لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

 درست در وسط آبراه بسفر، یک جریان تند آب با سرعت ۳ کیلومتر و نیم در ساعت از دریای سیاه به طرف دریای مرمره وجود دارد. در ساحل این تنگه، چند کاخ معروف استانبول مثل کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها و قلعه های سنگی بسیار زیبایی وجود دارد که تماشای آنها لذت بخش خواهد بود. علاوه بر این، در اطراف این تنگه، رستوران های خوب زیادی وجود دارد که هم غذاهای دریایی تازه و هم غذاهای محلی ترکیه را سرو می کنند.

 

تنگه ای برای جدایی ۲ قاره  تنگه بسفر در شهر استانبول و در کشور ترکیه قرار دارد و این شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده است که باعث شده یک قسمت شهر در بخش آسیا و قسمت دیگر شهر در قاره اروپا قرار بگیرد و در واقع ۲ قاره ی اروپا و آسیا را از هم جدا می کند.

 

در صورت سفر در تور استانبول اگر بخواهید تنگه را کامل بگردید، بهترین کار این است که مثل خیلی دیگر از اهالی محلی این بخش و یا توریست ها، تور کشتی را انتخاب کنید، این تور هم در روزها و هم در شب هر روز، برپا می شود و در هر زمانی زیبایی و لذت خاصی دارد مخصوصا در شب به دلیل اینکه از جاذبه هایی مثل کاخ دلما باغچه با نورپردازی بسیار زیبایی که دارد، می گذرد، واقعا رویایی است. بسیاری از مردم ترکیه، هر روز برای اینکه به محل کار خود برسند، از قایق های بزرگ و کشتی های تنگه استفاده می کنند تا از بخش آسیایی به اروپایی و یا بالعکس برسند.

 

سفر به تنگه بسفر با کشتی کروز:  سفر با کشتی کروز تجربه بسیار دل انگیز و به یادماندنی خواهد بود و هرگز از سفر با کروز به تنگه بسفر پشیمان نخواهید شد. در این تجربه منحصر به فرد شما با یک کشتی به صورت گروهی به دل تنگه می‌زنید و از جاذبه‌های آن دیدن می‌کنید. در طول این سفر کوتاه شما انواع خدمات مختلف و متنوع را نیز دریافت خواهید کرد. بسته به توری که رزرو کرده‌اید، شما می‌توانید از انواع این خدمات لذت ببرید. تورهای تنگه بسفر در تمامی طول روز آماده ارائه خدمات هستند.

 

با سفر در این کروزها می‌توانید در حین سفر در میان قاره اروپا و آسیا، از مناظر و جاذبه‌های اطراف نیز دیدن کنید و حسابی از آن لذت ببرید. معمولا خدماتی و برنامه این نوع تورهای به شرح زیر هستند:  

 

1- سفر از یکی از اسکله‌های تنگه بسفر، به خصوص اسکله امینونو

 2- غذا و انواع نوشیدنی‌ها

 3- ترانسفر از هتل

 4- کافه بر روی کشتی  تورهای محبوب تنگه در شب در بین ساعت 7 غروب تا 12 شب برگزار می‌شوند و حتما پیشنهاد می‌کنیم که یکی از تورهای این ساعت را امتحان کنید و در کنار عزیزان خود از لحظه لحظه آن لذت ببرید. معمولا این تورها به صرف شامی خوشمزه  و انواع نوشیدنی‌های متنوع هستند و موسیقی زنده اجرا شده بر روی عرشه کشتی شما را به وجد خواهد آورد.

 

البته قیمت این تورها بسته به کیفیت کشتی متغیر هستند. شما می‌توانید با کشتی‌هایی که متوسط هستند یا کشتی‌های لوکس و مجلل به این تنگه سفر کنید.

 

تور ترکیه با بهترین قیمت و خدمات با آژانس مسافرتی معراج گشت آسمان مجری تور های گروهی و انفرادی 


 

همان طور که می دانید استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که نصفی از مساحتش در قاره اروپا و ما بقی در قاره آسیا قرار دارد که البته از این رو نیز توانسته به یک شاهراه ارتباطی بین این دو قاره تبدیل شود و همچنین نا گفته نماند تقسیم این شهر و ساکنانش توسط تنگه ای به نام تنگه بسفر صورت گرفته که امروزه برای ارتباط بین مردم دو طرف این تنگه یک پل بسیار زیبا که به طور قطع شما نیز آن را در فیلم ها و یا عکس های مربوط به این شهر زیاد دیده اید ساخته شده است و مردم از این طریق در بین دو قاره قرار می گیرند و البته نا گفته نماند که از طریق این تنگه دریای سیاه و دریای مرمره توانسته اند به هم متصل شوند که این امر نیز توانسته جلوه ای بسیار خاص و ویژه به این تنگه ببخشد و به طور قطع این منظره زیبا و چشم نواز سبب می شده تا پادشاهان و امپراطوری ها در طول تاریخی اطراف این تنگه را برای ساخت کاخ ها و قصرهای خود انتخاب کنند.

