لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

کانال بزرگ ونیز

کانال بزرگ ونیز

کانال بزرگ ونیز (grand canal venice) اصلی ترین آبراه شهر ونیز در تور ایتالیا محسوب می شود که از میان شهر ونیز گذشته و آن را به دو قسمت تقسیم می کند. تور ونیز که یکی از زیباترین شهرهای شمال ایتالیا می باشد، درون خود دارای آبراه ها و کانال های آبی می باشد که رفت و آمد مردم از طریق همین کانال ها صورت می گیرد. به علاوه توریستان و گردشگران تور ایتالیا نیز با اجاره قایق از این آبراه زیبا دیدن نموده و از مناظر اطراف بهره مند می شوند. در کرانه های آبراه اصلی ونیز ساختمان های زیبا و تاریخی شهر قرار گرفته اند که چشم هر بیننده ای را محسور خود می سازند.

 

همچنین کانال اصلی شهر ونیز در ادامه خود به آبراه هایی کوچکتر تقسیم می شود که قایق هایی خوش ساخت در جای جای آن در حال حرکت هستند. می توان گفت سفر با قایق بر روی این آبراه و شاخه های آن محبوب ترین جاذبه گردشگری در شهر ونیز، به خصوص برای زوج های جوان می باشد زیرا فضایی بسیار دیدنی و رمانتیک دارد. یک انتهای کانال بزرگ ونیز به تالابی در نزدیکی ایستگاه راه آهن سانتا لوسیا منتهی می شود و انتهای دیگر به حوضه سن مارکو منتهی می شود. در میان راه، این کانال از قسمت های مرکزی (sestieri) ونیز عبور می کند و نمای زیبایی از شهر ونیز به دست می دهد. طول این کانال 3.8 کیلومتر (2.4 مایل) و عرض آن 30تا 90 متر (98 تا 295 فوت) می باشد.

شهری برپا شده بر روی اب که در ان ماشین و مترو وجود ندارد و رفت و امد با قایق و کشتی صورت میگیرد.کانال بزرگ ونیز در حقیقت خیابان اصلی شهر به شمار میرود و این کانال بزرگ شاهراه مسیرهای ابی میباشد که همواره دچار ترافیک ابی نیز است و در حقیقت از محبوب ترین و پر طرفدارترین جاذبه های کشور ایتالیا به شمار میرود.  

 

 

 

این شهر از لحاظ مناظر رمانتیک و باورنکردنیش شهرت جهانی دارد.گردش بر روی کانال ونیز در حالی که غروب خورشید را تماشا میکند بی شک یک تجربه ی خاص و بی نظیر است.  کانال بزرگ ونیز روزانه میزبان تعداد زیادی توریست و گردشگر میباشد. کانال بزرگ ونیز مکان رفت و امد اصلی در این شهر میباشد.رفت و امد در ونیز به وسیله ی تاکسی های خصوصی ابی و یا از طریق اتوبوس های ابی صورت میگیرد.این کانال مانند حرف S وارونه میباشد و دو نقطه ی شهر ونیز را به هم متصل کرده و رفت و امد را ممکن میسازد.  این کانال ۳.۸ کیلومتر طول درد و سی تا نود متر عرض ان است و به طور متوسط پنج متر عمق دارد که سبب رفت امد راحت و مناسبی در شهر ونیز میشود.  در اطراف این کانال بزرگ بیشتر از ۱۷۰ ساختمان میباشدکه متعلق به قرن سیزده تا قرن هجده هستند و بیش از پیش به زیبایی و شکوه کانال بزرگ ونیز تاکید دارند.   

 

 

 همچنین عمق متوسط کانال بزرگ ونیز 5 متر (16 فوت) است.  کانال بزرگ ونیز کجاست؟  کانال بزرگ ونیز در واقع شاهراه اصلی این شهر محسوب می شود که حمل و نقل مردم ونیز در شهر نیز به همین طریق صورت می پذیرد. علاوه بر قایق ها، یک تعداد اتوبوس ها و تاکسی های آبی نیز بر روی این کانال در حال رفت و آمد هستند که مردم ونیز را بین قسمت های مختلف شهر جابجا می کنند. دو انتهای کانال بزرگ آبی شهر ونیز در ایستگاه راه آهن سانتا لوسیا و تالاب سنت مارک قرار دارند.

