لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مسجد و آرامگاه ایوب سلطان استانبول

مسجد و آرامگاه ایوب سلطان استانبول

تمامی اطلاعات و تاریخ مسجد ایوب سلطان در استانبول :

 

 این مسجد سال ۱۴۵۸ پس از فتح شهر زیبا استانبول ساخته شد. با حضور مقبره ایوب سلطان ، که قبل از او ساخته شده است ، به یکی از مهمترین مراکز استانبول تبدیل شده است.این مسجد که با گذشت زمان کاملاً ویران شد  توسط سلطان مهمت دوم و سلیم بازسازی ، مناره‌ها و پایه ها آغاز شد.

 

در پایان کارهای ساختمانی که در سال 1798 شروع شده و 2 سال به طول انجامید ، این مسجد شکل فعلی خود را می گیرد.

 

شخص ایوب سلطان کیست ؟

 

یکی از یاران حضرت محمد (ص) میباشد و در طول محاصره اعراب آنزمان کشته میشود شتر نبی وقتی می خواهد وارد مکه شود ، در مقابل خانه او زانو زده است.

در سال ۱۴۵۰ با فتح استانبول می توان مکان قبر ایوب را تعیین کرد. فاتح می خواهد قبر را پیدا کند .یک سنگ مرمر با کتیبه قبر هزاره از مقبره کشف میشود. پس از یافتن قبر ایوب سلطان ، اولین مسجد استانبول در اینجا ساخته شد و مقبره ای برای او ساخته شد. بعداً ، به دلیل احترام به ایوب سلطان ، تمام مراسم سلاطین در مقبره ایوب سلطان برگزار شد.

معراج گشت آسمان مجری تور ترکیه و شگفت انگیز ترین شهر آن تور استانبول

ر سال ۱۴۵۰ با فتح استانبول می توان مکان قبر ایوب را تعیین کرد. فاتح می خواهد قبر را پیدا کند .یک سنگ مرمر با کتیبه قبر هزاره از مقبره کشف میشود

اگرچه همه این خطوط در ایستگاه Eyüp Sultan متوقف نمی شوند ، اما آنها از بلوار Eyp Sultan عبور می کنند ، که بسیار نزدیک به مسجد است. 

 

بعد از یک پیاده روی کوتاه می توانید به مسجد برسید.كسانی كه می خواهند با وسیله نقلیه خود بیایند ، می توانند از جهت غازیوسمانپاش به عدوانه بروند و از خروجی ایوب خارج شوند تا با كمك تابلوها به مسجد برسند. 

 

یا از سیرکسی در مسیر Unkapanı در زیر پل Unkapanı ، می توانید ابتدا به Feshane و سپس Eyüp برسید.برای کسانی که می خواهند با مترو بروند ، می توانند در صورت رسیدن به Bayrampaşa با 15-20 دقیقه پیاده روی از خط مترو فرودگاه Yenikapı-Atatürk یا خط Kirazlı-Yenikapı به مسجد برسند. یا می توانید اتوبوس ها و مینی بوس هایی را نیز که از این مسیر عبور می کنند را سوار شوند.برای رسیدن به Metrobus ، باید در ایستگاه آیوانسرای پیاده شوید و 10 دقیقه پیاده روی کوتاه داشته باشید.یكی از بهترین گزینه ها خدمات حمل و نقل دریایی بین Eyüp و Isküdar Pier است.  مکان هایی برای بازدید در منطقه  برخی از اماکن نزدیک مسجد عبارتند از: تپه پیر لوتی ، مینیاتورک ، مسجد مهرماه سلطان ، موزه کاریه و کاخ تکفور است که میتوانبد در تور استانبول از آن بازدید کنید


درباره مسجد سلطان ایوب استانبول :

 

مسجد سلطان ایوب استانبول، یکی از مقدس ترین و مهم ترین مساجد در سراسر ترکیه است. یکی از دلایل این محبوبیت، بخاطر مکان این مسجد می باشد که در محل آرامگاه "ابو ایوب الانصاری" واقع شده است که هر دو دوست و حامی حضرت محمد (ص)، در دوران محاصره ی اول قسطنطنیه بودند.

