لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

تماشاخانه کولوسئوم در رم

تماشاخانه کولوسئوم در رم

سفر به معروف ترین و عظیم ترین سالن آمفی تئاتر باستان اروپا(کولوسئوم) که در فهرست "هفت شگفتی جهان" قرار دارد. محال است که در تور ایتالیا شرکت کنید ولی از این تماشاخانه دیدنی و بسیار زیبا دیدن نکنید. کولوسئوم در تور رم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور ایتالیا به شمار می آید که در شهر رم واقع شده است. این تماشاخانه دارای قدمتی طولانی است و از گذشته های دور به عنوان محلی برای مسابقات گلادیاتورها در امپراطوری روم شناخته می شود. علاقه مندان به تاریخ امپراطوری روم محال است که در تور ایتالیا بازدید از این جاذبه گردشگری را از دست دهند. 

 

مای داخلی این تماشاخانه هر طبقه به سبکی متفاوت اجرا شده است مثلا ستون‌های طبقه اول به سبک معماری دوریکا، طبقه دوم به شیوه معماری ایونیک و طبقه سوم را به سبک قرنتی اجرا کردند. 80 درب برای ورود و خروج مردم وجود داشت که رفت و آمد جمعیت را آسان می‌کرد به همین دلیل بنای کولوسئوم رم ایتالیا را جزء یکی از شاهکارهای مهندسی جهان نام می‌برند.

طبقه زیر شیروانی بالای سه طبقه اصلی قرار دارد که ستون‌های مستطیلی دارد و بین ستون‌ها 40 پنجره‌ی کوچک قرار دارد.

 

برای ساخت این عمارت از ترکیب مصالحات زیادی استفاده می‌شود مثلا برای زیر ساخت از بتن، برای ستون‌ها از آهک و برای طبقات بالا از آجر بتنی استفاده کرده‌اند. تماشاخانه کولوسئوم رم ایتالیا جزء عجایب هفت گانه جدید به شمار می‌رود. برای سفر به شهر تاریخی رم با علاءالدین تراول همراه شوید تا مقدمات تور، رزرو پرواز و هتل را برایتان فراهم کنیم.

 

 

 

امروزه کلوسئوم به عنوان یکی از نمادهای کشور ایتالیا شناخته می شود و تقریبا می توان گفت که جزء مهم ترین جاذبه های تاریخی در کل دنیا به شمار می آید.کولوسئوم(Colosseum) بیش از هر جاذبه دیگری احتمالاً در صدر لیست گشت و گذارهای اروپایی اکثر مردم قرار دارد. دلیل آن معماری جذاب و اینکه هنوز نزدیک به 2000 سال پابرجاست. این یک یادگار پرخاشگر است که قبلاً سرگرمی های خانوادگی را در نظر می گرفت (یعنی کشتن انسان ها برای ورزش). و در قلب رم واقع شده است ، رم "پایتخت سابق جهان" و یکی از محبوب ترین ، قانع کننده ترین و قدیمی ترین شهرهای این قاره است.

 

 چرا کولوسئوم؟

 شاید اولین سوالی که ذهن هر شخصی را درباره این جاذبه گردشگری ایتالیا درگیر کرده باشد این است که چرا نام کلوسئوم بر روی این مکان تاریخی گذاشته شده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کلوسئوم از لحاض لغوی به معنای جایگاه بزرگ است که دلیل نام گذاری این مکان به این نام این بوده است که این تماشاخانه در ابعاد بسیار بزرگ ساخته شده است که امپراطوران بسیار زیادی در ساخت و تکمیل آن نقش داشتند.و سپاسیان اولین امپراطوری بود که طرح ساخت این مکان را داد و در مراحل بعدی فرزند او تیتوس و فرزندان تیتوس طرح ساخت این مکان را کامل کردند تا تبدیل به یکی از بزرگترین بناهای دنیای قدیم شود.

 

 اطلاعاتی در خصوص ساختمان این بنای تاریخی  اگر در تور ایتالیا قصد بازدید از این مکان تاریخی را دارید باید قبل از بازدید از این مکان اطلاعاتی را در خصوص ساختمان این بنای تاریخی بدست بیاورید.

 

کلوسئوم یک ساختمان بسیار بزرگ است که دارای ابعادی 189 در 156 در 48 متری است که طراحی اولیه آن به شکل بیضی بوده است.یکی از مهم ترین عواملی که باعث محبوبیت این مکان از گذشته تا به امروز شده است زیبایی معمای این بنا می باشد.

