لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول

این میدان در واقع قسمت مدرن تور استانبول در تور ترکیه محسوب می شود. هتل ها و رستوران های زیادی در این ناحیه وجود دارند و افراد محلی برای جشن های سال نو در اینجا جمع می شوند.  برای بسیاری از ما استانبول از تکسیم شروع میشود. 

تکسیم در قلب بخش اروپایی استانبول نقطه آغاز بسیاری مسیرها و خاطره هاست

درباره میدان تکسیم استانبول

اولین لحظه ای که بالاخره چمدان به دست از تاکسی فرودگاه پیدا میشویم، اولین مقصدی که قبل از سفر انتظار دیدنش را میکشیم، اولین عکس دونفره و یا حتی اولین شبی که خستگی را در هیاهوی این میدان زیبا به شب زنده داری در اطراف آن می سپاریم. بله همه اینها از میدان تکسیم شروع میشود.

 

تکسیم در قلب بخش اروپایی استانبول نقطه آغاز بسیاری مسیرها و خاطره هاست.

 

نماد میدان تکسیم استانبول

از نماد جمهوریت پر قدمت تا تراموای تاریخی تا حتی دکه های گل فروشی اطراف ان همه و همه بخشی از ماهیت این میدان محسوب میشوند.صدای هموطنانی که هر چند دقیقه یکبار میشنوی، نمای آشنای حافظ مصطفی، شروع خیابان استقلال و یک پیاده روی بی انتها همه از این میدان پویا و زنده سرچشمه میگیرند. کبوترها، صدای ایرانیانی که به دنبال فروش تورهای خود هستند، عابرانی که در جستجوی ایستگاه مترو و اتوبوسند و حتی گاریهای بلال فروشی همه حول یک نقطه زیبا با اشتراک رسیده اند.  میدان تکسیم در استانبول یکی از مهمترین میدانهای شهری و گره ترافیکی شهر استانبول است.

 

بعید است توریستی به این شهر وارد شود و به این میدان نرود .در وسط میدان تندیسی مرتفع از شخصیتهای مهم تاریخی به عنوان نماد استقلال ترکیه نصب شده و اطرافش پر از کبوترهای در حال دانه خوردن و پرواز است.یکی از خیابانهای منشعب از میدان، خیابان استقلال است که شلوغترین خیابان منطقه است.

 

 

زیر میدان زیرگذری قرار دارد که ایستگاه اتوبوسهای گذری، مترو و فونیکولار کاباتش است.میتوانید با پله برقی و آسانسور وارد ایستگاهها شوید.تعداد زیادی هتلهای بی ستاره تا پنج ستاره در نزدیکی این میدان هستند.تاکسیها دور میدان همیشه حضور دارند و پارکی در شمال میدان به نام گزی پارک برای گشت و گذار است.

 

 

فضای خالی میانه میدان برای برگزاری فستیوالها و نمایشگاههای سالیانه استفاده میشود. ایستگاه ابتدایی تراموای قدیمی هم دور همین میدان است. بیشتر دلالان تورهای کشتی و.‌.. در همین مکان شما را تشویق به خرید گشتها میکنند.در قسمت جنوبی میدان مسجد نیمه کاره ای در حال ساخت است که در آینده چهره اینجا را تغییر خواهد داد.  بعید میدانم کسی به استانبول سفر کرده باشد و گذری چندباره به این میدان نکرده باشد یا حتی اگر گذرتان به استانبول نخورده، حتما عکمسهای زیادی را از این نماد دیده اید.

 

 

گرفتن عکس با کبوترهای این میدان هم خود عالمی دارد. فقط مواظب باشید که فریب آن بچه هایی که با دادن دانه سعی در کمک به ششما در گرفتن عکس رویایی مثل من را دارند نخورید که بعد از کمکشان طلب پول زیادی میکنند و 10-20 لیر هم راضی نمیشوند.

 

 

میدان تکسیم استانبول را بی شک می توان سرزنده ترین و پویا ترین میدان ترکیه دانست که با حال و هوایی خاص و متفاوت، هم در میان توریست ها محبوبیت خاصی دارد و هم در میان اهالی استانبول! فرقی نمی کند هدفتان از رفتن به میدان تکسیم استانبول گشت و گذار در میان مراکز خرید آن است یا که می خواهید غذاهای چرب و چیلی و لذیذ آن را نوش جان کنید و عکسی به یادگار بیندازید؛ در هر صورت شیفته ی این میدان و گوشه کنارش خواهید شد! میدان پرشور و پر جنب و جوش تکسیم در قلب شهر و بخش اروپایی استانبول، در ناحیه بی اوغلو واقع شده است. یک سر این میدان به خیابان تاریخی و مشهور استقلال می خورد.

