لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم

جزیره زیبا قشم جز بزرگ ترین جزایر غیر مستقل و باشکوه ایران است که هر ساله گردشگران فراوانی دارد و همچنین این جزیره یکی از زیباترین جزایر در آب های نیلگون خلیج فارس است که به جرات می توان گفت که همیشه یکی از گزینه های سفر بوده و هست، تور قشم جاذبه های گردشگری و دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است که اگر بخواهید از تمامی آن ها بازدید کنید هفته ها به طول می انجامد، همچنین این جزیره با سواحل زیبایی که دارد تفریحات بسیار جذابی را برای گردشگران و مسافران خود در نظر گرفته است، 

متوسط دمای این جزیره در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد، ۳۴ درجه سانتیگراد است و تا ۳۸ درجه سانتگراد نیز افزایش پیدا می‌کند. متوسط دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ادامه دارد، ۱۸٫۵ درجه سانتیگراد، حداقل دما ۱۳٫۵ درجه سانتیگراد و حداکثر دما ۲۳ درجه ساتنیگراد است. در کل بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است.  در این ماه‌ها متوسط دما تقریبا ۲۰ درجه سانتگراد بوده و دما از ۲۴٫۵ بیشتر نمی‌شود. در ضمن اگر قصد چادرزنی در فضاهای باز را دارید، باید بگویید در اوایل دی تا بهمن احتمال کم بارش باران وجود دارد

 

شلوغ‌ترین زمان قشم معمولا ۳ ماه زمستان و ایام نوروز و خلوت‌ترین زمان هم سه ماه تابستان است؛ چنانچه در ایام تعطیلی فصل زمستان یا ایام نوروز با خودروی شخصی خود به این جزیره سفر کنید، برای انتقال خودروی خود به جزیره با لاندی‌گراف باید مدت زیادی منتظر بمانید که ممکن است سه یا چهار ساعت یا حتی بیشتر هم طول می‌کشد.   البته اگر تنها برای خرید به این جزیره سفر می‌کنید و قصد بازدید از جاذبه‌های آن را ندارید، در تابستان هم می‌توانید راهی این جزیره شوید؛ زیرا به جز یکی دو بازار روباز این جزیره، همگی مراکز خرید مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده قدرتمند هستند و اصلا نباید نگران گرما و رطوبت آزاردهنده هوای تابستانی این جزیره باشید. برای آب‌تنی در دریا هم تابستان فصل بهتری است؛ زیرا در زمستان دمای آب به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.


اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را با تور قشم دارید و می‌خواهید از بهترین زمان سفر به قشم اطلاع پیدا کنید باید در ابتدا هدف خود را از سفر به قشم مشخص کنید. اگر به قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنید زمان سفرتان می‌تواند متفاوت از زمانی باشد که به قصد تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری قشم به آنجا می‌روید. همچنین زمانی که برای شنا و غواصی می‌خواهید سفر کنید یا نوع اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید روی زمان سفرتان به قشم تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال اگر بخواهید هتل یا سوئیت رزرو کنید، بهتر است بدانید قیمت نوروزی هتل های قشم مانند همه شهرهای ایران بیشتر است ولی در ایام گرم سال قیمت‌ها پایینتر می‌آیند. اگر اقامتگاه‌های بومگردی و چادرها رو انتخاب می‌کنید بهتر است اواسط پاییز تا اواخر فروردین را به خاطر آب و هوای دلنشین جزیره به آنجا سفر کنید.


گفتیم که به طور کلی جاذبه های گردشگری قشم رو باز هستن و همشون رو هم فقط روزا میشه دید.

استثنا تنها موزه ژئوپارک و پارک کروکودیل نوپک هستن که شب‌ها هم برای بازدید بازن. البته خود قشم یه جاذبه گردشگریه. یعنی مثلا ساحل که همیشه به روی همه بازه و شما هر وقت خواستید هرجا خواستید می‌تونید برید لب ساحل و از دیدن دریا و شنیدن صدای موجا لذت ببرید.

 چون جاذبه های گردشگری قشم اکثرا رو باز هستن، بازدید لذت بخش از این جاذبه‌ها خیلی به آب و هوا بستگی داره. پس بهترین مواقع برای بازدید از دیدنی های قشم، اوقات خنک سال یعنی از اواسط شهریور تا اواسط فروردینه.

 

(نهایتا تا اواسط اردیبهشت) بعد از اون با اینکه شب‌ها هوا خنکه ولی روزا گرم میشه.  اواسط فروردین تا اواسط شهریور:  هوا کم کم گرم میشه و از اواسط اردیبهشت گرما اذیت می‌کنه. توصیه میشه برای گردش این ماه‌ها رو انتخاب نکنید.

 

 

 لاکپشت های پوزه عقابی اواخر اردیبهشت از تخم بیرون میان و اگه مشتاق دیدار و عکاسی از این موجودات زیبا هستید بهترین موقع آخر اردیبهشته.  بهترین زمان برای شنا و ساحل گردی، ماه‌های گرم ساله. آب دریا از اوایل فروردین تا نهایتا اواخر مهر و حتی آبان برای شنا عالیه. (بهترین حالت اوایل فروردین تا اوایل مهر)

 

 اواسط شهریور تا اواسط فروردین:  مثلا اگر موقع سفر به هنگام مشتاق دیدن دلفین ها هستید، بهتره تو ماه‌های خنک و اوایل صبح شانستون رو امتحان کنید.

 

 آب دریا سرده و برای شنا مناسب نیست. (تا اواخر مهر و از اوایل فروردین دمای آب مناسبه)  هوا خنکه بهترین ایام برای دیدن جاذبه های گردشگری قشم.  

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به بهترین زمان سفر به قشم
معراج گشت آسمان