لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

ورد به این نکته پی برده است که آلمان مکان مناسبی برای زندگی و کار است: آلمان برای مهاجران مقصدی جذاب تر از همیشه است. از سال 1950 ، تنها چند سال است که افراد بیشتری از مهاجرت به آلمان مهاجرت می کنند. اتحاد مجدد آلمان در سال 1990 راه را برای آمار بالای مهاجرت ، كه در سال 1992 به اوج خود رسید ، هموار كرد. تعادل مثبت سالهای بعد به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوب و تداوم ثبات در بازار كار بود. این روند فقط در دوره رکود جهانی در سال 2008 و 2009 بررسی شد. در هر دو سال مهاجرت خالص برای اولین بار از سال 1984 منفی بود.  شکاف بین ورود و خروج بین سالهای 2010 تا 2015 افزایش یافته است. تعادل مهاجرت مثبت بیگانگان در سال 2015 ، که این نیز به دلیل تعداد بالای پناهندگان است ، در سال 2016 کاهش یافته است. بنابراین تعداد بیشتری از مردم برای پیگیری به آلمان می آیند. حرفه ای آنهاست.

 

 

مقالعه مناسب در خصوص شرایط مهاجرت به کشور آلمان و تمام جززیات آن :

 

کشور قدرتمند  آلمان به عنوان پنجمین کشور مطلوب برای مهاجرت و زنگی تلقی می شود.

این امر به خاطر اقتصاد آن و شرایط مطلوب زندگی در آن است .  هم چنین سیستم آموزشی و فرصت های شغلی زیاد با بهترین قوانین .

مردم سر تا سر جهان می خواهند شانس این را داشته باشند که کشور به آلمان مهاجرت کنند.این مقاله بر روی اطلاعات درباره ی چگونگی مهاجرت به آلمان و مهاجرت عمومی و همگانی به آلمان تمرکز کرده است . برای مهاجرت به آلمان شما نیاز به یک دلیل معتبر دارید.راه های زیادی برای اتباع خارجی وجود دارد که بتوانند به آلمان مهاجرت کنند.این امر شامل دلایل زیر می شود که در قسمت پایین با جزییات بیشتر توضیح داده خواهد شد:

 

✅ مهاجرت به آلمان برای استخدام و کاریابی

✅  مهاجرت به آلمان برای تحصیل

✅ مهاجرت به آلمان برای کارآفرینی  

✅ مهاجرت به آلمان برای دیدار با خانواده

✅ مهاجرت به آلمان برای گرفتن مجوز اقامت

 

 

شرایط مهاجرت

مهاجرت به کشور آلمان برای کارآفرینان  :

کارافرینان و سرمایه گذارانی که فرصت های شغلی در المان ایجاد می کنند اجازه دارند به ان جا مهاجرت کنند .با این حال استانه ی معینی از سرمایه گذاری وجود دارد که باید ان را ایجاد کرد.

این مقدار 250000 یورو است.به علاوه شما با یک ویزای شعلی که تحت ویزای کار المان است دریافت کنید.

 

برای دریافت ویزا باید موارد زیر را ثابت کنید:

  این که شما سرمایه لازم برای سرمایه گذاری را دارید.  این که سرمایه گذاری شما به اقتصاد المان کمک خواهد کرد.  این که سرمایه گذاری شما در کشور مورد نیاز است. اگر وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کنید شما همچنین اجازه خواهید داشت اجازه ی اقامتتان را پس از 3 سال به دائم تبدیل  کنید.که این به این معنی است که می توانید هر زمان که بخواهید وارد المان شوید یا از ان خارج شوید.