 

 

خیابانی توریستی و سنگفرش شده ای که در آن هیچ خودرویی اجازه تردد ندارد و تنها عابرین و توریستها می توانند در آن قدم بزنند، از مراکز خرید جذاب با قیمت های ارزان دیدن کنند و سیمیت های خوشمزه نوش جان کنند. میدان تکسیم و خیابان استقلال شب و روز نمی شناسد! در هر ساعتی از شبانه روز این میدان مملوء از توریستها و محلی هایی است که هر کدام قصدشان از آمدن با دیگری متفاوت است. 


 

به ‌احتمال فراوان خیابان همیشه شلوغ و پرترافیک استقلال، مشهورترین مسیر منتهی به میدان تقسیم است. به‌صورت بدیهی چنین خیابان شلوغی مکانی برای عرضه موارد مختلف در استانبول به‌حساب می‌آید. تقریبا هیچ هفته‌ای وجود ندارد که در پایان آن گروهی از معترضان مسیر تجمع اعتراضی خود را از خیابان استقلال آغاز نکنند و با شعار سر دادن، به‌سوی میدان تقسیم نروند.

 

دلایل این اعتراض‌ها متعدد هستند و هر بار متفاوت به نظر می‌رسند ولی بالا بودن نرخ وقوع این اعتراض‌ها موجب می‌شود تا نتوان آن را نادیده گرفت.

 

خیابان استقلال، قلب تپنده شهر استانبول بیشتر افرادی که برای نخستین بار از استانبول دیدن می‌کنند، برای دیدن محله سلطان احمد (Sultanahmet) به این خیابان می‌روند. همه ما دوست داریم تا شگفتی‌های محل‌هایی مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی (و در زمینه سلیقه شخصی خود ما مسجد سلیمانیه)، حمام‌های تاریخی و بازار بزرگ را تجربه کنیم.

 

با این‌وجود برای ما قلب استانبول و دقیقا میدان تقسیم و خیابان استقلال، کانون توجه بود. ما که چشمانمان از سفر از فتحیه به استانبول هنوز خسته و خواب ‌آلود بود، برای نخستین بار در طول این مسیر در میدان تقسیم پای بر زمین نهادیم.

 

 

بدون شک این مکان جذاب ‌ترین و زیباترین مکانی نبود که می‌توان یک شهر را به کمک آن معرفی کرد ولی این مرکز جایی است که هر بار که به استانبول برویم، ما را دوباره به خود جذب خواهد کرد.


 

طول خیابان استقلال 1.4 کیلومتر است اما به دلیل وجود مراکز خرید و تفریحی و تفریحات خیابانی که در استقلال هست، اغلب پیاده روی زیادی که در این خیابان انجام می‌دهید شما را خسته نخواهد کرد. اگر بخواهیم تفرجگاه های موجود در این خیابان را برشماریم، می توانیم به این موارد اشاره کنیم: لباس فروشی، فروشگاه لوازم آرایشی، موزه مادام توسو، فروشگاه ترانه، انواع رستوران و غذاخوری و کافه، لباس فروشی، شهربازی، کلاب شبانه، بستنی فروشی و سینما.

 

 

اگر هدف شما از حضور در خیابان تکسیم لذت بردن از محیط و گردش است باید بگوییم که کمی نگاهتان را از شلوغی ها دور کنید و روی معماری بناهای موجود در این خیابان تمرکز نمایید زیرا اغلب ساختمانهای خیابان استقلال در زمان حکمرانی عثمانیان ساخته شده اند و دیدنی هستند.

 

 

همچنین پیشنهاد می کنیم که هنگام غروب به خیابان استقلال بروید تا بتوانید از موسیقی های خیابانی هم لذت ببرید. جالب این که بسیاری از هنرمندان ایرانی هم در این خیابان موسیقی اجرا می کنند.

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت با بیش از ۱دهه تجربه در تور های آسیایی در خدمت شما عزیزان میباشد

معراج گشت جری تور ترکیه با بهترین قیمت ها و خدمات


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به میدان تکسیم استانبول
معراج گشت آسمان