لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

دریاچه مورگان در شهر آنکارا

دریاچه مورگان در شهر آنکارا

دریاچه زیبا موگان  واقع در شهر آنکارا یکی از محبوب ترین نقاط  تور آنکارا برای کسانی است که علاقه دارند تعطیلات آخر هفته لذت بخشی در دامان طبیعت داشته باشند .

 

دریاچه موگان به لطف زیبائی های طبیعی خود برای بازدیدکنندگان صحنه ای منحصر به فرد ارائه می دهد و به عنوان یک مکان توریستی پرطرفدار در تور ترکیه  برای پیک نیک ، تفرج و گردش مناسب می باشد .

این دریاچه که از جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد در فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر آنکارا در میان مرزهای منطقه گلباشی واقع شده است . 

ارتفاع سطح آب در دریاچه موگان آنکارا با توجه به سطح دریا حدود 972 متر است و مساحت سطح دریاچه حدود 5.61 کیلومتر مربع می باشد . این دریاچه دیدنی دارای 14 کیلومتر طول محیطی با 11 کیلومتر طول و عرض متوسط 500 متر می باشد همچنین در فصول پر بارش متوسط عمق دریاچه به 5 متر نیز می رسد . در طول فصول بارانی ، سطح آب فراتر از یک سطح خاص گشته و آب به نزدیکی دریاچه ایمیر که در فاصله حدودا 3 کیلومتری شمال شرق این دریاچه واقع شده می رسد . با توجه به گزارشات در سیل 1910 دریاچه موگان و دریاچه ایمیر به طور موقت با هم ادغام شدند .

 

  دریاچه Mogan همواره یکی از نقاط پرطرفدار انکارا برای پیک نیک بوده و در امتداد ساحل آن رستوران های متنوعی ایجاد شده است . گردشگران تور آنکار می توانند در اطراف این دریاچه اردو زده و در مناطق مخصوصی که برای ماهیگیری در نظر گرفته به این تفریح بپردازند .

 

 

در سال 2001 شهرداری شهری آنکارا در ساحل غربی دریاچه منطقه ای تفریحی با نام پارک موگان آنکارا با بیش از 600 هزار متر مربع احداث نموده است . این پارک شامل رستوران ها ، قهوه خانه ، امکانات کمپینگ ، مناطقی برای فعالیت های ورزشی ، پیک نیک و بازی و یک خانه پرندگان می باشد . توجه داشته باشید که طول کل مسیر پیاده روی در منطقه 130 کیلومتر است .

ضمن اتفاق متفاوتی که رخ داد این بود که حدود سال 1910 به مدت کمی این دو دریاچه به خاطر بالا آمدن سطح آب با هم ادغام شدند ؛ اگر مسافر  آنکارا هستید و اگر برای پیک نیک به کنار دریاچه موگان رفتید حتما با خود قلاب ماهی ‌گیری همراه داشته باشید تا لذت و هیجان را در کنار طبیعت زیبای دریاچه به خود هدیه دهید چرا که جزو تفریحات بسیار شگفت انگیز خواهد بود و لازم به ذکر است که در کنار دریاچه موگان " پارک موگان آنکارا " را هم احداث کردند که از امکانات عالی این دریاچه هم بشمار می رود و در این پارک می ‌توان اردوگاه ‌های گروهی بر پا کرد و کلی کارهای هیجان انگیز کرد و در اطراف این پارک کلی رستوران ‌ها ، امکانات اردوگاه ، قهوه ‌خانه ها ، زمین ‌هایی برای فعالیت‌ های ورزشی ، بازی و پیک نیک و خانه پرندگان و ... تعبیه شده که برای گردشگران انتخاب مناسبی می باشد .  


