لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

نرخ عوارض خروج از کشور

نرخ عوارض خروج از کشور :

باتوجه به تصویب مجلس در سال ۹۸  نرخ عوارض خروج از کشور افزایش پیدا و این نرخ با انجام سفرهای دوم و سوم بالاتر هم رفت ، خبر خوبی که برای شما عزیزان داریم این است که افزایش 50 و 100 درصدی نرخ عوارض خروج از کشور تنها به سفرهای هوایی دوم و سوم اختصاص دارد.

شما در سفرهای زمینی افزایشی در کار نخواهد بود و افزایش ان برای سفر های هوایی میباشد.

این اخبار زمانی منتشر شد که دولت بخشی از لایحه پیشنهادی خود را برای بودجه سال جاری به نرخ عوارض خروج از کشور اختصاص داد ، البته برخی از خبرگزاری ها این خبر را تکذیب کرده اند و بنا به گفته آن ها نرخ عوارض خروج از کشور به مانند سال ۹۷ است و افزایشی نداشته است .

 

 

در بودجه سال 97 عوارض خروج از کشور در سفرهای دوم ، سوم و یا بیشتر از همه مرزها چه زمینی و چه هوایی شامل افزایش پلکانی بود ولی به گزارش مرکز پژوهش‌ های مجلس در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ این افرایش تنها مختص سفرهای هوایی خارج از کشور می باشد ، فرقی نمی کند آنتالیا باشد یا کربلا ، برای سفرهای دوم و سوم افزایش نرخ وجود دارد . 

 

موطنان عزیزی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید مطابق با جدول زیر عوارض خروج را به حساب 2110100250009 نزد بانک ملّی ایران به نام اداره کل امور مالیاتی بپردازید و فیش واریزی را به هنگام خروج از کشور به همراه سایر مدارک ( پاسپورت و بلیط و ... ) به همراه داشته باشند.  

پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور چگونه است ؟

با توجه به سرویس بانک ملی و سامان شما میتوانید به صورت پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایید.

با این وجود امکان پرداخت آنلاین این هزینه از هر جایی و در هر زمانی از طریق این سامانه امکان پذیر است. مسافران سفرهای خارجی می توانند با استفاده از کارت های عضو شتاب و مراجعه به بخش خدمات الکترونیکی و انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. راه اندازی این سامانه باعث شده که صرفه جوبی مالی و زمانی زیادی در این بخش صورت بگیرد و مسافران بتوانند به راحتی نسبت به انجام امور خروج از کشور خود اقدام کنند.

 

 

 

 


نرخ عوارض خروج از کشور در گذشته :

 قیمت عوارض خروج از کشور هر ۳ سال یکبار و با توجه به میزان تورم تغییر می کند.

عوارض خروج از کشور در بین سال های ۸۷ تا ۹۰ برای سفرهای هوایی ۲۵ هزارتومان و برای سفرهای زمینی و دریایی ۵ هزار تومان بود.

این مبلغ در سال ۹۰ تا ۹۳ به ۵۵ هزارتومان برای سفرهای هوایی و ۱۱ هزارتومان برای سفرهای زمینی و دریایی افزایش یافت. در این زمان عوارض خروج از کشور برای سفرهای زیارتی نیز ۲۵ هزارتومان بود.

 از سال ۹۳ تا امسال نیز هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای زمینی ۲۵ هزارتومان و برای سفرهای هوایی ۷۵ هزارتومان بود. هزینه سفرهای زیارتی به روش زمینی ۱۲٫۵۰۰ تومان و به روش هوایی ۳۷٫۵۰۰ اعلام شده بود.

اما در سال ۹۷ نیز طبق برنامه ی سه ساله شاهد تغییرات قیمت بودیم.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

نکته در نرخ عوارض خروج از کشور :

در واقع این افراد از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند و نیازی به پرداخت این هزینه ندارند. خدمه وسایل سفر، دانشجویانی که در کشورهای خارجی به تحصیل اشتغال دارند (تنها دانشجویان دارای مجوز)، بیمارانی که با مجوز برای درمان به کشورهای خارجی سفر داشته اند، جانبازانی که در حال معالجه در کشورهای خارجی باشند و ایرانیانی که در کشور خارجی مقیم و مشغول به کار شده اند (دارای کارنامه شغلی) دارای معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور هستند.  ضمنا کودکان خردسال دارای معافیت نبوده و پرداخت هزینه عوارض باید برای آنان نیز انجام شود.

 

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر از فرودگاه بین المللی امام خمینی با کارشناسان آژانس معراج گشت در تماس باشید

 

شما عزیران برای استعلام ممنوع ‌الخروجی قبل از سفر بایستی اقدام فرمایید و میتواننید از طرق آژانس معراج گشت انجام دهید.

 

همچین می توانید برای اطلاعات بیشتر از هزینه پاسپورت به پایگاه مقالات مراجعه فرماید.

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به نرخ عوارض خروج از کشور
معراج گشت آسمان