لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مقبره همایون هند

مقبره همایون هند

مقبره همایون در تور هند مقبره همایون هند ، آرامگاه امپراطور مغول همایون در تور دهلی نو هند است. این آرامگاه توسط همسر اول همایون و همسر رئیس، ملکه بگا بیگم (همچنین به نام حاجی بیگم) در سال ۱۵۶۹-۱۵۷۰ احداث شده و بدست میرک میرزا غیاث، یک معمار فارسی مورد انتخاب ملکه طراحی گردید.

 

درباره مقبره همایون هند

 این مقبره اولین باغ آرامگاه در شبه قاره هند بود، و در نظام الدین شرق، دهلی، هند، نزدیک ارگ دینا پناه واقع شده است که با نام (قلعه قدیمی) نیز شناخته شده، که همایون در سال ۱۵۳۳ آن را کشف کرد. 

 


 

 مقبره همایون هند  مقبره همایون هند اولین ساختمانی بود که در آن از ماسه سنگ قرمز در چنین مقیاسی استفاده شد.

 

مقبره همایون هند

 در سال ۱۹۹۳، میراث جهانی یونسکو اعلام شد، و از آن پس کار بازسازی گسترده ای روی آن انجام گرفته، که تکمیل شده است. علاوه بر محوطه آرامگاه اصلی همایون، چندین سنگ قبر کوچکتر در مسیر منتهی به آن از ورودی اصلی در سمت غربی وجود دارند از جمله یک مقبره ای که تاریخش حتی به بیست سال قبل از خود آرامگاه اصلی بازمی گردد، مقبره همایون هند، مجموعه آرامگاه عیسی خان نیازی، یک نجیب زاده ی افغان در بارگاه شیر شاه سوری از سلسله سوری، بود که علیه مغولها جنگید، در سال ۱۵۴۷ دوره ی مشترک ساخته شد. 


 

 مقبره همایون هندوستان  :

این مجموعه شامل مقبره اصلی امپراطور همایون بود، که محل تدفین خود بگا بیگم، حمیده بیگم، و همچنین محمد داراشکوه، نوه ی بزرگ بزرگ همایون و پسر امپراطور بعدی شاه جهان و همچنین بسیاری دیگر از شاه های بعدی مغول، از جمله امپراطور جهاندار شاه، فرخ سیار، رفیع الدرجات، رفیع الدولت، محمد کام بخش و عالمگیر دوم، می باشد.

 

 

 

این مکان نمایانگر یک جهش در معماری مغول بود، و همراه با چهار باغ وابسته به آن، نمونه ی باغهای پارسی، بوده، اما قبلا هرگز در هند دیده نشده، مقبره همایون هند یک سابقه از معماری های بعدی مغول ایجاد نمود.

 

 

 این مقوله حرکت روشنی در رابطه با مقبره نسبتا متوسط پدرش، اولین امپراطور مغول، بابور، با نام باغ بابور در کابل افغانستان به شمار می رفت. هرچند، فرد بعدی اولین امپراطوری بود که سنت دفن شدن در یک باغ بهشتی را شروع نمود.

 

 

 

مقبره ی جد امیر و فاتح آسیا، تیمور، در سمرقند، که بر اساس مدل گور خود امیر درست شده بود، باعث ایجاد سابقه ای برای معماری آینده ی مغول در زمینه ی مقبره های سلطنتی شد، که با مکان تاج محل در محله آگرا به اوج خود رسید.  مقبره همایون در هند  مقبره همایون هند در سواحل رودخانه ی یامونا، به دلیل نزدیکی اش به درگاه نظام الدین، مقبره کشیش سوفی که مراسمش در دهلی برگزار شد، نظام الدین، انتخاب شد، نظام الدین اولیاء کسی بود که در نزد حکام دهلی بسیار مورد احترام بود، و اقامتگاهش شیلای نظام الدین اولیا، درست در شمال شرقی آرامگاه واقع شده بود.

 

 

در تاریخ مغول های بعدی، آخرین امپراطور مغول بهادر شاه ظفر در طول شورش سال ۱۸۵۷ هندوان، همراه با سه شاهزاده به اینجا پناه آوردند و بدست کاپیتان هودسون قبل از تبعید به رانگون دستگیر شدند.

 

در زمان سلسله برده داری، این سرزمین زیر «قلعه ی کلوخری» قرار داشت، که پایتخت سلطان کغوباد، پسر نصیرالدین (۱۲۶۸-۱۲۸۷) بود.

 

 

 

 مجموعه ی مقبره ی باتاشوالا در منطقه ی حائل به مکان میراث جهانی، مجموعه آرامگاه همایون، قرار دارد، دو مجموعه توسط یک جاده ی کوچک از هم جدا می شوند، اما محوطه های داخلیشان با یک دیوار به هم وصل هستند. 

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت با بیش از ۱دهه تجربه در تور های آسیایی در خدمت شما عزیزان میباشد

معراج گشت جری تور هند با بهترین قیمت ها و خدمات


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به مقبره همایون هند
معراج گشت آسمان