لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ساحل ملاستی بالی

ساحل ملاستی بالی

یکی از محبوب ترین ساحل های تور بالی ساحل ملاستی از جمله سواحل زیبای بالی تور اندونزی است که به دلیل منظره زیبا، شفافی آب، غروب زیبا و امکانات ویژه، گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این ساحل زیبا، پرتگاهی بلند و صخره های زیادی دارد و جاده منتهی به آن پرپیچ و خم است. همه این موارد و مواردی ساحل ملاستی، ساحل زیبایی است که در پایین صخره بلندی واقع شده است.

 

کته جالب این است که در خطوط ساحلی شمال و غرب جزیره بالی، شن های ساحلی عمدتا سیاه رنگ هستند ولی در بقیه نقاط جزیره این قضیه فرقف دارد.

 این تفاوت بدلیل موقعیت جغرافیایی و مسائلی از جمله وزش رطوبت دریا و موقعیت کوهستان های نزدیک به ساحل و موارد دیگر می باشد.  یکی از مزایای سفر با تور بالی، این است که خوشبختانه بسیاری از هتل های لوکس و درجه یک آن بسیار نزدیک به ساحل هستند. از این رو توریست ها و مسافرین تور بالی هیچ نگرانی از بابت رفت و آمد به این سواحل نخواهند داشت. ا

 

 

دریای آبی رنگ و پاک آن، باعث شده تا ساحل ملاستی، یکی از بهترین سواحل منطقه آنگاسان محسوب شود. به دلیل وجود گردشگران زیادی که هر ساله با تور ارزان بالی به این ساحل می آیند، جاده های منتهی به این ساحل، همیشه تعمیر می شوند و پیچ و خم های زیادی دارد که اگر از بالا نگاه کنید، این جاده با صخره های آهکی اش زیبا به نظر می رسد.

 

 در اینجا پرتگاهی عظیم وجود دارد که جاده آسفالته این منطقه را از ساحل جدا می کند و خود محل زیبایی برای بازدید گردشگران است. حتی  این پرتگاه با ارتفاع 100 تا 150 متری اش در پس زمینه عکس ها، باعث زیباتر به نظر رسیدن ساحل می شود. این ساحل به این دلیل ملاستی نامیده می شود که برای ملاستی(جشن) استفاده می شود. ( ملاستی به معنای جشنی است که قبل از روزهای نایپی برگزار می شود و مردم برای داشتن روح و جسمی پاک به این ساحل می آیند. )قبل از پایین تر رفتن به سمت قسمت شمالی ساحل، تپه کوچکی مشرف به دریا وجود دارد. اینجا خیلی بزرگ نیست ولی منظره بسیار زیبایی دارد که گردشگران دوست دارند عکسی از آن داشته باشند. لذا هر ساله گردشگران زیادی با تور بالی به این منطقه می آیند و از این منطقه لذت می برند.

 

 

گردشگران چینی و تایوانی بیشتر به گرفتن عکس از این منطقه علاقمندند. همچنین در ساحل ملاستی، معبدی وجود دارد که در کنار دریا واقع شده است.ساکنان محلی و گردشگران محلی اندونزی، این منطقه را در دست دارند اما در بین گردشگران خارجی هم، افراد زیادی هستند که تجربه رفتن به این ساحل را داشته اند. اگر در ساحل ملاستی، جزر و مد کم باشد، گویی استخری کوچک با آبی زلال پیش روست که محلی تمیزو تازه برای غوطه خوردن در آب ایجاد می کند. همچنین می توانید ماهی های کوچکی را ببینید که در این آب آرام به دام افتاده اند. بهترین زمان بازدید از این ساحل، بعد از ظهر است. این ساحل، خیلی گرم نیست و همچنین غروبی زیبا دارد.ساحل ملاستی دارای سه قسمت میانه، شرقی و غربی است. قسمت میانی آن، به دلیل این استخرهای کوچک، بازدیدکنندگان بیشتری دارد و برای شن بازی و شنا مناسب است. 


قسمت غربی آن، بهترین محل برای دیدن غروب آفتاب است. اینجا هم درست مثل قسمت میانی ساحل، بسیار زیباست و تفاوتش در همان غروب زیبایی است که این قسمت دارد.ساحل ملاستی در جنوبی ترین نقطه بالی قراردارد و یک ساعت تا کانگو فاصله دارد اما با این حال راحت می توان بدانجا رسید. حتی کرایه کردن اسکوتر یکی از بهترین راه هایی است که می توان برای دور زدن در بالی استفاده کرد. قیمت کرایه آن به ازای هر روز 50000 IDR است. این ساده ترین و ارزان ترین راه برای رسیدن به سواحل بالی است. اگر دوچرخه سواری خیلی راحت نباشد، می توان به مدت 8 ساعت راننده ای استخدام کرد که هزینه آن  500،000 IDR است.این ساحل فقط 5 دقیقه با ساحل گرین بوول و زمین های متروکه فاصله دارد.  باید گفت بسیاری از گردشگران بارها به کرانه های بالی رفته اند و هنوز هم یکی از سواحل محبوب اولوواتوست. به غیر از سواحل بکر نوزاپیدا، سواحل ملاستی از جمله سواحل تمیز و بکر بالی محسوب می شود. حتی به دلیل پیچ و خم های جاده ای و صخره های آهکی، رانندگی به سمت این سواحل جذاب و باورنکردنی است.باید گفت به دلیل وجود سنگ های شکسته و سنگریزه، بهتر است در پارک کردن دوچرخه دقت شود. 


 تعدادی غرفه های محلی در ساحل وجود دارد که در آن غذاهای محلی، با قیمتی ارزان، عرضه می شود. در این غرفه ها نودل و همبرگر هم به فروش می رسد.یکی دیگر از شگفتی های ساحل ملاستی، وجود شن و ماسه ها و آب های زلال و شفاف آن است که قابل توصیف نیست و عکس ها گویای آن است.برای داشتن یک روز شاد در کنارخانواده و بچه ها، رفتن به سواحل ملاستی یکی از بهترین گزینه هاست. 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به ساحل ملاستی بالی
معراج گشت آسمان