لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس، تجربه ای متفاوت در تور استانبول جزایر پرنس در استانبول جزایر پرنس (Princes’ Islands) از جاذبه های گردشگری مهم تور ترکیه و استانبول است که اگر بخواهید در تعطیلات خود از آن بازدید کنید باید یک روز کامل وقت بگذارید. 



درباره جزایر پرنس استانبول 

 

اگر نمی دانید که در سفر به جزیره پرنس چه چیزی انتظار شما را می کشد و یا اگر در بازدید از این جزایر زیبا تردید دارید این پست برای شماست. با خواندن ادامه مطلب با جزیره پرنس بیشتر آشنا می شوید، معراج گشت را همراهی کنید.  

 

تفریحات متفاوت استانبول را تجربه کنید! جزایر پرنس مجموعه ای از ۹ جزیره نسبتا کوچک و بکر هستند که در دریای مرمر، در چند کیلومتر استانبول قرار دارند.

 

 

در عصر بیزانس از این جزایر به عنوان تبعیدگاه استفاده می شد اما امروز این محل تبدیل به مقصد محبوب گردشگران و مردم استانبول شده است تا با رفتن به آنجا به مدت یک روز از هیاهو و شلوغی شهری فاصله بگیرند.

 

از ۹ جزیره، فقط ۴ جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا  به روی گردشگران باز است، جزیره بویوک آدا بزرگ ترین و محبوب ترین جزیره این ناحیه است. دلیل نامگذاری این جزایر به نام پرنس (شاهزادگان) این است که در گذشته شاهزادگان طرد شده را به این محل تبعید می کردند.  جزایر پرنس چه جور جایی هستند؟ ویژگی اصلی همه جزایر پرنس سکوت و خلوت بودن این جزایر است. استفاده از هر نوع وسیله نقلیه ای که با موتور کار می کند در این محل ممنوع است و این باعث شده که جزیره آرام و بی سر و صدا باشد.

 

 

در این محل تنها صدایی که می شنوید صدای زنگ دوچرخه ها و صدای خوشایند سم اسب هاست پس همانطور که شاید حدس زده باشید دراین جزایر برای رفت و آمد باید از دوچرخه و درشکه استفاده کنید.  جزایر استانبول اما این تنها ویژگی ای نیست که این جزایر را منحصربفرد و خاص کرده است؛ اگر به این جزیره سفر کنید خود را در وسط کوچه های باریکی پیدا می کنید که در محاصره درختان کاج و کلبه های چوبی ویکتوریایی هستند. این جزیره، درختان سرو و نخل زیادی دارد که جاههای تفریحی آن را خنک و سرسبز کرده اند. پوشش جنگلی جزیره به همراه پس زمینه دریای مرمر، زیبایی خاصی را به این جزیره داده است. در این محل خانه های زیبای زیادی را می بینید که در گذشته محل زندگی اشخاص مهم بوده است. 




 جزایر استانبول چگونه به جزایر پرنس برویم؟

 

 

بدون شک برای رفتن به این جزایر باید از قایق استفاده کنید، قایق های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آن ها هر کدام که برای شما مناسب تر است را پیدا کنید.

 

 

قایق های معمولی خیلی آهسته می روند به همین دلیل بهتر این است که در مسیر رفت از قایق های تندرو استفاده کنید  تا با به موقع رسیدن به جزیره بتوانید در قسمت های مختلف آن گردش کنید.

 

همان طور که گفته شد برای ورود به این جزیره های زیبا یا باید از کشتی استفاده کرد و یا این که از اتوبوس های دریایی که البته استفاده از کشتی و تماشایی دریای مرمره و مرغان دریایی بی شک می تواند بسیار دلنشین تر باشد و همچنین توجه داشته باشید که به دلیل ازدهام و استقبال فراوان از این جزیره ها بهتر است برای بازدید صبح زود حرکت کنید و قبل از ساعت 7 غروب برگردید چرا که آخرین اتوبوس در این زمان حرکت می کند و دقیقا هم به همین دلیل بسیار شلوغ است و شاید شما از آن جا بمانید و مجبور شوید شبی بسیار لذت بخش را در اتاق های موجود در این جزیره ها بگذرانید که چندان خالی از لطف هم نخواهد بود .  

 




 در آخر هفته ها اگر هوا آفتابی باشد قایق ها زود پر می شوند و باید در یک صف طولانی بایستید تا نوبت ورود شما به قایق شود به همین دلیل بهتر است که صبح خیلی زود بروید.

