لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

باغ وحش دبی ( Dubai Zoo )

باغ وحش دبی ( Dubai Zoo )

لذت دیدن و تماشای شکوه یک طاووس زیبا و یا روبرو شدن با یک گربه وحشی که جزو گونه های کمیاب گربه سانان در سراسر دنیاست ، حتما برای شما تجربه ای خاص و منحصر به فردی در سفرتان به دبی خواهد شد .اگر به حیوانات علاقه مند هستید و با آنها حس خوبی به شما دست می دهد ، پیشنهاد ما به شما این است که حتما در نوروز 99 از باغ وحش دبی دیدن کنید ، در این باغ وحش می توانید زیبایی های حیوانات را از نزدیک حس و با آنها ارتباط خوبی برقرار نمایید .


علاوه بر زیبایی های آن ، اتفاقات هیجان انگیز دیگری هم در انتظارتان شما گردشگران خواهد بود مثل اینکه تصور کنید صدای غرش شیری را که از فاصله چند متری می شنوید و قطعا تن شما را خواهد لرزاند و یا بازیگوشی های شامپانزه های بامزه و باهوش این باغ وحش شما را در سفرتان به وجد می آورد و خود من که حس و شیطنت دوران کودکی برایم یاد آور خواهد شد . بازدید از باغ وحش دبی می تواند تفریحی لذت بخش برای همه باشد اعم از کودکان ، جوانان و یا حتی کهنسالان باشد زیرا دیدن این گونه های کمیاب در سراسر دنیا هر فردی را مجذوب خود می کند . در تور دبی نوروز 99 می توانید با خانواده خود سری به این باغ وحش بزنید و به تماشای گونه های جانوری متنوع بنشینید.

باغ وحش دبی قدیمی ‌ترین باغ وحش در شبه‌ جزیره عربستان می باشد

معرفی باغ وحش دبی

باغ وحش دبی که به عربی ( حدیقة الحیوانات دبی ) در میان عموم مردم و گردشگران نامیده می شود این منطقه نیز جزو مناطق گردشگری دبی و یکی از نقاط دیدنی و پرطرفدار در کشور امارات متحده عربی است که سالیانه تعدادی زیادی از توریست ها را از داخل و خارج امارات به سمت خود جذب می کند .

 

باغ وحش دبی در سال 1967 میلادی تاسیس شد و نکته مهم این است که قدیمی ‌ترین باغ وحش در شبه‌ جزیره عربستان نیز می باشد ، در ضمن این باغ وحش در منطقه زیبای جمیرا در دبی قرار دارد  و لازم است بدانید در اینجا از گونه ‌های نادر شامپانزه و گربه وحشی عربی نگهداری می‌شود و شما تقریباً در حدود 200 گونه از پستانداران ، پرندگان ، خزندگان و ماهی ‌ها در این باغ وحش که در کنار هم زندگی می‌ کنند را از نزدیک می بینید .


گونه های عربی در این باغ وحش زندگی می کنند که شامل : غزال ، بز کوهی ، سیاه گوش ، روباه ، گرگ ، کفتار ، پلنگ ، گربه وحشی ، مار ، ببر سیبری و بنگالی ، گوسفند شمال آفریقا ، راسو و سوسمار ، جوجه تیغی ، خرگوش و تعدادی از حیوانات که در حال انقراض می باشند اعم از : گوسفد شمال آفریقا ، ببر سیبری و بنگالی ،؛ گرگ عربی ، غزال کوچک آفریقایی ، گوریل ، شامپازه و ... نیز در اینجا نگهداری می شوند .

 

باغ وحش دبی


در طی دو سال اول ساخته‌ شدن این مکان ، باغ‌ وحش دبی فقط خانه تعداد بسیار کمی از حیوانات مانند گربه‌ های بزرگ ، میمون‌ ها و حیوانات سمی بوده ، یک آکواریوم کوچک نیز با تعداد اندکی ماهی و خزنده نیز بوده است و در ۱۹۷۱ میلادی ، مدیریت باغ‌ وحش دبی به شهرداری دبی واگذار شد و بخشی از این باغ‌ وحش دوباره طراحی و مورد بازسازی قرار گرفت .


باغ‌ وحش دبی که برای خانواده‌ ها و گردشگران بسیار جذاب و پرطرفدار در منطقه جمیرا می باشد و امکانات مدرن باغ‌ وحش اعم از گروهی از حیوانات است که با محیط امارات سازگار هستند و از سایر محیط‌ ها در سراسر جهان تقریباً ۲۳۰ گونه حیوان را در خود جای‌ داده است و مورد توجه مسئولان این منطقه قرار دارند که اگر قصد سفر به دبی را دارید بدانید که از میان آن‌ ها ۲۴۸ پستاندار می توان به :  روباه ، کفتارها ، شیر، پلنگ ، یوزپلنگ درنده آمریکایی ، شامپانزه‌ها ، میمون ، خرس ها ، گوزن ها ، خار پشت ، زرافه ها و گوسفند و ... اشاره کنیم .


