لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ساختمان پارلمان بوداپست

 اطلاعات کلی درباره ساختمان پارلمان بوداپست:

ساختمان پارلمان بوداپستیکی از مکان های توریستی در بوداپست ساختمان پارلمان بوداپست میباشد که در کشور مجارستان را می توان از مکان های تاریخی و دیدنی منحصر به فرد در دنیا معرفی کرد که از ارتفاع 96 متری برخوردار است.

گنبد اصلی این ساختمان از فواصل دور نیز شما را برای بازدید از آن راغب خواهد کرد. چندین اتاق در این بنا به چشم می خورند که در خود مجسمه پادشاهان مجارستان را جای داده اند.  بوداپست از جمله شهرهای دیدنی در دنیا می باشد. این شهر که در کشور مجارستان جای گرفته است از مکان های دیدنی متعددی برخوردار است که یکی از منحصر به فردترین آنها ساختمان پارلمان می باشد. این ساختمان با چشم انداز بی نظیری که دارد مانند نگینی در این شهر می درخشد و توریست ها و گردشگران متعددی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می کشاند. جذابیت این بنای تاریخی به قدری است که بسیاری از مسافران شهر بوداپست در اولین روز سفر خود، آن را برای دیدن انتخاب می کنند.

 

 

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر از قیمت  تور مجارستان  با کارشناسان ما در تماس باشید

 

 

مشخصات این بنا :

سومین خانه پارلمان دنیا از مهمترین ویژگی های این بنای تاریخی است. این ساختمان را از نظر ارتفاع با کلیسای جمع سنت استفان مقایسه می کنند. میزان ارتفاع ساختمان پارلمان بوداپست به 96 متر می رسد. رود دانوب در اطراف این ساختمان باعث جذابیت بیش از حد آن شده است. این ساختمان جهت برگزاری مجلس این کشور انتخاب شده است، هر چند این روزها آن را به عنوان یکی از موزه های بوداپست در دنیا می شناسند. قدمت این بنا به قرن  19 میلادی بر می گردد و از بخش های دیدنی متعددی برخوردار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

 


 

 

 

های کلی ساختمان پارلمان بوداپست  :

همانطور که در بخش قبلی نیز عنوان نمودیم ساختمان پارلمان بوداپست سومین ساختمان پارلمان دنیا شناخته می شود. این لقب به دلیل خصوصیات و ویژگی های کلی این بنای بی نظیر است که در این بخش به چند مورد آنها خواهیم پرداخت. 96 متر ارتفاع این ساختمان گزارش شده است که باعث شده یکی از بلندترین بناهای مجارستان و شهر بوداپست شناخته شود. این ساختمان از چندین بخش و طبقه برخوردار است که در خود اتاق های متعددی را جای داده اند. این ساختمان از 10 حیاط مختلف برخوردار است که هر کدام از چشم اندازی زیبا برخوردارند.   تعداد اتاق های این ساختمان ملی به 691 مورد می رسد. تندیس هایی از پادشاهان مختلف مجارستان در ادوار مختلف در این بنا جای داده شده اند که تعداد آنها به 88 مورد می رسد. از مهمترین ویژگی های این ساختمان می توان به 20 کیلومتر راه پله آن اشاره کرد که برای برخی از توریست ها از هیجان خاصی برخوردار است. در تمامی اتاق های این بنا آثار و معماری منحصربه فردی به چشم می خورد. در ادامه بیشتر به معمای ساختمان ملی پارلمان بوداپست خواهیم پرداخت.  

 

 

 

 

 

 

خصوصیات معماری منحصر به فرد ساختمان پارلمان چیست

  از مهمترین ویژگی های ساختمان پارلمان بوداپست معماری منحصر به فرد و زیبای آن است. فرقی نمی کند از بیرون و یا داخل به این بنا بنگرید تا زیبای آن را احساس کنید چرا که معماری آن در کل بخش های این بنای تاریخی نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. گنبد ساختمان بوداپست دارای ارتفاع 96 متری است و در کنار 27 مناره این بنا از جذابیت های بصری فوق العاده ای برخوردار است. جذابیت گنبد ساختمان ملی بوداپست به قدری است که از فواصل دور نیز دیده ها را به خود جلب می کند.  نمای این ساختمان قرینه است و از چندین بخش برخوردار است. کوچک ترین بخش این بنا این روزها برای جلسات مختلف دولت انتخاب شده است. در سمت شرق این ساختمان درب ورودی اصلی واقع شده است. دو بخش در قسمت داخلی این بنا به چشم می خورد که بخشی برای توریست ها و گردشگران و دیگری برای پارلمان طراحی شده است. تابلو و مجسمه های متعددی در قسمت داخلی ساختمان پارلمان به چشم می خورند که هر کدام از جذابیت های بسیاری برخوردار می باشند.


زیباترین اتاق ساختمان پارلمان بوداپست  

در بخش های قبلی در رابطه با معماری ساختمان پارلمان بوداپست مجارستان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم و عنوان کردیم که در این بنا 691 اتاق با طراحی و معماری خاص و منحصر به فرد جای گرفته اند. تمامی اتاق های این ساختمان از ویژگی های مهمی برخوردار هستند و دیدن تمامی آنها برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است. در میان تمامی اتاق های این بنا یکی از اتاق ها بیشتر مورد توجه مراجعه کنندگان قرار گرفته است. موقعیت مکانی این اتاق در زیر گنبد اصلی است.  با ورود به این اتاق پنجره های زیبایی نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. چشم اندازی زیبا از این پنجره ها به چشم می خورد که دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود. از دیگر ویژگی های این اتاق در ساختمان ملی پارلمان بوداپست مجسمه هایی است که در گوشه و کنار آن قرار گرفته اند. این مجسمه ها مربوط به پادشاهان مجارستان می باشند. دو اتاق بزرگ نیز در تالار چند ضلعی این بنا قرار گرفته اند. اتاق ها در قسمت بالایی و پایینی این پارلمان جای گرفته اند که هر کدام برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اتاق پایینی برای برگزاری مجلس و اتاق بالایی برای برگزار کردن کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

 ساختمان پارلمان بوداپست و بازدید دسته جمعی از آن در سفر به مجارستان

 

اگر قصد بازدید از ساختمان پارلمان این کشور را داشتید می بایست به چند نکته توجه کنید. تنها با تور و ب صورت دسته جمعی می توانید این بنا را از نزدیک مشاهده کنید. این موضوع از قوانین این ساختمان ملی شناخته می شود. 5/16 یورو میزان هزینه ای است که می توانید با رزرو این تور خود را به ساختمان پارلمان بوداپست برسانید. تنها در روزهایی که هیچ گونه جلسه دولتی در این ساختمان برگزار نمی شود می توان وارد آن شد.  مدت زمان بازدید این بنا تنها 45 دقیقه می باشد که در این فاصله زمانی می توانید از تمامی بخش های آن از جمله راه پله های طویل و طولانی بازدید نمایید. اغلب این تورهای گردشگری 50 نفره می باشند که امکان رزرو آنها در ایام شلوغ کمی سخت از دیگر روزهای سال می باشد. در غروب بوداپست سوار بر قایق های رود دانوب می توانید زیبایی های منحصر به فرد و چشم نواز این ساختمان را از فواصل دور نظاره گر باشید.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به ساختمان پارلمان بوداپست
معراج گشت آسمان