 

کارت آبی اتحادیه :

اروپا کارت ابی اتحادیه اروپا به کارگران ملی خارجی که شهروندان کشور های عضو اتحادیه اروپا نیستند که صلاحیت بالایی دارند و می خواهند در المان کار کنند و این مهارت را اعمال کنند، داده می شود.مدارک بالا به این معنی است که فرد دارای مدرک کارشناسی یا فارغ التحصیل در هر رشته ی خاص است.برای واجد شرایط بودن کارت ابی اتحادیه اروپا شما نیاز دارید که از قبل یک شغل در المان پیدا کنید و حداقل حقوق سالیانه باید 50800 یورو باشد. کارت ابی اتحادیه اروپا همچنین این حق را به صاحبان خود می دهد که به مدت 4 سال در المان اقامت کنند و امکان تغییر اجازه ی اقامت خود را به سکونت دایمی می دهد.برای واجد شرایط بودن برای سکونت دایمی باید مهارت کافی در المان را نشان دهید.نیاز های مالی خاصی را بر اورده کنید و همچنین باید بیش از 33 ماه در محل کار خود در المان کار کرده باشید که نیاز به مهارت های به دست امده از بالاترین مدرک تحصیلی دارد .

 

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج  :

 

یکی از آسان ترین روش های اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج با یک شخص آلمانی و یا شخص مقیم کشور آلمان است اما باید توجه داشته باشید که امروزه به دلیل سوء استفاده هایی که از این طریق انجام شده است قوانین بسیار سختگیرانه ای در این باب وضع شده است.

 

لذا در حال حاضر تنها افرادی می توانند مهاجرت به آلمان را از طریق اخذ ویزای ازدواج پیش بگیرند که قصد واقعی این امر را ثابت نمایند. در واقع اگر شخصی قصد ازدواج با یک تبعه آلمان و یا مقیم آلمان را داشته باشد می بایست مدارکی همچون عکس های خانوادگی، ایمیل، سند ازدواج، گواهی تجرد و گواهی عدم سوء پیشینه را به سفارت ارائه دهد. شخص تبعه آلمان نیز می بایست ثابت نماید از نظر مالی امکان تأمین همسر خود را در کشور آلمان خواهد داشت.

 

یکی از شرایط خاص و ویژه این امر دریافت دستمزد مکفی برای تأمین معاش دو نفر شخص بالغ در کشور آلمان است. همچنین شخص تبعه آلمان می بایست ثابت نماید سابقه نقض قانون و سوء پیشینه ای در کشور آلمان نداشته است. یکی از مواردی که همسر ایرانی می بایست به آن توجه نماید داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح ابتدایی است.

 

 از جمله قوانینی که امروزه از بروز هر گونه سوء استفاده از طریق ازدواج جلوگیری می نماید اعطای پاسپورت به همسر خارجی پس از گذراندن حداقل ۳ سال زندگی مشترک در آلمان است. بنابراین مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج یکی از آسان ترین و در عین حال حساس ترین ویزا ها از نظر دولت آلمان است.

 

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی  :

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان، پناهندگی در آلمان است. توجه داشته باشید که مؤسسه حقوقی ملک پور به دلیل خطرات این روش، هیچ گونه مشاوره و خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد. طبق کنوانسیون ژنو اشخاصی که در خاک کشور خود احساس نا امنی و خطر می کنند می توانند از حمایت کشورهایی که عضو این کنوانسیون هستند بهره مند شوند. امروزه با توجه به حجم زیاد پناهنده در سر تا سر دنیا به خصوص در کشور آلمان امکان رد درخواست پناهندگی بسیار زیاد است و کیس های پناهندگی با دقت بسیار بیشتری بررسی می شوند لذا باید توجه داشته باشید این روش به هر بهانه قابل قبول نیست و ریسک زیادی به همراه خواهد داشت. با توجه به خطراتی که امروزه متوجه پناهندگان می شود بر همه واضح و مبرهن است که این روش مردود شناخته شده است و به هیچ وجه از سوی حقوقدانان توصیه نمی شود.  اشخاصی که در آلمان درخواست پناهندگی ارائه می دهند از خدماتی برای گذران زندگی خود برخوردار می شوند. این خدمات شامل پرداخت هزینه های اولیه زندگی من جمله خوراک، پوشاک و مسکن می شود. البته منظور از مسکن مکان هایی است که وضعیت قابل قبولی از جهت بهداشتی و امنیت خاطر ندارند و پناهجویان تا زمان تأیید درخواست پناهندگی خود می بایست این شرایط را پذیرا باشند در غیر این صورت خدماتی از طرف دولت دریافت نخواهند نمود.


مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل :

تحصیل در آلمان از گذشته به خصوص در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بوده است. دلایل زیادی من جمله سطح عملی بالا در دانشگاه های آلمان، نظام تحصیلی رایگان، ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شرایط بسیار خوب کار پس از پایان تحصیل و دلایل دیگری باعث شده است آلمان یکی از اولین انتخاب های مهاجرت و تحصیل باشد.

 

البته توجه داشته باشید که تحصیل به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم آلمان شود و افراد برای تحقق این امر باید پس از پایان تحصیل خود در آلمان استخدام شوند و ویزای خود را به نوع کاری تغییر دهند. فارغ التحصیلان به مدت 18 ماه فرصت دارند که در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند در صورتی که نتوانند در این زمان در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند باید کشور آلمان را ترک کنند. 

 

✅ تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی فرصت خوبی که در حال حاضر در آلمان وجود دارد تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی و لیسانس بدون قبولی در دانشگاه سراسری ایران است. در واقع دانش آموزانی که دیپلم ۱۲ ساله را در ایران اخذ نموده اند با دارا بودن مهارت زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 می توانند دوره ۹ ماهه کالج را در آلمان پشت سر بگذارند و وارد مقطع کارشناسی شوند. دانش آموزانی که مدرک خود را با معدل بالا اخذ نمایند می توانند بدون گذراندن دوره کالج وارد بهترین دانشگاه های آلمان شوند.

 

✅  تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در بیشتر رشته ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود و دانشجویان می توانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B2 در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نماید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی تقریباً رایگان می باشد و دانشجویان هزینه ای در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ترم به عنوان شهریه پرداخت می نمایند.

 

✅  تحصیل در آلمان در مقطع دکترا در مقطع دکترا پذیرش با تأیید استاد راهنما انجام می پذیرد و در واقع کسانی می توانند در مقطع دکترا تحصیل نمایند که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند و از نظر استاد راهنما قابل تأیید باشند. همانطور که می دانید تحصیل در مقطع دکترا در آلمان به عنوان شغل پذیرفته شده است و دانشجویان با عملکرد مناسب خود در دانشگاه می توانند حقوق دریافت کنند و هزینه زندگی خود را تأمین نمایند. البته میزان این دستمزد به عملکرد دانشجو بستگی دارد و دستمزد همه دانشجویان به یک میزان نخواهد بود.

 

 

مدارک مورد نیاز برای انواع راه های اقامتی

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری    مدارک شرکت(در صورتی که متقاضی دارای شرکت باشد):

❌ اساسنامه شرکت

❌ روزنامه رسمی شرکت

❌اظهارنامه ثبت شرکت

❌ آخرین لیست بیمه شرکت

❌ پرینت گردش حساب سه ماه یا شش ماه شرکت

 

دیگر مدارک :

 

فرم درخواست برای اقامت بلند مدت(در وبسایت سفارت آلمان موجود است) :

❌ عکس گذرنامه ای

❌ عکس رنگی که قدیمی تر از شش ماه نباشد

❌گذرنامه معتبر به همراه کپی از صفحات ۲و۳ با امضا شناسنامه

❌برنامه جامع کاری

مدرک تحصیلی مدارک مالی(دارایی هاو اعتبار بانکی) :

❌گواهی مبنی بر  بیمه درمانی مسافرتی دارای اعتبار ۹۰ روزه در آلمان

❌مدارکی دال بر داشتن تمکن مالی

❌ گواهی مبنی بر دانش زبان آلمانی و یا انگلیسی

 

مدارک مورد نیاز مهاجرت از طریق خرید ملک در آلمان :

 

مجوز اقامت یا کار در کشور آلمان. منبع درامد ثابت برای دریافت وام. داشتن سرمایه اولیه کافی. گرچه این امکان وجود دارد که بانک تا ۱۰۰% مبلغ ملک را به صورت وام به متقاضی ارائه دهد، اما چنانچه شما بخشی از سرمایه اولیه را خودتان تامین نمایید، قادر خواهید بود در رابطه با شرایط بهتر با بانک مذاکره کنید. به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه ملک، هزینه های دیگری از قبیل مالیات انتقال ملک، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت وجود دارد که پرداخت آن بر عهده خریدار است.

