لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه ملی گاندی

موزه ملی گاندی

هر ساله در 2 اکتبر، رسانه های اجتماعی با نقل قول هایی از گاندی آکنده می شوند، یکی از پرطرفدارترین آنها این است که " تغییری که می خواهید در جهان ببینید باشید". در تور هند، یک آرشیو شگفت انگیز از نوشته های گاندی، فلسفه و تعالیم او وجود دارد و حتی بعضی از وسایل او را نیز نمایش می دهد. مجموعه هایی در این موزه هست که باید هر کسی که مایل به دانستن بیشتر درباره گاندی می باشد، از آنها بازدید کند.  موزه ملی گاندی یا موزه یادبود گاندی موزه ای است که در تور دهلی نو واقع شده است، و زندگی و اصول ماهاتما گاندی را نشان می دهد. این موزه اولین بار در مومبای، مدت کوتاهی پس از قتل گاندی در سال 1948افتتاح شد. و سپس در سال 1961 به دهلی نو نقل مکان کرد.  موزه ملی گاندی در هندوستان  اتاق خواب مهاتما گاندی بازسازی شده در موزه  ماهاتما گاندی در 30 ژانویه سال 1948 به قتل رسید.

یکی از گلوله هایی که برای کشتن گاندی استفاده شده بود وجود دارد



درباره موزه ملی گاندی


 مدت کوتاهی پس از مرگ وی، کلکسیون دارها به جستجوی هر چیزی در مورد گاندی پرداختند. از جمله وسایل شخصی، روزنامه ها و کتاب های مربوط به گاندی که به بمبئی منتقل شد.

 

در سال 1951 این آیتم ها به ساختمانی در نزدیکی خانه کاتا در دهلی نو منتقل شدند.  این موزه به طور رسمی در سال 1961، در سیزدهمین سالگرد قتل مهاتما گاندی افتتاح شد، و دکتر راجندرا پرازاد، رئیس جمهور هند، این محل جدید را به طور رسمی باز کرد.

 

 کتابخانه  کتابخانه موزه گاندی هم نماد کار گاندی و کتابخانه مطالعات عمومی است. این کتاب ها به دو بخش تقسیم می شوند که یا توسط گاندی و یا درباره گاندی نوشته شده اند و یا کتاب های مربوط به موضوعات دیگر است. در حال حاضر بیش از 35،000 کتاب یا سند در کتابخانه موزه وجود دارد. این کتابخانه همچنین دارای مجموعه ای از 2000 مجله به هر دو زبان انگلیسی و هندی است که در زندگی گاندی استفاده شده است.  موزه ملی گاندی در هندوستان  وسایل و لباسها  در این نمایشگاه لباس های پارچه ای و شال ماهاتما گاندی و گلوله ای که به واسطه آن زندگی اش را از دست داده است، وجود دارد.

 

 گالری ملی موزه گاندی تعداد زیادی نقاشی و اقلام شخصی مهاتما گاندی را به نمایش گذاشته است. آیتم های قابل توجه در این مجموعه، ساتیاگراها است که توسط ویلیمیما مولر اوگروپ نوشته شده است، و یکی از چوبهای گاندی، و نیز شال و دثنی که توسط گاندی مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

همچنین، یکی از گلوله هایی که برای کشتن گاندی استفاده شده بود وجود دارد. در این موزه همچنین برخی از دندان های گاندی و خلال دندان عاج او به نمایش گذاشته شده است.  موزه ملی گاندی در هندوستان  نمایشگاه های ویژه  این موزه علاوه بر مجموعه دائمی موزه گاندی، موزه نمایشگاه های دیگر که عمدتا با تاریخ هندوستان در ارتباط است، را نمایش می دهد.

 

اکثر نمایشگاه ها بر پایه رهبران سیاسی هند و جنبش های صلح است، گرچه رویدادهای بزرگ جهان هم مجموعه هایی دارند.  

 

حدود 6000 عکس اصلی از گاندی وجود دارد که در اینجا ذخیره شده است. این موزه گنجینه خاطرات بسیاری از 144 روز پایانی زندگی گاندی است. نمایشگاه مهاتما، اتاق محل زندگی و محل نماز گاندی را نیز در بر دارد جایی که وی با نام خدا بر روی لب هایش شهید شد، و روزانه تعداد زیادی بازدید کننده را جذب می کند. 





 این نمایشگاه جامع در مورد گاندی است و چهار سالن نمایش دارد.  یک نمایشگاه فیلم، امکانات کنفرانس برای اردوگاه های ملی و بین المللی، بخشی برای کودکان و یک کتابخانه. این مکان بسیار عالی برای بچه ها و بزرگسالان است که به طور یکسان به گاندی علاقمند می شوند.  موزه ملی گاندی در هندوستان  موزه برای بازدیدکنندگان در تمام روزهای هفته بین ساعت 7:30 صبح تا 1:00 صبح و 2 بعد از ظهر تا ساعت 7 بعدازظهر باز است.  از طریق حیاط ماندیر، می توانید به خانه اجدادی گاندی وارد شوید. درهای چوبی سنگین شما را به این خانه قدیمی وارد می کند. سقف های ساخته شده از تیرهای چوبی و کاشی های آجری برای ما معماری آن زمان را یادآوری می کند. در طبقه اول، می توانید آشپزخانه و اتاق خواب پدر و مادر وی را ببینید، و در طبقه دیگری، اتاق مطالعه گاندی قرار دارد. 

 





در مجموع 22 اتاق در کل خانه وجود دارد و همچنین می توانید نقاشی هایی از ویشنو توسط پدر گاندی را مشاهده کنید.  بخش دیگری از موزه دارای گالری تصویری از ه زندگی، کار و ایده آل های گاندی را در عکس ها، آثار هنری، نقاشی ها و آثار او نشان می دهد. همچنین یک کتابخانه تخصصی نگهداری شده حاوی نزدیک به 40،000 کتاب، مجلات، مکاتبات خود، کتاب های مربوط به صلح و ادیان جهان دارد. 

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت با بیش از ۱دهه تجربه در تور های آسیایی در خدمت شما عزیزان میباشد

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به موزه ملی گاندی
معراج گشت آسمان