همسایگان اروپایی خود باز خواهد کرد ولی همنوز به صورت قطعی چیزی اعلام نرکده است .

این چهار کشور همسایه که همگی از قاعده مرزی شنگن پیروی می‌کنند، در مارس مرزهای خود را با موانع گوناگون بر روی هم بستند تا از شیوع بیشتر و فرامرزی ویروس کرونا جلوگیری کنند.  از ماه مارس تا کنون سفر جاده‌ای، هوایی و ریلی بین این چند  کشور متوقف شده است.  در این مدت ده‌ها هزار نفر از مردم این اجازه عبور و مرور از مرز این 4 کشور را نیافتند. سوئیس تنها به شهروندان دارای مجوز کار دائم و کارگران بخش‌های ضروری اجازه ورود به کشورش را داد.  اعمال چنین محدودیت‌هایی در سه ماه گذشته غیر قابل تصور بود. 26 کشور عضو "شنگن" به سفرهای مشابه عادت دارند. قطارسواری از برلین به "بازل" در سوئیس، "ژنو" به پاریس یا "وین" به "زوریخ" برای مردم این کشورها امری روزمره به شمار می‌آمد.  

 


آیا هنوز مرزها برای سفرهای معمولی بسته است ؟

بهد از اینکه اینک و پس از لابی شدید شهرداران مناطق مرزی در برلین و برن مرزها برای عشاق و خانواده‌های دور از هم باز شده است و افراد مرز نشین این کشورها اجازه دارند برای دیدار از مرز بگذرند.  اما کسی برای تفریح، مسافرت، خرید و کنجکاوی اجازه خروج از مرز را ندارد.  مدیریت و نظارت این کار بسیار سخت است. کسانی که مایل به عبور از سوئیس به آلمان هستند باید فرم پر کرده و توضیح دهند که به چه دلیل قصد خروج از مرز را داشته و خواهان دیدن چه کسی هستند.  نایدربرگ شهردار کرویزلینگین می‌گوید: اثبات دیدار با یکی از اعضای خانواده کار ساده‌ایست اما روابط میان دوستانی که برای مدتی طولانی با هم در ارتباط بود‌ه‌اند کار را سخت می‌کند.

 


 

 

 

  1. تصمیمات برخی از کشور های اروپایی  برای باز کردن مرز خود

 

باز شدن مرز آلمان :

وزارت کشور آلمان در ایران اعلام کرد بخش‌هایی از مرزهای این کشور برای شهروندان کشور های اتریش، سوئیس و فرانسه از شنبه پیش رو تحت تدابیر شدید امنیتی باز خواهد شد که بایستی پروتکول های امنیتی را رعایت کنند. پانزدهم جولای نیز همچنان به عنوان تاریخ مقرر برای آغاز سفرهای بین کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.  با این حال هشدارهای رسمی آلمان درباره سفرهای خارج از اتحادیه اروپا همچنان باقی است و مشخص نیست که دولت چه زمانی برای سفرهای بین‌المللی در ابعاد وسیع‌تر چراغ سبز نشان خواهد داد.  

 

باز شدن مرز اتریش  

وین پایتخت کشور اتریش نیز پانزدهم جولای را به عنوان تاریخ رسمی بازگشایی مرزهایش به روی کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کرده است ولی مقامات عالی رتبه این کشور روز سه‌شنبه اعلام کردند مرزهای این کشور را به روی مجارستان زودتر باز خواهند کرد.

دلیل این تصمیم، کمک به رفع مشکلات به وجود آمده برای آن دسته از افرادی است که در یک سوی این مرزها زندگی و در سوی دیگر کار می‌کنند، عنوان شده است.

 اتریش همچنین از روز جمعه مرزهایش را به روی تعدادی از شهروندان آلمان باز خواهد کرد. گردشگری کوه آلپ این کشور به شدت به بازدیدکنندگان آلمانی وابسته است.

