لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه دبی ( Dubai Museum )

موزه دبی ( Dubai Museum )

موزه دبی که به عربی " متحف دبی " نیز نامیده می شود ،  یکی از مناطق تاریخی ، سنتی و همچنین یکی از نقاط دیدنی و مهم کشور امارات متحده عربی در بین گردشگران شهرت یافته است که سالیانه تعدادی زیادی از توریست ها و مسافران را از ایران و مناطق داخل و خارج کشور امارات به سمت خود جذب می کند . موزه دبی یکی از دیدنی‌ های پرطرفدار و مهم در تور دبی است و شما در این موزه مدل‌های زنده ، نماهای زندگی سنتی و روزمره مردم قدیم کشور امارات متحده عربی را از نزدیک خواهید دید  و در ضمن یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی ، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران جزو این دیدنی ها در این منطقه می باشد  که از مناطق گردشگری دبی نیز شناخته می شود .

موزه دبی در سال 1971 میلادی در داخل قلعه‌ ای بسیار معروف بنام قلعه آل فهیدی دایر شد

تاریخچه موزه دبی

تاریخ ساخت این موزه برمی گردد به سال ۱۹۷۱ میلادی که این موزه در داخل قلعه‌ ای معروف بنام قلعه فهیدی ساخته و دایر شد . جالب است بدانید این قلعه در سال ۱۷۸۷ میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده بود ، از آنجا که این مکان جزو قدیمی ‌ترین ساختمان شهر دبی می باشد ، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی نیز استفاده شده است تا اینکه حاکمان این شهر تصمیم می گیرند که در سال ۱۹۷۰  این مکان را برای استفاده و استارت این موزه مورد بازسازی قرار دهند .

ضمنا در سال 1955 میلادی نگارخانه و همچنین چندین اتاق نیز به موزه افزوده شد و در ورودی موزه ، مجموعه ‌ای از نقشه‌ های قدیمی امارات و خلیج فارس را همراه با عکس های هوایی از که رشد و توسعه شهر دبی را به وضوح نشان می دهد و برای شما عزیزان به نمایش گذاشته شده است .

 

موزه دبی

 

شما گردشگران را واقعا متحیر خواهد کرد و اینکه در این  نگارخانه‌ شما تصاویری از منطقه خور دبی ، خانه ‌های عربی قدیمی ، مساجد ، بازارها ، باغ ‌های نخل خرما ، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی که جزو تمدن و فرهنگ مردم دبی است را در معرض دید عموم مردم قرار داده شده است .


آشنایی با موزه دبی

همانطور که در بالا برایتان گفتیم موزه دبی در قلعه آل فهیدی ( Al-Fahidi Fort ) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از شهر دبی ساخته شد .

 

جالب است بدانید دیوار این قلعه از بلوک ‌های مرجانی سنتی ساخته شده است و با آهک نگه داشته می شده است و طبقه فوقانی توسط ستون‌ های چوبی پشتیبانی و دارای ایستادگی است و سقف آن از نخل ، گل و لای و گچ طراحی و ساخته شده است که قطعا جذب این همه زیبایی خواهید شد .

 

در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده های حاکمان ، مقر دولت ، پادگان و زندان نیز استفاده میشد ، این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد و در حال حاضر موزه برتر شهر دبی بشمار می رود که در سفر به دبی آن را از دست ندهید .

 

همچنین حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و کوچک و خانه ‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارات است و سالن سمت راست آن ، شما گردشگران انواع لوازم دفاع از دشمن از جمله چندین سلاح ، شمشیر ها و ... وجود دارد و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی مردم امارات در قدیم را خواهید دید .

 

موزه معروف دبی

 

ضمنا زیر طبقه همکف سالن‌ های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌ های سر پوشیده را می بینید که جنبه‌ های مختلف سبک زندگی سنتی مردم امارات و همچنین آثار مکشوفه مانند گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناسی القصیص ( Al Qusais ) را در معرض دید گردشگران و مسافران  گذاشته اند .


همچنین تصاویر رنگی و جذاب همراه با مدل‌های زنده ، صدا و جلوه‌های ویژه بصورت کاملا واقعی و زیبا از زندگی مردم را قبل از کشف نفت در این منطقه به وضوح می بینید و در این موزه می بینید که چند صیاد به صید مروارید مشغول هستند و چند تاجر مروارید با سنگ‌های وزنه ، ترازو و غربال مخصوص این کار دیده می ‌شوند که یکی از زیباترین تصاویر در این موزه می باشد .

 

همچنین شما مسافران به هنگام بازدید از این موزه آلات موسیقی شامل طبل ، فلوت ، چنگ ، نی‌ انبان ساخته شده از پوست بز و سایر وسایل و آلات موسیقی سنتی و قدیمی که در مناسبت ‌های بزمی به کار گرفته میشده است را خواهید دید .

 

همچنین شمشیر ها ، کمان ‌ها‌ ، نیزه‌ ها ، پیکان‌ ها ، زره‌ های ساخته شده از پوست کوسه ، تپانچه‌ ها و تبرها برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده اند و در این موزه به مجموعه ای جالب از جنس مس ، مرمر سفید و مصنوعات سفالی نیز دیده می شود .

 

در سال های اخیر باستان شناسان و تاریخدان بزرگ از کشورهای مختلف دنیا به شهر دبی سفر کرده و توانستند صدها نمونه مصنوعات دست ساز از قبیل ظروف سفالی ، اسلحه‌ ها و سکه‌های متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح (ع) را پیدا کنند که این کشفیات اکنون در بخش باستان ‌شناسی این موزه نگه داری شده و در معرض دید گذاشته شده است .


این قلعه در نوع خود ، یک موزه نظامی سحرآمیز و بسیار زیبا  است و در این موزه مجموعه جالبی از اقلام تاریخی و متنوع در معرض دید عموم قرار داده شده‌ است که ما پیشنهاد می کنیم که حتما ایم موزه را در برنامه سفرتان بگنجانید و نیز حتما از مجموعه مهیج اسلحه سازی خاورمیانه باستانی هم بازدید نمایید . شما گردشگران به محض ورود به این موزه معروف دبی ، یکی از محبوب ترین موزه های دبی بشمار می رود ، روزهای قبل از کشف نفت و رسیدن کشتی های حامل نفت به این منطقه در ذهنتان تداعی می شود و منظره به یاد ماندنی در سفر به دبی برای شما برای شما رغم خواهد زد . طراحی زیرکانه فضاهای زیر زمینی این موزه از دیگر زیبایی های این موزه است ، به گونه ای که شما را از زندگی روزمره و مدرنیسم و لوکس شهر دبی ، به روزهای آغازین و تمدن اولیه دبی می برد .

 


تور دبی 7 شب و 8 روز فرصت عالی و مناسب برای گشت و گذار از تمامی جاذبه های بی نظیر شهر دبی است.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به موزه دبی ( Dubai Museum )
معراج گشت آسمان