لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو

میدان مشهور سرخ تور مسکو پراز خاطرات تلخ و شیرین از گذشته تا امروز بوده است . این شهر بزرگ ، شاهد روز های جنگ با سپاه بزرگ ناپلئون بناپارت و حمله تاتارها و مغول‌ ها، تاج ‌گذاری تزارها و رژه نظامیان ترسناک  جنایات ایوان مخوف و سخنرانی و تجمعات کمونیست‌ ها در کنار رود مسکو آرام و پرهیبت جای گرفته است.

نام سرخ را از به این دلیل بر روی این میدان گذاشته‌اند که این کلمه در زبان روسی معنایی نزدیک به زیبا دارد و زیبایی میدان، کاخ‌ها و کلیساهای اطرافش دلیل بر این نامگذاری بوده است. این میدان در قرن 12 میلادی و پس از بنا شدن کاخ کرملین و به منظور حفاظت از آن ساخته شد، جایی که با آلونک‌های چوبیش، پاتوق بینوایان و خلافکاران بود و اکنون با 73 هزار متر مربع وسعت یکی از نمادهای اصلی مسکو به شمار می‌رود. 

 

 

میدان سرخ روسیه همیشه جز میدان های اصلی شهر تاریخی مسکو بوده است و تاریخ آن به دهه ۱۴۹۰ باز می‌ گردد زمانی که یک کاخ آجری قرمز جدید در شهر ساخته شد و از آنجا که سمت شرق آن آسیب پذیر بود و رود خانه ‌ها یا هیچ موانعی طبیعی برای محافظت از آن وجود نداشت.

 

این منطقه در بیرون از دیوارهای آن به منظور ایجاد زمین آتش برای تیراندازی پاکسازی شد و به میدان سرخ تبدیل شد.

 

 اما چرا نام آن میدان بزگ  سرخ است 

 

این میدان به خاطر داشتن  ساختمان‌ های قرمز رنگی که در آن ساخته شده به نام میدان سرخ مشهور نیست و بسیاری از مردم حتی این موضوع نمیدانند که نمی دانند که نام سرخ هیچ ارتباطی با کمونیسم یا روسیه شوروی ندارد بلکه دلیل این نام گذاری را شاید بتوان شناخته شدن این مکان برای تجارت و تبدیل آن به بازاری بزرگ و همچنین برگرفته از نام کلیسای سه گانه‌ای که در حمله تاتارها از بین رفت دانست و این میدان به مرور زمان و در قرن هفدهم میلادی، به نام کراسنایا پلوشاد تغییر نام داد که معنی اصلی آن در زبان روسی میدان زیبا یا همان میدان سرخ است چرا که در این زبان کلمه  هم به معنای رنگ قرمز و هم به معنای زیبا است که حقیقا این نام برازنده این مکان جادویی و خیره کننده است و این رنگ از اهمیت بسیار زیادی در بین مردم روسیه برخوردار است و از آن به عنوان رنگی مقدس و قابل احترام یاد می‌کنند.

 

 

اکثریت خیابان های معروف و اصلی مسکو به این میدان ختم می ‌شوند و این میدان نمادی از  تمام کشور بزرگ روسیه است .

کشور پهناور روسیه که مساحتی حدود 73 هزار مترمربع دارد که می توان ساختمان‌های برجسته پایتخت را از قبیل کاخ کرملین، فروشگاه گوم  ( GUM ) در ضلع شرقی،  موزه تاریخ کشور روسیه در سمت شمالی، دروازه و کلیسای آبرین در سمت شمال غربی ومقبره لنین و البته کلیسای جامع سنت باسیل با گنبدهای رنگارنگ پیازی شکلش که توسط معماران قرن شانزدهم ساخته شده را در آن مشاهده کرد، مکان‌هایی که ممکن است هر گردشگر برای دیدن آنها روز شماری کند، میدان سرخ نقطه مرکزی شهر مسکو به حساب می‌آید، چراکه طراحی و معماری شهری به صورت دایره و حول مرکز یک نقطه گسترش یافته که همین میدان است، پس در سفر به روسیه سعی کنید که این مکان را در بالای لیست دیدنی‌های خود قرار دهید.

میدان سرخ نماد شهر مسکو میباشد

شاید جالب باشد که بدامید میدان سرخ مسکو با دیدنی‌ هایی مثل کاخ کرملین و کلیسای سنت باسیل، از جاذبه‌ های جهانی مسکو است. باورتان نمی شود که در سال ۲۰۱۰ تعدادی اثار تاریخی از پشت دیوارهای برج اسپاسکایا کشف شده است.

