لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

شب‌های سفید سنت پترزبورگ

شب‌های سفید سنت پترزبورگ

دلیل گفتن شب های سفید چیست ؟

زمانی که روزها بسیار طولانی می‌شوند و شب ‌ها مانند روز روشنند، پدیده‌ای که به آن شب های سفید یا شب های روشن می‌گویند.

 

 شب ها هم آسمان روشن میباشد و یا حالت گرگ و میش دارد و این موضوع به این دلیل است که به علت وسعت مدار عرضی، طلوع و غروب خورشید به اندازه ای به هم نزدیک می شوند که خورشید دیگر نمی تواند در افق برود و در نتیجه شب ها روشن می مانند. شهر شمالی سن پترزبورگ، هر ساله حدود ۸ میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می کند که خیلی از آنها، در فصل تابستان و برای دیدن این نادرترین پدیده، به این شهر می روند و به همین دلیل، فصل تابستان در این کشور و مخصوصا در شهر سن پترزبورگ، مملو از جمعیت می شود و باعث گران شدن بیش از اندازه هتل ها و استراحتگاه ها می شود.

 

این پدیده گرچه منحصر به سنت پترزبورگ نیست اما عاشقانه‌ ترین و رمانتیک‌ترین لحظاتش را می‌توان در این شهر تجربه کرد. در هوای گرگ و میش شب های سفید تور سنت پترزبورگ کنار رودخانه که قدم بزنید، نورهای رنگارنگ ساختمان‌ها و کاخ‌ها و نسیم ملایم و خنکای آب فضایی شاعرانه برایتان رقم می زند، موسیقی خیابانی و نمایش‌های هنری که از دیگر جاذبه‌های سنت پترزبورگ در شب های سفید مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند و شور زندگی را در شهر به نمایش می گذارد.

 

 

تعداد مردم در خیابان‌های شهر با تعدادشان در روز تفاوتی ندارد، تنها تفاوت در صدای موسیقی، خنده و آواز هنرمندان گیتار به دست است.  در این ایام جای جای شهر، پر است از فستیوال‌های هنری، موسیقی جاز و راک و رقص باله. مردم در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌نشینند و با قایق و کشتی بر رودخانه نیوا و کانال‌ها تفریح می‌کنند و باز و بسته شدن پل‌ها را تماشا می‌کنند.

 

بازشدن پل‌های آهنی و حرکت کشتی‌های بزرگ در رودخانه، نوستالژی فراموش نشدنی مردم محلی و از مهم‌ترین دلایل سفر مردم برای بازدید از دیدنی‌های سنت پترزبورگ است.

 

اواخر ماه می تا اوایل ژوئیه، دوران طلایی شب‌های سفید است و مردم از گوشه گوشه دنیا برای دیدن این رویداد به روسیه سفر می‌کنند تا تلالو نور را بر رودخانه، رنگ آبی متمایل به صورتی آسمان و نورپردازی‌های فوق‌العاده شهر را تماشا کنند. برای دیدن سنت پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه و گشت و گذار در جاذبه‌های مسکو با تورهای روسیه علاءالدین تراول همراه باشید. 

پدیده شب های سفید که نماد شهر سن پترزبورگ شده است، ناشی از موقعیت جغرافیایی این شهر است

حقایق جالب در مورد شب ‌های سفید سنت پترزبورگ :

یکی از بزرگترین فستورال و جشن هایی که سالانه در سنت پترزبورگ برگزار می شود، فستیوال شب های سفید روسیه است.

 

بسیاری اهمیت و بزرگی این فستیوال را با دیگر مراسم های برگزار شده در این شهر مقایسه نمی کنند زیرا، اصلا قابل قیاس نیستند. کمی قبل تر از بروز این پدیده و تا چند وقت بعد از آن، شهر سنت پترزبورگ بیش از هر وقت دیگری شلوغ می شود.

 

این شلوغی در حدی است که شاید حتی نتوانید به راحتی هتل و اتاق خالی در هتل های این شهر پیدا کنید. در ضمن این اتفاق و استقبال مردم از ان باعث گرانی دو چندان و بسیار زیاد هتل ها، اقامتگاه ها، اقلام خوراکی، مراکز توریستی می شود.

 

تخمین زده می شود که در سال میلیون ها توریستی که از سنت پترزبورگ بازدید می کنند، در هنگام بروز پدیده ی شب های روشن با تور روسیه به این شهر می آیند.

 

یکی از کارهای جالبی که مردم روسیه در زمان شب های سفید انجام می دهند این است که سعی می کنند که برنامه هایشان را به صورتی تنظیم کنند که بتوانند شب ها و در زمانی که آسمان کاملا سفید رنگ است به پیاده روی های طولانی در خیابان هایی که به خواب رفته و خلوت است، بپردازند


زمانی که شب های سفید در روسیه فرا می رسد شهرهایی که این پدیده در آن ها به وقوع می پیوندد، اصلا چراغ های معابر خود را روشن نمی کنند و نزدیک به ۱ ماه این چراغ ها کاملا خاموش هستند.

 

جشن هایی که در زمان وقوع شب های سفید در سنت پترزبورگ برگزار می شود معمولا در نزدیکی کاخ پترهوف، موزه ی آرمیتاژ و بسیاری از جاذبه های زیبای این شهر برگزار می گردد.

 

کافه ها، رستوران ها و بیشتر مراکز تفریحی سنت پترزبورگ در طول شب های سفید به صورت شبانه روزی باز هستند و خدمات ارائه می کنند.

 

 


پدیده شب های سفید که نماد شهر سن پترزبورگ شده است، ناشی از موقعیت جغرافیایی این شهر است. به علت طولانی شدن زمان تابش آفتاب، همه مدت شبانه روز یا هوا روشن است و یا حالت گرگ و میش صبحگاهی دارد و به همین علت «شب های سفید» نام گرفته است.در ماه خرداد پدیده شب های سفید به اوج می رسد و شهر سن پترزبورگ را به یکی از بهترین اهداف گردشگران تبدیل می کند که برای لذت بردن از جلوه های طبیعی در کنار جنبه های تاریخی و فرهنگی به این شهر سفر می کنند. در این شب ها شهر شب و روز در تب و تاب جشنواره های مختلف است.

 

 

آژانس معراج گشت آسمان مجری تور روسیه با بهترین قیمت و خدمات 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.8 از 5 | از بین 4 امتیاز دهنده به شب‌های سفید سنت پترزبورگ
معراج گشت آسمان