لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

چهارشنبه بازار استانبول

چهارشنبه بازار استانبول

یکی از قدیمیترین  و بزرگترین بازارهای هفتگی استانبول چهارشنبه بازار (فاتح) این شهر است. چهارشنبه بازار از دوران بیزانس دایر بوده و پس از تصرف استانبول توسط عثمانی، اسم این محله  Carsamba (چهارشنبه) گذاشته شد و این بازار کماکان دایر بود.

 این بازار در چند خیابان اصلی و چندین خیابان فرعی که با آن تقاطع دارند هر چهارشنبه دایر می شود، این بازار بسیار شلوغ و سرزنده است و در اون اکثرا لباس، کیف، کفش، لوازم خانگی که دارای قیمت پائین و معمولا جنس های نه چندان خوب است رو می‌فروشند بنابراین اگه هدفتون خرید است شاید اینجا زیاد به دردتون نخوره، هدف ما از رفتن به این بازار دیدن فرهنگ مردم عادی استانبول و معاشرت با آنها بود. البته در این بازار سبزی، انواع پنیر و زیتون نیز می‌فروشند که قیمت خوبی دارند و خریدشون بد نیست.


 در کنار بازدید از این بازار با کمی پیاده روی می‌تونید مسجد فاتح که بزرگترین مسجد استانبوله و آبراهه والنس رو هم ببینید.

 

بازارهای روز استانبول بخشی از فرهنگ این شهر و از جاذبه های توریستی تور استانبول و تور ترکیه است‌. یکی از معروفترین و بزرگترین بازارهای روز این شهر چهارشنبه بازار است که در منطقه تاریخی فاتیح برگزار میشود.

 

در این‌بازار میتوان از شیرمرغ تا جون آدمیزاد را پیدا کرد. علاوه بر غرفه های چهارشنبه بازار، فروشگاه ها و مغازه ها و رستوران های محلی منطقه نیز از جذابیت های آن است. در این بازار مراقب جیب و کیف های خود باشید‌.

 

 

 چهارشنبه بازار فاتیح استانبول :

 

کسی نیست که عاشق خرید کردن و رفت و آمد به بازارها و مراکز خرید نباشد، خصوصا اگر به شهر و کشور دیگری سفر کرده باشد. ترکیه همانطور که میدانید بهترین مراکز خرید در خاورمیانه را دارد. تاپ ترین آنها در شهر استانبول قرار گرفته از مرکز خرید کانبون، استانبول مال و .. گرفته تا چند شنبه بازارهایش که همیشه شلوغ و مملو از توریست و گردشگر تور استانبول است.

 

یکی از این بازارهای محلی در استانبول که هیچ توریست و گردشگری از تور ارزان استانبول آن را از دست نمیدهد، چهارشنبه بازار فاتیح استانبول است. درواقع محله Carsamba در زبان ترکی همان روز چهارسنبه بوده به همین دلیل به آن چهارشنبه بازار در روز چهارشنبه میگویند.


 این چهارشنبه بازار از زمان بیزانس ها در همین محله برپا شده و از همان زمان تا به کنون پابرجا مانده. این چهارشنبه بازار در خیابان های مسجد فاتیح بوده و بیشتر فروشنده های آن خانم هستند.  

 

از لوازم و وسایل منزل گرفته تا انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه و مواد غذایی ارزان قیمت و مناسب در این بازار پیدا میشود. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید به خاطر وجود مردم شاد و سرزنده همیشه پر از توریست و گردشگر است.

 

 

در این چهارشنبه بازار انواع میوه ها و سبزیجات، پنیرهای محلی، ادویه ها و حتی کیف و کفش با قیمت ها خوب هست. در بازدید اول از این چهارشنبه بازار انتظار یک مرکز خرید بزرگ و شیک با لباس های مارک دار را نداشته باشید.

 

  بعد از بازدید و خرید از چهاشنبه بازار، بد نیست سری هم به بزگر ترین مسجد شهر استانبول، فاتیح بزنید. این مسجدروی کلیسای تخریب شده رسولان ساخته شده و با دستور محمد فاتح بعد از سی سال تصرف استانبول ساخته شده.

 

 

یکی از داستان های جالب درباره این مسجد اعدام معماران این مسجد است. محمد فاتح که از معماری این مسجد به خاطر کوچک بودن گنبد مسجد فاتح از ایاصوفیه راضی نبوده بسیار عصبانی شده و برای معماران حکم اعدام صادر کرد.

 

اما با کوچک بودن گنبد این مسجد بازهم فاتح زیبایی های خاص خودش را دارد. داخل این مسجد مقبره محمد فاتح به همراه تابوت بسیار بزرگی قرار داشته که حتی در این زمان بسیاری از مردم برای شاه سابق خود در این مسجد قرآن میخوانند.

 

طراحی زیبا و پر زرق و برق این مسجد موجب شگفتی بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میباشد. 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.3 از 5 | از بین 4 امتیاز دهنده به چهارشنبه بازار استانبول
معراج گشت آسمان