 

در واقع به بیان بهتر می توان گفت افراد با ورود به این تنگه علاوه بر این که می توانند اتصال و در هم آمیخته شدن دو دریا مرمره و سیاه را مشاهده کنند و یا با کشتی به گشت و گذار در این تنگه بپردازند می توانند از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول مانند کاخ دولما باغچه و یا مسجد ایا صوفیه نیز در استانبول دیدن کنند و لحظاتی بسیار شاد و مفرح را برای خود و همسفرانشان رقم بزنند .  

 

گشت و گذار در تنگه بسفر به خصوص شب ها می تواند هر فردی را مسحور خود کند چرا که در تمام طول شب این تنگه به صورت بسیار رویایی و چشم نواز نور پردازی می شود و در هر لحظه با یک رنگ در آن مواجه می شوید که البته این امر تنها مختص پل این تنگه نیست بلکه تمامی جاذبه ها مانند کاخ دولما باغچه نیز بسیار استادانه و هنرمندانه نور پردازی شده اند و به شما یک فضا و محیط رویایی و خیره کننده را ارائه می دهند و البته نا گفته نماند که این تنگه که از طولی بالغ بر 30 کیلومتر و عرضی 700 متر برخرودار گشته توانسته به گردشگران و افراد علاقه مند خود امکاناتی چون رستوران های معروف استانبول ، مراکز خرید متعدد ، کافه های سنتی و مدرن ، هتل های عالی و صد ها و هزاران امکانات دیگر و تمام آنچه که یک فرد برای لذت بردی و خوش گذرانی نیاز دارد را در اختیارشان قرار دهد و البته نا گفته نماند که افراد علاقه مند می توانند در رستوارن های موجود در اطراف این تنگه از خوش طعم ترین و لذیذ ترین غذاهای ترکی اصیل و همچنین غذاهای دریایی بهره مند شوند و از طعم فوق العاده و به یاد ماندنی آن ها نهایت لذت را ببرند .    

 

جالب است بدانید که درست در وسط این تنگه یعنی جایی که آب دریای سیاه و دریای مرمره با یکدیگر تلفیق می شوند یک روند سریع آب را می توانیم مشاهده کنیم که این روند در حدود سه کیلومتر در ساعت سرعت دارد و از سمت دریای سیاه به سمت دریای مرمره در حال حرکت می باشد ، افراد با ورود به تنگه بسفر می توانند در میان دو قاره سفر کنند و  در یک سمت از خانه های چوبی و قدیمی با زمینی بسیار سرسبز و روستاهای متعدد لذت ببرند و در سمت دیگر از مشاهده کاخ ها و قصر های سلطنتی به وجد بیایند . 


 

جاذبه ‌های دیدنی اطراف تنگه بسفر :  

 

هنگامی که در تنگه بسفر در میان آب با کروز گشت می‌زنید در دو طرف خود با جاذبه‌های زیادی مواجه خواهید شد که بازدید از آنها برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

 

این تنگه با نمای زیبای خود جای مناسبی برای داشتن کاخ برای شاهزاده‌ها و سلطان‌های عثمانی بود.

 

پس کاخ‌های عثمانی از جاذبه‌هایی خواهند بود که در طول تنگه آنها را خواهید دید.

 

این کاخ‌ها با معماری اصیل و زیبای عثمانی خود نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد.

 

برخی از این کاخ‌ها عبارتند از کاخ دلما باغچه  کاخ بیلربی  کاخ کوچوکسو و دیگر کاخ‌های زیبای استانبول. یکی دیگر از جاذبه‌های فوق العاده کنار تنگه بسفر روملی حیصاری  یا قلعه اروپایی است. این قلعه با دیوارهای زیبای خود در سال 1452 ساخته شد.

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت مجری تور های گروهی و انفرادی

تور ترکیه با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به تنگه بسفر استانبول
معراج گشت آسمان