اگر هم در فصل زمستان مسافر این دریاچه شدید ، گونه ‌ای از پرندگان مهاجر از کشورهای شمالی ترکیه را خواهید دید و فصل تابستان زمان مناسبی است تا از اردک‌ های غواص و اردک کاکل قرمز دریاچه موگان دیدن کنید ،ما سفری شاد و خاطره‌انگیز را برای شما رقم می ‌زنم و برای اطلاع از بهترین هتل ‌ها و پروازها در ترکیه با کارشناسان ما در ارتباط باشید و دریاچه موگان آنکارا یکی از پرطرفدارترین نقاط آنکارا برای کسانی است که علاقه دارند روزی سراسر آرامش و لذت بخشی را در دامان طبیعت تجربه کنند و نیز دریاچه موگان به لطف زیبائی های طبیعی خود برای بازدید کنندگان صحنه ای منحصر به فرد ساخته و به عنوان یک مکان توریستی پرطرفدار برای پیک نیک ، تفرج و گردش های خانوادگی بسیار مناسب می باشد ؛ راستی این دریاچه که از جاذبه های گردشگری آنکارا درست در فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر آنکارا در میان مرزهای منطقه گلباشی جای خوش کرده است .

 

در ادامه لازم است بدانید که ارتفاع سطح آب در دریاچه موگان آنکارا با توجه به سطح دریا حدود 972 متر می باشد و مساحت سطح دریاچه حدود 5.61 کیلومتر مربع بوده و این دریاچه دیدنی دارای 14 کیلومتر طول محیطی با 11 کیلومتر طول و عرض متوسط 500 متر توانسته همه را متحیر کند ؛ همچنین در فصول پر بارش متوسط عمق دریاچه به 5 متر نیز رسیده است و توجه داشته باشید که در طول فصول بارانی ، سطح آب فراتر از یک سطح خاص می گذرد و آب به نزدیکی دریاچه ایمیر که در فاصله حدودا 3 کیلومتری شمال شرق این دریاچه واقع شده می رسد و جالبه که با توجه به گزارشات در سیل 1910 دریاچه موگان و دریاچه ایمیر به طور موقت با هم ادغام شده اند .

 

 ضمنا پارکی که در دریاچه تعبیه شده است دارای طیف وسیعی از رستوران ها ، قهوه خانه ، امکانات کمپینگ ، مناطقی برای فعالیت های ورزشی ، پیک نیک و بازی و یک خانه پرندگان می باشد که شما را مشتاق به تجربه همه شان می کند و توجه داشته باشید که در این دریاچه طول کل مسیر پیاده روی اش در منطقه 130 کیلومتر بوده و در ضمن دریاچه موگان در زمان های مختلف سال خانه بیش از 200 گونه از پرندگان بوده که زیبایی هر کدام قابل توصیف نیست و نیز در ماه های زمستان در این دریاچه پرندگانی به چشم می خورند که از کشورهای شمالی به ترکیه مهاجرت کرده اند و در فصل تابستان نیز گونه هایی مانند اردک غواص و اردک کاکل قرمز در دریاچه دیده می شوند که هر کدام شما را مبهوت خود می کنند و در آخر لازم است بدانید که این دریاچه 62 کیلومتر مربع مساحت دارد و عمق آن 5 متر است و نیز در اطراف ساحل امکانات متنوعی برای شما وجود دارد و موضوع حائز اهمیت اینجاست که هدف از ساخت این دریاچه در سال 2001 میلادی این بوده که به منظور حفاظت از پرندگان آبزی در حال انقراض ، ساخته شده است و دریاچه مورگان از جمله جاذبه های گردشگری آنکارا است که می توانید از زیبایی های این دریاچه لذت ببرید و کلی تجربه های جدید کسب کنید 


به دلیل زیبایی بی حد و اندازه و البته وصف نشدنی دریاچه گولباشی موگان شهرداری شهر آنکارا امکانات تفریحی و رفاهی بسیار و متعددی برای افراد علاقه مند و گردشگران در کنار این دریاچه در نظر گرفته است تا آن ها بتوانند با بهره مندی از این امکانات یک تفریح و پیک نیک خوب و عالی را برای خود رقم بزنند و البته از جمله این امکانات تفریحی و رفاهی می توان به رستوران های ساحلی متعدد و گوناگون ، جایگاه ویژه ماهیگیری ، شنا ، پارک تفریحی 600 هزار متر مربعی ، زمین مخصوص ورزش های مختلف ، کاه های سنگی و مدرن ، قهوه خانه های سنتی ، امکانات کافی و لازم برای پیک نیک و اردو و مسیر 130 کیلومتری برای پیاده روی و دوچرخه سواری اشاره کرد . 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به دریاچه مورگان در شهر آنکارا
معراج گشت آسمان