 

 

در این دریانوردی به مدت دو ساعت در قایق هستید، معمولا در طول مسیر دسته ای از مرغان دریایی شما را همراهی می کنند و از دست مسافران قایق غذا می خورند. به محض رسیدن به جزیره رستوران ها و کافه های زیادی را می بینید که می توانید در آنجا مدتی را استراحت و خستگی سفر را بدر کنید. 

 

اگر به استانبول سفر می کنید و دوست دارید زمانی را در آرامش سپری کنید جزایر پرنس را در الویتتان قرار دهید، چرا که این جزایر در طبیعتی زیبا و بدون هیاهوی شهری قرار دارند و استفاده از ماشین در سراسر جزیره ممنوع است و تمام مدت یا باید از دوچرخه استفاده کنید و یا با درشکه جا به جا شوید؛ البته سازمان شهرداری و همین طور پلیس از این قانون مستثنی هستند؛ همین موضوع دلیل محکمی است تا در این جزایر آرامش بیش تری برقرار باشد و همین طور خبری هم از آلودگی و ترافیک نباشد ؛ طبیعت بکر و آب و هوای عالی به تنهایی می تواند از جاذبه های این جزایر باشد اما دیدنی های آن تنها به این ختم نمی شود؛ در جزیره بیوک آدا جاذبه های تاریخی نیز دارد که قطعا برایتان جذاب خواهد بود، معروف ترین این جاذبه ها کلیسای آیایورگی است که در بالای بلند ترین تپه جزیره قرار دارد و قدمت آن به قرن ششم بر می گردد؛ اگر به این کلیسا رفتید  نمای زیبای دریا و جزایر را از دست ندهید، در سمت دیگر زمانی که از سمت تپه به پایین می آیید، یتیم خانه قدیمی یونانی دیده می شود که با بنایی چوبی در 20.000 متر مربع یکی از دیدنی ترین مکان های جزیره است؛ به علاوه در این جزیره می توانید کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک، مسجد حمیدیه و همین طور بقایای هتلی قدیمی مربوط به قرن 19 را ببینید.  تمام دیدنی ها و زیبایی ها در جزیره پرنس یا بیوک آدا قرار ندارد و جزیره دیگری از این مجمع الجزایر به نام جزیره هیبلی آدا سهم زیادی در جذب توریست داشته است؛ این جزیره که دومین جزیره بزرگ است با جاذبه های تاریخی مانند کلیسا کارماریوتیسا، مدرسه قدیمی ناول جادت و ... گردشگران را برای سفر ترغیب می کند.  

 

 

 

  اقامت و امکانات رفاهی و تفریحی جزایر پرنس  با وجود این که در سفر به جزایر پرنس به دل طبیعت رفته اید و از هیاهوی شهر به دور هستید اما در این جزایر امکانات رفاهی و تفریحی خوبی نیز وجود دارد؛ در جزیره بیوک آدا چند هتل زیبا وجود دارد که قدمت بنای بعضی از آن ها شاید به 100 سال پیش می رسد اما با این حال امکانات رفاهی عالی دارند؛ هتل آدا پلاس یکی از هتل های مشهور این جزایر است که با بنا و معماری قدیمی شکوه تاریخ را به نمایش می کشد و در عین حال خدمات عالی به مسافران خود ارائه می دهد؛ هتل معروف دیگری در بیوک آدا وجود دارد که معمولا همیشه پر از توریست است، این هتل معروف اسپلندید پالاس نام دارد و در سال 1908 بنا شده و معماری آن که شبیه به یکی از شهر های فرانسه است هر گردشگری را به متحیر می کند. اگر می خواهید در سوئیت های لب دریا اقامت داشته باشید می توانید به جزیره کینالی آدا بروید، در این جزیره سوئیت ها و خانه های تابستانی با قیمتی مناسب تر به گردشگران اجاره داده می شود. در این جزایر علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبا می توانید از گشت و گذار در شهر آن هم با درشکه لذت ببرید یا حمام آفتاب بگیرید؛ فراموش نکنید که برخی از رستوران های معروف استانبول در این جزیره قرار دارند و شما می توانید از طعم لذیذ و اصیل غذاهای ترکی لذت ببرید.

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت با بیش از ۱دهه تجربه در تور های آسیایی در خدمت شما عزیزان میباشد


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به جزایر پرنس استانبول
معراج گشت آسمان