 

 

اخت تماشاخانه کولوسئوم به ۷۰ تا ۷۲ بعد از میلاد مسیح که مصادف بود با زمان امپراطوری روم باستان مربوط می شود. این آمفی تئاتر زیبا به فرمان امپراطوری به نام وسپاسیان که از سلسله فلاویان (flavian) رم بود به مردم هدیه داده شد، تا آنها جایی برای تفریح و سرگرمی داشته باشند. این تماشاخانه به عنوان نماد رم شناخته می شود که همین سبب افزایش شهرت کولوسئوم هم شده است، آخرین نبردِ گلادیاتوری، که در کتیبه های این ناحیه پیدا شده است در سال ۴۳۵ میلادی بوده است که جنگ و خونریزی را پایان داد. با گذر زمان متاسفانه حدودا دو سوم این بنا تخریب شده و تنها قسمت کمی از آن سالم مانده است.

 

 زمینِ تماشاخانه کولوسئوم رم زمینِ تماشاخانه کولوسئوم رم آن قدر برای بزرگان مسیحیت ارزشمند است که پاپ پیوس سوم دستور داد تمام شن ریزه هایی که در کف کولوسئوم ریخته شده به دلیل این که آغشته به خون شهدا می باشد، نباید زیر پا باشد زیرا کولوسئوم را به عنوان محلی می شناسند، که تعداد زیادی از مومنانشان در آن به شهادت رسیده یا مورد آزار و اذیت امپراطوری رم قرار گرفته اند، در سال ۲۱۷ میلادی در رم آتش سوزی بزرگی رخ داد که این آمفی تئاتر تا حد زیادی آسیب دید و تقریبا همه سطح بالای آن که از جنس چوب بود از بین رفت و سوخت.


  برای ورود به بنای کولوسئوم می توانید از ساعت ۸:۳۰ تا ۲ بعد از ظهر بلیت تهیه نمایید ۲ روز اعتبار دارد، گردشگران زیر ۱۷ سال هم رایگان وارد شوند و نیازی به بلیت ندارند. زندگی در ایتالیا چگونه است؟ برای دریافت جواب این سوال با آژانس مسافرتی هزار و یک گشت هوراه باشید.

 

 

 


مساحت 24 هزار متر مربعی این ساختمان نشان دهنده وسعت این بنا است، در گذشته بسیاری از مسابقات گلادیاتوری در این مکان برگزار میشد که افراد زیادی برای بازدید از این مسابقات در کولوسئوم حضور پیدا می کردند. کولوسئوم دارای 80 ورودی مختلف است که شما می توانید از تمامی این ورودی ها دیدن کنید و وارد بخش های مختلف این مکان زیبا شوید.  کولوسئوم یادآور خون و خونریزی در رم باستان  با وجود این که امروزه کولوسئوم جزو زیباترین جاذبه های گردشگری به شمار می آید که در تور رم می توانید از آن دیدن کنید ولی با این حال این موضوع باعث نمی شود که خون ریزی هایی که در این مکان صورت گرفته است فراموش شود.

 

 

در واقع کولوسئوم مکانی بود که در آن بسیاری از برده هایی که در جنگ ها به اسارت گرفته میشدند در آن کشته میشدند. این موضوع باعث شده است تا امروزه بسیاری از تاریخ شناسان ادعا داشته باشند که این مکان هنوز هم بوی خون می دهد ولی با این حال این مکان هنوز هم پرطرفدارترین جاذبه گردشگری کشور ایتالیا به شمار می آید.  یک شاهکار معماری در طول تاریخ  اگر در تور ارزان رم شرکت کنید حتما در این تور از این جاذبه گردشگری دیدن خواهید کرد. یکی از نکات مهمی که باید در خصوص کلوسئوم بدانید این است که این جاذبه بسیار زیبا دارای معماری فوق العاده زیبایی می باشد و شما با بازدید از هر بخش آن بدون شک شگفت زده خواهید شد. این بنا توسط بهترین معماران رومی طراحی و ساخته شده است و شما می توانید با بازدید از این مکان شاهد یک شاهکار معماری بی نظیر باشید.

 

 

اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه مند به جاذبه های گردشگری تاریخی و همینطور معماری های تاریخی هستید به شما توصیه می کنیم در سفر به شهر رم بازدید از این مکان را به هیچ وجه از دست ندهید.وقتی از بالا به کولوسئوم نگاه کنید نمای آن را به صورت 3 طبقه گنبدی شکل است که تمام گنبدها روی ستون ها و سر ستون‌ها قرار دارند و نمای داخلی به صورت زیر طراحی و اجرا شده اند.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به تماشاخانه کولوسئوم در رم
معراج گشت آسمان