ضمنا گونه‌ های خطرناکی مانند : قره قاز، ببر بنگال ، گوریل ، زیرگونه‌ هایی از گرگ خاکستری و گرگ عربی ، ببر سیبری و گربه وحشی بومی گوردون نیز در اینجا نگهداری می شود و همچنین در این باغ وحش بزرگ ، گربه وحشی و انواع نادری از شامپانزه های وحشی را نیز پرورش می دهند .


در این باغ وحش گونه های مختلف حیوانات را خواهید دید که برخی مربوط به مناطق عرب نشین و برخی از گونه های پراکنده حیوانات در این دنیا هستند وجود دارد ، برای مثال گونه های عربی عبارت اند از غزال ، بز کوهی ، سیاه گوش ، روباه ، گرگ ، کفتار، پلنگ ، گربه وحشی ، مار ، راسو ، سوسمار ، جوجه تیغی ، خرگوش و ... می باشد .

 

dubai zoo


نکته بسیار مهم اینجاست که برخی از گونه هایی که در این باغ وحش نگهداری می شوند متاسفانه در حال انقراض اند و مسئولان این باغ وحش در تلاشند که در کنار آماده سازی این فضا برای بازدید مردم از این حیوانات مراقبت های ویژه ای انجام دهند تا در سفرتان بتوانید این موجودات دوست داشتنی را ببینید . 


ضمنا بخشی از باغ وحش دبی مخصوص پرندگان است و در این بخش هم انواع پرندگان مانند حواصیل ، مرغ نوروزی ، عقاب ، لاشخور، کرکس ، تیهو، فاخته ، قمری ، کبک ، جغد و … نگهداری می شوند و گردشگران و بازدید کنندگان می توانند از این پرنگان بازدید کنند .  


امکانات

خدمات عمومی ( دستشویی برای بانوان و آقایان و برای افراد با ویژگی های خاص ) 


آلاچیق و صندلی های سایبان دار در دسترس عموم مردم است .


رستوران های موجود در این مکان که انواع نوشابه ، شیرینی و بستنی را ارائه می دهد .


مکان عبادت ( برای آقایان و خانم ها با مکانی ویژه برای وضو گرفتن و اقامه نماز )

 

باغ وحش dubai

 


در این باغ وحش بزرگ ، گربه وحشی و انواع نادری از شامپانزه های وحشی را نیز پرورش می دهند

ساعت کاری و قیمت بلیط

در تابستان ها  از ساعت 10 صبح تا 6 عصر – از اول مارس تا آخر اکتبر 


در زمستان ها  از 10 صبح تا 5.30 عصر

 

ضمنا از ابتدای نوامبر تا آخر فوریه باغ وحش سه شنبه ها تعطیل است .

 

قیمت بلیط های باغ وحش 


20 درهم برای هر نفر 


برای کودکان زیر 2 سال رایگان 


برای افراد با نیازهای خاص رایگان

 

 آدرس و تلفن باغ وحش 


آدرس : جمیرا ( نزدیک به مرکز خرید جمیرا و مرکز مرکاتو ) ، خیابان جمیرا ، دبی ، امارات 

 

تلفن : + ۹۷۱۴۳۴۴۰۴۶۲, +۹۷۱۴۳۴۹۶۴۴

 

قوانین و نکات مهم در باغ وحش دبی

 

لطفا نظافت را در باغ وحش رعایت نمایید و زباله ‌های خود را فقط در مکان‌ هایی که تعبیه شده است قرار دهید . 


دست زدن به گیاهان اکیدا ممنوع .


کودکان حتما باید به همراه والدین خود یا یک فرد بزرگسال وارد شوند .


بازدید کنندگان در صورتی که باعث بوجود آمدن خرابی یا ایجاد هزینه در باغ وحش شوند مسئول پرداخت خسارت می ‌باشند .


مدیریت باغ وحش مسئولیتی در قبال گم شدن اشیای شما یا حوادث احتمالی شخصی مسئولیتی نمی پزیرد .


فعالیت‌ های تجاری بدون اجازه رسمی امکان ‌پذیر نمی ‌باشد .


لطفا نسبت به پوشیدن لباس‌های مناسب که مطابق با آداب و رسوم این جامعه باشد ، استفاده شود .


غذا دادن به حیوانات ممنوع است .

دبی آنقدر جاذبه و شگفتی دارد که مدتها می توانید سرگرم باشید و لذت ببرید اما یکی از مناسب ترین مدت زمان ها تور دبی 7 شب و 8 روز پیشنهاد ما به شماست.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 101 امتیاز دهنده به باغ وحش دبی ( Dubai Zoo )
معراج گشت آسمان