لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

کلیسای جامع شارتر

کلیسای جامع شارتر

یش از هشت قرن ، شکوه کلیسای جامع شارتر  Chartres الهام بخش مؤمنان است. کلیسای جامع ثبت شده در یونسکو جلوه معماری گوتیک قرون وسطایی فرانسه را نشان می دهد. کلیسای جامع شارتر  دارای 9 دروازه ، 3 دروازه شمالی ، 3 دروازه جنوبی و 3 دروازه غربی است.

 

 

کلیسای جامع شارتر  در جزیره سیته و کنار میانه رود سن واقع در شهر شارتر  حدود 100 کیلومتر به سمت جنوب غرب پاریس قرار دارد که تقریبا یک ساعت با پاریس فاصله دارد . پنجره های شیشه ای رنگی درخشان با پوشش 2500 متر مربع ، به نورهای رنگارنگ اجازه می دهد تا درون محوطه جلوه ای اثیری ایجاد کنند.

 

بسیاری از پنجره ها مربوط به قرن سیزدهم است. همه هنر و صنعت باورنکردنی را در به تصویر کشیدن داستان های کتاب مقدس نشان می دهند. پنجره های گل رز به دلیل اندازه و جزئیات باورنکردنی بسیار مورد توجه است. Notre-Dame-de-la-Belle-Verrière  حدود سال 1180و سه لانکت در نمای غربی بین سال 1145 تا 1155میلادی قدیمی ترین شیشه های رنگ آمیزی شده و بقایای کلیسای جامع فولبرت هستند.

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،کلیسای جامع  ما شارتر  یک کلیسای جامع متعلق به فرانسه در قرون وسطی است که در شارتر، حدود ۸۰ کیلومتر جنوب غربی پاریس قرار دارد. این کلیسا به عنوان یکی از عالی‌ترین مثال‌های معماری گوتیک فرانسوی به شمار می‌رود. کلیسای جامع کنونی در بین سال‌های ۱۱۹۳ تا ۱۲۵۰ ساخته شده‌است.  

 

نمای غربی موجود که از وجوه گوناگونی یادآور کلیسای سن دنی است، به واحدهای دو یا سه‌گانه تقسیم شده که نمونه ای از آشکارگی است. با این همه چون کار ساخت آن در چند مرحله بود و هرگز به طور کامل به پایان نرسید، هماهنگی در نتیجه کار تکوینی است نه نظام‌مند. برای نمونه، دو برج غربی آن که شبیه هم هستند، با هم یکی نیستند. افزون بر آن، مناره‌های هرمی آنها، برج‌های نوک تیز با هم تفاوت دارند.

 

یکی از مناره‌های هرمی -سمت چپ در تصویر- مربوط به سده‌ی شانزدهم است درحالی که 300 سال از برج دیگر جوانتر است.

 

 

بیشتر پنجره های شیشه ای رنگی با کلیسای فعلی معاصر هستند و در حدود 1205 تا 1240سال قدمت دارند. از آنجا که هیچ نور مستقیمی وارد ساختمان نمی شود شدت معنوی آن افزایش می یابد.

 

معراج گشت آسمان با آرزوی سفری لذت بخش تور فرانسه و تور پاریس را برایتان فراهم کرده است.

 

درخشش گرم نور در داخل کلیسای جامع از پنجره های رنگ آمیزی غیرقابل مقایسه ، که بیشتر مربوط به قرن 14 است ، ناشی می شود.نمای کلیسای جامع شارتر  با سه پرتال حک شده و دو برج. برج جنوبی بعداً بنا شده است. قسمت اصلی و مرکزی این کلیسا، 34 متر ارتفاع، 130 متر طول و 16 متر عرض دارد این کلیسا حاوی تعداد قابل توجهی مجسمه زیبا و تاریخی از جمله مجسمه حضرت مریم و حضرت عیسی می باشد. 


نمای اصلی فقط توده های بزرگی را ارائه می دهد  که توسط قوس های نیم دایره ای و برخی از قوسهای ogival قطع شده است. این نما با عرض 30 متر حاوی سه درگاه طاقدار بسیار تراشیده شده است که با 719 تندیس یا مجسمه به نمایانگر کل زندگی عیسی مسیح است. از آوریل تا اکتبر کلیسای جامع شارتر  Chartres نمایشگاهی دیدنی از شب را نشان می دهد. بخشی از آن در سال 1145 میلادی ساخته شده و پس از بازسازی در طی یک دوره 26 ساله پس از آتش سوزی در سال 1194 میلادی به اتمام رسید . تکه ای از ابریشم شرقی که در حدود سال 876 توسط امپراتور چارلز طاس به Chartres داده شد ، حفظ آن در آتش 1194 به عنوان معجزه آسایی در نظر گرفته شد. هنوز در خزانه داری تا به امروز زنده مانده است.

 

 


کلیسای جامع Chartres نقطه عطفی از هنر گوتیک فرانسه است. این کلیسا دارای یک ایوان وسیع ، به سبک ناب و زیبا ست که از اواسط قرن دوازدهم با مجسمه های زیبا تزئین شده اند و پنجره های شیشه ای رنگی با شکوه قرن دوازدهم و سیزدهم همه در شرایط قابل توجه با هم ترکیب شده اند تا آن را به یک شاهکار تبدیل کنند. کلیسای جامع Chartres به دلیل جدید بودن و کمال بخش های فنی و زیبایی که دارد از زمان ساخت به عنوان مرجع معماری شناخته شد 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به کلیسای جامع شارتر
معراج گشت آسمان