 مطمئنا گروه‌های بزرگی که از ارتفاعات اتریش به آلمان بازگشتند در وقوع موج اول شیوع ویروس کرونا در آلمان بی‌تاثیر نبودند.  مقامات این کشور امیدوارند به توافق‌نامه مشابهی با سوئیس و سایر همسایگان خود دست یابند. مقامات اتریش از انجام برخی  آزمایشات وضعیت سلامت برای شهروندان خارجی که وارد این کشور می‌شوند خبر دادند.

 

 

باز شدن مرز اسپانیا:

کشور اسپانیا نیز که به شدت به گردشگری بین‌المللی وابسته است و اقتصاد را بر پایه ورود گردشگران به این کشور است از باز شدن مرزهایش با لزوم اجرای قانون قرنطینه ۱۴ روزه خبر داده است ولی هموز به صورت قطعی این قانون را انجام نداده است ولی احتمال میرود که در تیر ماه ۹۹ این کشور به صورت کلی مرز خود را باز کند.

باز شدن مرز پرتغال  :

کشور زیبا پرتغال که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود نیز اعلام کرده، سواحل و هتل‌های این کشور از اواسط ژوئن میزبان گردشگران خواهد بودکشور پرتقال دارای گردشگران زیادی نمیباشد و به همین دلیل زیاد تمایل برای بازگشایی زود هنگام مرز خود ندارد.

باز شدن مرز نروژ :

با این که نروژ از اعضای اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود، از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا به شمار می‌رود. از روز چهارشنبه، شهروندان کشورهایی همچون «ایسلند» و «لیختن‌اشتاین»‌ اجازه دارند برای امور کاری و یا درصورت خویشاوندی با یکی از شهروندان نروژ وارد این کشور شوند.  این تصمیم مقامات نروژ بیش از آنکه به گردشگری مرتبط باشد برای فراهم کردن شرایط‌ راحت‌تر برای کارگران فصلی که به نروژ سفر می‌کنند، اتخاذ شده است.  

باز شدن مرز لهستان :

مقامات کشور لهستان نیز اعلام کردند بسته بودن مرزهای این کشور تا  ۱۲ ژوئن ادامه خواهد داشت. لهستان همچون سایر اعضای اتحادیه اروپا هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری سفرهای بین‌المللی خارج از اروپا اعلام نکرده است.

 

باز شدن مرز کرواسی :

بهد از شیوع ویروس کرونا وزیر بهداشت کرواسی در گفت‌ وگویی با یکی از رسانه‌های محلی این کشور اعلام کرد به دلیل مشابه بودن شرایط مبتلایان کرونا در کرواسی و اسلوونی، شهروندان اسلوونی می‌توانند در روزهای آینده وارد این کشور شوند.  قرار است شهروندان اسلوونی پس از بازگشت از کرواسی از گذراندن دوران قرنطینه معاف باشند.

 

باز شدن مرز یونان :

به لطف قرنطینه زود و تفکرات هوشمندانه هنگام و سختگیرانه که در برخی از موارد از حضور مردم در فروشگاه‌ها نیز جلوگیری می‌شد و به همین دلیل یونان یکی از کشورهای اروپایی با کمترین تعداد مبتلایان به شمار می‌رود.  یونان قصد دارد ۶ نقطه از مرزهای شمالی کشور را در هفته‌های پیش رو، به روی گردشگران باز کند.

 

 

سوالات متداول زمان باز شدن مرز اروپا + تمامی اطلاعات کامل

1- آیا ویزا های استفاده نشده به علت کرونا قابل تمدید است ؟


بله اکثرین سفارت خانه ها اعلام کرده اند که ویزا هارو تمدید میکنند 


2- آیا با ویزا شینگن میتوان در تمامی اتحادیه شنگن سفر کرد ؟


خیر در حال حال اجازه داده نشده 


3- کدام مرز اروپایی زودتر باز خواهد شد 


به احتما زیاد مرز ایتالیا


4- شرایط ویزا شینگن بعد از ویروس کرونا چیست


برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان معراج گشت تماس بگیرید



مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.7 از 5 | از بین 11 امتیاز دهنده به باز شدن مرز اروپا
معراج گشت آسمان