لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا مکانی با گذشته رومی ، هوای عالی و تخت های خورشید و امواج مدیترانه که تقریبا غیرممکن است که اینجا احساس راحتی نکنید. بندر قدیمی آنتالیا Old Harbour - Antalya Marina یکی از شلوغ ترین مکان ها در در منطقه کالیچی Kaleiçi تور آنتالیا و تور ترکیه است، قدم زدن در اینجا به خاطر موقعیت و دسترسی خوب آن تقریبا اجتناب ناپذیر است زیرا این محل جایی است که قایق هایی که به آبشارهای معروف آنتالیا (آبشار دودن Duden) می روند ایستگاه شروع حرکت آنها اینجاست و از این بندر حرکت خودشان را آغاز میکنند بندر قدیمی آنتالیا یک مکان سرگرم کننده برای گردش کردن و حتی غذا است و پیاده روی در این مکان بسیار لذت بخش است.بیوگرافی تاریخ بندر نشان دهنده فعالیت رومیان و حتی سلجوقیان دارد و قدمت بندر قدیمی آنتالیا از قرن 2 میلادی تا کنون ادامه داشته است.

 

قدم زدن در بندر شهر قدیمی همیشه توصیه می شود، ممکن است در اواخر شب به خرید بروید. اگر قصد سفر با قایق های تفریحی را دارید زمان بیشتری را در نظر بگیرید چراکه تعداد زیادی مغازه و ادویه جات برای کشف کردن وجود دارد. خیابان ها کوتاه هستند و شما به راحتی می توانید با پای پیاده به همه جا دسترسی پیدا کنید. به عنوان یک نکته برای حرکت در شهر آنتالیا و بندر قدیمی آنتالیا ، روی ساختمان های بلند تمرکز کنید چرا که فرازو نشیب تپه ها مانع دید شما از نمای کلی شهر و بندر میشود فروشگاه ها کیف و لباس و همچنین قطعات ارزان تر بدون مارک را ارائه می دهند. در سایر فروشگاه ها، می توانید سبزیجات، نوشیدنی ها و تنقلات، غذاهای ترکی و مخصوصا ادویه جات و ترشیجات را خریداری کنید.برای سفر به آنتالیا لطفا وارد منو تور آنتالیا توریاب شوید


امروزه از این بندر به عنوان یکی تفریحگاه ساحلی در آنتالیا استفاده می شود و گردشکران تور آنتالیا را به خود می کشاند.. انواع امکانات تفریحی با قایق های پایه ای و قایق های بادبانی در اینجا ارائه می شود.. برای رفتن از این تفریحگاه بی نظیر ساحلی به جاذبه های گردشگری دور و نزدیک آنتالیا باید در تورهای تفریحی با قایق ثبت نام کنید.. ارگ اطراف این بندر بازسازی شده و امروزه با کلوب ها و کافی شاپ ها و غیره از بازدیدکنندگان

توجه ویژه ای به این منطقه داشتند و امکانات بیشماری را به بندرگاه اضافه نموده اند. البته در زمان سلجوقیان نیز باتوجه به موج بسیار زیاد آب که به سمت ساحل می آمد، موج شکن عظیمی ساخته شد تا از ورود آب بسیار زیاد به داخل شهر جلوگیری کند. آنچه که از دست نوشته ها مشخص است این است که بندر قدیمی آنتالیا Old Harbor جزو یکی از بندرگاه های مهم در قرون 2 تا 20 میلادی به حساب می‌آمده است. با گذشت زمان، تعداد کشتی هایی باربری که در اینجا لنگر می‌انداختند کمتر شده است ولی هنوز هم شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی از قایق های خصوصی که در حال گرفتن ماهی از آب هستند را ببینید و یا قایق های تفریحی که در امتداد ساحل حرکت می‌کنند را مشاهده نمایید.  در حال حاضر نیز این بندرگاه Old Harbor در قلب شهر آنتالیا، در منطقه کالیچی Kaleiçi، قرار دارد.در این بندرگاه تعداد بیشماری رستوران و کافه-بار وجود دارد که فضایی بسیار آرام و در عین حال پرجنب و جوش را بوجود آورده است. بهتر است در یکی از رستوران های بندرگاه ناهارتان را نوش جان کنید و از فضای عالی موجود در آنجا بهره ببرید تا زمان به غروب آفتاب نزدیک شود، غروب آفتاب در کنار بندرگاه قدیمی Old Harbor بسیار دیدنی خواهد بود.

 

 


البته در حال حاضر بیشتر قایقهای تفریحی و خصوصی در اینجا فعالیت تجاری و ماهیگیری دارند. به طور خلاصه بندر قدیمی آنتالیا بندر اصلی رومی ها در مدیترانه ای از آسیای صغیر بوده است.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به بندر قدیمی آنتالیا
معراج گشت آسمان