 

مسجد، به دستور سلطان احمد دوم (معروف به احمد فاتح) بنا نهاده شد. این مسجد در سال 1800 و به سبک باروک با استفاده از سنگ های رنگی جذاب، طراحی و بازسازی شد. گنبد تزئین شده ی مسجد سلطان ایوب، 17.5 متر قطر دارد و توسط دو نیم گنبد محافظت می شود.

 

فضای داخل مسجد، با لوستر های زیبای کریستالی و کاشی های متعلق به قرن 16 آراسته شده است. کاشی های به کار رفته در فضای حیاط، بازدیدکنندگان را به احترام باز می دارند. یکی دیگر از آثار مشهور این مسجد، جای پای حضرت محمد در سنگ مرمر است که در قابی از نقره، محافظت و نگهداری می شود.

 

خیابان و گورستان اطراف مسجد ایوب  تاریخ ساخت اغلب این خیابان‌ها و گورستان به زمان عثمانی باز می‌گردد و به خوبی معماری دوران عثمانی را به شما نشان می‌دهد. در فروشگاه‌های اطراف این خیابان‌ها می‌توانید لباس‌ها و ابزارهایی که به سبک دوران عثمانی ساخته می‌شوند را خریداری کنید.


در فروشگاه‌های اطراف این خیابان‌ها می‌توانید لباس‌ها و ابزارهایی که به سبک دوران عثمانی ساخته می‌شوند را خریداری کنید

در طول آخرین جنگ قسطنطنیه میان ترک‌های عثمانی و رومیان شرقی، سلطان مهمت محل سکونت و دفن ایوب سلطان را به شکل معجزه آسایی کشف کرد; بنابراین ساختار و بنای اولیه مسجد ایوب سلطان Eyüp Sultan به دستور فاتح سلطان مهمت دوم Fatih Sultan Mehmet II (معروف به مهمت فاتح) پنج سال بعد از به تصرف در آوردن قسطنطنیه Constantinople برای عثمانی ها در سال 1453 و در محل آرامگاه ایوب سلطان ساخته شد؛ اما در سال 1766 بنای این مسجد به دلیل زمین لرزه های پی در پی دچار آسیب و خرابی های بسیاری شد، به طوری که نیاز به تعمیر و بازسازی داشت; بنابراین در سال 1800 ساختمان جدید مسجد به دستور سلطان سلیم سوم و با پیروی از سبک باروک به وسیله سنگ های رنگارنگ و عجیب و غریب ساخته شد.

 

 

گنبد زیبا و تزئین شده مسجد ایوب سلطان 17.5 متر قطر دارد و توسط دو نیم گنبد پشتیبانی می شود. این مسجد 4 گنبد کوچک و 4 گنبد بزرگ دارد.

 

فضای داخلی مسجد با لوسترهای آویزان و فرش فیروزه ای آراسته شده است. حیاط مسجد با پرندگان و درختان زیبایی که در آن کاشته شده است، منظره زیبایی را به وجود آورده است.

 

ز نظر بعضی افراد آرامگاه ایوب سلطان در مقایسه با مسجد ایوب سلطان از زیبایی های بیشتری برخوردار است. آرامگاه ایوب سلطان در طول دوره های مختلف به وسیله قطعه های کاشی و آجری آراسته شده است و جلوه خاصی به آن بخشیده است، به طوری که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

 

قابل ذکر است که آرامگاه ایوب سلطان به عنوان مقدس ترین و مهم ترین زیارتگاه استانبول İstanbul به شمار می رود. برخی از وسایل شخصی حضرت محمد (ص) در ساختمانی که آرامگاه ایوب سلطان را در بر می گیرد، نگهداری می شود.

 

در حال حاضر گردشگران و مسلمانان محلی برای بازدید از مقدس ترین مکان استانبول و خواندن دعای صبحگاهی به این محل می آیند.

 

هم چنین این مسجد به عنوان مکان مهمی برای پسران مسلمان به شمار می رود، زیرا در روز ختنه خود در این مسجد حضور می یابند.

 

 

علاوه بر آرامگاه ایوب سلطانی، سنگ قبر بسیاری از عثمانی ها در این مکان وجود دارد. در بالای قبرستان ایوب، یک تپه با چشم انداز بسیار زیبا و وسیع وجود دارد.

 

 

در این تپه یک کافه تحت عنوان پیر لوتی Pier Loti برای استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به مسجد و آرامگاه ایوب سلطان استانبول
معراج گشت آسمان