لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

کلیسای کورا در استانبول

کلیسای کورا در استانبول

کلیسای زیبا کورا که در زبان ترکی به آن کاریه موزسی و می یاهوت گیلی سیسه می نامند به عنوان زیباترین نمونه از کلیساهای دوران امپراطوری روم شرقی شناخته شده است.

 

این کلیسا در غرب استانبول یعنی منطقه اِردینِکاپی قرار دارد. در قرن شانزدهم به دستور فرمانروایان عثمانی این کلیسا به مسجد و پس از آن در سال 1984 به یک موزه سکولار تبدیل شد.

 

 

داخل ساختمان با موزائیک های نفیس و نقاشی های دیواری تزیین شده است. این کلیسا در منطقه ای جذاب با خانه های چوبی، هتل ها و کافه های متعدد قرار دارد. نکته: در تور استانبول با استفاره از کارت موزه می توانید از این موزه به رایگان بازدید کنید.

 

 

آژانس مسافرتی معراج  گشت مجری مستقیم  تور های گروهی و انفرادی ، تور ترکیه و سایر کشور ها با بهترین کیفیت و خدمات

کلیسای کورا در استانبول یکی از بهترین مکان های توریستی استانبول

 

مختصری از تاریخ کلیسای کورا در استانبول  اگر بخواهیم مختصری از تاریخ کلیسای کورا در استانبول بگوییم، این بنای تاریخی گذشته ی طولانی دارد و به راحتی می توانید تاریخچه ی شهر استانبول را بشناسید.

 

کلیسای کورا را در دوران سلطنت ژوستینین یکم تأسیس کردند که از سال ۵۲۷ تا ۵۶۵ میلادی بر امپراتوری روم شرقی حکومت داشت. این کلیسا ابتدا با نام «کلیسای ناجی مقدس کورا» شناخته می‌شد و آن را بر روی خرابه‌ های کلیسایی دیگر بنا کرده بودند که بیرون از دیوارهای پایتخت سابق امپراتوری روم شرقی، یعنی شهر قسطنطنیه (استانبول امروزی) قرار داشت. نام کلیسای کورا در استانبول واژه ای یونانی است که به معنی حومه ی شهر است و به همین موضوع هم اشاره دارد که کلیسای اصلی، بیرون از دیوارهای شهر واقع شده بود.

 

 

 

به منظور دسترسی به کلیسای کورا در استانبول باید به ۵ کیلومتری شمال غربی سلطان احمد بروید و حدود ۲ ساعت برای بازدید از آن باید زمان بگذارید.

 

 آدرس کلیسای کورا در استانبول : Address: Ayvansaray Mh., Kariye Cami Sk. No ۲۶, Fatih/İstanbul, Turkey

 

 تلفن کلیسای کورا در استانبول : ۶۳۱۹۲۴۱-۰۲۱۲

 

فاصله کلیسای کورا در استانبول تا مکان های مهم :

 

کاخ پورفیروجنیتوس: 5 دقیقه

کاخ بلاکرنای: 6 دقیقه

پارک کاریه: 4 دقیقه

مسجد مهری ماه سلطان: 11 دقیقه

کلیسای پاماکریتوس: 12 دقیقه

کلیسای سنت مری: 17 دقیقه

کلیسای سنت استفان: 15 دقیقه

مدرسه علی پاشا: 14 دقیقه

مسجد سلطان سلیم: 21 دقیقه


 

کلیسای کورا در استانبول قدمتش به قرن ۴ میلادی بازمی گردد و همانطور که گفته شده است، این بنای تاریخی در خارج از دیوارهای شهر قرار گرفته است. مدت ها بعد وقتی امپراتور تئودوسیوس دوم دیوار دیگری را در سال ۴۱۳ میلادی دور شهر کشیده شد و این کلیسا داخل این دیوارهای دفاعی جا داده شده است.

 

آنچه که در حال حاضر از نمای کلیسای کورا در استانبول مشاهده می کنید به سال ۱۰۷۷ میلادی برمی ‌گردد که کلیسا را شبیه به یک صلیب بازسازی کرده است.

 

این ساختمان، یک گنبد را نیز شامل می‌شد و این شیوه‌ی معماری در آن دوران بسیار رواج داشت.

 

بخشی از کلیسای کورا در اوایل قرن ۱۲ میلادی و ظاهراً بر اثر زلزله فرو ریخت و دوباره به بازسازی آن مشغول شدند؛ اما ۲ قرن بعد از این اتفاق بود که این کلیسا به شکل امروزی‌اش درآمد.


با استفاره از کارت موزه می توانید از این موزه به رایگان بازدید کنید

 

کلیسای کورا شامل سه قسمت می باشد :

 

۱) سالن ورودی که  ” نارتکس ”  خوانده می شود

 ۲) بدنه اصلی ساختمان که به نام ” نوس ” می باشد  

۳) بخش نهایی و اصلی بنا که یک کلیسای کوچک است

 

و ” پارسلیشن ” نام دارد  این بنا دارای ۶ گنبد می باشد که ۳ تای آن ها بر روی بدنه اصلی ، دوتای آن ها بر روی سالن ورودی و یکی از آنها روی کلیسای کوچک است که بزرگترین گنبد متعلق به بدنه اصلی این کلیساست.

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت مجری تور های گروهی و انفرادی

تور ترکیه با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به کلیسای کورا در استانبول
معراج گشت آسمان