لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

رودخانه سن پاریس

رودخانه سن پاریس

در سطح متافیزیکی، آب نوعی آینه است که در آن شهر بازتاب خود را پیدا می کند. قرن هاست که شاعران، نقاشان، فیلسوفان، رمان نویسان، معماران و سرانجام گردشگران، این جذابیت قدرتمند را درک کرده اند. رودخانه سین درست در قلب پاریس که در مرز 10 با 20 آراندیسمان قرار دارد، جریان دارد. تصادفی نبود که این شهر برای تجارت و حمل و نقل در اطراف این خیابان غول پیکر تکامل یافت. جالب است بدانید که قبایل اولیه پاریس در جزیره رودخانه سن مورد حمله رومیان قرار گرفتند و سرنگون شدند.. 

 این کودتای اولیه منجر به شکل گیری شهر پاریس در اطراف این رودخانه زیبا گشت. در آن زمان رودخانه به این نام لاتین خوانده می شد: Sequana. رودخانه سن هنوز شاهراه اصلی تجارت پاریس محسوب گشته و نیمی از آب مورد استفاده در پاریس هنوز هم از رودخانه سن تشکیل می شود.  پل های زیبا بر فراز رودخانه و قایق سواری  در پاریس 32 پل روی رودخانه وجود دارد که برخی از آنها چشمگیرتر از سایرین هستند. قدیمی ترین پل پونت نوف است که توسط هنرمندان و شاعران و حتی فیلم های قرن بیستم جاودانه شده است (به فیلم عاشقان پونت نوف مراجعه کنید). یک جزیره کوچک و زیبا در مجاورت این پل وجود دارد که تورهای قایق سواری کنار رودخانه اکنون به عنوان ایستگاه لنگر اندازی از آن استفاده می کنند. این اسکله در بهار یا تابستان مکان جالبی برای استراحت روی نیمکت زیر درختان بید و یا آفتاب گرفتن بر روی خاکریزهای سنگی شیب دار در نزدیکی باغ های اطراف است. برای رسیدن به آنجا، به سادگی مسیر خود را به سمت مجسمه سوارکاری هنری قرن پنجم تغییر داده و پله های منتهی به سمت اسکله ها را پیدا کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تماشای قایق ها را دوست دارید، این جا یک مکان عالی برای شما در تور پاریس است. در واقع این اسکله یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی در پاریس نیز محسوب می گردد.  پلی رمانتیک بر فراز سن!  پل محبوب دیگر Pont Des Arts است که با بسیاری از پل های دیگر تفاوت دارد زیرا از فلز ساخته شده است و برای پیاده روی کاملاً مناسب است. این پل زیبا با داشتن یکی از خیره کننده ترین مناظر در پاریس، یک منطقه مرتفع و منحصر به فرد و دارای آب و هوایی خوب است. عده ای از مردم به اینجا شراب و پیک نیک می آورند، دیگران گیتار می آورند و جو حاکم تقریبا همیشه جشن و پایکوبی است. موسیقی های زنده زیبا نیز گاها در این منطقه مجاور رودخانه سن پاریس رواج دارد.  از سال 2008، زوج های عاشق، چه گردشگران خارجی و چه فرانسوی ها، شروع به وصل کردن قفل هایی با نام خود به این پل و پرتاب کلید به سمت رودخانه سن به عنوان سمبلی از تعهد خود نسبت به یکدیگر کردند! در اوج این واقعه، بیش از یک میلیون قفل بر روی این پل وجود داشت و مسئولان شهر نگران شدند که وزن قفل ها ممکن است به ساختار پل آسیب برساند.


ر فرانسه هزاران رودخانه وجود دارد که وقتی به جستجویشان بروید، با نام‌هایی برخورد می‌کنید که هرگز به گوشتان نرسیده بودند. در این کشور دو نوع رودخانه وجود دارد؛ یکی به دریا می‌ریزد و دیگری این‌طور نیست. از میان رودخانه‌های معدودی که به دریا می‌ریزند می‌توانیم به «سن»، «رون» یا «لوار» اشاره کنیم. در ادامه این راهنما دقت داشته باشید که طولانی‌ترین رودخانه‌هایی که نام برده‌ایم بر اساس بخش جاری در فرانسه دسته‌بندی شده‌اند که در نهایت به دریا می‌رسند. اگر بخواهیم تمام طول رودخانه‌ها را حساب کنیم این فهرست کمی تغییر خواهد کرد.

 

 رودخانه لوار «لوار»  با ۱.۰۱۳ کیلومتر طول، طولانی‌ترین رودخانه فرانسه بوده و سرچشمه‌اش در ارتفاع ۱۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

 

این رودخانه قبل از آنکه به اقیانوس اطلس بریزد، از قسمت بزرگی از کشور عبور می‌کند.

 

لوار آغازی فروتنانه در شمال غرب داشته و سپس به نواحی شرقی دره لوار امتداد پیدا می‌کند. این رودخانه در مسیرش از تاکستان‌ها، باغ‌های شگفت‌انگیز و کاخ‌هایی زیبا عبور می‌کند.

 

در اواخر مسیر، نانت میزبان لوار شده و در نهایت از «سن نَزِر» (St. Nazaire) به اطلس می‌ریزد


 در سال 2014، بخشی از پارکت پل در واقع از بین رفت و مقامات یک هشتگ رسانه های اجتماعی به نام عشق بدون قفل را آغاز کردند و گردشگران را ترغیب به گرفتن سلفی به عنوان نمادی از عشق خود به همراه این هشتگ کردند. آن ها قفل هایی را که وزن آن حدود 45 تن وزن داشت، برداشته و شروع به تعویض نرده ها با پنل هایی کردند که نمی توانید قفل آنها را آویزان کنید!  جاذبه های اطراف رودخانه سن پاریس  در زیر اغلب پل های دریاچه سن در اسکله های چپ و راست صدها نفر را در حال حمام آفتاب، دوچرخه سواری، کالسکه  سواری، دویدن و دیگر فعالیت های لذت بخش در میان اسکله های سنگی زیبای پاریس خواهید دید که شما نیز می توانید یکی از آن ها باشید! اسکله ها در طول کل رودخانه به صورت قطعات زیبایی در مجاورت  بزرگراه های کنار رودخانه و سایر قسمت ها به معابر پیاده روی و مسیرهای دوچرخه سواری می پیوندند

معراج گشت آسمان مجری تور فرانسه و شهر رویایی آن، تور پاریس


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به رودخانه سن پاریس
معراج گشت آسمان