– هزینه مالیات انتقال ملک (۵/۶-۵/۳% کل مبلغ ملک)

 – هزینه دفتر اسناد رسمی (۵/۱-۲/۱% کل مبلغ ملک)  

– هزینه ثبت (۲/۱-۸/۰% کل مبلغ ملک)

 – هزینه آژانس مسکن (۳-۵/۱% کل مبلغ ملک)  

مهمترین شرط برای خرید ملک در آلمان اطمینان از دارا بودن بیمه قانونی و بیمه مسئولیت مدنی متقاضی خرید ملک است.

 


مدارک مورد نیار مهاجرت کاری در آلمان :

✅ پاسپورت معتبر ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی

✅ ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات به همراه تاییدیه وزارت خارجه و دادگستری که باید به تایید سفارت نیز برسد تاییدیه

✅ مدارک تحصیلی ZAB و یا همان Anabin

✅ رزرو هتل یا محل اقامت در آلمان

✅ حساب بانکی با موجودی ۸۰۰۰ یورو

✅ ترجمه رسمی سابقه کار به همراه ریزبیمه تامین اجتماعی

✅ مدرک زبان آلمانی حداقل B1

✅ رزومه کامل انگیزه نامه یا SOP

✅ بیمه نامه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰هزار یورو

 

 

مهاجرت آلمان برای کارآفرینان

 

اگر یک سرمایه گذار با علاقه به آلمان باشید ، در این صورت شانس دارید. کارآفرینان و سرمایه گذاران که فرصت های اقتصادی در آلمان ایجاد می کنند ، مجاز به مهاجرت به آنجا هستند. با این وجود ، آستانه مشخصی از سرمایه گذاری وجود دارد که شما نیاز به ایجاد آن دارید. از زمان نوشتن این مقاله ، این مبلغ 250،000 یورو است. علاوه بر این ، شما نیاز به دریافت ویزای خود اشتغال دارید که در رده ویزای کار آلمان قرار می گیرد. برای دریافت ویزا باید موارد زیر را ثابت کنید:

اینکه شما بودجه لازم را برای سرمایه گذاری در اختیار داشته باشید که سرمایه گذاری شما به نفع اقتصاد آلمان باشد که سرمایه گذاری شما در این کشور خواسته شود

 

اگر وضعیت خود را به عنوان کارآفرین در آلمان حفظ کنید ، پس از گذشت سه سال از تمدید نامحدود اجازه اقامت خود نیز مجاز خواهید بود ، به این معنی که هر زمان که بخواهید می توانید وارد کشور شوید و آن را ترک کنید.

 

مهاجرت آلمان برای اجتماعات خانوادگی :

مواردی وجود دارد که افراد به دلایل مختلف به آلمان مهاجرت می کنند ، اما مجبور هستند خانواده خود را در کشورهای خود ترک کنند. همه همسران و فرزندان زیر 16 سال مجاز هستند برای پیوستن به همسر یا والدین خود برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.  برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به پیوستن به خانواده ، همسران باید ثابت کنند که ازدواج کرده اند و فرزندان مجبورند شناسنامه را تهیه کنند. برای کودکان زیر 16 سال ، لازم نیست مهارت های زبان آلمانی را داشته باشید زیرا فرض بر این است که آنها می توانند به سرعت آن را یاد بگیرند. با این حال ، برای کودکان بالای 16 سال ، باید مدرک کافی از مهارت زبان آلمانی و توانایی تطبیق و ادغام وجود داشته باشد.  درمورد همسران ، آنها برای واجد شرایط بودن ، حداقل باید یک مهارت آلمانی A1 داشته باشند. اگر همسری که در آلمان در حال حاضر مجاز به کار بوده است ، در مورد همسر دیگری که عضو می شود نیز همین کار را می کند. بنابراین ویزای همسران نیز با همان شرایط محدود است.

تور اروپا با کشور های بی نظیر و رویایی مثل: تور آلمان ، تور فرانسه ، تور اسپانیا بی شک یکی از پر طرفدار ترین تور هاست.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به شرایط مهاجرت به آلمان
معراج گشت آسمان