 

چرا باید از میدان سرخ مسکو دیدن کنیم ؟

 

قلب مسکو میدانی است که از کلیسا ها، دیوار های حفاظتی و برج و بارو ها، موزه‌ ها، یک قبرستان و یک آرامگاه وَ همچنین یک فروشگاه بزرگ تشکیل شده است. ساختمان هایی از قرون مختلف، از قرن پانزدهم تا بیستم، را در دل خود جای داده و هدف اصلی تور های پیاده گردی روسیه است. معماری را به زیبایی هرچه‌ تمام‌ تر به نمایش گذاشته، رژه‌ های سالانه را به خود می‌بیند و میزبان فستیوال‌ ها، کنسرت‌ ها و جشن‌ های خیابانی است. در فصل زمستان تبدیل به یک پیست اسکی روی یخ می‌شود. یک موزه‌ رو باز یخ‌ زده. جالب است به شما بگویم در نام میدان سرخ مسکو واژه‌ «زیبا» اشتباهاً «سرخ» ترجمه شده و روی آن مانده است.

 

 


جاذبه های میدان سرخ مسکو چیست:

جالب است بدانید نام میدان سرخ نه به خاطر آجرهای قرمز رنگ آن و نه به دلیل ماهیت رنگ قرمز در فرهنگ کمونیسم این کشور، انتخاب نشده است.

 

 بلکه در زبان روسی دو واژه سرخ و زیبا تقریبا به یک معنا در متون قدیمی آمده و این نام منطقه ای کوچک بین کاخ کرمیلین و کلیسای جامع سنت باسیل در گذشته بوده است .  زیبایی های میدان سرخ و تاریخ غنی آن در بسیاری از نقاشی های واسیلی سریکوف، کنستانتین یون و دیگران منعکس شده است.

 

بهترین قیمت و خدمات را با مجری مستقیم تور روسیه ، آژانس معراج گشت آسمان تجربه کنید.


کلیسای جامع سنت باسیل :

معماری این کلیسا نه تنها از زیبایی های میدان سرخ و شهر مسکو است بلکه به عنوان نماد کشور روسیه در جهان شناخته می شود.  گنبدهای رنگارنگ و پیوندی آن، ساختمان کلیسا را به منظره بسیار زیبا و چشم نوازی تبدیل می کند.  این کلیسا به طور رسمی به عنوان کلیسای Vasily the Blessed شناخته شده، و در سال 1561 متولد شده است.

 

 در دورانی نه چندان دور مذهب در شوروی به شدت ممنوع بود، بعضی ها معتقدند که این کلیسای ارتدوکس نماد مقاومت و پایداری این دوران است.  یک واقعیت جالب این است که سنت باسیل به اصطلاح “کیلومتر شمار” روسیه است.  تمام جاده های اصلی مسکو که می تواند شما را به هر نقطه از روسیه برساند از میدان سرخ و این کلیسا عبور می کند.

 

  به این ترتیب وضعیت جغرافیایی نمادین کلیسای سنت باسیل ، نیز دارای عنصر بسیار ملموسی است که تمام راهها از کلیسا انشعاب یافته اند.

 

 بنای اصلی با نام کلیسای تثلیث و پس از آن کلیسای جامع تثلیث (که شامل هشت کلیسای دیگر در اطراف آن و کلیسای دهم نیز نهایتا) در سال ۱۵۸۸ ساخته شد.

 

 کاخ کرملین

 

کاخ کرملین نیز از دیگر زیبایی های میدان سرخ شهر مسکو است که معماری بی نهایت زیبا و خارق العاده دارد.  

 

توجه داشته باشید که در روسیه تقریبا تمام شهرها دارای کاخ ها و املاک کرملین هستند و برای اشاره صحیح به این کاخ باید بگویید کاخ کرملین مسکو .  گرچه کاخ کرملین سیاست های نادرستی را در خود بنیان و رشد داده است اما نمی توان از زیبایی ظاهری اش به آسانی گذشت .  این کاخ مجموعه ای فوق العاده از کاخ ها، کلیساها و برج ها است.  در این مکان می توانید به بازدید تخم مرغ های مشهور Faberge ساخته شده از فلزات گرانبها و جواهرات بروید.  بزرگترین بنای کاخ کرملین دارای 700 اتاق است و زمان ساخت آن به قرن 19 میلادی باز می گردد.

 

 

آژانس معراج گشت آسمان مجری تور روسیه با بهترین قیمت و خدمات 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به میدان سرخ مسکو
معراج گشت آسمان