 

کانال بزرگ ونیز بین این دو ناحیه به شکل حرف S انگلیسی یا به تعبیر برخی به شکل یک ماهی عبور می کند. همانطور که پیشتر ذکر شد در اطراف کانال ساختمان های زیبا و خوش ساختی قرار دارند که عموما ساخته قرن دوازدهم تا هجدهم می باشند و تعداد آن ها بیش از 170 عدد می باشد. این ساختمان ها میراث تاریخی و فرهنگی اصلی شهر ونیز ایتالیا محسوب می شوند و نشان دهنده غنای فرهنگی و معماری ونیز کهن می باشند.  جریان آب کانال بزرگ ونیز از کجا تامین می شود؟

 

 

 کانال بزرگ ونیز تنها یک کانال که از شهر ونیز عبور می کند و نه رودخانه! آب کانال ونیز از تالاب اطراف آن تأمین می شود که به نوبه خود مستقیماً به دریای آدریاتیک وصل می شود. شهر ونیز ایتالیا در معرض جزر و مد جز دریا است. در نتیجه، هر بار که وضعیت جزر و مد تغییر می کند، جهت جریان در تمام کانال های ونیز نیز تغییر می کند. این اتفاق تقریباً هر 6 ساعت و 12 دقیقه یکبار اتفاق می افتد.  قایق های گوندولا!  می توان گفت هنوز هم قایق های سنتی و خوش ساخت گوندولا در نزد گردشگران تور اروپا محبوبیت بسزایی دارند. هم اکنون بیش از چهارصد عدد از این قایق ها بر رئی کانال بزرگ ونیز شناور است و مسافرین را بر روی آن جابجا می کند. اگر می خواهید یک عصر یا شب رمانتیک را بر روی آب های ونیز تجربه کنید، پیشنهادمان به خصوص برای زوج های جوان سفر بر روی کانال بزرگ ونیز با قایق های زیبای گوندولا می باشد.

 

 

 


البته همانطور که پیشتر ذکر کردیم راه های دیگری نیز برای سفر بر روی کانال مانند تاکسی های آبی و کشتی ها وجود دارند که می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید. البته شایان ذکر است که سفر با گوندولا ها حال و هوایی دیگر داردو البته اجاره آن ها گران تر هم هست! چه بر روی کشتی باشید و چه بر روی گوندولا، کانال بزرگ ونیز یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در ایتالیا است که می توانید عکس های زیبا و به یادماندنی را بر روی کانال زیبای شهر ونیز ثبت و ضبط نمایید. 

 

 

 جشن تاریخی رگاتا (regatta)  در اولین یکشنبه ماه سپتامبر جشن تاریخی Regatta ("Regata Storica") بر روی آب های ونیز برگزار می شود، مسابقه ای بین قایق های ونیزی که هزاران نفر از مردم از این سواحل و یا غرفه های شناور آن را تماشا می کنند. 

 

 

 


اگر در اولین یکشنبه ماه ستامبر به ونیز سفر کنید، می توانید شاهد این مسابقه دیدنی و و هیجان انگیز بوده و لذت ببرید.  جشن روز مادونا دلا سالوت (The Feast-day of the Madonna della Salute)  در تاریخ 21 نوامبر، ونیزی ها از مریم باکره بخاطر نجات از بیماری همه گیر طاعون در سالهای 1630-388 با زیارت سانتا ماریا دلا سالوت تشکر می کنند. زائران با عبور از کانال بزرگ ونیز، روی یک پل موقت در منطقه  Campo Santa Maria Zobenigo می روند و از غرفه ها و غذاهای سنتی لذت می برند.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به کانال بزرگ ونیز
معراج گشت آسمان