لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

هزینه پاسپورت

برای دریافت پاسپورت ایران  چه مدارکی لازم است؟  

 

اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و یا تائیدیه ثبت احوال  ارائه اصل آخرین گذرنامه (جهت تمدید گذرنامه)  یک قطعه عکس 6*4 جدید و رنگی به صورت تمام رخ به طوری که 6 ماه از تاریخ انداختن آن نگذشته باشد.

 عکس آقایان می بایست بدون کلاه و عینک و زیور آلات و آرایش مو باشد و رنگ لباس ها با پس زمینه یکی نباشد.عکس خانم ها هم می بایست با حجاب کامل و بدون آرایش و زیورآلات و با استفاده از روسری و یا مقنعه تیره و ساده باشد.

 گواهی اشتغال به تحصیل و دفترچه بیمه برای افراد بالای 15 سال الزامی است.  

 نرخ عوارض خروج از کشور در سال ۱۳۹۹ چند است ؟ 

حضور افراد بالای 15 سال به همراه شناسنمه عکس دار الزامی است.

 برای اخذ پاسپورت جهت افراد زیر 6 سال می بایست خود فرد در محل حاضر شود و یک قطعه عکس خود کودک از طرف ولی کودک ارائه شود.

 نظامیان شاغل حتما باید نامه موافقط حفاظت یگان مربوطه خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه نمایند.  خانم هایی که همسر آن ها فوت کرده است می بایست اصل گواهیفوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده را ارائه نمایند.

 چگونه پاسپورت بگیریم  ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت و یا موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی برای آقایان الزامی می باشد.البته آقایان بالای 50 سال نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.  

توجه : اگر قصد تعویض پاسپورت را دارید و در تهران زندگی می کنید می بایست به اداره گذرنامه واحد غرب تهران در یافت آباد ، بلوار معلم ، نرسیده به چهارراه قهوه خانه مراجعه کنند.

شرایط اخذ پاسپورت چیست؟

کسنی که سن آن ها زیر۱۸  سال است و یا تحت قومیت فردی دیگر هستند ، با اجاره ولی خود می توانند پاسپورت بگیرند.  افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند نیز می توانند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی از این سازمان اجازه خروج  از کشور بگیرند.  خانم های شوهر دار می بایست برای دریافت پاسپورت موافقت نامه کتبی شوهر و یا در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان خود را ارائه دهند.این را هم در نظر داشته باشید که اگر شوهر و یا سازمان از اجازه خودداری کنند فرد نمی تواند از کشور خارج شود تا زمانی که مشکل بین آن ها به طور کامل برطرف شود گذرنامه وی ضبط می شود.

 

در حال حاضر یعنی در سال ۱۳۹۹هزینه صدور و تمدید گذرنامه به منظور سفر با تورهای خارجی برای هر فرد مبلغ 330.000 تومان می باشد.

 

مراحل دریافت پاسپورت چیست ؟

شما باییستی در مرحله اول برای دریافت گذرنامه می بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. در مراجعه به مراکز پلیس +10 مبلغ 1000 تومان بابت فرم و شناسه گذرنامه پرداخت کنید.  سپس از طریق دستگاه کارت خوان موجود در مرکز می بایست مبلغ 3750 در وجه شهرداری و 75000 تومان برای نیروی انتظامی پرداخت کنید.  سپس با تکمیل مدارک و فرم های مربوطه به صورت کامل می توانید پس از چند روز گذرنامه خود را دریافت کنید ، گذرنامه شما از طریق پست برای شما ارسال می شود.

 

 

 

مدارک لازم خانم ‌ها برای دریافت گذرنامه چیست ؟

 اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر.

 

توجه ۱: خانم‌های متأهل باید به محضر مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ۳۰ هزار تومان می‌توانند اجازه محضری برای گذرنامه را دریافت کنند.

 

توجه ۲: بانوان مقیم خارج از کشور در صورتی که شوهر خارجی اختیار کرده باشند، نیازی به اجازه محضری همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.

 

توجه ۳: بانوانی که همسر آن‌ها فوت کرده، باید اصل گواهی فوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه باید اصل طلاق‌نامه را ارائه کنند.  

 

متقاضیان توجه کنند که اگر در خارج از کشور متولد شده‌اند ارائه مدرک نحوه ورود الزامی است، همچنین برای ابطال گذرنامه‌هایی که بالای یک سال اعتبار دارند، ارائه نامه از ادارات گذرنامه اجباری است.


 

برای دریافت پاسپورت ایرانی چه مدارکی لازم هست ؟

مرحله اول صل و کپی کارت ملی و شناسنامه و یا تائیدیه ثبت احوال  ارائه اصل آخرین گذرنامه (جهت تمدید گذرنامه)

یک قطعه عکس 6*4 جدید و رنگی به صورت تمام رخ به طوری که 6 ماه از تاریخ انداختن آن نگذشته باشد نکته ((عکس آقایان می بایست بدون کلاه و عینک و زیور آلات و آرایش مو باشد و رنگ لباس ها با پس زمینه یکی نباشد.عکس خانم ها هم می بایست با حجاب کامل و بدون آرایش و زیورآلات و با استفاده از روسری و یا مقنعه تیره و ساده باشد))

گواهی اشتغال به تحصیل و ا اشتغال به کار و دفترچه بیمه برای افراد بالای 15 سال الزامی است.

 حضور افراد بالای 15 سال به همراه شناسنمه عکس دار الزامی است.

 برای اخذ پاسپورت جهت افراد زیر 6 سال می بایست خود فرد در محل حاضر شود و یک قطعه عکس خود کودک از طرف ولی کودک ارائه شود.  نظامیان شاغل حتما باید نامه موافقط حفاظت یگان مربوطه خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه نمایند.

 خانم هایی که همسر آن ها فوت کرده است می بایست اصل گواهیفوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده را ارائه نمایند.

 چگونه پاسپورت بگیریم  ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت و یا موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی برای آقایان الزامی می باشد.

البته آقایان بالای 50 سال نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.

 توجه : اگر قصد تعویض پاسپورت را دارید و در تهران زندگی می کنید می بایست به اداره گذرنامه واحد غرب تهران در یافت آباد ، بلوار معلم ، نرسیده به چهارراه قهوه خانه مراجعه کنند.


پاسپورت برای چه کسانی صادر نمی شود و چرا ؟

برخی افراد به دلایلی خاص نمی توانند پاسپورت بگیرند و از کشور خارج شوند ، بنا به دلایل کتبی مقامات قضایی کشور این افراد حق خروج از کشور را نخواهند داشت و قادر به اخذ پاسپورت نیستند و به عبارتی ممنوع الخروج هستند ، همچنین افرادی که در خارج از ایران دارای سابقه سو پیشینه هستند نیز نمی توانند پاسپورت بگیرند ، گروه دیگری که قادر به اخذ گذرنامه نیستند ، افرادی هستند که به صورت قطعی بدهی مالیاتی دارند و نمی توانند از کشور خارج شوند.

 

 

 

 

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر از فرودگاه بین المللی امام خمینی با کارشناسان آژانس معراج گشت در تماس باشید

 

شما عزیران برای استعلام ممنوع ‌الخروجی قبل از سفر بایستی اقدام فرمایید و میتواننید از طرق آژانس معراج گشت انجام دهید.

 

 نرخ عوارض خروج از کشور در سال ۱۳۹۹ چند است ؟

سوالات متداول هزینه پاسپورت در سال ۱۳۹۹ + تمامی اطلاعات

1- آیا میتوان پاسپورت دیگران را خرید ؟


خیر نمیشود و این کار بر خلاف قانون میباشد و جرم دارد


2- مدارک لازم جهت تمدید پاسپورت چیست ؟


برای اطلاعات بیشتر با سایت آژانس معراج گشت معراجعه فرمایید 


3- هزینه تومانی پاسپورت چند است ؟


تقربیا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان 


4- آیا کودکان زیر ۱۲ سال برای سفر نیاز به پاسپورت جداگانه دارند ؟


بله بایستی پاسپورت جداگانه داشته باشند



مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 31 امتیاز دهنده به هزینه پاسپورت
معراج گشت آسمان